E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E21] 320/6
Autor Wiadomość
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16 Czerwiec 2008, 22:29   [E21] 320/6
   Imię: Krzysiek


witam

wiem że auto narazie jest w trakcie prac ale myślę że nie będzie wam to jakoś specjalnie przeszkadzać ... szkoda że tak późno został ten post założony bo auto jest już częściowo rozebrane
nie mogłem się powstrzymać żeby nie pokazywać wam mojego rekina :-D

auto jest z grudnia 1980r z fabryki wyjechało z silnikiem m20b20 i oprócz elektrycznych lusterek nie posiadało żadnego dodatkowego wyposażenia :-/
teraz posiada wspomaganie,elektryczne szyby,lusterka,centralny zamek,uchylane tylne szyby,elektryczną antenę




plany co do auta są dość konkretne między innymi montaż silnika m30b35
wielu pewnie zapyta czemu nie np.silnika m50b25 a ja uważam że jak klasyczne auto to i klasyczny silnik a nie jakiś tam plastik :-D no i ten dźwięk m30 to jest coś :-)
piaskowanie całego nadwozia wyeliminowanie rudego,konserwacja i położenie nowego lakieru

a to już jest zrobione:
auto ma zmienione całe zawieszenie od wersji 323i
tarcze hamulcowe ma toczone i dorabiane, dużo większe jak w 323i zaciski są od e34 535i

amortyzatory tył to bilstein b4 + sprężyny eibach
przód jak narazie tylko sprężyny eibach

felgi 17"

prace przy aucie idą dość powoli bo tylko w soboty niestety :-/ kompletny brak czasu


auto jest robione tylko na niedziele i różnego rodzaju zloty a w zimie do garażu zostanie odsawiane :-D

przed montażem silnika zrobiłem wstępną przymiarkę i okazało się że miska olejowa będzie haczyć o belkę silnika :-/ więc wymieniłem miskę olejową i pompę olejową od modelu e34 z racji tego że "garb" na misce jest bardziej wysunięty do przodu po następnej przymiarce wszystko pasowało
nie chciałem dorabiać nowych łap silnika więc z oryginalnej belki e21 odciąłem końcówki belki (trójkąty) i dospawałem wcześniej wycięte trójkąty z belki od e28 (te z otworami na mocowanie silnika na poduszkach) oczywiście po wcześniejszym ustawieniu silnika w optymalnej pozycji pod maską



po wsadzeniu silnika pod maskę wszystko pasowało idealnie ,poduszki pochodzą od silnika m30 montowanego w nadwoziu e28 (obie takie same)

lewa strona


prawa strona











silnik na miejscu







w miarę postępu prac postaram się umieszczać fotki o ile tylko będziecie ciekawi i wyrazicie na to chęć ...

czekam na wasze opinie co myślicie o moim projekcie ...
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
Ostatnio zmieniony przez goofy 6 Marzec 2013, 12:35, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1432
Skąd: Toruń
Wysłany: 20 Czerwiec 2008, 14:17   
   Imię: Rafał


dawaj więcej fotek :mrgreen:
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20 Czerwiec 2008, 15:39   
   Imię: Krzysiek


jakieś małe zainteresowanie jest moim autkiem :cry:

ale fotki wkleje w najbliższym czasie ;-)
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
Mati 


Nadwozie: Exx
Model: 628CSi
Silnik: M30
Rok produkcji: 1982 1984
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 346
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Czerwiec 2008, 15:52   
   Imię: Mati


fajny potworek będzie :) jak będzie jakiś filmik to zainteresowanie się zwiększy :twisted:
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20 Czerwiec 2008, 22:48   
   Imię: Krzysiek


heh filmik będzie jak tylko auto odpali
teraz czeka mnie operacja skracania wału napędowego a to trzeba wykonać dość dobrze a pośpiech nie jest wskazany w tej operacji


jak już mówiłem auto robie tylko w soboty czyli dość mozolnie to wszystko idzie ale zawsze do przodu ;-)
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
  
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 29 Czerwiec 2008, 22:36   
   Imię: Krzysiek


operacja skrócenia wału zakończyła sie sukcesem i wszystko pasuje idealnie :D

wał był za długi o jakieś 7cm , przy okazji zrobiłem od nowa łapę pod skrzynię ponieważ oryginalna też wymagałaby pewnych poprawek więc postanowiłem zrobić to po swojemu aby wszystko było tak jak trzeba









w układzie przeniesienia napędu zostało jeszcze zrobienie jakiegoś porządnego uchwytu pod podporę wału (obecnie jest tylko na samych śrubach widać to na tej fotce) no i oczywiście zakup nowej podpory ;-)


_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
  
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 14 Lipiec 2008, 18:36   
   Imię: Krzysiek


następny weekend za nami a co za tym idzie kolejne postępy przy aucie



przed założeniem wału zrobiłem mechanizm zmiany biegów
w skrzyni była niestety pęknięta jedna stopka pod mocowanie tej blachy z lewarkiem więc zawiozłem skrzynie do zaspawania tych otworów następnie nawierciłem otwory na śruby ósemki nagwintowałem i wkręciłem szpilki
tokarz dotoczył mi odpowiednie tulejki do ustawienia lewarka na środku otworu w tunelu
następnie z trzech skrzyń wybrałem najlepszy zestaw końcówek łączący lewarek ze skrzynią i po odpowiednim skróceniu zespawałem do siebie wyszło to lepiej niż się spodziewałem :-D na lewarku jest minimalny luz (po wymianie tulejek myślę że luz skasuje się całkowicie ) biegi wchodzą bardzo dobrze




skrzynia z której bardzo się ciesze ponieważ ma wyjście prędkościomierza na linkę a e21 akurat ma taki prędkościomierz :D




linka nie była jeszcze nigdy podpięta do skrzyni (tak przynajmniej przypuszczam) ponieważ jest jeszcze oryginalna zaślepka otworu na linkę ;-)




po założeniu wału przyszła kolej na dobranie jakiegoś wydechu po przeglądnięciu wielu wydechów u zaprzyjaźnionego "szrotownika" wybór padł na tłumik końcowy z BMW e32 3.5 i jak się później okazało był on bardzo trafny tłumik pasuje idealnie :-D




po dospawaniu do niego odpowiedniej kombinacji kolanek i rur udało mi się dojść do wnęki w tunelu środkowym i tędy też zamierzam puścić resztę układu wydechowego na co niestety nie starczyło już czasu więc dokończone to zostanie w następny weekend



a to świeży zakup następnego elementu do mojego projektu :-D z którego również się bardzo ciesze :D niestety węże są obcięte :-/
ale z drugiej strony będę mógł sobie teraz dorobić ich długość taką jaka będzie mi pasować aby było wszystko idealnie ;-)

_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1432
Skąd: Toruń
Wysłany: 15 Lipiec 2008, 11:38   
   Imię: Rafał


Chciałbym zobaczyć tego potwora w akcji...
Gdy ukończysz wszystkie prace to na trasie nie będziesz miał przeciwnika :-)
Pozdrawiam
 
 
     
M-EJ 


Nadwozie: Exx
Model: Robin Reliant
Silnik: duży
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 888
Skąd: Toruń
Wysłany: 15 Lipiec 2008, 12:44   
   Imię: Janusz


Oj będzie dupą rzucało :-D znam to z doświadczenia przy e21 323
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15 Lipiec 2008, 21:12   
   Imię: Krzysiek


planuje pojawić się na majówce i zaprezentować się szerszej publiczności ;-)
ale jak narazie jeszcze dużo do zrobienia mnie czeka
najbardziej denerwują mnie detale :-? a to brakuje jakiejś śrubki zaślepki plastiku gumki itp ale powoli powoli kompletuje wszystko ;-)
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18 Lipiec 2008, 21:43   
   Imię: Krzysiek


jutro postaram się porobić fotki hamulców bo myślę że to bardzo mocna strona samochodu
rozpędzić się nie jest sztuką , sztuką jest wyhamować :D
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 21 Lipiec 2008, 19:13   
   Imię: Krzysiek


porobiłem zdjęcia hamulców
tył wygląda tak




do oryginalnej tarczy jest dorobiona i przykręcona dużo większa tarcza,zacisk jest z e21 323
i ma przerobione mocowanie pod większą tarcze



przód prezentuje się następująco




dorobiona jest nowa piasta do której przykręcona jest dorabiana tarcza i dystans pasujący pod rozstaw śrub,zacisk zaadoptowany jest z e34 535

myślę że taki zestaw w miarę sprawnie zatrzyma samochód



prace nad wydechem zostały już ukończone a wygląda to mniej więcej tak






przypasować,wyciągnąć i pospawać nie było większego problemu ale z montażem na aucie było już gorzej cały układ waży chyba z 40kg troszkę żeśmy się nad nim napocili,do dzisiaj mnie ramię boli :-/ ale czego nie robi się dla swojego rekina ;-)


jak przystało na planowany cichociemny styl auta są także dwie skromne końcówki 8-)




teraz zżera mnie ciekawość jaki dźwięk będzie miał mój potworek :-)
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
AC SCHNITZER 

Nadwozie: E28
Model: INDIVIDUAL
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 44
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25 Lipiec 2008, 15:40   
   Imię: MICHAŁ


nagraj filmik jak mruczy, i podaj linka ;-)
_________________
"BMW"

SPRZEDAM
alternator ,rozrusznik
przekl, kier
dyfer, wahacze tyl
zaciski ham,-e28 m20
alternator -e32 m30
wnetrze niebieskie, komplet (przebieg 180tys)
http://e12-e28.pl/viewtopic.php?p=8367#8367
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 27 Lipiec 2008, 15:46   
   Imię: Krzysiek


jeszcze auto nie odpaliło

na razie jestem na etapie montażu osprzętu silnika

jak tylko auto odpali na pewno będzie filmik z jazd testowych ;-)
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
bubaspaxx 
rekin

Nadwozie: Exx
Model: E21 320
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1980
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 143
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31 Lipiec 2008, 08:38   
   Imię: Kuba


Znaczek 318i na tył,i zabawa na okrągło.Skrzynia biegów którą zamontowałeś pochodzi od m30b35??
_________________
shark
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1432
Skąd: Toruń
Wysłany: 31 Lipiec 2008, 21:38   
   Imię: Rafał


Lepszy będzie znaczek 315 ;-)
Na pewno nikt się nie skapnie :mrgreen:
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 31 Lipiec 2008, 22:43   
   Imię: Krzysiek


co do znaczka to taki właśnie planuje założyć :D

co do skrzyni to nie mam pojęcia z jakiego jest silnika Miłosz coś mówił że pamięta jeszcze czasy e12 ale dla mnie to mało ważne grunt że jest dobra i ma wyjście prędkościomierza na linkę :-D a tak przy okazji to czemu pytasz ?

a co do samego wyjścia to pisałem kiedyś że jest oryginalnie zaślepione po wyciągnięciu tej zaślepki okazało sie że niema tam nic :-/ widać tylko ślimak na wałku i nic poza tym :-(
na szczęście miałem skrzynie od e21 i wymontowałem ten mechanizm mam nadzieję że będzie pasował do tej skrzyni którą zamontowałem
wszystko wyjaśni się w najbliższy weekend
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
bubaspaxx 
rekin

Nadwozie: Exx
Model: E21 320
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1980
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 143
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 1 Sierpień 2008, 07:09   
   Imię: Kuba


Również przymierzam się do swapa w e21.Znajomi z bielska mają kolejno e30 m30b35+skrzynia z m40b18 i szpera 25% z e34.e30 m30b35 zmieniony tylko silnik,reszta podzespołów tak jak fabryka dała 324td.Oba samochody serwisuje,a tą pierwszą sam zbudował mechanik,z warsztatu do którego jeździ większość beemek z Bielska i okolic,terminy trzeba rezerwować na dwa trzy tygodnie wcześniej.Gość zaraz na wstępie zaznaczył że jeśli mamy coś dłubać to na nowych częściach.Z dużą uwagą śledzę Twoje postępy i czekam na efekty.Chyba nie ma nic lepszego niż mocny rekin.
_________________
shark
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 1 Sierpień 2008, 17:01   
   Imię: Krzysiek


postępy są cały czas ale zaniedbałem troszkę opisy na stronce :-/
parę rzeczy nie jest opisane
jak może zauważyłeś wszystko jest robione od podstaw każdy uchwyt każda łapa itp więc zajmuje to trochę czasu biorąc pod uwagę fakt że auto robie tylko w weekendy :-/
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
piter_gda 


Nadwozie: E28
Model: piecetdwudziecha
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 38
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 1 Sierpień 2008, 21:52   
   Imię: Piotr


witam
sledze to forum jak kiedys ORR ktore NIESTETY zniklo
pisales ze jest male zainteresowanie ja trzymam kciuki za projekt!!! sam myslalem o podobnym ale narazie stoi prawie gola buda do wyspwania brak czasu i sprzetu niestety :evil: m30b35 w E21 to super zabawka opisuj postepy na bierzaco z checia bym zobaczyl jak to bedzie latac :-)
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 08:02   
   Imię: Krzysiek


wielka szkoda że padło ORR :-( można było tam wiele ciekawysz żeczy wychaczyć do naszych rekinów
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
bubaspaxx 
rekin

Nadwozie: Exx
Model: E21 320
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1980
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 143
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 09:35   
   Imię: Kuba


No niestety to co trwało tyle lat sypło się z dnia na dzień.Szkoda szkoda ORR-u,prócz żeczy do kupienia była tam mega wiedza.co wpisałem w wyszukiwarce to było :(
hehe ja jestem z zawodu elektromechanikiem,a blacharzem amatorem nastukanym kostruktorem z zamiłowania.Również trzymam kciuki za powodzenie tego projektu i gorąco Ci kibicuję.
_________________
shark
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 10:36   
   Imię: Krzysiek


dzięki wam za miłe słowa i wsparcie w projekcie

bardzo mnie to motywuje do działania niestety z braku czasu jak już wcześniej wspominałem auto robie tylko w weekendy :-/

czyli dzisiaj następne postępy w projekcie ;-)
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 19:21   
   Imię: Krzysiek


na tym weekendzie udało mi sie zamontować alternator pompę wspomagania zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego,hamulcowego i wspomagania oraz podłączyć wszystkie potrzebne węże,kable i paski (od alternatora okazał się dobry a od wspomagania musiałem kupić nowy ponieważ oryginalny był za długi)

trochę ciasno się zrobiło pod maską ;-)





nie patrzcie na razie na stan blacharki i malowania bo to i tak będzie wszystko robione
a jak na razie miejsce spawów maluje cynkiem w sprayu WURTH-a



po zamontowaniu łapy trzymającej alternator i pompę wspomagania okazało się że opiera się ona o stabilizator więc trzeba było ją przerobić (któraś łapa z kolei która nie pasowała i wymagała przerobienia :-/ ) żeby podczas jazdy nie obijała o niego




po trzech tygodniach wreszcie przyszły zamówione gumki pod mocowanie pompki paliwa razem z filtrem paliwa i mogłem to poprzykręcać do karoserii przy okazji pozakładałem węże i opaski aby już nie wracać do tego tematu :-)





i tak z soboty na sobotę małymi kroczkami przybywa potrzebnych elementów do odpalenia auta a co mnie nadal martwi to fakt że nie mam odpowiedniej chłodnicy wody i co gorsze nic za bardzo nie pasuje :-/
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15 Sierpień 2008, 18:52   
   Imię: Krzysiek


witam

chłodnica oleju którą kupiłem miała obcięte węże więc musiałem dorobić nowe co nie sprawiło większego problemu niestety podczas odkręcania starych węży pościnało mi gwinty na końcówkach chłodnicy :-/
nie wiele myśląc oddałem chłodnice do spawacza w celu naspawania na gwinty cienkiej warstwy aluminium





następnie oszlifowałem spawaną powierzchnie do wymiaru 22mm wcześniej jednak grzebieniem do gwintów sprawdziłem jaki gwint znajduje się na nakrętce a był to gwint M22x1.5 i taką narzynką nagwintowałem końcówki chłodnicy





od dłuższego czasu poszukiwałem chłodnicy wody ale niestety nic nie znalazłem o wymiarach zbliżonych do otworu pasa przedniego nie tracąc czasu na dalsze poszukiwania postanowiłem poszukać zakładu który specjalizuje się w dorabianiu chłodnic podałem wymiary,wyjścia na węże,gdzie mają znajdować się mocowania itp.itd
panowie dorobili mi wszystko tak jak chciałem z czego jestem bardzo zadowolony :D
fakt że nie było to tanie ale przynajmniej mam to co chciałem a do tego "funfel nówke" :D


_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 25 Sierpień 2008, 22:08   
   Imię: Krzysiek


witam

wreszcie znalazłem chwile aby opisać następne postępy przy aucie a więc zamontowałem chłodnice oleju poprzez przyspawanie do dolnego pasa odpowiednich uchwytów (którychś już z kolei na aucie ;-) ) i przykręcenie do nich chłodnicy





następnie wyklepałem troszkę rant dolnego pasa aby zmieściły się węże,właśnie między pasem a kołem pasowym pompy wspomagania
dorobiłem odpowiedni uchwyt trzymający węże aby nie latały sobie swobodnie i poprzykręcałem końcówki do obudowy filtra





jak to w życiu bywa planowane zamontowanie chłodnicy zmieniło się dość znacznie a dokładniej mówiąc poprzerabiałem wszystkie uchwyty które dorobił mi gość od chłodnic
i muszę przyznać że teraz jest jeszcze lepiej niż planowałem to wcześniej
wracając do sedna sprawy na spodzie chłodnicy odlutowałem kołki które miały służyć jako łapy trzymające chłodnice i w ich miejsce przylutowałem poprzecinane tulejki





które mają nachodzić na poprzykręcane do pasa gumy





na górze chłodnicy odlutowałem blaszki które były zamontowane na wierzchu chłodnicy jak sie później okazało haczyły o pas (nie mam pojęcia jak ja to wcześniej mierzyłem że miało pasować :shock: ) dorobiłem nowe odpowiednie blaszki i przylutowałem je do czoła chłodnicy



następnie poszukałem odpowiednich gumek wywierciłem dwie dziurki w pasie i poskręcałem wszystko do kupy ;-)



pozakładałem gumowe węże,te oryginalne od M30 pasowały idealnie po drobnym skróceniu ;-) to jest chyba jedyna rzecz przy której nie trzeba było dużo kombinować


w między czasie dopasowałem uchwyty i otwory pod elektryczny wentylator (pochodzi od klimy z e28) niestety musiałem wyciąć kawałek dolnego pasa aby zmieścił sie wentylator

myślę że taki zespół chłodniczy zapewni odpowiednie chłodzenie dla silnika a prezentuje się to mniej więcej tak :




po przykręceniu całego pasa okazało się że wszystko pasuje idealnie i raczej nic większego by się tam nie zmieściło



_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 1 Wrzesień 2008, 19:24   
   Imię: Krzysiek


witam

w sobotę udało mi się połączyć instalację elektryczną silnika z instalacją samochodu :D

przy okazji doprowadziłem oryginalna instalację do porządku bo wcześniejszy właściciel trochę ją pomodził :-/

akumulator przeniosłem do bagażnika ponieważ pod maską nie bardzo by się już zmieścił
z tą operacją wiązało się zrobienie jakiegoś rozdzielacza dodatniego prądu bo nie chciałem wszystkiego łączyć na ostro a trochę tych kabli by było do podłączenia
minusa przykręciłem do karoserii w bagażniku zaraz obok akumulatora
wracając do "plusa" szukałem jakiejś małej skrzyneczki żeby to ładnie wyglądało pod maską
po udaniu się do znajomego "szrotownika" wybór padł na rozdzielacz "plusa" z Bmw e34
i wygląda to teraz lepiej niż dobrze :-D w każdej chwili mogę rozdzielić poszczególne kable



po dopasowaniu elektryki przyszedł moment na próbę rozruchu silnika (zapalić i tak by nie zapalił ponieważ o 1 w nocy nie bardzo kupiłbym już paliwo wcześniej się nie pomyślało a później sie żałowało :-/ )

po przekręceniu kluczyka zaświeciły się potrzebne kontrolki i drgnęła wskazówka od temperatury czyli instalacja została teoretycznie podłączona prawidłowo :D
zdziwił mnie jednak fakt że nie odezwał się silniczek krokowy i nie było charakterystycznego "klik" na przekaźniku od pompki paliwa i sama pompka nie zawyła :-/
po sprawdzeniu miernikiem nie dochodził wogóle prąd do pompki i po próbie zakręcenia silnikiem nie było iskry :-/ (silnik kręcił )
szukając przyczyny przeglądnąłem wszystko jeszcze raz i wszystko było tak jak być powinno a jednak nie działało :-/ jakimś cudem przypomniało mi się że wiązka która idzie do motronika posiada jeszcze jedną kostkę z trzema kablami po przepatrzeniu gdzie który prowadzi odrzuciłem dwa kable (szły do jakichś czujników) ostatni kabel prowadził gdzieś w okolice liczników w e28
(z tego co pamiętam jak jeździłem e28 była możliwość wpisania kodu w OBC aby auto nie odpaliło,odcinało to właśnie pompę paliwa i nie dawało iskry na świece)
reasumując to takie same objawy jak u mnie :-/ po krótkim przemyśleniu podłączyłem ten kabel do "plusa" i ku mojemu zadowoleniu usłyszałem charakterystyczne "klik" i pompkę paliwa :D
po kolejnej próbie kręcenia silnikiem iskra już była :-)

w następny weekend generalna próba odpalenia auta :D
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
  
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1432
Skąd: Toruń
Wysłany: 2 Wrzesień 2008, 08:23   
   Imię: Rafał


Widzę, że prace idą pełną parą:)
Oby tak dalej!
Pozdrawiam
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2 Wrzesień 2008, 21:11   
   Imię: Krzysiek


Cytat:
Widzę, że prace idą pełną parą:)
Oby tak dalej!


może nie pełną parą ale powoli bo tylko w weekendy ;-)

zresztą nie było soboty żebym wyszedł z garażu wcześniej jak o 2 w nocy 8-)
jakoś tak po ciężkim tygodniu wchodzę w sobotę do garażu patrze na auto i odrazu wracają mi chęci do pracy :D
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16 Wrzesień 2008, 18:43   
   Imię: Krzysiek


witam po krótkiej nieobecności

w pracach nad projektem przyszedł wreszcie ten długo wyczekiwany moment na odpalenie auta :-D

ostatnio do odpalenia brakowało mi już tylko paliwa :D więc po zalaniu usiadłem za kierownica i przekręciłem stacyjkę po kilku obrotach rozrusznikiem do moich uszu dobiegł piękny dźwięk rzędowej szóstki ;-) wszystko chodzi jak marzenie silnik pięknie wkręca się na obroty
po odpowietrzeniu układu chłodniczego postanowiłem zrobić sobie krótka jazdę próbną
jedynka dwójka trójka koła cały czas boksują :D po strzale ze sprzęgła potrafi nawet na czwórce stracić przyczepność :shock: jednym słowem wrażenia z jazdy są niesamowite

niestety co do hamulców to jestem trochę zawiedziony :-( powiedziałbym że są nawet gorsze jak w maluchu :-/ po chwili zastanowienia sam zacząłem się z siebie śmiać :D zapomniałem podłączyć serwo z kolektorem dolotowym ale tu też pojawił się mały problem trzeba było jakoś zamontować ten przewód od podciśnienia
w tym celu wymontowałem kolektor dolotowy wywierciłem w odpowiednim miejscu otwór następnie go nagwintowałem i wkręciłem na kleju to metalu wcześniej wykonaną tulejkę po złożeniu wszystkiego do kupy odbyłem jazdę próbną i skuteczność hamowania poprawiła się przynajmniej o połowę :-) ale to nie było jeszcze to :-/ zastanawiałem się co jest jeszcze nie tak :?: (w e34 kolegi między kolektorem a serwem był jakiś zawór zastanawiało mnie do czego to jest , skoro jest to widocznie tak ma być ) po zdobyciu takiego samego zaworu zamontowałem go u siebie przy okazji jeszcze raz odpowietrzyłem cały układ hamulcowy
przy następnej jeździe próbnej hamulce przerosły moje oczekiwania :D wyczucie na pedale jest bardzo dobre wszystkie koła biorą równo nic nie ściąga i można powiedzieć że auto staje w miejscu i wszystko za sprawą małego zaworka :D


_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 13