Przesunięty przez: Dixi 22 Listopad 2009, 20:07 |
[E28 528e] Moja Eta :) |
Autor |
Wiadomość |
Łagoda
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 85 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 8 Październik 2007, 20:26 [E28 528e] Moja Eta :)
Imię: Tomasz |
|
|
Od niedawna jestem posiadaczem 528e i chciałem sie dowiedzieć ile ten silnik ma fabrycznie kompresji :?: wynik mojego to 12|12|12,2|12,3|12|12,3
Tak w ogóle to jestem pod niesamowitym wrażeniem tego silnika, jest super cichy a jego spalanie właściwie przesądza o dalszym posiadaniu czegoś takiego jak lpg w "zwykłym" m20.
Dziś np przejechałem ok 40km trasę do Grigorija,normalnymi drogami ale i wąskimi rozkopanymi uliczkami z progami zwalniającymi co kilkanaście metrów, zakorkowaną Opolską na zimówkach 195 a srednie spalanie na komputerze pokładowym... 8.5L :shock: Pózniej wymieniłem olej wraz z filtrem, zostały jeszcze świece i filtr powietrza i myśle ze ze spalaniem moge zejść jeszcze niżej :mrgreen: I ta elastycznośc... :-) |
Ostatnio zmieniony przez Bart 8 Czerwiec 2008, 14:43, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Bartolommeo
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 639 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Październik 2007, 21:00
Imię: Bartek |
|
|
Powiem szczerze, że nie wiem jakie sprężanie powinna mieć Eta ale sam fakt że trzyma Ci równiutko już świadczy dobrze o silniku :mrgreen: |
|
|
|
|
zumzum
Dołączył: 01 Cze 2007 Posty: 152 Skąd: Piła
|
Wysłany: 9 Październik 2007, 17:56
|
|
|
heh... chcialbym zeby moj mi tyle spalil |
|
|
|
|
Łagoda
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 85 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 9 Październik 2007, 19:31
Imię: Tomasz |
|
|
Ponawiając pytanie o kompresje chciałem zapytać do czego są te kable wiem ze do telefonu ale może moja eta kryje jeszcze jakieś tajemnice 8-)
A ten głośnik mam rozumieć do zestawu głośnomówiącego? :-) pozdrawiam |
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 12 Październik 2007, 16:26
Imię: Jakub |
|
|
Jakiś czas temu byłem zainteresowany 528e z Lubina. Byś może to ta sama sztuka
Jeśli nie jest tajemnicą to napisz ile kosztowała (cena wyjściowa).
Pozdrawiam |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
MAJSU
Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 2147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Październik 2007, 17:33
Imię: Tomek |
|
|
Łagoda napisał/a: | Ponawiając pytanie o kompresje chciałem zapytać do czego są te kable wiem ze do telefonu ale może moja eta kryje jeszcze jakieś tajemnice 8-)
Obrazek
A ten głośnik mam rozumieć do zestawu głośnomówiącego? :-) pozdrawiam |
Kompresja fabryczna w silniku chyba powinna być 13 ale każdy mówi coś innego trzebay się gdzieś u Fryców spytac może oni wiedzą... |
|
|
|
|
Grigorij
7 takie duże 5
Nadwozie: Exx
Model: 728i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 16 Mar 2007 Posty: 375 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12 Październik 2007, 20:54
Imię: Grzegorz |
|
|
W książce "Sam naprawiam E28", na stronie 278, znalazłem tylko tyle:
Cytat: | Największe znaczenie ma różnica ciśnień pomiędzy poszczególnymi cylindrami. Może ona wynosić maksymalnie 0.15MPa (1.5Bar). W przypadku gdy jeden, lub kilka cylindrów wskazuje względem siebie większe różnice, jest to oznaką uszkodzenia zaworów, zużycia pierścieni tłokowych, względnie gładzi cylindrów. Jeśli zostało osiągniete zużycie graniczne, silnik musi być naprawiony lub wymieniony.
Wielkość wskazywanego ciśnienia ma mniejsze znaczenie ponieważ zależy ona między innymi od zastosowanego przyrządu pomiarowego.
Dla silników benzynowych powinna ona wynosić conajmniej 1.0MPa (10 Bar), dla silników Diesla conajmniej 2.0MPa (20 Bar). |
|
_________________ Części do E12, E23, E28.
------------------
SKUP AUT
Tel - 790 580 495
|
|
|
|
|
Łagoda
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 85 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 12 Październik 2007, 21:37
Imię: Tomasz |
|
|
Ja zwiariuje z tą Etą :mrgreen: przeleciałem przed chwila pół Krakowa i kilka wiosek a spalanie srednie wyszło 7.4L A chcialem ją przetestowac wiec kilka razy dałem jej w palnik :-D |
|
|
|
|
zumzum
Dołączył: 01 Cze 2007 Posty: 152 Skąd: Piła
|
Wysłany: 17 Październik 2007, 07:12
|
|
|
Jezeli w 528e jest ten sam silnik to 525e to wedlug Sam Naprawiam stopien sprezania powinien wynosic 10,2. Ale ja juz tam nie wierze w to co oni pisza |
|
|
|
|
Miłosz
Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 1340 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 17 Październik 2007, 07:40
Imię: Milosz |
|
|
sprezanie 10,2 : 1 to jest okolo 14 BAR, nie mylcie pojec. |
_________________ E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl |
|
|
|
|
zumzum
Dołączył: 01 Cze 2007 Posty: 152 Skąd: Piła
|
Wysłany: 17 Październik 2007, 09:15
|
|
|
No ale lagoda ma sprezanie rzedu 12:1 czy cisnienie 12 Barow? W kazdym badz razie ma za duzo (sprezanie) lub za malo (cisnienie). |
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 19 Październik 2007, 20:55
Imię: Jakub |
|
|
Stopień sprężania jest to stosunek całkowitej pojemności cylindra do pojemności komory sprężania. Jest to liczba bez wymiarowa.
Komora sprężania jest to przestrzeń pomiędzy głowicą, a tłokiem podczas zwrotu zewnętrznego (górne położenie tłoka)
Całkowita pojemność cylindra jest to pojemność skokowa cylindra + pojemność komory sprężania. Czyli to co jest pomiędzy głowicą, a tłokiem podczas zwrotu wewnętrznego (dolne położenie tłoka)
Przyjmujemy że pojemność komora sprężania to 1. Tłok wędruje w dół i osiąga dolne położenie. Całkowita pojemność cylindra jest np 10 razy większa niż pojemność komory spalania
Czyli stopień sprężania wynosi 10:1
Mam nadzieje że zrozumiale to wytłumaczyłem ;-)
Pozdrawiam |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
gicek_b
Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 27 Lip 2007 Posty: 129 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 20 Październik 2007, 10:29
Imię: Bartek |
|
|
Dexter czyli z tego co mówisz to stopień sprężania nie ma nic wspólnego ze zużyciem silnika bo zawsze będzie taki sam.
Czyli to co łagooda zmierzył to jest ciśnienie sprężania, w "napraw sam" napisano:
"Ciśnienie sprężania w silnikach benzynowych powinno wynosić co najmniej 1,0 MPa do 1,1MPa" czyli od 10 do 11 barów ... chyba nic nie pomieszałem |
_________________ http://ww6.tvp.pl/View?Cat=6287&id=816928
Pokaż to komu się tylko da, aby jeździło nam się lepiej. |
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 20 Październik 2007, 11:30
Imię: Jakub |
|
|
gicek_b napisał/a: | Dexter czyli z tego co mówisz to stopień sprężania nie ma nic wspólnego ze zużyciem silnika bo zawsze będzie taki sam. |
Dokładnie tak
gicek_b napisał/a: | Czyli to co łagooda zmierzył to jest ciśnienie sprężania, |
Tak
Pozdrawiam |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
Grigorij
7 takie duże 5
Nadwozie: Exx
Model: 728i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 16 Mar 2007 Posty: 375 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20 Październik 2007, 21:16
Imię: Grzegorz |
|
|
Tak Dexter ma rację :-D
A co do ciśnienia sprężania tej ETY, to jest rewelacja, najważniejsze jest to że wyszło powyżej 10 Bar i wyszło BARDZO równo.
Jeszcze jedno co mnie zadziwia w tym silnku to jak cicho pracuje, nawet bez tłumików, moje 728i pracuje normalnie tak jak ta ETA z jednym tłumikiem i to na oko nie nowym :-D |
_________________ Części do E12, E23, E28.
------------------
SKUP AUT
Tel - 790 580 495
|
|
|
|
|
Miłosz
Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 1340 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 21 Październik 2007, 07:32
Imię: Milosz |
|
|
Dexter ma racje ale dalej to juz zapedziliscie sie.
Stopien sprezania jest wlasnoscia konstrukcji silnika i oczywiscie nie zalezy od jego stopnia zuzycia ale...
Ale dany stopien sprezania przy silniku niezuzytrym odpowiada dokladnie cisnieniu jakie powstaje w komorze spalania. Jesli cisnienie to odbiega od znamionowego to oznacze mniejsze lub wieksze nieszczelnosci na - zaworach i gniazdach, uszcelce pod glowica, pierscieniach tlokowych....
Okreslenie , ze w silnikach benzynowych cisnienie to wynosi tyle i tyle jest jednym z naglupszych okreslen jakie mozna w takioej ksiazce napisac bo kazdy silnik jest inny.
Np. Stopien sprezania w silniku M5 wynosi okolo 11:1 co daje cisnienie wyraznie ponad 14BAR, w silniku 535i bez KATa 10:1 daje cisnienie bliskie 14BAR a 535i KAT ze sprezaniem 8:1 daje cisnienie okolo 11BAR.
I w takim ukladzie M5 z cisnieniem chocby rownym na wszystkich cylindrach na poziomie 11 - 12 BAR to silnik do naprawy podczas gdy 3,5 KAT z takim sprezaniem to zyleta po lekkim tuningu.
Z tego co mowil Rapid bo sam sie w Etach nie orientuje specjalnie, stopien sprezania w Ecie nalezy do bardzo wysokich, jesli cisnieniomierz dzialal prawidlowo i sprezanie tez mierzyles prawidlowo to cisnienie 12 BAR wcale nie wyglada nadzwyczaj zachecajaco, jednakze tak wyrownane wyniki sugeruja moim zdaniem zanizajacy wartosci przyzad pomiarowy i zmierzyl bym to jeszcze raz innym. |
_________________ E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl |
|
|
|
|
gicek_b
Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 27 Lip 2007 Posty: 129 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 21 Październik 2007, 08:54
Imię: Bartek |
|
|
Cytat: | Np. Stopien sprezania w silniku M5 wynosi okolo 11:1 co daje cisnienie wyraznie ponad 14BAR, w silniku 535i bez KATa 10:1 daje cisnienie bliskie 14BAR a 535i KAT ze sprezaniem 8:1 daje cisnienie okolo 11BAR. |
Jak to obliczasz możesz dać jakiś ogólny wzór
Cytat: | Okreslenie , ze w silnikach benzynowych cisnienie to wynosi tyle i tyle jest jednym z naglupszych okreslen jakie mozna w takioej ksiazce napisac bo kazdy silnik jest inny. |
Cytat pochodzi z książki " Samochód BMW serii 3 E30 obsługa, budowa, naprawa, eksploatacja"str 44 czyżby autor sie tak bardzo nie znał na rzeczy?? |
_________________ http://ww6.tvp.pl/View?Cat=6287&id=816928
Pokaż to komu się tylko da, aby jeździło nam się lepiej. |
|
|
|
|
kjubus
Nadwozie: Exx
Model: 315 318
Silnik: m10b16 m10b20
Rok produkcji: 1983 1978
Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 267 Skąd: Górki Wielkie
|
Wysłany: 23 Październik 2007, 07:48
Imię: Kuba |
|
|
Wracając do tematu 528e... Może jakieś dodatkowe zdjecia? |
_________________ E21 315 04/1983 Opalgrün-metallic
E21 318 09/1978 Iberischrot
E30 325e 06/1986 Delphin Metallic
E87 118i 02/2008 Black Sapphire Metallic |
|
|
|
|
wera
Dołączyła: 08 Lis 2007 Posty: 29 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19 Listopad 2007, 18:51
|
|
|
szkoda, ze nie ma zdjec... chetnie bym obejzala Twojego amerykanca no chyba, ze juz poszedl na czesci... pozdrowinka :mrgreen: |
|
|
|
|
Łagoda
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 85 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 19 Listopad 2007, 19:09
Imię: Tomasz |
|
|
Niestety ze względu na stan blacharski samochód jest rozbierany na części. |
|
|
|
|
wera
Dołączyła: 08 Lis 2007 Posty: 29 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19 Listopad 2007, 19:15
|
|
|
ehh... szkoda a byla taka piekna... amerykanska ta twoja e28... chociaz zeczywiscie juz ja rdza dopadla... jak bedziesz mial jeszcze jakies czesci... a mi czegos bedzie brakowalo to dam znac pozdrowionka |
|
|
|
|
|