E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E28 524td] mój klekocik
Autor Wiadomość
mawashi 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21 D24
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 4
Skąd: okolice Żyrardowa
Wysłany: 24 Czerwiec 2011, 22:20   [E28 524td] mój klekocik
   Imię: Marcin


No właśnie, tak naprawdę mój klekocik nie jest mój. Dostała go, całkiem za darmo, moja żonka po tym jak owinęła na drzewie nasze poprzednie auto, wychodząc z niego z jednym tylko siniakiem, za co niezmiernie wdzięczny jestem inżynierom z Trollhättan.
Wróćmy jednak do bohatera tego posta.
E28 w kolorze Alpinweiss z niebieskim wnętrzem i silnikiem 2,4 turbo diesel. W papierach rok '96 (składak), w rzeczywistości podobno '86.
Auto stało w garażu przez ostatnich 8 lat - tak twierdzi poprzedni właściciel, jednak przeprowadzone przeze mnie oględziny wskazują, że bardziej prawdopodobna jest liczba 10, z uwagi na to, że najmłodsza gazetka reklamowa z supermarketu, jak i paragon za zrobione zakupy, które to w wielkiej obfitości w samochodzie znalazłem (paragony, nie zakupy), pochodzą z roku 2001.
Jako że samochód miał służyć do jeżdżenia a nie stać w garażu, postanowiłem wymienić niesprawne podzespoły:
- wysprzęglik,
- osłony przegubów - stwardniałe i rozsypujące się po tak długim postoju,
- cylinderki hamulcowe - cieknące,
- tłumik końcowy - dziurawy jak diabli,
- środkowy drążek kierowniczy - wcale nie tak łatwo osiągalny w niewielkim mieście między Warszawą a Łodzią, co spowodowało że skończyło się regeneracją w specjalistycznym warsztacie w W-wie na ul. Popularnej, który przy okazji mogę chyba polecić z uwagi na profesjonalizm i dobrą cenę usługi.