[E28 520i] Edition Diamantschwarz metallic |
Autor |
Wiadomość |
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29 Luty 2016, 13:11
Imię: Michał |
|
|
Wiem ,że kolor jest masakryczny...
Mi się te felgi bardzo podobają w oryginalnym kolorze, zarówno z deklami jak i bez ( nie mam na razie ale bardzo intensywnie szukam)
w maju przemaluje koła na oryginał a do tej pory będzie niestety tak bo nie mam co innego założyć |
_________________
|
|
|
|
|
Draż
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29 Luty 2016, 19:24
Imię: Krzysztof |
|
|
Groznie wygląda na pomarańczkach Jakie oponki tam masz? felunek jakie et ile cali? |
_________________ Moja ex babcia
|
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Marzec 2016, 20:17
Imię: Michał |
|
|
Draż 17 cali
Przód 8,5j et12
Tył 9,5j et24
a wszystkie cztery opony to 225/40/ZR17 z tyłu powinna być 235 bo zrobił się naciąg, na szczęście mam takie opony
Generalnie idealne rozmiary do e28 bo nie trzeba stosować dystansów, a szersze by już nie weszły...
Znalazłem gdzie można kupić do nich dekielki w super okazyjnej cenie 99€ za sztukę |
_________________
|
|
|
|
|
Dominique
Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 809 Skąd: wigry/warszawa
|
Wysłany: 1 Marzec 2016, 20:58
Imię: Dominik |
|
|
Cena za dekielki poraża
To może tokarz by coś ogarnął, bo kształt nie jest jakiś bardzo skomplikowany. A ten kompletny set z deklami i w oryginalnym kolorze wygląda pięknie. |
_________________ Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.
E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss |
|
|
|
|
kotos
Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014 Posty: 67 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 2 Marzec 2016, 14:00
Imię: Paweł |
|
|
Cena dekielków powala ale bez dekielków alpiny też mi się podobają, są takie hardcorowe i pasują do e28 jak będą srebrne na wiosnę to będzie miodzio |
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Marzec 2016, 09:49
Imię: Michał |
|
|
Przyszedł nowy zapłon - czeka na założenie. Aktualnie mam założone kable sentech i jak robi się mokro silnik przestaje równo chodzić na wolnych obrotach, mam nadzieję że taki zestaw to wyeliminuje.
|
_________________
|
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Marzec 2016, 22:04
Imię: Michał |
|
|
Zapłon założony- wreszcie to zaczyna jakoś wyglądać pod maską
Natomiast mam problem z wkładką stacyjki, a mianowicie została mi ona w ręku- ktoś coś może mi doradzić jak wsadzić to na swoje miejsce? Niefajnie mieć auto które da sie odpalić srubokrętem
Zaczęło się od tego że spadł mi ten metalowy pierscien który trzyma wkładkę na miejscu, i zamiast go od razu założyć to tak zostawiłem, przy odpalaniu przekręciłem kluczyk "za daleko" i wkładka wypadła
Poniżej zdjęcia jak to wygląda:
|
_________________
|
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2016, 12:30
Imię: Michał |
|
|
Mały update: stacyjka naprawiona i siedzi na swoim miejscu natomiast okazało się że chrobotanie z okolic sprzęgła to nie tak jak myślałem łożysko oporowe tylko skrzynia biegów.
Po kupieniu używki wsadzeniu okazało się, że jej stan jest niewiele lepszy - szybka decyzja remont. W zakładzie naprawy skrzyń biegów okazało się że są do wymiany wszystkie łożyska i wałek sprzęgłowy - oczywiście nic nei jest dostępne w zamienniku i czekam aż częsci przylecą z niemiec
Natomiast zastanawia mnie jedna rzecz, w moim aucie siedziała skrzynia Getrag 240.0.0130.91 podobno nie jest to skrzynia z mojego auta tylko z e30 318i i tu pytanie do kogos kto moze bardziej ogarnia tematy skrzyni czy to prawda, że ta skrzynia nie występowała w e28? W internecie znalazłem informację że była też w e30 320i w sumie wsteczny wrzucam bez problemu 5 bieg też więc wydaje mi się/ mam nadzieję że to oryginalna skrzynia z tego auta |
_________________
|
|
|
|
|
king666
Nadwozie: E28
Model: 528
Silnik: m30b28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2016 Posty: 171 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2016, 16:00
Imię: Patryk |
|
|
a teraz jaką kupiłeś |
_________________
|
|
|
|
|
Beatles
Mr Zielona Otchłań
Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Mar 2007 Posty: 2836 Skąd: Kielce / Warszawa
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2016, 17:55
Imię: Marcin |
|
|
Co masz za sprężyny, że mowisz ze tak twardo? |
_________________ Szczęśliwi spalania nie liczą!
|
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2016, 21:10
Imię: Michał |
|
|
@King666 taką samą też getraga 240 bo 260 jest dłuższy i musiałbym wał zmieniać- niestety okazało się że ta którą kupiłem już zaczyna szumieć a po rozebraniu wyszły jeszcze inne kwiatki więc robie swoją skrzynie od podstaw.
@Beatels Sprężyny to MTS niestety nie wiem jakie obniżenie - kupiłem je od Kamila razem z amorkami. Z przodu jest spoko, natomiast tył masakra - ale może to być spowodowane poduszkami amorów z poliuretanu i zbyt mocno skręconymi amorkami Koni - będe je musiał wyregulować pod siebie bo teraz są tak za połową skali w stronę twardo |
_________________
|
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2016, 07:57
Imię: Michał |
|
|
Dawno Nic nie pisałem więc się pochwale bo ostatnio parę zmian zaszło.
Udało mi się kupić tanio nową oryginalną cewkę bosch'a więc niebawem cały zapłon będzie nowy.
Serwis skrzyń się poddał i zostawił mnie trochę na lodzie - bez samochodu na 2 dni przed ślubem znajomych, którzy bardzo chcieli jechać do ślubu moim autem. Na szczęście po paru nieudanych zakupach na allegro i olx (3) udało mi się znaleźć skrzynie która jeszcze siedziała w aucie i mogłem się przejechać autem ze skrzynią, którą chciałem kupić. Idealnej skrzyni kupić mi się nie dało trochę ją słychać mimo zmiany oleju ale jeszcze długo pojeździ i co ważne, po nocy spędzonej w warsztacie z kumplem auto zawiozło znajomych do ślubu 7 maja
Nie obyło się bez fakapów - rozprułem katalizator na podjeździe panny młodej co było mocno odczuwalne w środku jak i na zewnątrz auta - postanowiłem zrobić sobie spóźniony prezent na urodziny :
Aktualna konfiguracja wydechu Barany-> x-pipe -> dwie strumienice zamiast kata -> srodkowy i końcowy seria. Do pełnego wydechu z kwasu droga mi się już przybliżyła
Efekt? odczuwalny spadek momentu na dole, i świetny dźwięk silnika
Aby odzyskać stracone Nm, zrobiłem coś co od dawna mi chodziło po głowie - zmiana przepustnicy z tej z m20b20 na m20b25, poniżej foto porównawcze:
Nie przygotowałem się zbytnio do tej zmiany - nie mam jeszcze gumy przepływki od b25, więc dolot jest strasznie prowizoryczny, ale efekt mimo tego jest niesamowity, jakby ściągnąć psu kaganiec... |
_________________
|
|
|
|
|
Kargul1005
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 1468 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2016, 14:07
Imię: Rafał |
|
|
zmieniłeś tylko przepustnicę i dało to odczuwalne efekty? Przepływka i kolektor dolotowy jest z b20? zrób jakieś fotki, mogą być nawet sznurkiem od snopowiązałki |
_________________ E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG |
|
|
|
|
Beatles
Mr Zielona Otchłań
Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Mar 2007 Posty: 2836 Skąd: Kielce / Warszawa
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2016, 18:42
Imię: Marcin |
|
|
Napisz albo obfoc jak spasowanie przepustnicy z kolektorem, czy pasuje p&p bo wyglada jakby rozstaw śrub byl inny. Generalnie bardzoń ciekawa sprawa wiec czuj sie zobligowany do opisania wszystkiego |
_________________ Szczęśliwi spalania nie liczą!
|
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2016, 20:19
Imię: Michał |
|
|
Kargul1005 napisał/a: | zmieniłeś tylko przepustnicę i dało to odczuwalne efekty? Przepływka i kolektor dolotowy jest z b20? |
Hmm........ Nie
Panowie ja mam juz szereg zmian za sobą w moim silniku, najwęższym gardłem była przepustnica i jej zmiana duużo dała.
Kolektor mam z b25 ma on lepszy przeplyw od tego w b20.
Wszystkie przepustnice w m20 ( na motronicu innych nie znam) pasują p&p ale zakladanie przepustnicy b25 do kolektora b20 nic nie da bo kolektor to zdlawi.
Przeplywka i ( póki co, ale odradzam) guma u mnie jest z b20.
Wtryski i regulator cisnienia mam z m30b30, bo to co jest w b20 ma wydajnosc niewie wieksza niz te 130km.
Jak chcecie dodac troche mocy to caly kolektor z wtryskami regulatorem przepustnica i guma trzeba wlozyc od b25.
Ile to da w b20? Nie wiem
Ile to dalo u mnie? Dużo
Jezdzilem na setupie "cala gora z b20" i przy obciążeniu w okolicach 5 tys obr brakowalo powietrza/paliwa - silnik nie chcial sie wyzej zakręcić. |
_________________
|
|
|
|
|
Beatles
Mr Zielona Otchłań
Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Mar 2007 Posty: 2836 Skąd: Kielce / Warszawa
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2016, 21:11
Imię: Marcin |
|
|
Ciekawy pomysł.
Szkoda tylko by mi było regulatora bo mam nówkę
za rok może pomyślę o mikro swapie |
_________________ Szczęśliwi spalania nie liczą!
|
|
|
|
|
Kargul1005
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 1468 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2016, 13:43
Imię: Rafał |
|
|
MutoN napisał/a: |
Kolektor mam z b25 ma on lepszy przeplyw od tego w b20.
Wszystkie przepustnice w m20 ( na motronicu innych nie znam) pasują p&p ale zakladanie przepustnicy b25 do kolektora b20 nic nie da bo kolektor to zdlawi.
Przeplywka i ( póki co, ale odradzam) guma u mnie jest z b20.
Wtryski i regulator cisnienia mam z m30b30, bo to co jest w b20 ma wydajnosc niewie wieksza niz te 130km.
Jezdzilem na setupie "cala gora z b20" i przy obciążeniu w okolicach 5 tys obr brakowalo powietrza/paliwa - silnik nie chcial sie wyzej zakręcić. |
Tak się zastanawiam troszkę i wydaje mi się, że raczej regulator i wtryski ogarniają trochę większą moc niż te 130KM, bo np w m20b23 głowica, wtryski, regulator ciśnienia, kolektory dolotowy i wydechowy były identyczne jak w m20b20 (125KM), a b23 miało w granicach 140-150KM
Wydaje mi się, że na spadek momentu w dolnych obrotach mógł mieć właśnie kolektor z b25 o większym przekroju kanałów, zastanawia mnie jedynie ten spadek mocy przy wyższych obrotach, może zbyt mała przepustnica względem przekroju kolektora miała wpływ i dlatego u Ciebie nastąpiła wyraźna poprawa... Na ten temat pewnie coś więcej by powiedział specjalista w dziedzinie budowy silników Fajnie by było gdybyś skoczył na hamownię bo cholernie mnie interesuje charakterystyka Twojego silnika |
_________________ E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG |
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2016, 15:43
Imię: Michał |
|
|
Mówiąc o spadku momentu "na dole" to chodziło mi po prostu o to że po założeniu baranów dół się pogorszył. Pojadę na hamowanie ale najpierw zakończę pewien etap modyfikacji tak żebym był pewien że już sam nic nie wymyślę.. Potem ecu master i strojenie a przede wszystkim wywalenie tej przeplywki na klapkę bo to jest też dużą strata. |
_________________
|
|
|
|
|
Kargul1005
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 1468 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2016, 15:47
Imię: Rafał |
|
|
MutoN napisał/a: | Mówiąc o spadku momentu "na dole" to chodziło mi po prostu o to że po założeniu baranów dół się pogorszył. Pojadę na hamowanie ale najpierw zakończę pewien etap modyfikacji tak żebym był pewien że już sam nic nie wymyślę.. Potem ecu master i strojenie a przede wszystkim wywalenie tej przeplywki na klapkę bo to jest też dużą strata. |
Podczas zakładania baranów nie zmieniałeś nic innego po za wydechem? Bo zazwyczaj zbyt odetkany wydech skutkuje spadkiem momentu w niskich zakresach obrotowych i tu mogłaby być odpowiedź dlaczego tak się stało |
_________________ E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG |
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2016, 20:37
Imię: Michał |
|
|
Wydaje mi się, że to właśnie barany oder kału wydech no i oczywiście wywalenie kata. |
_________________
|
|
|
|
|
Kargul1005
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 1468 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2016, 19:52
Imię: Rafał |
|
|
Może zamień strumiennice na tłumik |
_________________ E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG |
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Lipiec 2016, 08:08
Imię: Michał |
|
|
Kargul1005 napisał/a: | Może zamień strumiennice na tłumik |
Mam w planach zrobienie kompletnego wydechu z kwasówki, wtedy to co będzie za x-pipem pozostawie specjalistom.
Szykuje się spora zmiana na dobre- Alpiny wreszcie będą w oryginalnym kolorze (lub zbliżonym). W piątek odbieram felgi z lakierowania proszkiem, jestem bardzo ciekaw efektu końcowego
Na chwilę obecną auto stoi na pożyczonych stylingach 33, wygląda słabo ale czuć różnicę w komforcie między 17" a 16".
Wreszcie przyszła do mnie zamówiona guma przepływomierza. Podbudowany efektem wymiany przepustnicy - poszedłem dalej i zbudowałem takie coś:
Jeżeli ( niestety jest tu duży znak zapytania) to zadziała to powinien być kolejny krok milowy w zyskiwaniu mocy. Zobaczymy czy to ma szanse działać, według autora tego schematu działa:
Guma jest od m20b25 przepływka od m52b28 pare części ze starej przepływki m20 no i oczywiście stożek, bo jak wiadomo wszystkie m52b28 fabrycznie miały stożek i LPG |
_________________
|
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Lipiec 2016, 14:34
Imię: Michał |
|
|
Przepływka z m52 nie chciała się mnie słuchać, więc musiałem powrócić do tej z m20
Auto dostało nową gumę przepływomierza, i praca się wyrównała. W silniku pozostały mi zawory do regulacji, kupiłem nawet szczelinomierz żeby się tym zająć ale nie wiem czy sie tego podejmę.
Ten weekend był bardzo pracowity bo pop pierwsze auto wróciło na alpiny a poza tym wybrałem się na tor jastrząb i trochę pośmigałem e28
Pare fotek znalazłem na FB:
|
_________________
|
|
|
|
|
mariusz76a
Nadwozie: Exx
Model: 635 CSi
Silnik: M30
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Maj 2013 Posty: 218 Skąd: WPR
|
Wysłany: 12 Lipiec 2016, 16:56
Imię: Mariusz |
|
|
Przepływka nie chciała się słuchać bo nie przeczytałeś do końca instrukcji tej konwersji. Potrzebny jest jeszcze komputer Piggy Bag np. ECU Master aby można było zmodyfikować parametry napięcia dla nowego przepływomierza. |
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Lipiec 2016, 05:46
Imię: Michał |
|
|
No to by wyjaśniało trochę, ale czy jak założę ecu mastera to dalej potrzebuję przeplywke? Nie zakłada się wtedy zamiast tego map sensora? |
_________________
|
|
|
|
|
mariusz76a
Nadwozie: Exx
Model: 635 CSi
Silnik: M30
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Maj 2013 Posty: 218 Skąd: WPR
|
Wysłany: 14 Lipiec 2016, 07:24
Imię: Mariusz |
|
|
Tak ale do Map'a potrzebny będzie jeszcze TPS o pełnym zakresie pracy. |
|
|
|
|
king666
Nadwozie: E28
Model: 528
Silnik: m30b28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2016 Posty: 171 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14 Wrzesień 2016, 19:16
Imię: Patryk |
|
|
Mój elektryk namawia mnie na EcuMaster DET3 plus sonda szeroko pasmowa ( obecnie sondy wcale nie mam ) ma on w swoim m30b35 i bardzo sobie chwali . |
_________________
|
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Listopad 2016, 09:05
Imię: Michał |
|
|
Ja na razie jestem na etapie płytki z elektrody, działa to bardzo fajnie i bardzo poprawia reakcję na gaz - auto wreszcie fruwa tak jakbym tego chciał. Jedyny minus tej konfiguracji to trzepanie na zimnym silniku - ale podejrzewam że regulacja dawki paliwa to zmieni bo na razie wsadziłem płytkę tak jak była beż żadnej regulacji.
Sezon z dniem wczorajszym zakończyłem - jedynym poważnym problemem jest woda która przez mocowanie pasów bezpieczeństwa dostała się pod kanapę - także muszę to uszczelnić w jakiś sposób żeby się w przyszłości gnój nie robił.
Parę fotek z ostatniego przygotowania do zimowania:
|
_________________
|
|
|
|
|
king666
Nadwozie: E28
Model: 528
Silnik: m30b28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2016 Posty: 171 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15 Listopad 2016, 16:38
Imię: Patryk |
|
|
Wcieło foty |
_________________
|
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Listopad 2016, 09:05
Imię: Michał |
|
|
reupload zdjęć:
picture uploading |
_________________
|
|
|
|
|
|