E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
e30 320i - 1987 Cirrusblau Metallic
Autor Wiadomość
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 21 Lipiec 2013, 22:25   e30 320i - 1987 Cirrusblau Metallic
   Imię: Dominik


Przedstawiam auto, które kupiłem sobie w prezencie na Boże Narodzenie w 2012 roku.

A tak wyglądało dzień po zakupie:








Historia banalna-przypadkowo, z nudów, któregoś grudniowego wieczoru przeglądałem na allegro dział etrzydziestek. Trafiłem na aukcję, bez chwili namysłu sięgnąłem po telefon, zadzwoniłem do kolesia, aby umówić się na oględziny samochodu i następnego dnia Wąski stał już pod moim domem;) Wcześniej nie brałem w ogóle pod uwagę zakupu przedliftowej e30, no ale z perspektywy czasu nie żałuję tej decyzji ani trochę:D Wtedy bardziej szukałem 328i/323i e36 w turasie i m-pakietem, jednak na szczęście emocje i miłość do klasycznej motoryzacji wzięły wtedy górę nad zdrowym rozsądkiem…
Auto przyjechało z Niemiec do Polski we wrześniu 2012, jestem pierwszym właścicielem w naszym pięknym kraju, piątym od nowości. W chwili zakupu na liczniku widniało 162000km, prawie do samego końca potwierdzone książką serwisową. Przez 8 miesięcy naklepałem oszałamiające 5tkm;) Tutaj wszystkie papierki, które dostałem razem z autem:




A ten podoba mi się najbardziej:


Z VINu wyszło coś takiego i całe bogate wyposażenie się zgadza :D :
Dane pojazdu
Art.
Wartość
Numer podwozia WBAAD510702293935
Kod typu 1451
Typ 320I (EUR)
Typoszereg E E30 ()
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M20
Pojemność skokowa 2.00
Moc 95
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor CIRRUSBLAU METALLIC (189)
Tapicerka (0212)
Data prod. 1987-05-21
Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S215A SERVOLENKUNG, DREHZAHLABHAENGIG Wspom. ukł. kier., zależ. od pręd. obr.
S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL
S650A BMW Bavaria C Radio BMW Reverse
S680A RADIOANTENNE MANUELL Antena radiowa ręczna
S690A CASSETTENHALTERUNG Uchwyt kasety

Blacharsko było niemalże idealne, lakierniczo trochę do poprawek, jednak były to raczej kosmetyczne sprawy, jakieś drobne wykwity korozji, nic groźnego. Samochód od razu poszedł do lakiernika na ogarnięcie tych pierdół.


















W czasie, gdy lakier się robił, miałem odrobinę czasu, aby zająć się zderzakami, tak to wyglądało po 2 dniach zabawy:






















Halogeny wyglądają mi na młodsze niż auto, co mnie cieszy tym bardziej:


Na dobry początek poszła płukanka silnika, nowy, porządny olej, standardowo wymieniłem filtry i rozrząd i wypłukałem dokładnie układ chłodzenia, po czym zalałem świeżym płynem.




Następnie przyszła pora na nowe kliny wokół szyb, stare zabierały cały urok auta. W tym miejscu podziękowania dla Muldera za bezinteresowną pomoc!














Zawsze lubiłem obniżane zawieszenia w samochodach, więc nie zwlekałem zbyt długo na wymianę sprężyn w tym egzemplarzu. Po długich przemyśleniach wybór padł na Vogtland -40/40 i z ręką na sercu mogę powiedzieć, że jestem mega zadowolony z tego zakupu, chociaż czasami brakuje tych powiedzmy 20mm dodatkowej gleby… Na przyszły sezon będę myślał nad jakimś sensownym gwintem.
Tył:

Przód:




Założenia odnośnie auta są takie, aby pozostało jak najbardziej zgodne z oryginałem, nie zamierzam go doposarzać w żadne smaczki, niech będzie taki, jaki wyjechał z fabryki, poza lekkim obniżeniem i ciekawszym kołem. Tak to wyglądało jeszcze tydzień temu:










I jedno, które mi się strasznie podoba, Wielkanoc 2012 w Wigrach:


Co do felg, to spędziłem ponad pół roku na poszukiwaniu czegoś sensownego (raczej omijałem felgi za 6000+) w 16” z oryginalnym rozstawem śrub, jednak jest to o tyle niewdzięczny rozstaw, że zdecydowałem o zakupie skromnych 15” Melber, które kiedyś często pakowane były do e21:




15”/7j, et 12. Kapselki na otworze centralnym to własny patent (przyszło mi to do głowy po kilku piwach). Felgi były w opłakanym stanie, jednak trochę nad nimi posiedziałem i wyszło coś takiego (renowałem pierwszy raz w życiu). Remigiusz też się ucieszył na nowe koło, zareagował spontanicznie:


Pierwotnie auto miało służyć za codzienny środek transportu, jednak już teraz wiem, że w zimę na bank nie będzie użytkowane.
Trzy tygodnie temu jakiś pajac wjechał mi w tylne drzwi na parkingu pod marketem i niestety drzwi do wymiany i nie będzie już oryginalnego lakieru na 95% powierzchni samochodu… zły jestem okropnie, ale pociesza mnie fakt, że przynajmniej nie będę musiał tego naprawiać z własnej kieszeni.



I photoshopowy bonus od kolegi:






Ostatni dzień w towarzystwie starszej siostry, mojego rekina


_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
zelek.um 

Nadwozie: Exx
Model: było e30
Silnik: m50b25
Rok produkcji: 89r
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 13
Skąd: ZKL
Wysłany: 22 Lipiec 2013, 09:14   
   Imię: Maciej


Bardzo fajny samochód. Widać że idziesz do przodu z robotą, także wszystko na plus. Wydaje mi się że sedany coraz bardziej zostają docenione. W końcu nadwozie KARETA też może być fajne!
 
 
     
Mak 
______________


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 392
Skąd: Rydzyna
Wysłany: 22 Lipiec 2013, 10:20   
   Imię: Maciej


Byłem, widziałem, jechałem :D Bardzo fajne autko, wg mnie ten kolor najlepiej gra z chromami.
Szkoda, że Ci koleś drzwi skasował, nie wiem jak na to zareagowałeś, ale ja bym chyba zabił :P


Aha, ta fotka na parkingu - chyba najlepsze foto na forum <cwaniak>
_________________
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 22 Lipiec 2013, 17:11   
   Imię: Dominik


Mak napisał/a:

nie wiem jak na to zareagowałeś, ale ja bym chyba zabił :P


Rozpieprzone drzwi zauważyłem dopiero po powrocie do domu, ale fakt, serce zakuło <masakra>
Szczęście, że pod tym marketem był monitoring, na którym idealnie było widać nieudany "manewr parkowania". Ustalenie sprawcy zajęło policji jakieś 2 godziny <mina>
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
Mak 
______________


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 392
Skąd: Rydzyna
Wysłany: 22 Lipiec 2013, 19:34   
   Imię: Maciej


No proszę ,puknął i uciekł, to już jest chamstwo. No chyba, że dziadek i 'nie poczuł' :P
_________________
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 27 Lipiec 2013, 21:59   
   Imię: Dominik


Dzisiaj korzystając z dobrej pogody i wolnego dnia, w aucie wymieniłem pompę wody. Stara okazała się jeszcze w dobrym stanie, ale nakłonił mnie do tego spory wyciek płynu na łączeniu pompy z blokiem silnika-uszczelka była zmasakrowana.
Po brudnej robocie przyszedł czas na przyjemności, czyli:
-mycie na dwa wiadra
-quik detailer Meguiar's
-Auto Glym Bumper Care na plastikowe elementy (poza grillem, bo już nie miałem siły)
-Auto Glym Car Glass Polish na szyby
-Autosol, a później Mothers meg&aluminium Polish na chromy
-pianka W5 z Lidla na opony
Do tego standardowo odkurzanie środka itd.
Efekty prac poniżej, w końcu w miarę wyglada <spiewa>






_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
StarZcarZ 
stare ale jare


Nadwozie: Exx
Model: 528i Sport, E34 525i Mtech
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 394
Skąd: Anglia
Wysłany: 28 Lipiec 2013, 11:56   
   Imię: Adam


Ladny sedan, podoba mnie sie :) . Co do parkowania pod marketem, ja zostawiam auto w najdalszym miejscu do wejscia, gdzie innych samochodow nie ma wcale, a miejsca wolnego na hektary. Zona tylko czasami grymasi, ze daleko, itp. ale bynajmniej nie mam problemu z nieuwaznymi, weekendowymi kierowcami.
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 11 Sierpień 2013, 22:50   
   Imię: Dominik


Takie tam, w drodze powrotnej z Małkini:

_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 11 Sierpień 2013, 22:52   
   Imię: Marcin


fajne foto

autko naprawdę pięknie się prezentuje
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 15 Wrzesień 2013, 20:12   
   Imię: Dominik


Jakiś czas temu wlazłem pod samochód, aby sprawdzić, czy wszystko tam w porządku.
Rzuciła mi się w oczy skorodowana obejma pompy paliwa, więc nie czekając zbyt długo, chwyciłem za klucz i śrubokręt i wyjąłem do regeneracji. Niestety nie mam fotki, jak wyglądała przed piaskowaniem, ale zdecydowanie był to najwyższy czas, żeby ją odświeżyć.
Tak było po piaskowaniu:



Następnie kąpiel w benzynie ekstrakcyjnej i na to podkład epoksydowy:



A na koniec czarny półmat w szpraju:




I tak to wyglądało po skręceniu w całość na nowych śrubkach i poduszkach gumowych:


_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 15 Wrzesień 2013, 22:40   
   Imię: Marcin


dbałość o detale: Lubię to!
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 19 Wrzesień 2013, 16:45   
   Imię: Dominik


W ostatnim czasie lampy mojego samochodu zostały odświeżone. Metalowe ramki oddałem do piaskowania i malowania proszkowego na czarny półmat, reflektory potraktowałem od środka vizirem, a plastikowe elementy zostały jedynie wyczyszczone. Oczywiście lampy przykręcone na nowych blaszkach montażowych i wkrętach.
Przed:






Po:





I już na miejscu



Przy okazji wziąłem visco na warsztat, bo czasami wskazówka temp. silnika wchodziła na 3/4 skali i wlałem do niego nowy olej, tak jak opisywał to Kincek na jakimś innym forum. Nie wiem, czy to pomoże, ale zanim kupię nowe wisko, to warto spróbować.
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 2 Październik 2014, 21:27   
   Imię: Dominik


Dawno nie uaktualniałem tematu, bo auto widuję bardzo rzadko i niewiele przy nim dłubię. Nie oznacza to jednak, że nic się nie dzieje <mina> Idzie zima, a po zimie jest wiosna, czyli czas, kiedy auta wyjeżdżają z garaży. Zacząłem więc realizację swojego planu, aby na sezon 2015 Wąski zmienił swój image.
Na początek kurier przywiózł nowe koło:
BBS RC 17" 8j et20 z oponami 195/40 przód i 9j et22 205/40 tył :D



Rotory zostaną przemalowane na ory srebrny lub delikatny grafitowy (sam jeszcze nie wiem, doradźcie coś).
Fotek z przymiarki nie mam, bo bez solidnej gleby nie ma to najmniejszego sensu.
Na chwilę obecną tematem nr 1 jest poszukiwanie gwintu i innych dupereli, potrzebnych do założenia tych kółek. Mam już niezły mętlik w głowie i sam nie wiem na co się zdecydować <masakra>
A tymczasem trafiła się okazja, aby powieźć przyjaciela do ślubu :)



I takie tam, bez słoneczników

_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
JDMHunter 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 80
Skąd: Gdynia
Wysłany: 3 Październik 2014, 23:26   
   Imię: Adrian


świetnie się prezentuje! <ok>
_________________
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 29 Styczeń 2015, 20:32   
   Imię: Dominik


Zebrałem się w końcu, aby zaprezentować wam kolejne elementy układanki, które czekały na mnie w domu, gdy przyjechałem na święta.
Po długich namysłach i wertowaniu internetu w poszukiwaniu odpowiedniego gwintu, wybór padł na D2 Street z regulacją twardości amortyzatorów. Miałem mętlik w głowie, czy kupić coś taniego pokroju TaTechnix/MTS, jednak od początku średnio podobał mi się ten pomysł. Później zastanawiałem się nad jakimś customem, ale z tymi customami to różnie bywa, a mi najzwyczajniej brakuje czasu, aby bawić się w przekładanie, sprawdzanie, zmienianie itd itd. do tego należałoby dokupić cambery, a wtedy cena wzrasta do poziomu, za którą można nabyć "gotowca" nienajgorszej produkcji <oczko>
Tak to wygląda (zdjęcia robione aparatem, ale przy bardzo słabym świetle, przepraszam za jakość):

Przód:



Tył:



Do tego dystanse 10mm na przód, bez których nie da rady założyć RCków do e30:


I nowe, dłuższe śruby i pierścienie centrujące do kół tylnych:


Z niecierpliwością czekam, kiedy teraz przyjadę na klika dni do Polski, aby ogarnąć w końcu felgi i poskładać wszystko do kupy <sciana>

PS.
przypadkowo trafiłem na zdjęcia sprzed prawie roku, kiedy to było mi dane trochę pojeździć niesamowicie utrzymanym e34 525i.




Pozdro
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 4 Luty 2015, 07:52   
   Imię: Jakub


Elegancko.

Tylko jedna rzecz mnie zastanawia. Kupiles dystanse 4x100 czyli rozstaw taki jak w E30. Ale BBS RC maja rozstaw srub 5x120.
Tak wiec by dalo sie je zamontowac konieczne byly by adaptery zmieniajace rozstaw srub z 4x100 na 5x120 lub wymiana piast na rozstaw 5x120, a co za tym idzie wymiana hamulcy
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 4 Luty 2015, 14:40   
   Imię: Dominik


Moje RC są przewiercone na 4x100. Jak dla mnie konwersja zawieszenia nie wchodzi w ogóle w grę, przynajmniej na chwilę obecną <oko>
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2834
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 4 Luty 2015, 15:19   
   Imię: Marcin


Fajny zawias <mina> Zazdroszczę, taki czysty taki nowy <oko>
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 4 Luty 2015, 16:19   
   Imię: Jakub


Dominique napisał/a:
Moje RC są przewiercone na 4x100. Jak dla mnie konwersja zawieszenia nie wchodzi w ogóle w grę, przynajmniej na chwilę obecną <oko>


No chyba, że tak :)
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 4 Luty 2015, 18:48   
   Imię: Dominik


Często na forum padają pytania odnośnie jakiegoś gwintu do e28. Zastanawiam się, czy chociażby taki zestaw by nie podszedł po zmianie górnego mocowania amorka z tyłu. Dawno już nie grzebałem przy e28, ale jeśli dobrze pamiętam, to budowa zawieszenia jest podobna jak ten D2.
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 21 Marzec 2015, 17:25   
   Imię: Dominik


Takie tam, ślubne kumpla, wygrzebane z kompa:








Mam nadzieję, że niebawem będzie okazja, aby w końcu wrzucić jakieś bieżące fotki :eme:
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 3 Kwiecień 2015, 18:57   
   Imię: Dominik


Ostatnie dni były dosyć pracowite i w Wąskim zmieniło się co nieco :roll:
Felgi zostały przemalowane na normalny kolor, następnie zawiozłem przednie lagi do spawacza na skrócenie i przygotowanie pod gwint.
Zainstalowałem rozpórki kielichów od Staffa z przodu i na tyle. Bębny hamulcowe pryśnięte na srebrny, coby nie straszyły korozją zza BBSów :fart .
Pierwsze wrażenia z jazdy na D2Racing: fuck jak twardo! Jednak po przejechaniu 200km mam wrażenie, że zawias delikatnie się ułożył i sprawia wrażenie bardziej litościwego :mrgreen: auto prowadzi się jak po sznurku, jest twardo, ale w granicach zdrowego rozsądku, jest nisko, ale bez przesady. Można opuścić auto jeszcze jakieś 2 cm z przodu i z tyłu, jednak wtedy będzie problem, aby wyjechać chociażby z garażu. Przy najbliższej okazji będę bawił się w ustawianiem optymalnej twardości amortyzatorów. Wczoraj przy maks skręconych kołach wygięło trochę rant błotnika z przodu :mad2:
Tak dzisiaj Wąski wyglądał w deszczowych Suwałkach (brudny, nie przygotowany do zdjęć, akcja spontan):

















Wiem, że kolejne e30 na oklepanym RC, wiem, że kolejne obniżone itd, że coraz mniej seryjnych egzemplarzy, ale takie wydanie tego samochodu bardzo mi pasuje. Dalsze plany co do auta? Wystarczy już zmian w wyglądzie. Teraz będzie dopieszczanie od strony technicznej. Jest cichy plan na wyjazd w lipcu do Oslo na e30meet i w zasadzie to tyle :roll:
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 4 Kwiecień 2015, 00:00   
   Imię: Marcin


ale w dół musi pójść, przynajmniej tył

ale i tak wygląda cudnie!
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 4 Kwiecień 2015, 02:14   
   Imię: Dominik


Kucharz, pójdzie w dół na pewno :) crosscountry jest na czas przebudowy trasy Suwałki-Sejny, którą musiałem teraz przebywać każdego dnia po wertepach. W czerwcu będzie niżej i pewnie twardziej, przynajmniej przód.
Po malutku, cierpliwie coś tam będzie się w temacie działo. Jest jeszcze mnóstwo rzeczy do zrobienia..
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
Bambus 


Nadwozie: Exx
Model: e30 335 i e28
Silnik: M30B35 i M20B20
Rok produkcji: 1988 i 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 101
Skąd: Kutno
Wysłany: 4 Kwiecień 2015, 07:55   
   Imię: Robert


Super auto. Może faktycznie mało już takich na seryjnym zawiasie ale obniżenie dodaje mu tylko uroku. RC to dobre koło, może i oklepane ale mnie się podoba.

Dominique napisał/a:




Ja bym jednak prysnął bęben na czarno bo z tej perspektywy to zlewa się z rotorem felgi i wychodzi inny model stylinga 5
Chyba, ze to tak tylko na zdjęciu :P
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 8 Czerwiec 2015, 20:43   
   Imię: Dominik


W sobotę, zupełnie przypadkowo doszło do spotkania z etą, która kiedyś należała do Bąka. Klika fotek na pamiątkę:






_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 30 Grudzień 2015, 23:47   
   Imię: Dominik


Nie mogłem powstrzymać się, aby trochę nie pojeździć e30 w czasie świąt. Drogi były suche, nie zasolone, więc czemu nie. Efektem jednego ze spacerów jest mini sesja. Akcja spontan, miejscówka przypadkowa, byle trochę światła złapać (normalnie nie poruszam się po szutrowych drogach).












_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 3 Styczeń 2016, 00:50   
   Imię: Marcin


Dobre foty!!

A te auto uwielbiam, mimo że nie przepadam za e30
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 31 Marzec 2016, 13:03   
   Imię: Dominik


Grzebałem ostatnio przy samochodzie. Remont to może zbyt dużo powiedziane, ale w zawieszeniu zostało wymienione wszystko, co można wymienić (poza amorami i sprężynami, gdyż gwint na najechane dopiero ok 5000km i spisuje się przepięknie):
-kompletne drążki kierownicze wraz z osłonami gumowymi
-komplet sworzni i tuleje wahaczy przednich
-gumy stabilizatora przedniego
-poduszki belki tylnej
-tuleje wahaczy tylnych
-zamontowałem w końcu kupiony dawno temu stabilizator tylny wraz z nowymi łącznikami
-podpora wału wraz z łożyskiem
-przy okazji nowe przewody hamulcowe z tyłu (sztywne i elastyczne)
-nowy płyn hamulcowy w całym układzie


nowe vs stare






wyjęcie tego złomu spod samochodu w pojedynkę wymagało sporo wysiłku

widać, w jakim stanie były poduszki belki <masakra>
na zdjęciach nie widać wszystkich wymienionych elementów, bo nie miałem głowy do robienia zdjęć po tym, jak wpadłem w wir pracy..
Po całym zabiegu ustawienie zbieżności i można jeździć dalej <mina>


korzystając z okazji, że miałem zdemontowany wydech, postanowiłem prysnąć go wysokotemperaturowym sprayem, który akurat miałem pod ręką.
Dla świętego spokoju wymienione zostały świece zapłonowe, wybór padł na markę Denso, o której była rozmowa ostatnio na forum.

widać, Niemiec wcześniej nie żałował bo zamontowane były 4-elektrodowe Beru.

Niestety nie obeszło się bez małego fuck up'u. Przy próbie wymiany poduszki dyfra, operacja skończyła się następująco:

może to i lepiej, że tak się stało, bo gdy porównałem dotychczasowy dyfer z "nowym", to byłem lekko zaskoczony (mimo, że był cichy, technicznie wręcz wzorowy)

Nową przekładnię zalałem olejem MOTUL MOTYLGEAR 75W90.

Wiem, że dzisiejsze standardy robienia podobnych operacji to cynkowanie każdej śrubki i malowanie proszkowe każdego elementu itd, ale ja nie miałem na to kompletnie czasu. Póki co nie ma też jakiejś natychmiastowej potrzeby, bo całość podwozia wygląda dobrze-może w przyszłości z nadmiaru wolnego czasu i gotówki zabiorę się za coś podobnego. Na razie priorytetem jest utrzymanie samochodu we wzorowym stanie technicznym, żeby rzeczywiście dawało 100% radości z jazdy. A na nowym zawieszeniu jeździ się po prostu pięknie. Zero luzów, zero stuków i innych niepokojących dźwięków ze strony zawieszenia i układu kierowniczego. Jestem zadowolony, auto prowadzi się wzorowo <czapka>
Następne w kolejce czekają półosie napędowe i możliwe, że łożyska w kołach tylnych, ponieważ w zakresie prędkości 30-60 km/h dobiega dosyć głośny dziwny dźwięk, jakby gwizd o zmiennym natężeniu, ale niezależnie od obrotów wału. Obstawiam, że może to być problem z półosiami. Hałas nie występował przed demontażem belki, więc usterka pojawiła się w trakcie wymiany tulei itp. Na pewno nie jest to też wina nowego dyfra. Po przejechaniu ok 10-15 km, gdy wszystko zdąży delikatnie się nagrzać, dźwięki ustępują. Przy prędkości powyżej 70 km/h jest zupełna cisza...nie wiem, o co chodzi.
Latem będzie trzeba zająć się tym tematem.
A tymczasem Wąski czeka z garażu, na kolejne przejażdżki.
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2834
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 31 Marzec 2016, 13:24   
   Imię: Marcin


Dominique napisał/a:
Wiem, że dzisiejsze standardy robienia podobnych operacji to cynkowanie każdej śrubki i malowanie proszkowe każdego elementu itd, ale ja nie miałem na to kompletnie czasu. Póki co nie ma też jakiejś natychmiastowej potrzeby, bo całość podwozia wygląda dobrze-może w przyszłości z nadmiaru wolnego czasu i gotówki zabiorę się za coś podobnego. Na razie priorytetem jest utrzymanie samochodu we wzorowym stanie technicznym, żeby rzeczywiście dawało 100% radości z jazdy.


bardzo dobre podejście. Byle stan auta się nie pogarszał. Będą możliwości, będzie działanie...jakbym chciał odkładać wszystko na kiedy będzie możliwość zrobienia wszystkiego na 1000%, to nic by się z autem nie działo. Działanie na skróty jest złe i trzeba go unikać, ale dobry kompromis...jest dobry :)
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.093 sekundy. Zapytań do SQL: 11