BMW E34 525i Sport (M-tech) |
Autor |
Wiadomość |
StarZcarZ
stare ale jare
Nadwozie: Exx
Model: E28 528i Sport, 525i, E34 525i SE
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Mar 2010 Posty: 472 Skąd: Anglia
|
Wysłany: 18 Październik 2012, 17:09 BMW E34 525i Sport (M-tech)
Imię: Adam |
|
|
Jakos ciezko mi sie zabrac do przedstawienia moich e28 (Dixi wie dlaczego ) w odpowiednim dziale,
a ze mam inne beemki, ktore nie wymagaja az tak detalicznej prezentacji pozwole sobie przedstawic moja e34.
Nabylem ja pare tygodni temu i mozna powiedziec, ze caly czas sie w nia "wgryzam".
Przez ostatnie 3 lata moim autem do codziennej jazdy byla Violeta.
Ten sam model, tj E34 525i Sport tylko o rok mlodsza i niestety z historia wypadkowa.
W sumie gdyby nie to, ze taki fakt odnotowywany jest w angielskim dowodzie to bym dalej nia jezdzil.
Aczkolwiek vanos juz zaczynal sie odzywac i nieuniknony byl jego remont, a pewnie przy okazji i calego silnika.
Z bolem sprzedalem Violetke, bo sie do niej przywiazalem i zaczalem sie rozgladac za inna dziewczyna do codziennego ujezdzania .
Miala byc kolejna e34 to bylo pewne. Myslalem o turingu i juz bylem bardzo bliski kupienia 540-tki w manualu ale po rozkminie stwerdzilem, ze do codziennej jazdy, szczegolnie miejskiej silnik M60b40 bedzie po prostu nieekonomiczny. Pewno dnia na gumtree pojawila sie ona, blodyna jak ta lala. Pol godzinna rozmowa przez telefon z wlascicielem wyjasnila moje watpliwosci i po kilku dniach wybralem sie po nia do Londynu (jakies 240 mil ode mnie). Na miejscu troche zesmy pogadali, bo okazalo sie ze sprzedajacy tez jest fanem marki. Potargowalim sie, bo pare drobiazgow bylo na nie i ruszylem z nowa dziewczyna w droge, do domu.
Wywalilem z niej od razu stozek, tzw hot air induction kit, ktory tylko zamulal m50-tke i wstawilem oryginalna puszke z wkladem KN.
Wymienilem cewki na prawie nowe, wymienilem swiece, olej, plyn chlodniczy, plyn hamulcowy i od samego poczatku zalewam oktanem minimum 97 lub wiecej.
Blondyna z dnia na dzien jezdzi co raz lepiej i mam nadzieje, ze bedzie mi dlugo sluzyc.
Jest do zrobienia pare rzeczy, jak np spasowanie przedniego zderzaka, czy wymiana tarcz z tylu ale to wszystko z przyjemnoscia sobie porobie w najblizszym czasie.
Na pierwszy rzut idzie obnizenie przodu i wymiana felg z 18" Rondell 058 na 17" Rial typ A (z tylem 9.5J)
A o to jej rozkodowany VIN:
Type Value
VIN WBAHD52070BJ04522
Type code HD52
Type 525I (EUR)
E series E34 ()
Series 5
Type LIM
Steering RL
Doors 4
Engine M50
Displacement 2.50
Power 141
Drive HECK
Transmission MECH
Colour ALPINWEISS 3 (300)
Upholstery (0617)
Prod.date 1994-07-05
Options
Code Description (interface) Description (EPC)
S209A SPERRDIFFERENTIAL 25% Differential lock 25%
S255A SPORT-LEDERLENKRAD Sports leather steering wheel
S288A LEICHTMETALLRAEDER BMW light alloy wheel, cross spoke 29
S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT Door mirror, driver lock, heated
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering
S325A HECKSPOILER Rear spoiler
P337A M SPORTPAKET M Sports package
S339A SHADOW LINE Shadow-Line
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Window lifts,electric,front/rear
S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat
S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Headrests mechanically adjustable, rear
S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights
S571A STAERKERE STROMVERSORGUNG PLUS Reinforced power supply
Code Description (interface) Description (EPC)
S687A RADIOVORBEREITUNG Radio preparation
S704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspension
S773A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Fine wood trim
L812A ENGLAND/IRLAND AUSFUEHRUNG NATIONAL VERSION GREAT BRITAIN
S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Additional Export tank filling
S900A ANERK. WEGFAHRSICHERUNG LT. AZT/TUEV Electronic immobilizer
No i oczywiscie zdjecia:
|
|
|
|
|
|
Filip0
Burgund Lover
Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 2223 Skąd: Wrocław / Sława
|
Wysłany: 18 Październik 2012, 17:19
Imię: Filip |
|
|
Genialne
Zarówno Daytona jak i Weiss
E34 jednak ma coś w sobie, a Twoje jest/była cudowna |
_________________
|
|
|
|
|
luther
buffalo leather fan
Nadwozie: Exx
Model: 635CSiA
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 10/1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 287 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18 Październik 2012, 17:24
Imię: Kamil |
|
|
Rewelacyjne, i kolory super |
_________________ Pozdrawiam,
Kamil
1986 635CSiA |
|
|
|
|
Dixi
Ojciec Dyrektor n° 1
Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 4806 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19 Październik 2012, 18:04
Imię: Damian |
|
|
StarZcarZ, No w końcu jakiś twój temat
Gratuluje zakupu
Kiedy zdjęcia wnętrza |
_________________ E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
|
|
|
|
|
Beatles
Mr Zielona Otchłań
Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Mar 2007 Posty: 2836 Skąd: Kielce / Warszawa
|
Wysłany: 19 Październik 2012, 18:13
Imię: Marcin |
|
|
a ja myslałem że białe e34 nie wygląda świetna jest |
_________________ Szczęśliwi spalania nie liczą!
|
|
|
|
|
Dominik4x4
Diesel Power
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 717 Skąd: Chorzów-Bytom
|
Wysłany: 19 Październik 2012, 18:28
Imię: Dominik |
|
|
Białe E34 na szerokim Ryju to jest To |
_________________ E28 524td 04/87 było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
|
|
|
|
|
StarZcarZ
stare ale jare
Nadwozie: Exx
Model: E28 528i Sport, 525i, E34 525i SE
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Mar 2010 Posty: 472 Skąd: Anglia
|
Wysłany: 19 Październik 2012, 19:51
Imię: Adam |
|
|
Dzieki chlopaki, mnie tez sie podoba
Dixi - zdjecia srodka niebawem. |
|
|
|
|
StarZcarZ
stare ale jare
Nadwozie: Exx
Model: E28 528i Sport, 525i, E34 525i SE
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Mar 2010 Posty: 472 Skąd: Anglia
|
Wysłany: 8 Styczeń 2019, 13:02
Imię: Adam |
|
|
Odświeżam po ponad 7 latach lol ale kotlet.
Auto jest cały czas w moim posiadaniu. Przez ten okres trochę się przy niej zrobiło.
4 lata temu wyspawalem progi, bo po zdjęciu listew ukazał się widok wiadomo czego.
Wstawiłem tez łatkę na tylnym błotniku przy zderzaku, bo tam zaczęło purchlec.
Cała buda została tez wtedy pomalowana w ori lakier Alpinweiss III.
Po drodze wymienione zostały lampy z przodu, które miały popękane szkła i z tylu tez popękane zalane były woda wiec wymieniłem.
Mechanicznie poza standardowymi wymianami takimi jak olej, tarcze, klocki, amory i sprężyny itp przytrafiła mi się wymiana pompy paliwa i czujnik położenia wału.
Ma w tej chwili przejechane 234 tys mil i chodzi jak zegarek. Za pare dni zbliża się jej przegląd i nie widzę podstaw żeby nie miała go przejść z pozytywnym skutkiem.
Przez jakiś czas była okuta w felgi OZ Mito III 8.5/10x17
Po roku mi się znudziły i trochę za dużo tego „blink” było to zmieniłem na Brock B1 8.5/10x17,
które pomalowałem na gun metal grey. Zdjęcie przed malowaniem
Na sezon zimowy, bo jeżdżą ja tez od czasu do czasu zima zakładam OZ Ceres 8.5x17 w kolorze teal i tak wyglada w tej chwili
|
|
|
|
|
Draż
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Styczeń 2019, 22:14
Imię: Krzysztof |
|
|
Piękna blondyna! szeroka morda , M pasztet , ŚLICZNA! Nie myślałeś żeby ją uzbroić we wiatraki? syling 21 |
_________________ Moja ex babcia
|
|
|
|
|
StarZcarZ
stare ale jare
Nadwozie: Exx
Model: E28 528i Sport, 525i, E34 525i SE
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Mar 2010 Posty: 472 Skąd: Anglia
|
Wysłany: 18 Styczeń 2019, 23:56
Imię: Adam |
|
|
Dzieki! Tak myślałem nie raz ale w rozsądnych pieniądzach były tylko same 8J, tj na tył i na przód. Za 9J z tylu trzeba zapłacić i to sporo. Odpuściłem wiec sobie temat wiatraków bo jazda na obu osiach z 8” szerokości to dla mnie zdecydowanie za wąsko
A blondyna przeszła przegląd bez żadnego problemu. |
|
|
|
|
StarZcarZ
stare ale jare
Nadwozie: Exx
Model: E28 528i Sport, 525i, E34 525i SE
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Mar 2010 Posty: 472 Skąd: Anglia
|
Wysłany: 11 Maj 2019, 10:41
Imię: Adam |
|
|
Turkusowe Ceresy idą na polke, odświeżyłem brocki wraz z dekielkami, które będą zamontowane z nowymi oponkami.
Kolor podobny do poprzedniego, ten nowy jest trochę bardziej metaliczny.
Zdjęcia środka:
|
|
|
|
|
Blindnomad
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 01 Paź 2014 Posty: 71 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12 Maj 2019, 10:07
Imię: Michał |
|
|
Fajne zestawienie tapicerki w tych sportach. Lepsze niż pełna skora. |
|
|
|
|
StarZcarZ
stare ale jare
Nadwozie: Exx
Model: E28 528i Sport, 525i, E34 525i SE
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Mar 2010 Posty: 472 Skąd: Anglia
|
Wysłany: 17 Maj 2019, 20:57
Imię: Adam |
|
|
Na pewno inne, nie wiem czy lepsze ale na pewno czuć w środku wibracje lat 90 tych.
Od kilku dni blondyna lata już na Brockach, z tylu nowe oponki Toyo Proxes Sport. Do tego kolejne zmiany nastąpiły w blondynie. Od długiego czasu drażnił mnie widok oryginalnych rurek wydechowych. Śmiesznie mała średnica dwururki i zaczynająca się korozja puszki oznaczało jedno wymianę tłumika końcowego. Odwiedziłem starych znajomych z firmy Zorstec jakiś czas temu i zamówiłem nowy tłumik z kwasowki z końcówkami 70mm.
Przed:
W trakcie:
I po montażu:
Fajnie teraz buczy na wolnych obrotach, a na wyższych zakresach nie odbiega od hałasu serii. Dokładnie o co mi chodziło.
Dzisiaj była piękna pogoda, miałem trochę czasu to pojechałem z rodzina na wycieczkę, pare zdjęć udało się zrobić w ciekawych krajobrazach:
|
|
|
|
|
|