[e28 520iA] kotos EDITION 87 m52b28 |
Autor |
Wiadomość |
kotos
Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014 Posty: 67 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 17 Sierpień 2014, 23:34 [e28 520iA] kotos EDITION 87 m52b28
Imię: Paweł |
|
|
Witam tym razem chciałem pokazać mój ostatni zakup e28 na które zawsze chorowałem
Daten für die Fahrgestellnummer: WBADK410102497501
Modellbezeichnung: 520 I A
Ausführung: Europa
Typschlüssel: 4041
E-Code: E28
Karosserie: Limousine
Lenkung: links
Türen: 4
Motor: M20 - 2,00l (0kW)
Antrieb: Heckantrieb
Getriebe: automatisch
Außenfarbe: Lachssilber Metallic (203)
Innenraum: Stoff Pacific (0097)
Produktionsdatum: 16.07.1987
Code Sonderausstattung
S209A Sperrdifferenzial
S210A Dynamische-Stabilitäts-Control
S219A Sport-Lederlenkrad 380 mm
S281A BMW LM Rad verchromt/Rundspeichen
S300A Zentralverr. m. Diebstahlsicherg.
S311 elektrischer Beifahrerspiegel
S327 seitliche Zierstreifen
S339A Shadow-Line
S350A Wärmeschutzglas grün
S400A Schiebehebedach handbetätigt
410A Fensterheber elektrisch vorne
S498A Kopfstützen im Fond mechanisch
S520A Nebelscheinwerfer
S680A Radioantenne manuell
S687A Radiovorbereitung
S825A Radio-Steuerung Ozeanien
S850A Zusätzl. Tankfüllung Export
S880A Bordliteratur englisch
Rekin w wersji Edition został sprowadzony ze Szwajcarii od jedynego właściciela z przebiegiem 118840km i przez chwile tu zagościł po przez poprzedniego właściciela.
Auto od spodu i pod maską całkowicie bez rdzy z zewnątrz jedynie niegroźnie zaatakowane nadkola na wysokości zderzaków.
Jest to stary samochód wymagający wiele pracy jak i nakładów finansowych by mógł stać się bardzo ładnym okazem w śród wymierającego gatunku rekinów.
W Polsce była wymieniana maska(lekkie uszkodzenie które powodowało odstawienie bmw w kont) po za tym według k.serwisowej miała dwie naprawy lakiernicze w 88r i 89r
Wszystko w e28 działa pucz radia z którym muszę powalczyć bo bałagan jest w kablach, antena jest złamana i korbka od tylnej szyby ma urwane kółeczko za które się trzyma palcami.
Otrzymałem dodatkowo dwa komplety dywaników(widoczne na zdj) trzy komplety kół (widoczne na zdj) TRX i 40l paliwa w baku
Plany
Usunięcie licznych wgniotek przy klamkach jak i w pozostałych płaszczyznach pozostawionych przez obszernie otwierających drzwi na parkingach co spowodowało popsucie prostej linni nadwozia, poprawa tylnego zderzaka.
Wymiana kół na 17" (Borbet b, azev, lub coś podobnego z epoki),Obniżenie zawieszenia jakieś 30mm, wydech z kwasówki, lotka tył M-tech, z przodu też jakaś dokładka dyskretna,lampy tylne shadow(zastanawiam się), oczywiście pranie środka i korekta lakieru no i chyba swap ale i "tu" pewnie ruszy lawina krytyki M50b25/28 z manualem by w końcu auto jechało a zarazem nie paliło 20l (Obecny zestaw zostawię do ewentualnego sprzedania beemy by wróciło na miejsce gdy kupujący będzie tego wymagał)
teraz galeria
 |
Ostatnio zmieniony przez kotos 9 Grudzień 2015, 10:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Kamil

Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Mulder

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 1921 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18 Sierpień 2014, 08:36
Imię: Maciek |
|
|
kotos napisał/a: | M50b25/28 |
witaj
auto spoko, zastanawiają mnie foty z ciapatymi...
jeżeli chodzi o silnik to albo m50b25 (nieosiągalny praktycznie w dobrym stanie)
m52b28 prędzej kupisz, osobiście jakoś bym się nie 'krzywił' tylko nie zpaomnij o odpowiednim zawieszeniu, oraz odpowiednich hamulcach, bo strefy zgniotu w 87 nie były zbyt rewelacyjne |
_________________ Черный Bymep
  |
|
|
|
 |
kotos
Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014 Posty: 67 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 18 Sierpień 2014, 19:18
Imię: Paweł |
|
|
te zdjęcia z "ciapatymi" to z planu filmowego.
Jestem bardziej za m50b25 bez vanosa bo mniej jest roboty,oczywiście zawieszenie i hamulce będą zmienione |
|
|
|
 |
włodar_e30
Nadwozie: E28
Model: E30, E28
Silnik: M52B28, M20B20
Rok produkcji: 1989, 1984
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 303 Skąd: Puszczykowo/Swarzędz
|
Wysłany: 18 Sierpień 2014, 20:52
Imię: Marcin |
|
|
M52B28 łatwiej kupić i jak lekko pomodzisz to masz ok. 230KM(lekkie koło, barany, dolot M50, program).Kupno M50 w dobrym stanie graniczy z cudem(dolicz koszt remontu). |
_________________
 |
|
|
|
 |
kotos
Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014 Posty: 67 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 18 Sierpień 2014, 21:13
Imię: Paweł |
|
|
jak już będe miał robić swapa to bardziej to przemyśle i wylicze,najpierw felgi i zawieszenie |
|
|
|
 |
kotos
Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014 Posty: 67 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 28 Listopad 2014, 00:00
Imię: Paweł |
|
|
no to po małej przerwie trochę się zmieniło. Założyłem na chwile bez przekonania felgi Alpina 18" z mojej byłej e39 i nawet mi się spodobało ale nie jestem do końca przekonany co nowszego modelu kół. Koła mają oczywiście za duże opony i gdyby miały zostać felgi to bym zmienił opony.
Na zegary wskoczył taki wynik:)
koła tymczasowe R.O.D. 16" et15
Jakoś średnio mi się to widzi ale kilku osobom bardzo się podoba.
bardzo fajnie mi się jeździ na 16tce z tym zawieszeniem, fajnie się ze sobą uzupełnia w miarę wysoka, wąska guma ze standardowym zawieszeniem w porównaniu do 18 gdzie buda nie nadąża za kołami
No i najważniejsza zmiana dla mnie już tuż, tuż. Właśnie przywiozłem motor m52b28 z niemki e36 z przebiegiem 230000km i powoli zbieram się na przemianę, ale jeszcze parę rzeczy muszę kupić, między innymi sprężyny -40, miskę olejową z e34, pedały manual, zastanawiam się jeszcze nad łapami do motoru czy jakieś seryjne bmw nie będą pasowały wydech i jeszcze kilka innych części które jeszcze wyjdą w praniu.
Jaki byście polecili tylny tłumik bo standardowego w przyzwoitych pieniądzach nie ma? |
|
|
|
 |
Kucharz
Pogrzebowy

Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
|
|
|
 |
Mak
______________

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 392 Skąd: Rydzyna
|
Wysłany: 28 Listopad 2014, 09:05
Imię: Maciej |
|
|
Na tych osiemnastkach wygląda mniej więcej tak:
... czyli śmiesznie 17'' to chyba max do E28. Fajnie, że coś się dzieje z autkiem |
_________________
 |
|
|
|
 |
kotos
Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014 Posty: 67 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 28 Listopad 2014, 11:11
Imię: Paweł |
|
|
Co do silnika to wiadomo temat kontrowersyjny tak jak pisalem na początku ale wiadomo każdy robi jak chce. Ja wybralem nowszy zdrowy motor o dobrych osiągach i tani w utrzymaniu. Co 18" to też na poczatku mialem takie zdanie ale sie przyzwyczailem i myslalem ze jak sie ją obniży i da mniejszą opone to może będzie fajnie bo ogólnie wzór felgi mi się podoba. Docelowo myslalem nad felgami 17 acs albo takimi dare "bbs" z allegro. |
|
|
|
 |
kubik
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: 2,4
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Cze 2014 Posty: 396 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 28 Listopad 2014, 11:18
Imię: Kuba |
|
|
Chlapacze out,lekka gleba i będzie dobrze
Co do modyfikacji,bycie więźniem VINu w przypadku wciąż tak młodego auta,jest głupotą
No kolor zostawić,wnętrze i mechanikę zawsze można przywrócić do serii |
|
|
|
 |
kotos
Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014 Posty: 67 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 28 Listopad 2014, 11:21
Imię: Paweł |
|
|
Chlapacze miałem w pierwszej kolejności zdjąc i sam nie wiem czemu jeszcze tego nie zrobilem |
|
|
|
 |
Draż

Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Listopad 2014, 18:51
Imię: Krzysztof |
|
|
Mi tam sie podoba na tych alpinkach Jak by wleciała gleba to by była bomba Ale na cross country nie bardzo |
_________________ Moja ex babcia
 |
|
|
|
 |
michal.t

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 34 Skąd: Piastów
|
Wysłany: 9 Styczeń 2015, 20:14
Imię: Michał |
|
|
Fajne auto, dobry kolor
Moim zdanem niższe springi i alpiny to wszystko co trzeba w tym aucie.
Jakbyś robił jakiś upgrade wnętrza daj znać chętnie przygarne Twój Pacific |
_________________
 |
|
|
|
 |
Beatles
Mr Zielona Otchłań

Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Mar 2007 Posty: 2836 Skąd: Kielce / Warszawa
|
Wysłany: 9 Styczeń 2015, 22:08
Imię: Marcin |
|
|
Wygląda na mega zdrowizne |
_________________ Szczęśliwi spalania nie liczą!
 |
|
|
|
 |
kotos
Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014 Posty: 67 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 5 Listopad 2015, 20:18
Imię: Paweł |
|
|
Witam po długiej przerwie
Zeby nie było że temat stoi w miejscu to w grudniu 2014 wpadł motor m52b28, operacja trwała tydzień czasu ciągłego siedzenia po pracy do godzin nocnych
Dyfer S4,45 został wymieniony na tymczasowy 2,79 bo na krótkim nie dawało się latać. Teraz szukam szpery o odpowiednich przełożeniach w granicach 3.25-3.45
Osiągi teraz są bardzo przyzwoite przy przyzwoitym spalaniu
Zostały założone tarcze Zimmermann Sport dedykowane do mojego modelu
Tłumik został zastąpiony przelotem z kwasówki, dwie końcówki po skosie bo tak mi się podoba
na próbę zakleiłem tylne chromy na lampach
Na koniec zmieniłem sprężyny na -60 i -40, zostały zregenerowane amortyzatory, utwardzone i został skrócony skok tłoka
 |
|
|
|
 |
danielS2
danielS2

Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: diesel
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2013 Posty: 258 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 5 Listopad 2015, 21:30
Imię: daniel |
|
|
Alpiny 18 tak?? dla mnie wygląda fenomenalnie |
|
|
|
 |
Łukasz125
Nadwozie: Exx
Model: E30
Silnik: M40b16
Rok produkcji: 1993
Dołączył: 08 Gru 2014 Posty: 137 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 5 Listopad 2015, 21:38
Imię: Łukasz |
|
|
Spoko siadła jeszcze jak by przód troszkę niżej siadł to by było idealnie tylko te malutkie tarcze śmiesznie wyglądają przy takich dużych felgach im bardziej tarcza jest widoczna tym musi być większa żeby to wyglądało. Ja bym lampy dał shadowy bo albo wszystko chrom albo czarne .
Pzdr |
|
|
|
 |
Draż

Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Listopad 2015, 09:15
Imię: Krzysztof |
|
|
Gratulacje swapa widzę ze tabu plastikowych silników przemija I bardzo dobrze Spotykam co raz większe grono ludzi co przechodzą na ciemną strone mocy hahaha, i odchodzą od poglądów ze jak klasyk to tylko m30b?? Swap to swap, ma być mocno i konkretnie a vin i tak już sie nie zgadza nie zależnie czy to będzie m50 czy m30.
Jak wrażenia z jazdy? W moim przypadku po swapie z m20 na m50 była radocha jak u dziecka Ale po 2 miesiącach już przeszło i wleciało m60 i nie wyobrażam sobie innego silnika do swapu na chwile obecną, no chyba że coś z S na początku.
Jak się odpycha babcia na tych 18stkach? |
_________________ Moja ex babcia
 |
|
|
|
 |
kotos
Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014 Posty: 67 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 6 Listopad 2015, 10:06
Imię: Paweł |
|
|
Dzięki, tak alpiny 18'' z e39.
Tarcze kiedyś pewnie wlecą więkrze ale puki co to mi wystarczają do normalnego poruszania się.
Osiągi mi bardzo pasują, wiadomo że potwór to nie jest ale z tego co mi wychodzi to przyśpieszenie oscyluje w granicach 7s do 100km. Spalanie wychodzi koło 12l po mieście i 8l w trasie przy 130km/h.
Teraz jak bym miał drugi raz coś zmieniać to też tylko v8 ale i tak się ciesze z tego co mam a przy swapie próbowałem znaleźć zloty środek pomiędzy kosztami, osiągami i spalaniem, rozważałem m60b40 ale nie miałem odwagi tymbardziej że autam latałem na codzień. Dopiero teraz moge sobie pozwolić na to by rekin w tygodniu sobie odpoczywał a spalanie nie miało większego znaczenia.
Zawieszenie jest juz najniżej jak moge sobie pozwolić z powodu miski olejowej która jest juz nisko i przed kołami, miało być 40/40 |
|
|
|
 |
danielS2
danielS2

Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: diesel
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2013 Posty: 258 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 6 Listopad 2015, 13:31
Imię: daniel |
|
|
powiedź mi ta owiewka szyberdachu wychodziła fabrycznie?? |
|
|
|
 |
kotos
Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014 Posty: 67 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 6 Listopad 2015, 20:03
Imię: Paweł |
|
|
Owiewka jest dokłaadana i wymaga dwóch otworów we wnęce szyberdachu. Ma regulacje nawiewu i naprawde działa, można ustawić tak by wiało nawet na nogi ale i ma minuz, nie da się jechać powyżej 140km/h bo wpada w wibracje i wali o dach. Jutro może podeśle fote jak to wygląda, widziałem tez to gdzieś na aukcji zagranicznej |
|
|
|
 |
kotos
Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014 Posty: 67 Skąd: w-wa
|
|
|
|
 |
kubik
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: 2,4
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Cze 2014 Posty: 396 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 7 Grudzień 2015, 22:59
Imię: Kuba |
|
|
Krótki dyfer i ogarnięty kierownik, daje radę |
|
|
|
 |
kotos
Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014 Posty: 67 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 8 Grudzień 2015, 09:41
Imię: Paweł |
|
|
Dyfer jest akurat od klekota 2.79 chyba, ale jak się wystartuje z wysokich obrotów to się ładnie ogarnia |
|
|
|
 |
MutoN

Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Grudzień 2015, 22:45
Imię: Michał |
|
|
Kolega ma e30 w turasie z tym motorem i szpera 3,25 to nie jedno nowe auto zawstydza spod świateł |
_________________
 |
|
|
|
 |
kotos
Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014 Posty: 67 Skąd: w-wa
|
|
|
|
 |
Draż

Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Marzec 2016, 15:50
Imię: Krzysztof |
|
|
Ładnie zamiata szperunek by się przydał |
_________________ Moja ex babcia
 |
|
|
|
 |
Łukasz125
Nadwozie: Exx
Model: E30
Silnik: M40b16
Rok produkcji: 1993
Dołączył: 08 Gru 2014 Posty: 137 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 28 Marzec 2016, 20:26
Imię: Łukasz |
|
|
Jaki olej lejesz do tego m52b28? |
|
|
|
 |
kotos
Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014 Posty: 67 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 29 Marzec 2016, 22:25
Imię: Paweł |
|
|
5w30 edge castrola |
|
|
|
 |
|