[E28 520i] Edition Diamantschwarz metallic |
Autor |
Wiadomość |
grulson
grulson
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 165 Skąd: NN
|
Wysłany: 24 Marzec 2014, 07:53
Imię: Łukasz |
|
|
Nowa uszczelka bagażnika? kupiona jako nowa czy używana, bo ktoś kiedyś poruszył temat braku uszczelek w magazynach BMW. |
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Marzec 2014, 19:37
Imię: Michał |
|
|
Uszczelka fabrycznie Nowa z ASO, wkleiłem ją samemu. Oryginalne uszczelki podobno się skończyły i BMW odmówiło nowa partię, podobno te aktualne są gorszej jakości i się rozklejają. Ja byłem zmuszony do zmiany, bo miałem w bagażniku ciągle mokry dywanik. Zobaczymy jak z jakością tej uszczelki, nq pierwszy rzut okq wygląda ok |
_________________
|
|
|
|
|
danielS2
danielS2
Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: diesel
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2013 Posty: 258 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 24 Marzec 2014, 21:24
Imię: daniel |
|
|
a cenowo jak to wygląda? |
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
Wysłany: 24 Marzec 2014, 22:24
Imię: Marcin |
|
|
MutoN napisał/a: | Oryginalne uszczelki podobno się skończyły i BMW odmówiło nowa partię, podobno te aktualne są gorszej jakości i się rozklejają. |
chodzi o łączenie na rogach wnęki, z czasem się rozłazi
ponoc ostatnią oryginalną ja z USA sciągałem |
_________________ www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
|
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Marzec 2014, 23:11
Imię: Michał |
|
|
DanielS2 :
2 element na schemacie ogólnie około 300zł
Kucharz :
zazdroszcze, w ogóle z tego co pamiętam w Twoim temacie to jakoś miałeś super zapakowaną z jakimś płynem czy coś takiego żeby się nie zniszczyła . Moja uszczelka była w zwykłej folii posypana talkiem - generalnie wyglądała jakby miała z 30 lat. |
_________________
|
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Kwiecień 2014, 02:35
Imię: Michał |
|
|
Rekin od wyjechania z garażu zrobił już prawie 400 km. Mimo wymiany wszystkich drążków kierowniczych z oryginalnych wyhuśtanych BMW na Monroe + wspornik Meyle, ustawienia geometrii laserowo, wyważenia kół,( plus zeszłoroczne naprawy wahacze dół, łączniki stabilizatora, regeneracja przekładni) Dalej mam lekkie drgania na kierownicy w okolicy 90km/h Zostały mi tylko do wymiany górne wahacze ( myślę o meyle HD) i kończą mi się pomysły co może być nie tak. Łożyska? amortyzatory? może coś w tylnym zawieszeniu?
Podczas długiego postoju w garażu udało mi się doposażyć, bmw w części które kupiłem w ASO i parę wodotrysków:P Oprócz tego zrobiłem regenerację przednich lamp i zegarów, wymieniłem akumlator na Bosch s4
Wleciała kierownica MT1 z nową skórą, OBC 2
Lusterko MT elektryczny szyber i check ( niepodłączony)
Oprócz tego wleciało wnętrze w czarnej skórze z podgrzewanymi sportami e30 i boczkami skórzanymi M30, niestety sporty nie są w idealnym stanie, czeka mnie przy niej trochę roboty, dokładne zdjecia wrzucę poźniej.
Tak auto wyglądało po ponad 4 miesiacach w garażu:
A tak teraz:
|
_________________
|
|
|
|
|
Kamil
Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Kwiecień 2014, 00:20
Imię: Michał |
|
|
Kamil napisał/a: | a który pedał wymieniasz? ten ładny? czy ten brzydki?
|
Wszystkie były brzydkie i jakieś takie rozhyziane, oczywiście doszły jeszcze zawleczki zatyczki bolce itp. przy pedałach brakuje mi tylko na dzień dzisiejszy tylko sprężyny wyciskowej sprzęgła
Przypomniałem sobie, bo robiłem to już jakiś czas temu, na wszystkie drzwi, pod blendę szyberdachu i pod tylna kanapę położyłem wygłuszenie STP silver, niestety wygłuszenie a raczej jego grubość, zweryfikowało niektóre spinki boczków i mam te boczki do poprawy trochę, ale powiem szczerze że słychać różnicę przed i po wygłuszeniu. |
_________________
|
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2014, 10:10
Imię: Michał |
|
|
Mały update poi świętach, w piątek auto było u forumowego kolegi soll'a na dokładnym myciu i nałożeniu politury, i błyszczało się na święta jak nowe:D
Niestety nie dla wszystkich święta były szczęśliwe i spokojne ...
... oto co zastałem po wyjściu z domu w niedzielę:
windows screen capture
print screen windows 7
print screen windows 7
Prawdopodobnie nie byłem jedynym którego to auto trafiło tej nocy, na szczęscie auto było ubezpieczone, a Policja znalazła sprawcę. Auto stoi teraz w ASO i czeka na oględziny, obawiam się jednak że będzie szkoda całkowia. Ktoś przerabiał temat walki z ubezpieczycielem o wycenę rynkowej wartości auta , a nie według eurotaxu gdzie wartość będzie pewnie 1000 zł? Możecie coś poradzić? |
_________________
|
|
|
|
|
Dominique
Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 809 Skąd: wigry/warszawa
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2014, 11:25
Imię: Dominik |
|
|
Dużo zależy jak bardzo masz uszkodzone auto i gdzie jest ubezpieczony sprawca. Latem ktoś uszkodził moje auto, sprawca został namierzony, ubezpieczony był w PZU. Gdy przyjechał rzeczoznawca na oględziny, to na spokojnie z nim porozmawiałem, żeby nie brał wartości auta z eurotaxu, gdzie pewnie e30 z 87 jest wyceniana na 1200 zł, po czym sam przyznał, że w przypadku starych, zadbanych aut należy do każdego podchodzić indywidualnie, a nie przy użyciu tabeli eurotaxu;)nie wiem, czy moja gadka cokolwiek dała, a może PZU jest rzetelnym ubezpieczycielem, ale 2 dni później dostałem wycenę szkody na 1800 zł. Naturalnie wystarczyło to na opłacenie blacharza/lakiernika.
Życzę Tobie podobnego rozwoju akcji, bo szkoda rekina i warto byłoby go wyremontować jak należy. |
_________________ Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.
E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss |
|
|
|
|
Kargul1005
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 1468 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2014, 11:37
Imię: Rafał |
|
|
Zw starymi autkami jest ten plus, że często nie ma ich już w tabelkach. Jeżeli wyliczą Ci wartość na podstawie np e34 (w moim wypadku tak było w allianz), Możesz spokojnie się odwołać, na podstawie braku umiejętności wyceny klasycznych pojazdów. W odwołaniu możesz dorzucić linki do ogłoszeń sprzedaży takich samochodów i nie zapomnij wziąć sobie z wypożyczalni auta zastępczego do czasu likwidacji szkody. Jest sporo takich firm, które nie wezmą od Ciebie ani grosza, ale musisz podpisać im kwit, że TU wpłaci kase za auto zastępcze na ich konto |
_________________ E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG |
|
|
|
|
Nelchael89
Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: 2.4 td
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 15 Sie 2013 Posty: 153 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2014, 15:46
Imię: Borys |
|
|
wyobrażam sobie tylko co przechodziłeś jak wyszedłeś to zobaczyć... koleś porzucił auto i uciekł? |
_________________ Live fast, die young and leave a good looking corpse.
'87 E28 524td Lachssilber metallic
|
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Kwiecień 2014, 01:11
Imię: Michał |
|
|
Samochód, nie jest poważnie uszkodzony:
-wgniecione tylne drzwi
-porysowane przednie
- uszodzona guma zderzaka tyl
- porysowany błotnik
- uszkodzona felga
Także na pewno będe go ratował, nieważne co powie na to PZU.
Sprawca uciekł z miejsca wypadku, ale został znaleziony a jego samochód jest ubezpieczony w link4, jutro będą przeprowadzone oględziny, więc będe wiedział co i jak dalej z autem.
A jako auto zastępcze dostałem "3" F30 |
_________________
|
|
|
|
|
Nelchael89
Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: 2.4 td
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 15 Sie 2013 Posty: 153 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Kwiecień 2014, 07:37
Imię: Borys |
|
|
no to trzymam kciuki za udaną naprawę! dobrze że się nie rozstaniesz z e28... no i miłej zabawy z f30 (jaki silnik?) |
_________________ Live fast, die young and leave a good looking corpse.
'87 E28 524td Lachssilber metallic
|
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2014, 00:38
Imię: Michał |
|
|
Tak auto wygląda po "strzale"
PZU jakoś bardzo mnie nie skrzywdziło jeżeli chodzi o wycenę auta, natomiast nie chce uznać mi uszkodzenia listwy tylnej zderzaka i porysowanego tylnego blotnika, napisałem już odwołanie zobaczymy jak to się potoczy. A ja w tym czasie kompletuje części do naprawy. W piątek auto pojechało na wyciągnięcie m20b20 z pod maski... |
_________________
|
|
|
|
|
Mak
______________
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 392 Skąd: Rydzyna
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2014, 08:15
Imię: Maciej |
|
|
I co wchodzi po nim? |
_________________
|
|
|
|
|
Kargul1005
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 1468 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2014, 11:44
Imię: Rafał |
|
|
Co się dzieje, wszyscy zmieniają b20 na większe silniki już nikt nie kocha tego rasowego dźwięku nieodzwierciedlającego osiągów? |
_________________ E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG |
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2014, 17:42
Imię: Michał |
|
|
Kargul1005 napisał/a: | Kupię wał korbowy i korbowody z m20b23 e30
Jak w tytule stan minimum bardzo dobry cena rozsądna |
Czyżbyś też zwątpił w b20? Dobrze kombinujesz, a nie lepiej coś z m50?
M20 to świetne silniki, naprawdę ale b20 to była podstawowa jednostka stworzona tylko dla dźwięku 6 garów, i co z tego że mam świetny dźwięk jak ostatnio wyprzedziło mnie jakieś daewoo a na stacji płacę jakbym miał spore v8:) Z resztą moje b20 dalej będę użytkował, tylko w e34 z podtlenkiem. A co w e28 czas pokaże... |
_________________
|
|
|
|
|
Kargul1005
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 1468 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2014, 21:16
Imię: Rafał |
|
|
W moim przypadku to taki luźny pomysł, jak kupię wał to niekoniecznie muszę go zakładać do e28. W tym aucie nie zależy mi jakoś szczególnie na osiągach bardziej interesuje mnie czy się da trochę odmulić m20 tanim i dobrym sposobem, bez kombinowania z etą i swapem Chciałbym kupić jakąś e30 do jazdy na co dzień więc możliwe, że tam bym się bawił i testował nowe technologie Mam kilka pomysłów na m20 a chciałbym mieć jakiś pojazd testowy rekina szkoda |
_________________ E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG |
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Lipiec 2014, 01:42
Imię: Michał |
|
|
Mały update czyli naprawa i lakierowanie wgniecionych drzwi, czyli likwidacja szkody:
Pod koniec miesiaca powinien opuscic lakiernię, no bo ile może zająć malowanie drzwi:P potem wkładanie nowego serca... |
_________________
|
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Sierpień 2014, 14:28
Imię: Michał |
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Luty 2015, 18:15
Imię: Michał |
|
|
Dawno nie było update'u w moim temacie. Wczoraj odebrałem auto od lakiernika i od razu zawiozłem do mechanika na wsadzenie silnika. Auto jest jeszcze przed ostatnią polerką i kosmetyką, nie jest jeszcze kompletne ale to będzie zrobione jak będzie już silnik.
Ponadto zanabyłem zawieszenie do rekina, na przód Decarbon na szerokim tłoczysku, na tył Koni sport z regulacją twardości, wszystko będzie żłożone na sprężynach MTS |
_________________
|
|
|
|
|
charlesdisney
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 216 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18 Luty 2015, 19:29
Imię: Karol |
|
|
A jak sprawa silnika? Już coś na oku? |
_________________
|
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Luty 2015, 22:53
Imię: Michał |
|
|
Mam już silnik, niestety w częściach, ale jestem dobrej myśli Będzie to m20 a raczej moja wariacja na temat m20 bo jest tam sporo części z innych silników:
- blok m20b27 SETA
- wał m21d24
- korby m52b28
- tłoki m73b54
- pompa oleju m21d24
głowica kompletna z m20b20 (731)
dolot z m20b25
wtryski m30b30
barany m20 z xpipem
Wszystko oczywiście po Bożemu poskładane -pełen szlif nowe panewki nowe pierścienie, wszystkie uszczelniacze, prowadnice w głowicy zawory itp.
Czekam na uszczelkę głowicy która musi być customowa metalowa i jak odpali to powinien jakoś jeździć... |
_________________
|
|
|
|
|
Mulder
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 1921 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 20 Luty 2015, 00:32
Imię: Maciek |
|
|
Sterownik od czego będzie? |
_________________ Черный Bymep
|
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Luty 2015, 08:12
Imię: Michał |
|
|
Na razie martwię się uszczelką pod głowicę, i czy silnik w ogóle odpali... A sterownik początkowo będę dobierał metodą prób i błędów mam m20b20, b25 z chipsem i m30b35. Mam tez przeplywke od m52b28, to tak na początek. Nie mam teraz kasy za bardzo na auto bo by od razu wleciał ecu majster. Ale taki mam plan docelowy ecu master + itb lub ecu master+ kompresor, zależy jak gruba będzie uszczelka, bo na razie tłoki wystają ok1mm ponad blok |
_________________
|
|
|
|
|
Mulder
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 1921 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 20 Luty 2015, 08:21
Imię: Maciek |
|
|
Przy takich mocach pomyśl nad ceramizowaniem tłoków.
Zwłaszcza gdyby przyszło Ci je frezować ;-) |
_________________ Черный Bymep
|
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Luty 2015, 18:48
Imię: Michał |
|
|
No już trochę za późno, bo dół poskładany. Nie slyszalem o tym wcześniej bo bym pewnie to zrobił😃 Mocy mam nadzieję, że trochę będzie,ale mialem to na uwadze budując ten silnik bo blok wytrzyma rozwiert do 87mm, wał z m21 jest kuty, korbowody z m52 kute, tłoki z m73 są czymś fabrycznie powlekane/wzmocnione i maja dużo grubsze denka od tych z m20/50 natomiast pierścienie- azotowane.
Także jakiś zapas wytrzymałości jest |
_________________
|
|
|
|
|
Bambus
Nadwozie: Exx
Model: e30 335 i e28
Silnik: M30B35 i M20B20
Rok produkcji: 1988 i 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 101 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 25 Luty 2015, 09:42
Imię: Robert |
|
|
Jaka pojemność silnika wyjdzie z tego zestawu? |
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Luty 2015, 16:35
Imię: Michał |
|
|
Eta ma seryjnie 2693 cm^3 po moich modach doszło niewiele bo wychodzi bodajże 2757 cm^3 czyli bedzie m20b28 |
_________________
|
|
|
|
|
|