E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[e28 520iA] kotos EDITION 87 m52b28
Autor Wiadomość
kotos 

Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 67
Skąd: w-wa
Wysłany: 18 Sierpień 2014, 00:34   [e28 520iA] kotos EDITION 87 m52b28
   Imię: Paweł


Witam tym razem chciałem pokazać mój ostatni zakup e28 na które zawsze chorowałem :)

Daten für die Fahrgestellnummer: WBADK410102497501
Modellbezeichnung: 520 I A
Ausführung: Europa
Typschlüssel: 4041
E-Code: E28
Karosserie: Limousine
Lenkung: links
Türen: 4
Motor: M20 - 2,00l (0kW)
Antrieb: Heckantrieb
Getriebe: automatisch
Außenfarbe: Lachssilber Metallic (203)
Innenraum: Stoff Pacific (0097)
Produktionsdatum: 16.07.1987

Code Sonderausstattung
S209A Sperrdifferenzial
S210A Dynamische-Stabilitäts-Control
S219A Sport-Lederlenkrad 380 mm
S281A BMW LM Rad verchromt/Rundspeichen
S300A Zentralverr. m. Diebstahlsicherg.
S311 elektrischer Beifahrerspiegel
S327 seitliche Zierstreifen
S339A Shadow-Line
S350A Wärmeschutzglas grün
S400A Schiebehebedach handbetätigt
410A Fensterheber elektrisch vorne
S498A Kopfstützen im Fond mechanisch
S520A Nebelscheinwerfer
S680A Radioantenne manuell
S687A Radiovorbereitung
S825A Radio-Steuerung Ozeanien
S850A Zusätzl. Tankfüllung Export
S880A Bordliteratur englisch

Rekin w wersji Edition został sprowadzony ze Szwajcarii od jedynego właściciela z przebiegiem 118840km i przez chwile tu zagościł po przez poprzedniego właściciela.
Auto od spodu i pod maską całkowicie bez rdzy z zewnątrz jedynie niegroźnie zaatakowane nadkola na wysokości zderzaków.
Jest to stary samochód wymagający wiele pracy jak i nakładów finansowych by mógł stać się bardzo ładnym okazem w śród wymierającego gatunku rekinów.
W Polsce była wymieniana maska(lekkie uszkodzenie które powodowało odstawienie bmw w kont) po za tym według k.serwisowej miała dwie naprawy lakiernicze w 88r i 89r
Wszystko w e28 działa pucz radia z którym muszę powalczyć bo bałagan jest w kablach, antena jest złamana i korbka od tylnej szyby ma urwane kółeczko za które się trzyma palcami.
Otrzymałem dodatkowo dwa komplety dywaników(widoczne na zdj) :) trzy komplety kół (widoczne na zdj) TRX i 40l paliwa w baku
Plany
Usunięcie licznych wgniotek przy klamkach jak i w pozostałych płaszczyznach pozostawionych przez obszernie otwierających drzwi na parkingach co spowodowało popsucie prostej linni nadwozia, poprawa tylnego zderzaka.
Wymiana kół na 17" (Borbet b, azev, lub coś podobnego z epoki),Obniżenie zawieszenia jakieś 30mm, wydech z kwasówki, lotka tył M-tech, z przodu też jakaś dokładka dyskretna,lampy tylne shadow(zastanawiam się), oczywiście pranie środka i korekta lakieru no i chyba swap ale i "tu" pewnie ruszy lawina krytyki M50b25/28 z manualem by w końcu auto jechało a zarazem nie paliło 20l (Obecny zestaw zostawię do ewentualnego sprzedania beemy by wróciło na miejsce gdy kupujący będzie tego wymagał)
teraz galeria








Ostatnio zmieniony przez kotos 9 Grudzień 2015, 10:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Sierpień 2014, 08:08   
   Imię: Kamil


kotos, fajna maszyna
M50 <masakra>
kotos napisał/a:
całkowicie bez rdzy
<hyhy> <worek>
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Sierpień 2014, 09:36   
   Imię: Maciek


kotos napisał/a:
M50b25/28


witaj

auto spoko, zastanawiają mnie foty z ciapatymi...

jeżeli chodzi o silnik to albo m50b25 (nieosiągalny praktycznie w dobrym stanie)
m52b28 prędzej kupisz, osobiście jakoś bym się nie 'krzywił' tylko nie zpaomnij o odpowiednim zawieszeniu, oraz odpowiednich hamulcach, bo strefy zgniotu w 87 nie były zbyt rewelacyjne <masakra>
_________________
Черный Bymep
 
 
     
kotos 

Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 67
Skąd: w-wa
Wysłany: 18 Sierpień 2014, 20:18   
   Imię: Paweł


te zdjęcia z "ciapatymi" to z planu filmowego.
Jestem bardziej za m50b25 bez vanosa bo mniej jest roboty,oczywiście zawieszenie i hamulce będą zmienione
 
 
     
włodar_e30 

Nadwozie: E28
Model: E30, E28
Silnik: M52B28, M20B20
Rok produkcji: 1989, 1984
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 303
Skąd: Puszczykowo/Swarzędz
Wysłany: 18 Sierpień 2014, 21:52   
   Imię: Marcin


M52B28 łatwiej kupić i jak lekko pomodzisz to masz ok. 230KM(lekkie koło, barany, dolot M50, program).Kupno M50 w dobrym stanie graniczy z cudem(dolicz koszt remontu).
_________________

 
 
     
kotos 

Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 67
Skąd: w-wa
Wysłany: 18 Sierpień 2014, 22:13   
   Imię: Paweł


jak już będe miał robić swapa to bardziej to przemyśle i wylicze,najpierw felgi i zawieszenie
 
 
     
kotos 

Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 67
Skąd: w-wa
Wysłany: 28 Listopad 2014, 00:00   
   Imię: Paweł


no to po małej przerwie trochę się zmieniło. Założyłem na chwile bez przekonania felgi Alpina 18" z mojej byłej e39 i nawet mi się spodobało :) ale nie jestem do końca przekonany co nowszego modelu kół. Koła mają oczywiście za duże opony i gdyby miały zostać felgi to bym zmienił opony.




Na zegary wskoczył taki wynik:)



koła tymczasowe R.O.D. 16" et15
Jakoś średnio mi się to widzi ale kilku osobom bardzo się podoba.
bardzo fajnie mi się jeździ na 16tce z tym zawieszeniem, fajnie się ze sobą uzupełnia w miarę wysoka, wąska guma ze standardowym zawieszeniem w porównaniu do 18 gdzie buda nie nadąża za kołami





No i najważniejsza zmiana dla mnie już tuż, tuż. Właśnie przywiozłem motor m52b28 z niemki e36 z przebiegiem 230000km i powoli zbieram się na przemianę, ale jeszcze parę rzeczy muszę kupić, między innymi sprężyny -40, miskę olejową z e34, pedały manual, zastanawiam się jeszcze nad łapami do motoru czy jakieś seryjne bmw nie będą pasowały wydech i jeszcze kilka innych części które jeszcze wyjdą w praniu.
Jaki byście polecili tylny tłumik bo standardowego w przyzwoitych pieniądzach nie ma?
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 28 Listopad 2014, 08:59   
   Imię: Marcin


Na tych R.O.D. jest fajnie, na Alpinach nie było w mojej ocenie

Ale pomysłu na silnik to nawet nie będę komentował <masakra>
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Mak 
______________


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 392
Skąd: Rydzyna
Wysłany: 28 Listopad 2014, 09:05   
   Imię: Maciej


Na tych osiemnastkach wygląda mniej więcej tak:



... czyli śmiesznie :P 17'' to chyba max do E28. Fajnie, że coś się dzieje z autkiem ;)
_________________
 
 
     
kotos 

Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 67
Skąd: w-wa
Wysłany: 28 Listopad 2014, 11:11   
   Imię: Paweł


Co do silnika to wiadomo temat kontrowersyjny tak jak pisalem na początku ale wiadomo każdy robi jak chce. Ja wybralem nowszy zdrowy motor o dobrych osiągach i tani w utrzymaniu. Co 18" to też na poczatku mialem takie zdanie ale sie przyzwyczailem i myslalem ze jak sie ją obniży i da mniejszą opone to może będzie fajnie bo ogólnie wzór felgi mi się podoba. Docelowo myslalem nad felgami 17 acs albo takimi dare "bbs" z allegro.
 
 
     
kubik 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: 2,4
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 396
Skąd: Mazury
Wysłany: 28 Listopad 2014, 11:18   
   Imię: Kuba


Chlapacze out,lekka gleba i będzie dobrze :)
Co do modyfikacji,bycie więźniem VINu w przypadku wciąż tak młodego auta,jest głupotą :P
No kolor zostawić,wnętrze i mechanikę zawsze można przywrócić do serii :)
 
 
     
kotos 

Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 67
Skąd: w-wa
Wysłany: 28 Listopad 2014, 11:21   
   Imię: Paweł


Chlapacze miałem w pierwszej kolejności zdjąc i sam nie wiem czemu jeszcze tego nie zrobilem
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1096
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Listopad 2014, 18:51   
   Imię: Krzysztof


Mi tam sie podoba na tych alpinkach <hyhy> Jak by wleciała gleba to by była bomba :D Ale na cross country nie bardzo :D
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
michal.t 


Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 34
Skąd: Piastów
Wysłany: 9 Styczeń 2015, 20:14   
   Imię: Michał


Fajne auto, dobry kolor :D
Moim zdanem niższe springi i alpiny to wszystko co trzeba w tym aucie.
Jakbyś robił jakiś upgrade wnętrza daj znać chętnie przygarne Twój Pacific :)
_________________

 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2836
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 9 Styczeń 2015, 22:08   
   Imię: Marcin


Wygląda na mega zdrowizne :)
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
kotos 

Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 67
Skąd: w-wa
Wysłany: 5 Listopad 2015, 20:18   
   Imię: Paweł


Witam po długiej przerwie :)
Zeby nie było że temat stoi w miejscu to w grudniu 2014 wpadł motor m52b28, operacja trwała tydzień czasu ciągłego siedzenia po pracy do godzin nocnych :)
Dyfer S4,45 został wymieniony na tymczasowy 2,79 bo na krótkim nie dawało się latać. Teraz szukam szpery o odpowiednich przełożeniach w granicach 3.25-3.45
Osiągi teraz są bardzo przyzwoite przy przyzwoitym spalaniu



Zostały założone tarcze Zimmermann Sport dedykowane do mojego modelu
Tłumik został zastąpiony przelotem z kwasówki, dwie końcówki po skosie bo tak mi się podoba :)
na próbę zakleiłem tylne chromy na lampach




Na koniec zmieniłem sprężyny na -60 i -40, zostały zregenerowane amortyzatory, utwardzone i został skrócony skok tłoka

 
 
     
danielS2 
danielS2


Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: diesel
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 258
Skąd: małopolska
Wysłany: 5 Listopad 2015, 21:30   
   Imię: daniel


Alpiny 18 tak?? dla mnie wygląda fenomenalnie <oko>
 
 
     
Łukasz125 

Nadwozie: Exx
Model: E30
Silnik: M40b16
Rok produkcji: 1993
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 137
Skąd: Opolskie
Wysłany: 5 Listopad 2015, 21:38   
   Imię: Łukasz


Spoko siadła jeszcze jak by przód troszkę niżej siadł to by było idealnie :) tylko te malutkie tarcze śmiesznie wyglądają przy takich dużych felgach im bardziej tarcza jest widoczna tym musi być większa żeby to wyglądało. Ja bym lampy dał shadowy bo albo wszystko chrom albo czarne ;) .

Pzdr
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1096
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Listopad 2015, 09:15   
   Imię: Krzysztof


Gratulacje swapa :D widzę ze tabu plastikowych silników przemija :P I bardzo dobrze <hyhy> Spotykam co raz większe grono ludzi co przechodzą na ciemną strone mocy hahaha, i odchodzą od poglądów ze jak klasyk to tylko m30b?? <masakra> Swap to swap, ma być mocno i konkretnie a vin i tak już sie nie zgadza nie zależnie czy to będzie m50 czy m30.
Jak wrażenia z jazdy? W moim przypadku po swapie z m20 na m50 była radocha jak u dziecka <lol> Ale po 2 miesiącach już przeszło :P i wleciało m60 i nie wyobrażam sobie innego silnika do swapu na chwile obecną, no chyba że coś z S na początku.
Jak się odpycha babcia na tych 18stkach?
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
kotos 

Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 67
Skąd: w-wa
Wysłany: 6 Listopad 2015, 10:06   
   Imię: Paweł


Dzięki, tak alpiny 18'' z e39.
Tarcze kiedyś pewnie wlecą więkrze ale puki co to mi wystarczają do normalnego poruszania się.
Osiągi mi bardzo pasują, wiadomo że potwór to nie jest ale z tego co mi wychodzi to przyśpieszenie oscyluje w granicach 7s do 100km. Spalanie wychodzi koło 12l po mieście i 8l w trasie przy 130km/h.
Teraz jak bym miał drugi raz coś zmieniać to też tylko v8 :) ale i tak się ciesze z tego co mam a przy swapie próbowałem znaleźć zloty środek pomiędzy kosztami, osiągami i spalaniem, rozważałem m60b40 ale nie miałem odwagi tymbardziej że autam latałem na codzień. Dopiero teraz moge sobie pozwolić na to by rekin w tygodniu sobie odpoczywał a spalanie nie miało większego znaczenia.
Zawieszenie jest juz najniżej jak moge sobie pozwolić z powodu miski olejowej która jest juz nisko i przed kołami, miało być 40/40
 
 
     
danielS2 
danielS2


Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: diesel
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 258
Skąd: małopolska
Wysłany: 6 Listopad 2015, 13:31   
   Imię: daniel


powiedź mi ta owiewka szyberdachu wychodziła fabrycznie??
 
 
     
kotos 

Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 67
Skąd: w-wa
Wysłany: 6 Listopad 2015, 20:03   
   Imię: Paweł


Owiewka jest dokłaadana i wymaga dwóch otworów we wnęce szyberdachu. Ma regulacje nawiewu i naprawde działa, można ustawić tak by wiało nawet na nogi <mina> ale i ma minuz, nie da się jechać powyżej 140km/h bo wpada w wibracje i wali o dach. Jutro może podeśle fote jak to wygląda, widziałem tez to gdzieś na aukcji zagranicznej
 
 
     
kotos 

Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 67
Skąd: w-wa
Wysłany: 7 Grudzień 2015, 13:49   
   Imię: Paweł


Podsyłam dwa małe sprinty z S6 tiptronic i M3 3.0 e36 cabrio :)
https://m.youtube.com/watch?v=TgZzMdDT-Yw

https://m.youtube.com/watch?v=R8EfmOzKtH4
Serio jestem zdziwiony
 
 
     
kubik 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: 2,4
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 396
Skąd: Mazury
Wysłany: 7 Grudzień 2015, 22:59   
   Imię: Kuba


Krótki dyfer i ogarnięty kierownik, daje radę <cwaniak>
 
 
     
kotos 

Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 67
Skąd: w-wa
Wysłany: 8 Grudzień 2015, 09:41   
   Imię: Paweł


Dyfer jest akurat od klekota 2.79 chyba, ale jak się wystartuje z wysokich obrotów to się ładnie ogarnia :)
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Grudzień 2015, 22:45   
   Imię: Michał


Kolega ma e30 w turasie z tym motorem i szpera 3,25 to nie jedno nowe auto zawstydza spod świateł
_________________

 
 
     
kotos 

Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 67
Skąd: w-wa
Wysłany: 28 Marzec 2016, 16:31   
   Imię: Paweł


Przypadkowe upalanko przed zmianą obówia :)
http://youtu.be/NV78nuQDPFM
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1096
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Marzec 2016, 16:50   
   Imię: Krzysztof


Ładnie zamiata :D szperunek by się przydał :D
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Łukasz125 

Nadwozie: Exx
Model: E30
Silnik: M40b16
Rok produkcji: 1993
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 137
Skąd: Opolskie
Wysłany: 28 Marzec 2016, 21:26   
   Imię: Łukasz


Jaki olej lejesz do tego m52b28? :)
 
 
     
kotos 

Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 67
Skąd: w-wa
Wysłany: 29 Marzec 2016, 23:25   
   Imię: Paweł


5w30 edge castrola
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,035 sekundy. Zapytań do SQL: 12