E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[e28] Swap R6 diesel -> V8 benzyna
Autor Wiadomość
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Czerwiec 2012, 20:10   
   Imię: Patryk


Oooohooo :-o :twisted:
_________________
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Czerwiec 2012, 20:13   
   Imię: Patryk


Zdjęcia fajne... ale dawaj jakiś filmik, jak tylko coś nagrasz :-)
Chętnie posłuchamy 8-)
_________________
 
 
     
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 951
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 28 Czerwiec 2012, 09:57   
   Imię: jakub


Jeszcze odnośnie instalacji:
Licznik pozostaje od e28?

No i dawaj filmik :-P
_________________
www.reku.com.pl
 
 
     
SuT 
e28...


Nadwozie: E28
Model: 528iA
Silnik: m30b28
Rok produkcji: 1986 luty
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 230
Skąd: Radom
Wysłany: 28 Czerwiec 2012, 12:25   
   Imię: Damian


u mnie tez tak jest tnie sie i laczy kabelki e28 do kostki z e34 i bedzie dobrze, obroty to już nie taka łatwa sprawa, kolega ma patent więc czekam aż mi to zrobi zobaczymy jak to wyjdzie,
osobiscie chcialem licznik z e34 ale pozostaje z e28 jak narazie
a u Ciebie?
_________________
2007 520i 1981r http://www.youtube.com/watch?v=Jswxo2kKgro
oraz
2010 528i 1986r http://www.youtube.com/watch?v=YPlgA_q9JZ8
 
 
     
DREAMowiec 

Nadwozie: Exx
Model: 524td, 525d
Silnik: M60B40, M57D25
Rok produkcji: 1986, 2003
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 34
Skąd: Skalmierzyce, Hatfield
Wysłany: 28 Czerwiec 2012, 16:41   
   Imię: Bogusz


Z tego co się dowiedziałem od elektryka to obroty podaje komp wiec, montowany jest licznik z e34. Mój spec ma za to problemy z prędkościomierzem bo ponoć w e34, wartość była brana z abs'u, a u mnie takiego systemu już nie ma. Kolejny minus to pocięta instalacja, przez firmę od swapów, co również utrudnia pracę.

Spróbuje coś wrzucić swojego za jakiś czas, póki co wrzucam filmik zamieszczony na youtube przez fachowców z Częstochowy
http://www.youtube.com/watch?v=gXKamEdA0WA
 
 
     
DREAMowiec 

Nadwozie: Exx
Model: 524td, 525d
Silnik: M60B40, M57D25
Rok produkcji: 1986, 2003
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 34
Skąd: Skalmierzyce, Hatfield
Wysłany: 29 Czerwiec 2012, 19:22   
   Imię: Bogusz


Jeszcze jeden filmik sie znalazl ;-)

http://dreamowiec.wrzuta....p_na_v8_benzyna
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 809
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 29 Czerwiec 2012, 20:08   
   Imię: Dominik


O kur*a, ale wulgarnie ryczy :twisted:
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
DREAMowiec 

Nadwozie: Exx
Model: 524td, 525d
Silnik: M60B40, M57D25
Rok produkcji: 1986, 2003
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 34
Skąd: Skalmierzyce, Hatfield
Wysłany: 30 Czerwiec 2012, 10:10   
   Imię: Bogusz


dominique napisał/a:
O kur*a, ale wulgarnie ryczy :twisted:


"Miota nim jak szatan!" :D :D
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Czerwiec 2012, 11:02   
   Imię: Patryk


Ożesz kur... :-D Ja już będziesz coś kręcił, to ustaw kamerę/aparat za samochodem i rusz na pełnej kur#%$ bo chciałbym posłuchać wydechu :-)
_________________
 
 
     
DREAMowiec 

Nadwozie: Exx
Model: 524td, 525d
Silnik: M60B40, M57D25
Rok produkcji: 1986, 2003
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 34
Skąd: Skalmierzyce, Hatfield
Wysłany: 16 Wrzesień 2013, 02:50   
   Imię: Bogusz


Ostatni rok był.. ehh zrezta, nie ważne.
Bynajmniej wiosna odebrałem w końcu wozo :D
Focie:

 
 
     
Mak 
______________


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 392
Skąd: Rydzyna
Wysłany: 16 Wrzesień 2013, 08:46   
   Imię: Maciej


Aż się cofnąłem, żeby przeczytać cały temat :D
Samochód robi mega wrażenie, aż po jakimś czasie zauważyłem ten wielki most kolejowy :P
_________________
 
 
     
DREAMowiec 

Nadwozie: Exx
Model: 524td, 525d
Silnik: M60B40, M57D25
Rok produkcji: 1986, 2003
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 34
Skąd: Skalmierzyce, Hatfield
Wysłany: 16 Wrzesień 2013, 14:30   
   Imię: Bogusz


Taaa.. Mistrz drugiego planu <lol>
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Wrzesień 2013, 14:55   
   Imię: Patryk


Dobra, pisz jak to jeździ <mina>
_________________
 
 
     
Mak 
______________


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 392
Skąd: Rydzyna
Wysłany: 16 Wrzesień 2013, 15:10   
   Imię: Maciej


PS. Ja jeszcze z pytankiem dlaczego maska leży niżej niż błotnik/błotniki :>
_________________
 
 
     
DREAMowiec 

Nadwozie: Exx
Model: 524td, 525d
Silnik: M60B40, M57D25
Rok produkcji: 1986, 2003
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 34
Skąd: Skalmierzyce, Hatfield
Wysłany: 16 Wrzesień 2013, 15:52   
   Imię: Bogusz


ŻbiQ napisał/a:
Dobra, pisz jak to jeździ <mina>


Hmm.. Liczyłem na wielkie "wow", w kwestii odpychania się. Nie mowie ze jest źle, bo 200km/h pojawia się bardzo szybko <hyhy> , jednak spodziewałem się czegoś więcej (może za bardzo przyzwyczaiłem się do szybkich pojazdów :/ ).

Sa małe problemy z szybkim startem, ale to kwestia doboru odpowiedniej opony. Na razie dojeżdżam 245/45/16, potem spróbuje z 265 i sadze ze to wystarczy.

Sama jazda daje naprawdę dożo frajdy. Auto niczym przyklejone do nawierzchni. Wykonuje każdą moja zachciankę bez jęknięcia. Szybka reakcja na ruchy kierka itd itp. Mozna pokonywać zakręty z naprawdę spora prędkością (oczywiście na rozgrzanej gumie).

Hamulce.. no właśnie tutaj pojawił się problem, którego nie zdążyłem jeszcze ogarnąć. Ogólnie bardzo szybko reaguje ukl.hamulcowy i potrafi wbić zęby w deskę.
Problemem okazały się tylne heble, które po krótkiej przejażdżce blokują się. Zacznę najpierw od wymiany pompy na hydraulicznym ręcznym, jeśli to nie pomoże będę kopal dalej.

Reasumując jestem mega zadowolony <tanczy>


Mak napisał/a:
PS. Ja jeszcze z pytankiem dlaczego maska leży niżej niż błotnik/błotniki :>


Cały przód to laminaty aby zrzucić troszkę wagi, a ciężko jest spasować nasze polskie wyroby. Bylo przy nich troszkę zabawy i ostatecznie taki jest efekt.
 
 
     
Michal83 


Nadwozie: Exx
Model: W124 500E
Silnik: M119
Rok produkcji: 1992
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 65
Skąd: ZBI
Wysłany: 16 Wrzesień 2013, 21:27   
   Imię: Michał


Gdybyś jeszcze raz miał wykonać taki projekt, czy silnik pozostałby ten sam, czy wolałbyś coś łatwiejszego w realizacji mam na myśli jakiegoś 6 cylindrowca?
 
 
     
DREAMowiec 

Nadwozie: Exx
Model: 524td, 525d
Silnik: M60B40, M57D25
Rok produkcji: 1986, 2003
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 34
Skąd: Skalmierzyce, Hatfield
Wysłany: 16 Wrzesień 2013, 21:48   
   Imię: Bogusz


Michal83 napisał/a:
Gdybyś jeszcze raz miał wykonać taki projekt, czy silnik pozostałby ten sam, czy wolałbyś coś łatwiejszego w realizacji mam na myśli jakiegoś 6 cylindrowca?


Nie sadze. Myślałem jeszcze nad 3.2 evo, jednak V8 jest bardziej żywotnym silnikiem i ma większy moment obrotowy, nie wspominając o cenach podstawowych części do zrobienia "obslugi". Mozna tez bardziej podkręcić jego moc bez narażania się na częste usterki.
Skusiłbym się na klasę silników "S" V8, jednak zdania na temat ich awaryjności są podzielone wiec pozostałbym chyba przy tym co mam. Jeśli przyszłość ułoży się po mojej myśli to może wzbogacę go o "parę KM".
Czas pokaże. Na razie jeżdżę i poprawiam to co się wykluje, bo w takich autach dożo rzeczy wychodzi podczas użytkowania.
Pozdrawiam
 
 
     
Michal83 


Nadwozie: Exx
Model: W124 500E
Silnik: M119
Rok produkcji: 1992
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 65
Skąd: ZBI
Wysłany: 16 Wrzesień 2013, 21:55   
   Imię: Michał


Hehe na taką odpowiedź liczyłem :D Pozostaje zbierać elementy do tej szalonej układanki <hyhy>
 
 
     
DREAMowiec 

Nadwozie: Exx
Model: 524td, 525d
Silnik: M60B40, M57D25
Rok produkcji: 1986, 2003
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 34
Skąd: Skalmierzyce, Hatfield
Wysłany: 16 Wrzesień 2013, 22:26   
   Imię: Bogusz


Michal83 napisał/a:
Hehe na taką odpowiedź liczyłem :D Pozostaje zbierać elementy do tej szalonej układanki <hyhy>


Ktos w dziale Sprzedam oglasza sie z tylna zawiecha od M535. To dobra inwestycja. Polecam!
 
 
     
StarZcarZ 
stare ale jare


Nadwozie: Exx
Model: E28 528i Sport, 525i, E34 525i SE
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 472
Skąd: Anglia
Wysłany: 19 Wrzesień 2013, 10:49   
   Imię: Adam


Ostatecznie wyszla fajna wyscigowka. Zamierzasz gdzies sie scigac?

Co do laczy i kol, z przodu minimum 9J musi byc, a z tylu chyba 11J?
Tylko, ze na tak szeroki tyl trzeba $$$.

Pas przedni, dolny jest tez z laminatu?
 
 
     
misza 

Nadwozie: Exx
Model: e30 touring
Silnik: m40b18
Rok produkcji: 90
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 152
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 19 Wrzesień 2013, 17:08   
   Imię: Michał


Projekt fajny, ale coraz częściej się zastanawiam dla czego tak mało jest projektów turbo. Przecież z seryjnego m50b25 będzie ponad 400km i z 500nm te cyferki już robią wrażenie, szczególnie jeśli chodzi o wyścigi/drift
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Wrzesień 2013, 21:57   
   Imię: Patryk


Ale nic nie zastąpi bulgotu V-ki i jezeli kiedys bede robil jakis mocny projekt, to tylko V8 :)

Inna sprawa, ze w E28 bez specjalnych przerobek pułap mocy tez jest ograniczony, bo trakcji trzeba bedzie szukac ze świecą.
_________________
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 19 Wrzesień 2013, 22:00   
   Imię: Marcin


A mi jakos v8 do e28 nie pasuje.

I gdybym miał cos motać to zdecydowanie m30 turbo, nawet ostatnio bliski byłem takiego pomysłu, ale jednak idę w cos innego
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
misza 

Nadwozie: Exx
Model: e30 touring
Silnik: m40b18
Rok produkcji: 90
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 152
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 20 Wrzesień 2013, 20:07   
   Imię: Michał


Ja bardzo ubolewam że w PL jest tak mało turboprojektów. Ale miejmy nadzieje że z czasem się to zmieni.
 
 
     
Szalik1 


Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 2194
Skąd: Wschowa
Wysłany: 20 Wrzesień 2013, 20:20   
   Imię: Wojtek


to sie poprostu nie opłaca, turbo to niekonczaca sie opowiesc, wychodzi kupe kasy a i tak wkołko cos nie tak, a za połowe tych pieniedzy mozna se wsadzic własnie takie v8 i zadnych problemów z tym nie ma, gra nie warta swieczki, no i zywotnosc duzo wieksza, takie moje zdanie <oczko>
 
 
     
DREAMowiec 

Nadwozie: Exx
Model: 524td, 525d
Silnik: M60B40, M57D25
Rok produkcji: 1986, 2003
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 34
Skąd: Skalmierzyce, Hatfield
Wysłany: 22 Wrzesień 2013, 09:13   
   Imię: Bogusz


Szalik1 napisał/a:
to sie poprostu nie opłaca, turbo to niekonczaca sie opowiesc, wychodzi kupe kasy a i tak wkołko cos nie tak, a za połowe tych pieniedzy mozna se wsadzic własnie takie v8 i zadnych problemów z tym nie ma, gra nie warta swieczki, no i zywotnosc duzo wieksza, takie moje zdanie <oczko>


Kolega bardzo ladnie wyjasnil dlaczego V8 a nie turbo.
Kupilem e34 w anglii za male pieniadze i po sprzedazy "reszty", wyszlo na to ze silnik mam gratis. A sam zestaw turbo troszke kosztuje, nie wspominajac o przygotowaniu starego silnika do wysilenia.

StarZcarZ napisał/a:

Ostatecznie wyszla fajna wyscigowka. Zamierzasz gdzies sie scigac?

Co do laczy i kol, z przodu minimum 9J musi byc, a z tylu chyba 11J?
Tylko, ze na tak szeroki tyl trzeba $$$.

Pas przedni, dolny jest tez z laminatu?


Jak na razie problemy z gotówką i kilka drobnych usterek dyskwalifikuje mnie z korzystania na torze. Mam nadzieje ze na przyszły sezon zacznę jeździć.
Nie narzekam na przyczepność z przodu. Tyl nie jest aż tak tragiczny spróbuje z 265, a jak nie, jeszcze mogę upchnąć na te felgi 285 czas pokaże.
Pas pozostał nie tknięty. Maska, błotniki z laminatu i dokładka BBS bodajże z ABSu
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 22 Wrzesień 2013, 09:57   
   Imię: Marcin


Szalik1 napisał/a:
to sie poprostu nie opłaca, turbo to niekonczaca sie opowiesc, wychodzi kupe kasy a i tak wkołko cos nie tak, a za połowe tych pieniedzy mozna se wsadzic własnie takie v8 i zadnych problemów z tym nie ma, gra nie warta swieczki, no i zywotnosc duzo wieksza, takie moje zdanie <oczko>


zobaczymy co wyjdzie, bo jedno z forumowych M535i chyba będzie niedługo doładowane :)
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Szalik1 


Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 2194
Skąd: Wschowa
Wysłany: 22 Wrzesień 2013, 10:35   
   Imię: Wojtek


które <mina>
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 22 Wrzesień 2013, 21:16   
   Imię: Marcin


Hubertowe
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Szalik1 


Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 2194
Skąd: Wschowa
Wysłany: 22 Wrzesień 2013, 22:37   
   Imię: Wojtek


no po chwili namysłu tez do tego doszedłem :P
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,041 sekundy. Zapytań do SQL: 12