E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E28 518] Taki mało budżetowy projekt
Autor Wiadomość
pawel_nopl 

Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18K
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 18
Skąd: Swidnica / Norwegia
Wysłany: 4 Grudzień 2014, 22:15   [E28 518] Taki mało budżetowy projekt
   Imię: Pawel


Stała wyrejestrowana od czerwca 2000 roku. Jestem trzecim właścicielem.
Będzie to mój projekt przywracania samochodu do życia.


Model description: 518 I
Market: Europa
E-Code: E28
Chassis: Limousine
Engine: M20 - 1,80l (0kW)
Drive: Heckantrieb
Transmission: Manuell
Body Color: Opalgruen Metallic (171)
Upholstery: Stoff Cord Piniengruen (0125)
Production date: 02.06.1983

Code Sonderausstattung Optional Equipment
S850A Zusätzl. Tankfüllung Export / Additional Export tank filling
S860A Zusatzblinkleuchte / Additional turn indicator lamp





Ostatnio zmieniony przez Ślivak 2 Grudzień 2015, 07:13, w całości zmieniany 7 razy  
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1096
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Grudzień 2014, 22:29   
   Imię: Krzysztof


Nie wygląda zle jak na wyciągniętą z krzaków :P Wnętrze na sportsitze-rach?
Ps. dobry kant :D
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
pawel_nopl 

Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18K
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 18
Skąd: Swidnica / Norwegia
Wysłany: 5 Grudzień 2014, 11:49   
   Imię: Pawel


W krzakach na szczescie stala chwile. Ogolnie buda jest naprawde zdrowa, mimo ze przejechala juz 235.000 km. Juz niedlugo wiecej fotek, wiec sami zobaczycie.

Sporty? Totalny golas :D Liste wypasow umiescilem w poprzednim poscie.
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 5 Grudzień 2014, 12:08   
   Imię: Maciek


pawel_nopl napisał/a:
mimo ze przejechala juz 235.000 km


:D
_________________
Черный Bymep
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 809
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 5 Grudzień 2014, 17:58   
   Imię: Dominik


W których rejonach Norge przebywasz, gdzie działacie? Bo w Hordalandzie straszna bieda jeśli chodzi o rekiny i inne stare beemki <masakra>
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
pawel_nopl 

Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18K
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 18
Skąd: Swidnica / Norwegia
Wysłany: 6 Grudzień 2014, 00:11   
   Imię: Pawel


Dominique napisał/a:
W których rejonach Norge przebywasz, gdzie działacie? Bo w Hordalandzie straszna bieda jeśli chodzi o rekiny i inne stare beemki <masakra>


Jestem z Hallingdal. Tutaj tez bieda w sumie, malo klasykow. Ale co raz wiecej beemek zaczyna jezdzic.

Polecam: http://www.e30meet.com - jesli juz nie jestes klubowiczem :)
 
 
     
pawel_nopl 

Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18K
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 18
Skąd: Swidnica / Norwegia
Wysłany: 6 Grudzień 2014, 00:41   
   Imię: Pawel


Stan po przyjezdzie pod dom:































Ostatnio zmieniony przez pawel_nopl 1 Grudzień 2015, 23:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
danielS2 
danielS2


Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: diesel
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 258
Skąd: małopolska
Wysłany: 6 Grudzień 2014, 06:54   
   Imię: daniel


dla mnie stan rewelacja..blacha naprawde super i zderzaki
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 6 Grudzień 2014, 08:09   
   Imię: Maciek


Pokaż kielich, podszybie i takie tam :-)
_________________
Черный Bymep
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 809
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 6 Grudzień 2014, 08:57   
   Imię: Dominik


pawel_nopl napisał/a:


Polecam: http://www.e30meet.com - jesli juz nie jestes klubowiczem :)


Dosłownie 2 dni temu na to natrafiłem. Plan na 2015 jest taki, aby moje e30 wjechało do Norwegii i w tym roku chciałbym zaatakować e30meet <oko>

Niezłą e28 wygrzebałeś, na prawdę niezła blacha!
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
włodar_e30 

Nadwozie: E28
Model: E30, E28
Silnik: M52B28, M20B20
Rok produkcji: 1989, 1984
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 303
Skąd: Puszczykowo/Swarzędz
Wysłany: 6 Grudzień 2014, 11:44   
   Imię: Marcin


W krajach skandynawskich są chyba najgrubsze projekty E30 z doładowaniem
_________________

 
 
     
pawel_nopl 

Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18K
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 18
Skąd: Swidnica / Norwegia
Wysłany: 6 Grudzień 2014, 13:04   
   Imię: Pawel


E30 Meet naprawde warty polecenia dla wszystkich fanow BMW, mozna kazda beemka wjechac. Wpadaj na 2015, to sie jakos spotkamy.

W Norwegii sa grube projekty, ale wiekszosc bez tablic, gdyz prawo troche ciezkie jest. Ale za to w Szwecji jest dziki teksas i jest naprawde meeega duzo grubych projektow.

Wiecej fotek bedzie ;)
 
 
     
pawel_nopl 

Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18K
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 18
Skąd: Swidnica / Norwegia
Wysłany: 6 Grudzień 2014, 16:34   
   Imię: Pawel


Tak wygladalo po lekkim myciu:



















Ostatnio zmieniony przez pawel_nopl 1 Grudzień 2015, 23:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
kubik 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: 2,4
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 396
Skąd: Mazury
Wysłany: 6 Grudzień 2014, 20:38   
   Imię: Kuba


Zdrowo <spiewa>
 
 
     
mulik85 
mulik85

Nadwozie: E28
Model: 525e-535i
Silnik: m20-m30b35
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 165
Skąd: ok.opole
Wysłany: 6 Grudzień 2014, 23:59   
   Imię: Łukasz


Zdrowa,aż nie wierzę w to że stała 14 lat..
_________________

 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 7 Grudzień 2014, 10:10   
   Imię: Maciek


mulik85 napisał/a:
Zdrowa,aż nie wierzę w to że stała 14 lat..


zdrowa bo właśnie tyle stała :-P
_________________
Черный Bymep
 
 
     
pawel_nopl 

Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18K
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 18
Skąd: Swidnica / Norwegia
Wysłany: 7 Grudzień 2014, 13:34   
   Imię: Pawel


Wiec krotka historia samochodu, odnoscie tego ze tak dlugo stala. Tak wlasnie przez to jest taka zdrowa. Auto przeszlo przeglad pod koniec lutego 2000, przesmigalo do czerwca i zostalo wyrejestrowane (Dlaczego do czerwca, aby wlasciciel dostal zwrot polowy podatku drogowego). Wczesniej nie solili w Norwegii podczas zimy, wiec auto nigdy nie widzialo soli na sobie. W tym tez proste wytlumaczenie, dlaczego nie ma rdzy. Norweskie deszcze kiedys tez byly czyste a na autach nie bylo zadnego syfu, po tym jak samochod wysychal.

Auto trafilo w rece mojego znajomego, ktory kupil ja na czesci do swojej E28. Lecz wyszlo tak, ze kupilem ja od niego. Przywiozlem do siebie. Mialem wymieniac oleje i wszystko, ale podlaczylismy nowy akumulator i ja odpalilem. Odpalila po kilku sekundach. Wiec wymienilem oleje i pojechalem na przeglad. Okazalo sie ze tylne hamulce slabo odpuszczaja, oraz ze rurki hamulcowe sa lekkovprzyrdzewiale z tulu. Nie mowiac, ze mialem popekane przednie klosze od swiatel mijania. Takze rezultat bardziej niz zadowalajacy.
 
 
     
pawel_nopl 

Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18K
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 18
Skąd: Swidnica / Norwegia
Wysłany: 11 Grudzień 2014, 23:08   
   Imię: Pawel


Bylem w garazu lekko obnizyc auto.



Ostatnio zmieniony przez pawel_nopl 1 Grudzień 2015, 23:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
pawel_nopl 

Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18K
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 18
Skąd: Swidnica / Norwegia
Wysłany: 22 Wrzesień 2015, 16:16   
   Imię: Pawel


Troszke sie pozmieniale od ostatniego czasu jak wrzucalem fotki... Bylem troszke zalatany, ale postaram sie nadrobic zaleglosci dosc obfita fotorelacja :p





























































































Ostatnio zmieniony przez pawel_nopl 1 Grudzień 2015, 23:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
pawel_nopl 

Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18K
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 18
Skąd: Swidnica / Norwegia
Wysłany: 22 Wrzesień 2015, 16:29   
   Imię: Pawel


Jadac dalej, postanowilem zrobic cos z lakierem. Po tylu latach nie byl w najlepszym stanie. Postanowilem ze okleje samochod. Pomegalem nie raz i widzialem jak to sie robi, wiec od jakiegos czasu chcialem sprobowac jak to jest okleic samemu caly samochod. Znajomek troche mi pomagal, iz czasami potrzeba troche wiecej rak :)

Zabezpieczone zostaly wszystkie odpryski i male wgniotki. Maska bylo troche wgnieciona i tylne bok tez mial lekka historie. Przygotowanie w sumie zajely najwiecej czasu - zeszlo sie prawie trzy dni. Wszystkich fotek nie bede wrzucal.

Niestety dlugo sie nie nacieszylem. Po drodze na zlocik spotkala mnie niemila sytuacja
































Troche mi zajelo, ale jakos tam ja pozbieralem po wypadku.













Ostatnio zmieniony przez pawel_nopl 1 Grudzień 2015, 23:35, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
     
pawel_nopl 

Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18K
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 18
Skąd: Swidnica / Norwegia
Wysłany: 22 Wrzesień 2015, 16:33   
   Imię: Pawel


I tak wyglada na dzien dzisiejszy :)

























Ostatnio zmieniony przez pawel_nopl 1 Grudzień 2015, 23:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
mariusz76a 


Nadwozie: Exx
Model: 635 CSi
Silnik: M30
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 218
Skąd: WPR
Wysłany: 22 Wrzesień 2015, 18:25   
   Imię: Mariusz


Mam bardzo mieszane uczucia. :/
 
 
     
JDMHunter 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 80
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22 Wrzesień 2015, 20:09   
   Imię: Adrian


Ja to samo, chociaż ma coś w sobie :D
_________________
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Wrzesień 2015, 22:50   
   Imię: Michał


Widać że słabo zrobiona po kolizji bo rdza Ci wyszła na masce i błotniku :D
_________________

 
 
     
Herdzik 


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: 2674
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 219
Skąd: Skoczów
Wysłany: 23 Wrzesień 2015, 11:58   
   Imię: Herdzik


Git, Mi sie podoba.
Je.... ORI !!
_________________
www.motoultra.pl
 
 
     
pawel_nopl 

Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18K
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 18
Skąd: Swidnica / Norwegia
Wysłany: 23 Wrzesień 2015, 22:40   
   Imię: Pawel


Jak narazie to przejsciowa wersja. Po wypadku nie mialem kasy zeby dostac lepsze czesci i kupic kolejna rolke folii.
Napewno wyglada lepiej niz jakbym zostawil niebieska maska i fioletowy blotnik w srednim stanie...
Powoli skladam juz czesci, wiec pewnego dnia powinna wrocic do formy.
 
 
     
Mak 
______________


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 392
Skąd: Rydzyna
Wysłany: 24 Wrzesień 2015, 07:56   
   Imię: Maciej


A ja bym to tak zostawił ;) Oglądając galerię też miałem mieszane uczucia, kiedy zobaczyłem folię, a zwłaszcza pomalowane stalówki (które w oryginalnym kolorze będąc na aucie miały swój klimat) :D

Z folią, to nie taki głupi pomysł, w przyszłości podobno łatwo ją zdjąć.
Kolor jaki dobrałeś na początkowych zdjęciach mi się nie podobał, stwierdziłem, że pojechałeś stereotypem: "BMW musi być czarne". A tu wyszło coś naprawdę ciekawego!
Ta stłuczka wyszła Ci chyba na dobre, bo potraktowanie błotnika i maski mi się bardzo podoba :D Fajnie, że założyłeś z powrotem przedni zderzak - nie podobają mi się E28 bez zderzaków ;)

Nie podobają mi się dwie rzeczy:
- drewniana lotka - nie za sam pomysł, ale bardziej za wykonanie. Mogłeś odtworzyć np. lotkę Alpiny, lub jakąkolwiek jej podobną i wyglądałoby to świetnie. Tutaj po prostu deska przytwierdzona do klapy...
- napisy na drzwiach - mogłeś zostawić tylko ten na tylnej szybie, choć domyślam się, że auto służy jako jakaś reklama?

Skoro już tak daleko zaszedłeś, a zgodność z VINem jest Ci obca, to może pomyśl o większym silniku?
_________________
 
 
     
pawel_nopl 

Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18K
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 18
Skąd: Swidnica / Norwegia
Wysłany: 26 Wrzesień 2015, 22:23   
   Imię: Pawel


Mak, Stalowki ta, po wypadku okazalo sie ze kawalek szkla wbil sie na przednia opone, a w nastepny dzien wbila mi sie sroba w tylnia.
Wiec musialem wytargac jakies kola (te z szarym srodkiem niestety obcieraly, wiec musialem odstawic), a ze akurat znalazlo sie troche farby, to fantazja zrobila swoje. :D
A na zderzak musialem poczekac az przyjdzie, wiec kilka dni smigalem bez. I tak przy okazji zrobilem kilka fotek.

Wpadla folia, iz poprostu wyszlo duzo taniej niz lakierowanie! Wystarczyl mi rulon 15 metrow. Z chemia wyszlo mnie mniej wiecej 1.5k + wlasny wysilek.
Kolor, albo raczej folia to dokladnie Oracal 970 RA 093 Anthracite. W dzien bez slonca wyglada jak zwykly, w slonce ladnie widac metaliczny odcien. <mina>
Czasami bardziej brazowa, czasami niebieska. Ogolnie mysle ze wyszlo calkiem przyjemnie.

Co do reklamy, tak. Auto firmowe. Lecz teraz troszke mniej... Nie do konca reprezentuje wizerunek firmy w takim wykonaniu jak jest teraz... A naklejek nie chcialo mi sie juz zrywac.

Lotka to pierwszy prototyp. Pracuje juz nad inna wersja. Jest inspirowana roznymi lotkami.
Nie chcialem robic kopi, tylko cos swojego co byc moze dobrze sie wpasuje do reszty auta. Kolor tez nie taki, bo to pierwsza lepsza deska jaka znalazlem. Mysle nad orzechem wloskim^^

Wiekszego silnika nie bedzie, lecz moc jak najbardziej. Po glowie chodzi mi M10 turbo, na gazniku - cos co malo spotykane.
W garazu lezy juz drugi silnik, niedlugo wpadnie donor tez z M10. Powoli ale caly czas do przodu! :D
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1096
Skąd: Poznań
Wysłany: 27 Wrzesień 2015, 11:35   
   Imię: Krzysztof


Bardzo fajnie to wyszło, jak dla mnie najładniej jak był cały obklejony bez rudego na przodzie i bez zderzaka :D Jak z trwałością foli na karoserii? Karoserie pod taki zabieg przygotowuje się tak samo jak pod malowanie?
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
pawel_nopl 

Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18K
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 18
Skąd: Swidnica / Norwegia
Wysłany: 1 Grudzień 2015, 23:55   
   Imię: Pawel


Dawno mnie tutaj nie bylo... huh az fotki widze wygasly. Ale wrzucilem od nowa. Mam nadzieje ze jest w miare tak samo jak bylo.

Oklejona bez rudeko i zderzaka nigdy nie byla :p Ta fotka to z pokrzywiona maska, lekko wyprostowana. Wytrzymalosc, jak narazie trzyma sie. Grunt to dobrze wymyc i wysyszyc folie. Ale za duzo sie nie wypowiem tak naprawde na ten temat. Z tego co wiem to tak, tak jak pod malowanie. Tylko niektore folie oddychaja, wiec jesli nie zabezpieczysz odpowiednio metalu, bedzie poprostu rdzewiec.

Ostatnimi czasy ogarnelem nowe fotele oraz kanape z podlokietnikiem, ktora narazie tymczasowo obszylem materialem ktory dostalem z siedzeniami. Narazie jeszcze wszystko nie siedzi w samochodzi iz bede zmienial dywan i szyn do pasazera jeszcze nie mam.













I ostatnio takie nostalgiczne sobie zrobilem.




Wpadla tez skrzynia piatka. Zima przyszla i narazie prace troszke ustaly.







 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,047 sekundy. Zapytań do SQL: 18