[E21] 320/6 |
Autor |
Wiadomość |
goofy

Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 228 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 26 Grudzień 2013, 14:20
Imię: Krzysiek |
|
|
Kamil napisał/a: | goofy, szacun!!!!
witaj w klubie tych co ręce lubią potrudzić |
Roboty się nie boję a i co tu dużo ukrywać taką robotę wręcz lubię
A tak jak już coś piszę to powiem co nieco o postępach a mianowicie jestem na etapie kompletowania i odnawiania zawieszenia i hamulców ale jak to w życiu bywa jest nowa wizja na hamulce miał być czterotłoczek z przodu od e32 750i a z tyłu zacisk od e34 540i ale jest problem z reparaturkami do zacisków z przodu no i ich waga też jest konkretna, dlatego myślę założyć czterotłoczek z 840 ale to jeszcze czekam też na pewne info Z tyłu jest problem z hamulcem ręcznym i szukałem zacisku pod tarczę z e34 540i żeby ręczny był już w zacisku i jedynie co mi pasuje pod tą szerokość tarczy to zacisk z Forda Scorpio mk2 |
_________________ projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001 |
|
|
|
 |
goofy

Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 228 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
 |
Mulder

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 1922 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 20 Styczeń 2014, 23:40
Imię: Maciek |
|
|
gdzie kupowałeś bilstein'y? |
_________________ Черный Bymep
  |
|
|
|
 |
goofy

Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 228 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 20 Styczeń 2014, 23:52
Imię: Krzysiek |
|
|
Od znajomego w hurtowni bo zrobił mi cenę po kosztach także wyszło to całkiem korzystnie |
_________________ projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001 |
|
|
|
 |
Kucharz
Pogrzebowy

Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
|
|
|
 |
goofy

Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 228 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 21 Styczeń 2014, 00:08
Imię: Krzysiek |
|
|
Kucharz napisał/a: | zegary w e21 są genialne! |
Potwierdzam ale doprowadzenie ich do takiego stanu zajęło mi parę wieczorów ... |
_________________ projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001 |
|
|
|
 |
Kamil

Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
goofy

Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 228 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 21 Styczeń 2014, 14:19
Imię: Krzysiek |
|
|
Kamil napisał/a: | nowe zawieszenie to jest to!!
ojjjj, będziesz zadowolony |
Powiedz mi czy patrzyles na te zaciski |
_________________ projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001 |
|
|
|
 |
Kamil

Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Styczeń 2014, 00:58
Imię: Kamil |
|
|
goofy napisał/a: | Kamil napisał/a: | nowe zawieszenie to jest to!!
ojjjj, będziesz zadowolony |
Powiedz mi czy patrzyles na te zaciski |
dobrze że przypominasz, jutro zważę |
_________________
https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro |
|
|
|
 |
goofy

Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 228 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 23 Styczeń 2014, 19:28
Imię: Krzysiek |
|
|
Remont baku :
Następnie rozchyliłem blachy przy zgrzewie i w koło wypiaskowałem
Zamalowałem wszystko cynkiem i zaklepałem na świeży jeszcze podkład aby to dobrze sobie tam wyschło a nie mi później popękało
Przy pomocy "Kapitana Haka" wyciągnąłem zagięcie baku
A tak prezentuje się gotowy bak po malowaniu proszkowym ( przy okazji na zdj zrobiona już w proszku kolumna kierownicza ale o tym później jak się zabiorę za składanie tego)
Przed założeniem go na auto odrdzewie go jeszcze za pomocą Fertanu. |
_________________ projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001 |
|
|
|
 |
Dominique

Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 809 Skąd: wigry/warszawa
|
Wysłany: 23 Styczeń 2014, 20:44
Imię: Dominik |
|
|
Pięknie wygląda ten bak, jak nowy! Będziesz go czymś zabezpieczał od środka, czy tylko ten fertan pójdzie na odrdzewienie? |
_________________ Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.
E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss |
|
|
|
 |
goofy

Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 228 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 23 Styczeń 2014, 20:59
Imię: Krzysiek |
|
|
Fertan odrdzewia i automatycznie zabezpiecza (baku w środku nie mam zgnitego czy coś, gdzieniegdzie lekki nalot rdzy jest który praktycznie schodzi pod palcem) od środka tworząc jakąś tam powłokę a przynajmniej tak wyczytałem
Zresztą jak już będzie paliwo to ono też będzie zabezpieczało bak. |
_________________ projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001 |
|
|
|
 |
Dominique

Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 809 Skąd: wigry/warszawa
|
Wysłany: 23 Styczeń 2014, 22:07
Imię: Dominik |
|
|
Ciekawe jak ta fertanowa powłoka reaguje z benzyną?
PS. ma ktoś wiedzę, jak to było robione fabrycznie? Chodzi mi o wykończenie zbiornika na paliwo od środka, bo wiadomo, że nie każdy sposób się nadaje, bo kontakt z benzyną itd..
Pomijam fakt, że najlepszą metodą na uniknięcie rudego w baku jest zatankowany pod korek, ale jednak nie zawsze jest to możliwe.. |
_________________ Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.
E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss |
|
|
|
 |
goofy

Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 228 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
 |
goofy

Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 228 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 1 Luty 2014, 19:45
Imię: Krzysiek |
|
|
Po przygodach z wcześniejszym tokarzem i długim oczekiwaniu zrezygnowałem z jego usług ale w niedługim czasie znalazłem innego a oto efekty jego pracy ;>
a tutaj porównanie z ori piastą
Robota jest profi z obróbką cieplną itp. jestem mega zadowolony i wreszcie będzie 5x120 na tyle. |
_________________ projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001 |
|
|
|
 |
Piekarz

Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2012 Posty: 294 Skąd: Puszcza Biała
|
Wysłany: 3 Luty 2014, 13:18
Imię: Łukasz |
|
|
No no ciekawy projekt
Widać że tokarz ogarnia temat. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Przemas
Przemas

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 588 Skąd: Konin/Warszawa
|
Wysłany: 3 Luty 2014, 17:45
Imię: Przemek |
|
|
Po spotkaniu z e21 u Kincka przypomniałem sobie jak bym go chciał ale co zrobić… są też inne BMW |
_________________
 |
|
|
|
 |
goofy

Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 228 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 9 Luty 2014, 10:56
Imię: Krzysiek |
|
|
Nie wiedzieć czemu nie mogę dodać zdjęć na imageshack-u więc dodaje z fotosika
Lampy wreszcie gotowe
Piasta 5x120 już na wahaczu
Kupiłem tarcze z e34 540 i wszystko siadło idealnie
Za tydzień próba dorobienia tarcz kotwiczych czyli połączenie tych tarcz z e28 i z e21 ale o tym wkrótce. Miałem dorabiać adaptery do zacisków ale gość poleciał w kulki i muszę szukać kolejnych, a planuję założyć zaciski z Forda Scorpio mkII 2.9 Cosworth ( z racji ręcznego w zacisku i takiej samej grubości tarczy jak w e34) |
_________________ projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001 |
|
|
|
 |
Bartolommeo
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 639 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Luty 2014, 10:17
Imię: Bartek |
|
|
Z Fertanem słuszna decyzja.
Przeglądając sobie na spokojnie zdjęcia z Twoich prac zauważyłem, że odważyłeś się oddać do ocynku cały mechanizm od klapy przepustnicy. Ja się niestety nie zdecydowałem ze względu na 2 elementy z tworzywa, które po wrzuceniu do kwasu mogłyby się rozpuścić.
Chodzi mi dokładnie o to:
(mam nadzieję, że nie masz mi za złe, że skorzystałem z Twojego zdjęcia)
Widzę, że brakuje Ci jednego mocowania. Masz na to może jakiś pomysł bo ja szczerze powiedziawszy odpuściłem |
|
|
|
 |
goofy

Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 228 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 11 Luty 2014, 16:47
Imię: Krzysiek |
|
|
To co zaznaczyles poprostu sam zepsułem a drugie było w kwasie i nic mu się nie stało a brakujacy element wziąłem z innej przepustnicy podgrzalem opalarka i powoli powoli udało mi się to przełożyć. a jakoś zapomniałem o tym napisać |
_________________ projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001 |
|
|
|
 |
Kamil

Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Bartolommeo
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 639 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Luty 2014, 00:16
Imię: Bartek |
|
|
goofy napisał/a: | To co zaznaczyles poprostu sam zepsułem a drugie było w kwasie i nic mu się nie stało a brakujacy element wziąłem z innej przepustnicy podgrzalem opalarka i powoli powoli udało mi się to przełożyć. a jakoś zapomniałem o tym napisać |
Sprytna bestia... |
|
|
|
 |
goofy

Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 228 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 12 Luty 2014, 18:54
Imię: Krzysiek |
|
|
[quote="Kamil"]goofy, ZWAŻYŁAM
Waga pamięta młodość mojego dziadka, ale Brembosy ważą 3kg
Dzięki wielkie że zważyłaś ja na weekendzie zważę swoje i zobaczymy jaka jest różnica w wadze.
Bartolommeo napisał/a: | Sprytna bestia... |
Staram się jak mogę.W sobotę będzie kolejny test pomysłowości . |
_________________ projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001 |
|
|
|
 |
goofy

Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 228 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 15 Luty 2014, 19:39
Imię: Krzysiek |
|
|
Pomysł był przyszła sobota i tarcze kotwicze gotowe
Z takich dwóch
powstała jedna taka
a tutaj już na wahaczu, wszystko siadło idealnie
 |
_________________ projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001 |
|
|
|
 |
goofy

Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 228 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 28 Luty 2014, 23:22
Imię: Krzysiek |
|
|
Kolejne zrobione graty jak zawsze co się tylko dało zostało odnowione a co wymagało wymiany wymienione
Wreszcie złożyłem kolumnę
A oto powód przedłużenia prac
wreszcie będzie jeden kluczyk do wszystkiego |
_________________ projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001 |
|
|
|
 |
Mulder

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 1922 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2 Marzec 2014, 21:06
Imię: Maciek |
|
|
czym ty to czyścisz? |
_________________ Черный Bymep
  |
|
|
|
 |
dawid

Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 137 Skąd: Żary
|
Wysłany: 2 Marzec 2014, 23:21
Imię: Dawid |
|
|
Dokładnie czym , bo to wygląda jakby wyszło z fabryki, nawet kable są czyste :O
jakaś kąpiel w miksturze :D |
|
|
|
 |
goofy

Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 228 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 3 Marzec 2014, 09:21
Imię: Krzysiek |
|
|
Wszystkie elementy metalowe są piaskowane i malowane proszkowo, śruby są czyszczone a później idą do cynkowania, plastiki są myte daimer-em o dobrym roztworze procentowym 50/50, (na manetki założyłem termokurczkę i wyszło to super) a wszystkie elementy które składam ponownie np. wkład stacyjki, jakieś mechanizmy, kable itp są myte poprostu rozpuszczalnikiem nitro |
_________________ projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001 |
|
|
|
 |
Mulder

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 1922 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 3 Marzec 2014, 12:35
Imię: Maciek |
|
|
goofy, a konkretnie jakim daimer'em? bo jest i do silnika i do mycia lakieru itd... |
_________________ Черный Bymep
  |
|
|
|
 |
goofy

Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 228 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 3 Marzec 2014, 13:46
Imię: Krzysiek |
|
|
Szczerze to nawet nie wiedziałem że są dwa rodzaje ale na etykiecie jest jak gość myje tira... |
_________________ projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001 |
|
|
|
 |
|