E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E28 520i] Edition Diamantschwarz metallic
Autor Wiadomość
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Luty 2016, 13:11   
   Imię: Michał


Wiem ,że kolor jest masakryczny...

Mi się te felgi bardzo podobają w oryginalnym kolorze, zarówno z deklami jak i bez ( nie mam na razie ale bardzo intensywnie szukam)
w maju przemaluje koła na oryginał a do tej pory będzie niestety tak bo nie mam co innego założyć
_________________

 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1096
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Luty 2016, 19:24   
   Imię: Krzysztof


Groznie wygląda na pomarańczkach <hyhy> Jakie oponki tam masz? felunek jakie et ile cali?
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Marzec 2016, 20:17   
   Imię: Michał


Draż 17 cali
Przód 8,5j et12
Tył 9,5j et24
a wszystkie cztery opony to 225/40/ZR17 z tyłu powinna być 235 bo zrobił się naciąg, na szczęście mam takie opony :)

Generalnie idealne rozmiary do e28 bo nie trzeba stosować dystansów, a szersze by już nie weszły...

Znalazłem gdzie można kupić do nich dekielki w super okazyjnej cenie 99€ za sztukę <szok>
_________________

 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 809
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 1 Marzec 2016, 20:58   
   Imię: Dominik


Cena za dekielki poraża <masakra>
To może tokarz by coś ogarnął, bo kształt nie jest jakiś bardzo skomplikowany. A ten kompletny set z deklami i w oryginalnym kolorze wygląda pięknie.
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
kotos 

Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 67
Skąd: w-wa
Wysłany: 2 Marzec 2016, 14:00   
   Imię: Paweł


Cena dekielków powala ale bez dekielków alpiny też mi się podobają, są takie hardcorowe i pasują do e28 :) jak będą srebrne na wiosnę to będzie miodzio
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Marzec 2016, 09:49   
   Imię: Michał


Przyszedł nowy zapłon - czeka na założenie. Aktualnie mam założone kable sentech i jak robi się mokro silnik przestaje równo chodzić na wolnych obrotach, mam nadzieję że taki zestaw to wyeliminuje.

_________________

 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Marzec 2016, 22:04   
   Imię: Michał


Zapłon założony- wreszcie to zaczyna jakoś wyglądać pod maską :)

Natomiast mam problem z wkładką stacyjki, a mianowicie została mi ona w ręku- ktoś coś może mi doradzić jak wsadzić to na swoje miejsce? Niefajnie mieć auto które da sie odpalić srubokrętem <worek>

Zaczęło się od tego że spadł mi ten metalowy pierscien który trzyma wkładkę na miejscu, i zamiast go od razu założyć to tak zostawiłem, przy odpalaniu przekręciłem kluczyk "za daleko" i wkładka wypadła
Poniżej zdjęcia jak to wygląda:




_________________

 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Kwiecień 2016, 12:30   
   Imię: Michał


Mały update: stacyjka naprawiona i siedzi na swoim miejscu natomiast okazało się że chrobotanie z okolic sprzęgła to nie tak jak myślałem łożysko oporowe tylko skrzynia biegów.
Po kupieniu używki wsadzeniu okazało się, że jej stan jest niewiele lepszy - szybka decyzja remont. W zakładzie naprawy skrzyń biegów okazało się że są do wymiany wszystkie łożyska i wałek sprzęgłowy - oczywiście nic nei jest dostępne w zamienniku i czekam aż częsci przylecą z niemiec <masakra>

Natomiast zastanawia mnie jedna rzecz, w moim aucie siedziała skrzynia Getrag 240.0.0130.91 podobno nie jest to skrzynia z mojego auta tylko z e30 318i i tu pytanie do kogos kto moze bardziej ogarnia tematy skrzyni czy to prawda, że ta skrzynia nie występowała w e28? W internecie znalazłem informację że była też w e30 320i w sumie wsteczny wrzucam bez problemu 5 bieg też więc wydaje mi się/ mam nadzieję że to oryginalna skrzynia z tego auta
_________________

 
 
     
king666 


Nadwozie: E28
Model: 528
Silnik: m30b28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 171
Skąd: Poznań
Wysłany: 27 Kwiecień 2016, 16:00   
   Imię: Patryk


a teraz jaką kupiłeś ?
_________________

 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2836
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 27 Kwiecień 2016, 17:55   
   Imię: Marcin


Co masz za sprężyny, że mowisz ze tak twardo?
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Kwiecień 2016, 21:10   
   Imię: Michał


@King666 taką samą też getraga 240 bo 260 jest dłuższy i musiałbym wał zmieniać- niestety okazało się że ta którą kupiłem już zaczyna szumieć a po rozebraniu wyszły jeszcze inne kwiatki więc robie swoją skrzynie od podstaw.

@Beatels Sprężyny to MTS niestety nie wiem jakie obniżenie - kupiłem je od Kamila razem z amorkami. Z przodu jest spoko, natomiast tył masakra - ale może to być spowodowane poduszkami amorów z poliuretanu i zbyt mocno skręconymi amorkami Koni - będe je musiał wyregulować pod siebie bo teraz są tak za połową skali w stronę twardo
_________________

 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Czerwiec 2016, 07:57   
   Imię: Michał


Dawno Nic nie pisałem więc się pochwale bo ostatnio parę zmian zaszło.

Udało mi się kupić tanio nową oryginalną cewkę bosch'a więc niebawem cały zapłon będzie nowy.

Serwis skrzyń się poddał i zostawił mnie trochę na lodzie - bez samochodu na 2 dni przed ślubem znajomych, którzy bardzo chcieli jechać do ślubu moim autem. Na szczęście po paru nieudanych zakupach na allegro i olx (3) udało mi się znaleźć skrzynie która jeszcze siedziała w aucie i mogłem się przejechać autem ze skrzynią, którą chciałem kupić. Idealnej skrzyni kupić mi się nie dało trochę ją słychać mimo zmiany oleju ale jeszcze długo pojeździ i co ważne, po nocy spędzonej w warsztacie z kumplem auto zawiozło znajomych do ślubu 7 maja :D


Nie obyło się bez fakapów - rozprułem katalizator na podjeździe panny młodej co było mocno odczuwalne w środku jak i na zewnątrz auta - postanowiłem zrobić sobie spóźniony prezent na urodziny :


Aktualna konfiguracja wydechu Barany-> x-pipe -> dwie strumienice zamiast kata -> srodkowy i końcowy seria. Do pełnego wydechu z kwasu droga mi się już przybliżyła :)

Efekt? odczuwalny spadek momentu na dole, i świetny dźwięk silnika
Aby odzyskać stracone Nm, zrobiłem coś co od dawna mi chodziło po głowie - zmiana przepustnicy z tej z m20b20 na m20b25, poniżej foto porównawcze:



Nie przygotowałem się zbytnio do tej zmiany - nie mam jeszcze gumy przepływki od b25, więc dolot jest strasznie prowizoryczny, ale efekt mimo tego jest niesamowity, jakby ściągnąć psu kaganiec...
_________________

 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 20 Czerwiec 2016, 14:07   
   Imię: Rafał


zmieniłeś tylko przepustnicę i dało to odczuwalne efekty? Przepływka i kolektor dolotowy jest z b20? zrób jakieś fotki, mogą być nawet sznurkiem od snopowiązałki :P
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2836
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 20 Czerwiec 2016, 18:42   
   Imię: Marcin


Napisz albo obfoc jak spasowanie przepustnicy z kolektorem, czy pasuje p&p bo wyglada jakby rozstaw śrub byl inny. Generalnie bardzoń ciekawa sprawa wiec czuj sie zobligowany do opisania wszystkiego ;)
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Czerwiec 2016, 20:19   
   Imię: Michał


Kargul1005 napisał/a:
zmieniłeś tylko przepustnicę i dało to odczuwalne efekty? Przepływka i kolektor dolotowy jest z b20?

Hmm........ Nie :D
Panowie ja mam juz szereg zmian za sobą w moim silniku, najwęższym gardłem była przepustnica i jej zmiana duużo dała.
Kolektor mam z b25 ma on lepszy przeplyw od tego w b20.
Wszystkie przepustnice w m20 ( na motronicu innych nie znam) pasują p&p ale zakladanie przepustnicy b25 do kolektora b20 nic nie da bo kolektor to zdlawi.
Przeplywka i ( póki co, ale odradzam) guma u mnie jest z b20.
Wtryski i regulator cisnienia mam z m30b30, bo to co jest w b20 ma wydajnosc niewie wieksza niz te 130km.

Jak chcecie dodac troche mocy to caly kolektor z wtryskami regulatorem przepustnica i guma trzeba wlozyc od b25.
Ile to da w b20? Nie wiem
Ile to dalo u mnie? Dużo

Jezdzilem na setupie "cala gora z b20" i przy obciążeniu w okolicach 5 tys obr brakowalo powietrza/paliwa - silnik nie chcial sie wyzej zakręcić.
_________________

 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2836
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 20 Czerwiec 2016, 21:11   
   Imię: Marcin


Ciekawy pomysł.
Szkoda tylko by mi było regulatora bo mam nówkę ;)
za rok może pomyślę o mikro swapie
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 21 Czerwiec 2016, 13:43   
   Imię: Rafał


MutoN napisał/a:

Kolektor mam z b25 ma on lepszy przeplyw od tego w b20.
Wszystkie przepustnice w m20 ( na motronicu innych nie znam) pasują p&p ale zakladanie przepustnicy b25 do kolektora b20 nic nie da bo kolektor to zdlawi.
Przeplywka i ( póki co, ale odradzam) guma u mnie jest z b20.
Wtryski i regulator cisnienia mam z m30b30, bo to co jest w b20 ma wydajnosc niewie wieksza niz te 130km.

Jezdzilem na setupie "cala gora z b20" i przy obciążeniu w okolicach 5 tys obr brakowalo powietrza/paliwa - silnik nie chcial sie wyzej zakręcić.

Tak się zastanawiam troszkę i wydaje mi się, że raczej regulator i wtryski ogarniają trochę większą moc niż te 130KM, bo np w m20b23 głowica, wtryski, regulator ciśnienia, kolektory dolotowy i wydechowy były identyczne jak w m20b20 (125KM), a b23 miało w granicach 140-150KM
Wydaje mi się, że na spadek momentu w dolnych obrotach mógł mieć właśnie kolektor z b25 o większym przekroju kanałów, zastanawia mnie jedynie ten spadek mocy przy wyższych obrotach, może zbyt mała przepustnica względem przekroju kolektora miała wpływ i dlatego u Ciebie nastąpiła wyraźna poprawa... Na ten temat pewnie coś więcej by powiedział specjalista w dziedzinie budowy silników :) Fajnie by było gdybyś skoczył na hamownię bo cholernie mnie interesuje charakterystyka Twojego silnika :)
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Czerwiec 2016, 15:43   
   Imię: Michał


Mówiąc o spadku momentu "na dole" to chodziło mi po prostu o to że po założeniu baranów dół się pogorszył. Pojadę na hamowanie ale najpierw zakończę pewien etap modyfikacji tak żebym był pewien że już sam nic nie wymyślę.. Potem ecu master i strojenie a przede wszystkim wywalenie tej przeplywki na klapkę bo to jest też dużą strata.
_________________

 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 21 Czerwiec 2016, 15:47   
   Imię: Rafał


MutoN napisał/a:
Mówiąc o spadku momentu "na dole" to chodziło mi po prostu o to że po założeniu baranów dół się pogorszył. Pojadę na hamowanie ale najpierw zakończę pewien etap modyfikacji tak żebym był pewien że już sam nic nie wymyślę.. Potem ecu master i strojenie a przede wszystkim wywalenie tej przeplywki na klapkę bo to jest też dużą strata.

Podczas zakładania baranów nie zmieniałeś nic innego po za wydechem? Bo zazwyczaj zbyt odetkany wydech skutkuje spadkiem momentu w niskich zakresach obrotowych i tu mogłaby być odpowiedź dlaczego tak się stało
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Czerwiec 2016, 20:37   
   Imię: Michał


Wydaje mi się, że to właśnie barany oder kału wydech no i oczywiście wywalenie kata.
_________________

 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 22 Czerwiec 2016, 19:52   
   Imię: Rafał


Może zamień strumiennice na tłumik
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Lipiec 2016, 08:08   
   Imię: Michał


Kargul1005 napisał/a:
Może zamień strumiennice na tłumik


Mam w planach zrobienie kompletnego wydechu z kwasówki, wtedy to co będzie za x-pipem pozostawie specjalistom.

Szykuje się spora zmiana na dobre- Alpiny wreszcie będą w oryginalnym kolorze (lub zbliżonym). W piątek odbieram felgi z lakierowania proszkiem, jestem bardzo ciekaw efektu końcowego <tanczy>

Na chwilę obecną auto stoi na pożyczonych stylingach 33, wygląda słabo ale czuć różnicę w komforcie między 17" a 16".


Wreszcie przyszła do mnie zamówiona guma przepływomierza. Podbudowany efektem wymiany przepustnicy - poszedłem dalej i zbudowałem takie coś:


Jeżeli ( niestety jest tu duży znak zapytania) to zadziała to powinien być kolejny krok milowy w zyskiwaniu mocy. Zobaczymy czy to ma szanse działać, według autora tego schematu działa:


Guma jest od m20b25 przepływka od m52b28 pare części ze starej przepływki m20 no i oczywiście stożek, bo jak wiadomo wszystkie m52b28 fabrycznie miały stożek i LPG
_________________

 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Lipiec 2016, 14:34   
   Imię: Michał


Przepływka z m52 nie chciała się mnie słuchać, więc musiałem powrócić do tej z m20 <lipa>

Auto dostało nową gumę przepływomierza, i praca się wyrównała. W silniku pozostały mi zawory do regulacji, kupiłem nawet szczelinomierz żeby się tym zająć ale nie wiem czy sie tego podejmę.
Ten weekend był bardzo pracowity bo pop pierwsze auto wróciło na alpiny a poza tym wybrałem się na tor jastrząb i trochę pośmigałem e28 <tanczy>

Pare fotek znalazłem na FB:









_________________

 
 
     
mariusz76a 


Nadwozie: Exx
Model: 635 CSi
Silnik: M30
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 218
Skąd: WPR
Wysłany: 12 Lipiec 2016, 16:56   
   Imię: Mariusz


Przepływka nie chciała się słuchać bo nie przeczytałeś do końca instrukcji tej konwersji. Potrzebny jest jeszcze komputer Piggy Bag np. ECU Master aby można było zmodyfikować parametry napięcia dla nowego przepływomierza.
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Lipiec 2016, 05:46   
   Imię: Michał


No to by wyjaśniało trochę, ale czy jak założę ecu mastera to dalej potrzebuję przeplywke? Nie zakłada się wtedy zamiast tego map sensora?
_________________

 
 
     
mariusz76a 


Nadwozie: Exx
Model: 635 CSi
Silnik: M30
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 218
Skąd: WPR
Wysłany: 14 Lipiec 2016, 07:24   
   Imię: Mariusz


Tak ale do Map'a potrzebny będzie jeszcze TPS o pełnym zakresie pracy.
 
 
     
king666 


Nadwozie: E28
Model: 528
Silnik: m30b28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 171
Skąd: Poznań
Wysłany: 14 Wrzesień 2016, 19:16   
   Imię: Patryk


Mój elektryk namawia mnie na EcuMaster DET3 plus sonda szeroko pasmowa ( obecnie sondy wcale nie mam ) ma on w swoim m30b35 i bardzo sobie chwali .
_________________

 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Listopad 2016, 09:05   
   Imię: Michał


Ja na razie jestem na etapie płytki z elektrody, działa to bardzo fajnie i bardzo poprawia reakcję na gaz - auto wreszcie fruwa tak jakbym tego chciał. Jedyny minus tej konfiguracji to trzepanie na zimnym silniku - ale podejrzewam że regulacja dawki paliwa to zmieni bo na razie wsadziłem płytkę tak jak była beż żadnej regulacji.

Sezon z dniem wczorajszym zakończyłem - jedynym poważnym problemem jest woda która przez mocowanie pasów bezpieczeństwa dostała się pod kanapę - także muszę to uszczelnić w jakiś sposób żeby się w przyszłości gnój nie robił.

Parę fotek z ostatniego przygotowania do zimowania:














_________________

 
 
     
king666 


Nadwozie: E28
Model: 528
Silnik: m30b28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 171
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Listopad 2016, 16:38   
   Imię: Patryk


Wcieło foty
_________________

 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 427
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Listopad 2016, 09:05   
   Imię: Michał


reupload zdjęć:














picture uploading
_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,043 sekundy. Zapytań do SQL: 11