E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
BMW E34 525i Sport (M-tech)
Autor Wiadomość
StarZcarZ 
stare ale jare


Nadwozie: Exx
Model: 528i Sport, E34 525i Mtech
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 447
Skąd: Anglia
Wysłany: 18 Październik 2012, 18:09   BMW E34 525i Sport (M-tech)
   Imię: Adam


Jakos ciezko mi sie zabrac do przedstawienia moich e28 (Dixi wie dlaczego :/ ) w odpowiednim dziale,
a ze mam inne beemki, ktore nie wymagaja az tak detalicznej prezentacji pozwole sobie przedstawic moja e34.

Nabylem ja pare tygodni temu i mozna powiedziec, ze caly czas sie w nia "wgryzam".
Przez ostatnie 3 lata moim autem do codziennej jazdy byla Violeta.
Ten sam model, tj E34 525i Sport tylko o rok mlodsza i niestety z historia wypadkowa.






W sumie gdyby nie to, ze taki fakt odnotowywany jest w angielskim dowodzie to bym dalej nia jezdzil.
Aczkolwiek vanos juz zaczynal sie odzywac i nieuniknony byl jego remont, a pewnie przy okazji i calego silnika.

Z bolem sprzedalem Violetke, bo sie do niej przywiazalem i zaczalem sie rozgladac za inna dziewczyna do codziennego ujezdzania <cwaniak> .

Miala byc kolejna e34 to bylo pewne. Myslalem o turingu i juz bylem bardzo bliski kupienia 540-tki w manualu ale po rozkminie stwerdzilem, ze do codziennej jazdy, szczegolnie miejskiej silnik M60b40 bedzie po prostu nieekonomiczny. Pewno dnia na gumtree pojawila sie ona, blodyna jak ta lala. Pol godzinna rozmowa przez telefon z wlascicielem wyjasnila moje watpliwosci i po kilku dniach wybralem sie po nia do Londynu (jakies 240 mil ode mnie). Na miejscu troche zesmy pogadali, bo okazalo sie ze sprzedajacy tez jest fanem marki. Potargowalim sie, bo pare drobiazgow bylo na nie i ruszylem z nowa dziewczyna w droge, do domu.

Wywalilem z niej od razu stozek, tzw hot air induction kit, ktory tylko zamulal m50-tke i wstawilem oryginalna puszke z wkladem KN.
Wymienilem cewki na prawie nowe, wymienilem swiece, olej, plyn chlodniczy, plyn hamulcowy i od samego poczatku zalewam oktanem minimum 97 lub wiecej.
Blondyna z dnia na dzien jezdzi co raz lepiej i mam nadzieje, ze bedzie mi dlugo sluzyc.

Jest do zrobienia pare rzeczy, jak np spasowanie przedniego zderzaka, czy wymiana tarcz z tylu ale to wszystko z przyjemnoscia sobie porobie w najblizszym czasie.
Na pierwszy rzut idzie obnizenie przodu i wymiana felg z 18" Rondell 058 na 17" Rial typ A (z tylem 9.5J)

A o to jej rozkodowany VIN:

Type Value
VIN WBAHD52070BJ04522
Type code HD52
Type 525I (EUR)
E series E34 ()
Series 5
Type LIM
Steering RL
Doors 4
Engine M50
Displacement 2.50
Power 141
Drive HECK
Transmission MECH
Colour ALPINWEISS 3 (300)
Upholstery (0617)
Prod.date 1994-07-05

Options

Code Description (interface) Description (EPC)
S209A SPERRDIFFERENTIAL 25% Differential lock 25%
S255A SPORT-LEDERLENKRAD Sports leather steering wheel
S288A LEICHTMETALLRAEDER BMW light alloy wheel, cross spoke 29
S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT Door mirror, driver lock, heated
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering
S325A HECKSPOILER Rear spoiler
P337A M SPORTPAKET M Sports package
S339A SHADOW LINE Shadow-Line
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Window lifts,electric,front/rear
S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat
S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Headrests mechanically adjustable, rear
S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights
S571A STAERKERE STROMVERSORGUNG PLUS Reinforced power supply
Code Description (interface) Description (EPC)
S687A RADIOVORBEREITUNG Radio preparation
S704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspension
S773A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Fine wood trim
L812A ENGLAND/IRLAND AUSFUEHRUNG NATIONAL VERSION GREAT BRITAIN
S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Additional Export tank filling
S900A ANERK. WEGFAHRSICHERUNG LT. AZT/TUEV Electronic immobilizer

No i oczywiscie zdjecia:





  
 
 
     
Filip0 
Burgund Lover


Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 2222
Skąd: Wrocław / Sława
Wysłany: 18 Październik 2012, 18:19   
   Imię: Filip


Genialne <cwaniak>

Zarówno Daytona jak i Weiss :D

E34 jednak ma coś w sobie, a Twoje jest/była cudowna <oko>
_________________

 
 
     
luther 
buffalo leather fan


Nadwozie: Exx
Model: 635CSiA
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 10/1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 287
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18 Październik 2012, 18:24   
   Imię: Kamil


Rewelacyjne, i kolory super :)
_________________
Pozdrawiam,
Kamil

1986 635CSiA
 
 
     
Dixi 
Ojciec Dyrektor n° 1


Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 4806
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19 Październik 2012, 19:04   
   Imię: Damian


StarZcarZ, No w końcu jakiś twój temat :D


Gratuluje zakupu <cwaniak>

Kiedy zdjęcia wnętrza ?
_________________
E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2834
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 19 Październik 2012, 19:13   
   Imię: Marcin


a ja myslałem że białe e34 nie wygląda <worek> świetna jest
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
Dominik4x4 
Diesel Power

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 717
Skąd: Chorzów-Bytom
Wysłany: 19 Październik 2012, 19:28   
   Imię: Dominik


Białe E34 na szerokim Ryju to jest To <cwaniak>
_________________
E28 524td 04/87 :) było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
 
 
     
StarZcarZ 
stare ale jare


Nadwozie: Exx
Model: 528i Sport, E34 525i Mtech
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 447
Skąd: Anglia
Wysłany: 19 Październik 2012, 20:51   
   Imię: Adam


Dzieki chlopaki, mnie tez sie podoba :D

Dixi - zdjecia srodka niebawem.
 
 
     
StarZcarZ 
stare ale jare


Nadwozie: Exx
Model: 528i Sport, E34 525i Mtech
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 447
Skąd: Anglia
Wysłany: 8 Styczeń 2019, 13:02   
   Imię: Adam


Odświeżam po ponad 7 latach lol ale kotlet.

Auto jest cały czas w moim posiadaniu. Przez ten okres trochę się przy niej zrobiło.
4 lata temu wyspawalem progi, bo po zdjęciu listew ukazał się widok wiadomo czego.
Wstawiłem tez łatkę na tylnym błotniku przy zderzaku, bo tam zaczęło purchlec.
Cała buda została tez wtedy pomalowana w ori lakier Alpinweiss III.
Po drodze wymienione zostały lampy z przodu, które miały popękane szkła i z tylu tez popękane zalane były woda wiec wymieniłem.

Mechanicznie poza standardowymi wymianami takimi jak olej, tarcze, klocki, amory i sprężyny itp przytrafiła mi się wymiana pompy paliwa i czujnik położenia wału.

Ma w tej chwili przejechane 234 tys mil i chodzi jak zegarek. Za pare dni zbliża się jej przegląd i nie widzę podstaw żeby nie miała go przejść z pozytywnym skutkiem.

Przez jakiś czas była okuta w felgi OZ Mito III 8.5/10x17





Po roku mi się znudziły i trochę za dużo tego „blink” było to zmieniłem na Brock B1 8.5/10x17,
które pomalowałem na gun metal grey. Zdjęcie przed malowaniem








Na sezon zimowy, bo jeżdżą ja tez od czasu do czasu zima zakładam OZ Ceres 8.5x17 w kolorze teal i tak wyglada w tej chwili







 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1096
Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Styczeń 2019, 22:14   
   Imię: Krzysztof


Piękna blondyna! szeroka morda , M pasztet , ŚLICZNA! Nie myślałeś żeby ją uzbroić we wiatraki? syling 21
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
StarZcarZ 
stare ale jare


Nadwozie: Exx
Model: 528i Sport, E34 525i Mtech
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 447
Skąd: Anglia
Wysłany: 18 Styczeń 2019, 23:56   
   Imię: Adam


Dzieki! Tak myślałem nie raz ale w rozsądnych pieniądzach były tylko same 8J, tj na tył i na przód. Za 9J z tylu trzeba zapłacić i to sporo. Odpuściłem wiec sobie temat wiatraków bo jazda na obu osiach z 8” szerokości to dla mnie zdecydowanie za wąsko :D

A blondyna przeszła przegląd bez żadnego problemu.
 
 
     
StarZcarZ 
stare ale jare


Nadwozie: Exx
Model: 528i Sport, E34 525i Mtech
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 447
Skąd: Anglia
Wysłany: 11 Maj 2019, 11:41   
   Imię: Adam


Turkusowe Ceresy idą na polke, odświeżyłem brocki wraz z dekielkami, które będą zamontowane z nowymi oponkami.

Kolor podobny do poprzedniego, ten nowy jest trochę bardziej metaliczny.




Zdjęcia środka:




 
 
     
Blindnomad 

Nadwozie: Exx
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 01 Paź 2014
Posty: 69
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Maj 2019, 11:07   
   Imię: Michał


Fajne zestawienie tapicerki w tych sportach. Lepsze niż pełna skora.
 
 
     
StarZcarZ 
stare ale jare


Nadwozie: Exx
Model: 528i Sport, E34 525i Mtech
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 447
Skąd: Anglia
Wysłany: 17 Maj 2019, 21:57   
   Imię: Adam


Na pewno inne, nie wiem czy lepsze ale na pewno czuć w środku wibracje lat 90 tych.

Od kilku dni blondyna lata już na Brockach, z tylu nowe oponki Toyo Proxes Sport. Do tego kolejne zmiany nastąpiły w blondynie. Od długiego czasu drażnił mnie widok oryginalnych rurek wydechowych. Śmiesznie mała średnica dwururki i zaczynająca się korozja puszki oznaczało jedno wymianę tłumika końcowego. Odwiedziłem starych znajomych z firmy Zorstec jakiś czas temu i zamówiłem nowy tłumik z kwasowki z końcówkami 70mm.

Przed:



W trakcie:



I po montażu:





Fajnie teraz buczy na wolnych obrotach, a na wyższych zakresach nie odbiega od hałasu serii. Dokładnie o co mi chodziło.

Dzisiaj była piękna pogoda, miałem trochę czasu to pojechałem z rodzina na wycieczkę, pare zdjęć udało się zrobić w ciekawych krajobrazach:





 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.045 sekundy. Zapytań do SQL: 11