[E28 520i] Alpinweiss |
Autor |
Wiadomość |
Mak
______________

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 392 Skąd: Rydzyna
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2013, 12:18 [E28 520i] Alpinweiss
Imię: Maciej |
|
|
Witajcie!
Być może pamiętacie ale jakiś miesiąc/1,5 temu pytałem o opłacalność zakupu E28 z dziurawym błotnikiem za 3200 zł.
Jedni polecali, inni wątpili w mój zapał. BeeMka szybko zniknęła z Allegro/Otomoto,
ale na szczęście napisał mi dominique ze swoją propozycja nie do odrzucenia
Tak więc w czwartek zakupiłem bilety, wsiadłem o 21:00 w Lesznie do pociągu i na drugi dzień przed 13:00 w Suwałkach przywitał nas (jechałem z ojcem) Dominik
Wniosek: mam dosyć pociągów na najbliższe 10 lat ;p
Jazda próbna, małe zwiedzanko okolicy, a potem już ustaliliśmy większość szczegółów i tak oto stałem się posiadaczem tego cuda:
Ale to nie wszystko, przed nami była długa droga, z objazdami (wypadki, postoje, remonty) wyszło nie całe 700 km:
W trakcie 10-godzinnej jazdy nie mieliśmy ŻADNEJ awarii. Dawałem tylko Rekinowi lekko odpocząć w trakcie postojów, ale on aż rwał się na drogę
Z zakupu jestem bardzo zadowolony, ale teraz rzecz chyba najfajniejsza - kompletowanie, wymienianie, dopieszczanie i wydawanie (pieniędzy ;p).
Na wstęp zajmę się wyglądem zewnętrznym - siostrze i jej narzeczonemu spodobał się Rekin i chcą nim jechać do ślubu w sierpniu.
Mam więc 2 miesiące na usunięcie korozji z zewnątrz, zakup większych felg, wymianę lub obszycie foteli, zakup lotki (liczę na cud)
oraz remont tylnego zderzaka. Po tym dopieszczę go od strony technicznej, choć zbytnio tego nie wymaga. Prace już ruszyły
No, to mniej więcej tyle. Można więc powiedzieć, że jest to kontynuacja tematu Dominika:
http://e12-e28.pl/viewtopic.php?t=2397
PS. Aha i przede wszystkim muszę się przyzwyczaić do kiwających przechodniów i mrugających samochodów |
Ostatnio zmieniony przez Mak 15 Sierpień 2013, 15:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Kamil

Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Bodżangmił

Nadwozie: E12
Model: M535i
Silnik: m30
Rok produkcji: 80
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 2748 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 11 Czerwiec 2013, 12:59
Imię: Bodży |
|
|
Jechałeś przez "nasze rekiniaste zagłębie" .
Gratuluję zakupu!
W sierpniu jest też zlot. |
_________________ BMW M535i 1980
 |
|
|
|
 |
Mak
______________

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 392 Skąd: Rydzyna
|
Wysłany: 13 Czerwiec 2013, 20:36
Imię: Maciej |
|
|
Dzięki panowie
Wiem, wiem, o zlocie już słyszałem i czytałem, ale w tym terminie moja siostra ma wesele.
I Rekin będzie w tym weselu najprawdopodobniej brał bardzo duży udział
W weekend pojeździłem po szrotach. Niestety, albo i stety E28 to już dość rzadki samochód.
Odwiedziłem trzy takie miejsca i jedyne co ciekawego mieli to:
Oczywiście nic z niego nie wziąłem.
Na szczęście mam niedaleko do Szalika i w końcu miałem okazję zobaczyć inne E28 niż moja ;p
Od Wojtka kupiłem halogeny. Spontanicznie dzisiaj zabrałem się za autko (planowałem to
na weekend, ale jakoś tak wena mnie wzięła), po czym dołączyli do mnie ojciec z
kumplem i zaczęliśmy się bawić. Na początek wspomniane wcześniej halogeny oraz
znaczek na maskę prosto z ASO.
Tak było:
Tak jest:
Światełka oczywiście działają - dzięki Szalik
Do tego zamontowaliśmy nowe siłowniki do maski (stare już nie trzymały), naprawiliśmy tylną lampę
(wymiana żarówki od przeciwmgielnego) i zamontowaliśmy prowizorycznie sygnał dźwiękowy
(muszę dokładnie sprawdzić gdzie były fabrycznie montowane).
Jak widzicie małymi, skromnymi kroczkami dążę do perfekcji.
Mam w domu też kilka części, ale wymagają rąk specjalisty. Ale o tym później.
Mam też do Was dwa małe pytanka:
1. Co to za czujniki wychodzą od chłodnicy?:
Bo podobno nie powinny tak wystawać. Zaślepić je, czy gdzieś powinny być podłączone?
2. Jak widzicie po montażu halogenów widać śruby i jest tak goło nie wesoło.
Pomyszkowałem po Google Images i widzę, że powinny być zamontowane zaślepki.
Czy chodzi o część numer 12 z tego obrazka?: http://www.bmwstore.pl/pl...zdobna/v9328541
(dokładny numer: Osłona lewa - 51 71 1 888 653, Osłona prawa - 51 71 1 888 654)
Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
PS. Oprócz klasycznych aut mam też inne hobby. Kto wie co prezentuje mój breloczek? ;p
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Dominique

Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 809 Skąd: wigry/warszawa
|
Wysłany: 15 Czerwiec 2013, 20:30
Imię: Dominik |
|
|
Maku, chłodnica była zmieniona, zapomniałem Tobie powiedzieć. Pochodzi od wersji z klimą, albo z automatem i te czujniki powinny być podłączone do czegoś właśnie z tym związanym
Cieszę się, że coś tam pomału zacząłeś grzebać przy tym rekinie, wiem, ze dobrze trafił
Powodzenia |
_________________ Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.
E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss |
|
|
|
 |
Mak
______________

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 392 Skąd: Rydzyna
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2013, 10:55
Imię: Maciej |
|
|
Dzięki dominique ;D No to będę patrzył to tylko czymś zaślepić.
Tymczasem przetestowałem blacharza, dałem mu drzwi kierowcy do renowacji i chyba wyszło dobrze...:
Przed i po.
Wybaczcie za jakość zdjęcia, ale robione było nożyczkami do paznokci.
W tygodniu przetestuję lakiernika |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez Mak 16 Czerwiec 2013, 14:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
StarZcarZ
stare ale jare

Nadwozie: Exx
Model: E28 528i Sport, 525i, E34 525i SE
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Mar 2010 Posty: 472 Skąd: Anglia
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2013, 13:08
Imię: Adam |
|
|
Duzo kitu poszlo na ta blacharke. Co do oslon, "zaslepek" obok halogenow sam sobie pomogles, bo wlasnie o te czesci chodzi. Dodatkowo zakup rowniez te wpinki, tj nr 13 x 2, bo te zaslepki wchodza na wcisk. |
|
|
|
 |
Mak
______________

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 392 Skąd: Rydzyna
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2013, 14:51
Imię: Maciej |
|
|
Dużo poszło, bo drzwi były wręcz zżerane. Zedytowałem wcześniejszy post, żeby dać fotkę, jak wyglądały te drzwi wcześniej. Te kawałki rdzy jednym palcem wyłupywałem ;p Ogólnie postawiłem sobie za zadanie, żeby jak najwięcej części blacharskich ratować, a nie wymieniać. Najchętniej bym go całego rozebrał, wypiaskował, pomalował, ale niestety fundusze na to nie pozwalają.
Dzięki StarZcarZ za info |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mak
______________

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 392 Skąd: Rydzyna
|
Wysłany: 26 Czerwiec 2013, 21:28
Imię: Maciej |
|
|
Goodbye Maleńka...
... aaale tylko na jakiś czas. Mam nadzieję, że blacharz i lakiernik nie zedrą ze mnie wszystkich oszczędności
W międzyczasie do wydziału komunikacji. Ustawić się w kolejkę.
Numery zaczynają się u nas od PLE. Może uda mi się dorwać numer 28 zaraz po tych literach |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mak
______________

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 392 Skąd: Rydzyna
|
Wysłany: 29 Czerwiec 2013, 13:00
Imię: Maciej |
|
|
Kilka fotek z ostatnich prac. Z racji, że robione u blacharza pod ręką miałem tylko spawarkę:
Było
Jest
_____________________________________________________
Było
Jest
_____________________________________________________
Jedyna dziura w podłodze zniwelowana
Spieszmy się kochać butle LPG. Tak szybko odchodzą... [*]
Także instalacja całkowicie usunięta.
(bagażnikiem zajmę się na saaaamym końcu, więc trochę taki pobędzie (za wyjątkiem odkurzania oczywiście))
A teraz do lakiernika
PS. Nie udało się przerejestrować Rekina, kolejka była kosmiczna już o godz. 11:00, a terminal
wydający numerki podpowiedział, żeby przyjść w innym terminie... |
_________________
 |
|
|
|
 |
metka

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 08 Lut 2013 Posty: 87 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 1 Lipiec 2013, 13:16
Imię: Mateusz |
|
|
Chyba mocno goniłeś blacharza, skoro nie ściągał nawet zderzaka ani zbiorniczków przy kielichu. Pamiętaj pośpiech złym doradcą |
|
|
|
 |
Mak
______________

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 392 Skąd: Rydzyna
|
Wysłany: 1 Lipiec 2013, 17:38
Imię: Maciej |
|
|
Na razie jeszcze jeżdżę starą furą, więc nikogo nie poganiam, ale fakt, jeździć by się już chciało
Całe wykonanie to właśnie pomysł blacharza, nie chciał usuwać baranka spod zderzaka, więc zadecydował,
że nie będzie go nawet demontował. Co do reszty, no cóż, nie mogę mu patrzeć na ręce
Z kolei lakiernik (mimo, że się z blacharzem nie znają) pochwalił jego robotę, więc mnie tym uspokoił |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mak
______________

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 392 Skąd: Rydzyna
|
Wysłany: 4 Lipiec 2013, 21:36
Imię: Maciej |
|
|
Wczoraj autko poszło do lakiernika. Dzisiaj zadzwonił i mówi, że jest źle:
aaaaaaaaaaale na jesień kupi się nowy błotnik, wstawi, pomaluje... I powinno być OK
Na razie zastosujemy coś 'przejściowego'. |
_________________
 |
|
|
|
 |
metka

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 08 Lut 2013 Posty: 87 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 5 Lipiec 2013, 13:37
Imię: Mateusz |
|
|
Masakra nie chcesz mojego starego błotnika Jest zmęczony, ale bynajmniej z blachy Szpachel to zło, wszystko "siądzie", zacznie puchnąć, a na końcu odpadnie i będzie wyglądać jak na zdjęciu powyżej. Szkoda roboty, bo to i tak szybko wyjdzie. Kup odrazu chociażby ten zamiennik. Ze spasowaniem jest trochę zabawy, ale to rozsądniejsza opcja, niż próba ratowania tego błotnika. |
|
|
|
 |
Mak
______________

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 392 Skąd: Rydzyna
|
Wysłany: 6 Lipiec 2013, 09:37
Imię: Maciej |
|
|
Dzięki bardzo, ale niestety za dużo wydatków w ciągu najbliższych dwóch miesięcy. Lakiernik ma już
praktycznie zapłacone, więc stwierdziliśmy, że na te pół roku niech zrobi, żeby nie było nic widać
A tak doszły by koszty zakupu części + blacharz.
Te płaty lakieru i szpachli, co leżą na ziemi odcinaliśmy... nożykiem do tapet Szło gładko |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mak
______________

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 392 Skąd: Rydzyna
|
Wysłany: 12 Lipiec 2013, 23:34
Imię: Maciej |
|
|
Nareszcie... autko w domu Oto efekty prac lakierniczych.
Co lubię:
Co wyszło średnio:
(widać dokąd było malowane)
I co wyszło według mnie fatalnie:
Jak ch** widać, że błotnik ma inny kolor. No ale i tak idzie na zmianę, tylko teraz co mam robić,
skoro jeszcze trochę rzeczy do malowania ma być, a tu taka kolorowanka się zrobiła...
PS. Lakiernik cos namotał ze skrzynką z bezpiecznikami, bo nocą auto mi całkowicie zgasło.
Brak awaryjek, nic! Na szczęście poruszałem tą wiązką kabli i zaraz światła załapały.
Ale chwilę grozy przeżyłem... |
_________________
 |
|
|
|
 |
deric
(Oo==[][]==oO)
Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M52B28
Rok produkcji: 10/85r
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 208 Skąd: PK
|
Wysłany: 13 Lipiec 2013, 06:24
Imię: Dominik |
|
|
bialy kolor ma wiele odcieni, raczej zle dobrali w mieszalni, ale lakiernik tez Ci maniane odje#%l w komorze silnika, a jak jest u Ciebie ze zderzakami tyl bialy przod chrom |
|
|
|
 |
Mak
______________

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 392 Skąd: Rydzyna
|
Wysłany: 13 Lipiec 2013, 10:42
Imię: Maciej |
|
|
Tak, tylko, że już farba z tylnego zderzaka schodzi...
Zderzaki oba są do poprawki, a najlepiej do wymiany. Ale ich koszt na razie mnie przerasta... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mak
______________

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 392 Skąd: Rydzyna
|
Wysłany: 14 Lipiec 2013, 19:03
Imię: Maciej |
|
|
To był dość ciekawy weekend ;D
Wziąłem się za drobne naprawy, które gdzieś mi chodziły po głowie od pewnego czasu:
- naprawa podświetlenia zegarów - ok
- naprawa kontrolki prawego kierunkowskazu - ok
- kasowanie inspekcji - niestety nie udało się ;f
- naprawa zamka od bagażnika - również się nie udało
- zniwelowanie 'piszczenia' kierownicy' - WD40 i ok
- przytwierdzenie skrzynki z bezpiecznikami - ok
- ogólne poprawki po błędach mechanicznych pozostawionych przez lakiernika - mam nadzieję, że ok
Rozbierając panel postanowiłem przy okazji sprawdzić, czy zakupiony wcześniej zegarek cyfrowy
(ten obok przycisków 'awaryjek' i podgrzewania tylnej szyby) da się zamontować i podłączyć.
Niestety okazało się, że nie ma w aucie odpowiedniej wtyczki do niego, czyli takiej, która wchodzi tu:
Przeszukałem oczywiście wiązki kabli w aucie i niestety nic:
Czy ma ktoś może wiązkę kabli z wtyczką do tego zegarka? Chyba, że nie jest możliwe jego podłączenie?
Dodam tylko, że jest to najzwyklejszy zegarek, pod spodem ma przyciski 'h' i 'm' do ustawiania czasu.
W każdy razie zostawiłem ozdobnie ten zegarek ;p Jeśli się nie uda, to przykręcam z powrotem zaślepkę.
Z innej beczki - przez te kilka dni prześladowała mnie liczba '300'. oto dowody:
Pokusiłem się też o fotkę moich dwóch Youngtimerów. Audi jest na sprzedaż, może ktoś by chciał zglebić i przyBBSić?
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Draż

Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15 Lipiec 2013, 14:26
Imię: Krzysztof |
|
|
Oby pociągną następne 3 stówki |
_________________ Moja ex babcia
 |
|
|
|
 |
Mak
______________

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 392 Skąd: Rydzyna
|
Wysłany: 16 Lipiec 2013, 19:06
Imię: Maciej |
|
|
Mam taką nadzieję
Dzisiaj siedząc w pracy dostałem takiego maila:
Od: Allegro <powiadomienia@allegro.pl> dnia: 16 lipca 2013 12:36 napisał/a: | Dzień dobry
Czy Pan sobie zdaje sprawę, że kupił Pan za 54zł podróbkę emblematu, który kosztuje u tego użytkownika na innej aukcji 20zł? Czcionka BMW powinna być wyśrodkowana na grubości czarnej obwódki. Podróbka nie ma wyśrodkowanej czcionki, poza tym jest kiepsko pomalowana, grubości ramion srebrnego krzyża są nierówne. Tabelka z datą produkcji z tyłu, nie ma oznaczenia daty oraz kończy się na 2007 jak większość tabelek zamieszczanych na innych aukcjach lub sklepach gdzie sprzedają próbki. Etykieta na woreczku strunowym została wydrukowana oraz wycięta ręcznie. Ja miałem krzywe linie cięcia i odciski brudnych palców pod nalepką. Oryginalna etykieta jest cięta ploterowo i powinna mieć pozaokrąglane narożniki oraz idealną linię cięcia. Jednym słowy OSZUSTWO.
Zapraszam na forum BMW gdzie jest więcej oszukanych osób:
http://www.bmw-klub.pl/fo...215637&start=30 |
Ale trudno, może na zimę kupi się już w ASO |
_________________
 |
|
|
|
 |
metka

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 08 Lut 2013 Posty: 87 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 16 Lipiec 2013, 20:24
Imię: Mateusz |
|
|
Ja świadomie kupiłem podróbkę za 30 zł, bo bylem ciekaw jakości wykonania. I powiem wam, że jeśli jest gdzieś taka na tył (stosunek jakość/cena) to biorę 2 szt. Ale niestety chyba pozostaje ASO |
|
|
|
 |
Mak
______________

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 392 Skąd: Rydzyna
|
Wysłany: 19 Lipiec 2013, 19:00
Imię: Maciej |
|
|
No to facet zadeklarował się, że prześle mi różnicę 30 zł między faktycznym zamiennikiem, a tym,
co kupiłem
Dzisiaj moje autko miało holowanie. Z tym, że był w roli holującego i spisał się świetnie
Już sobie wyobrażam, co myśleli inni uczestnicy ruchu: "Jak to, taki klasyk nowe auto holuje?" |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mak
______________

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 392 Skąd: Rydzyna
|
|
|
|
 |
Mak
______________

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 392 Skąd: Rydzyna
|
Wysłany: 15 Sierpień 2013, 16:08
Imię: Maciej |
|
|
No i się nie udało, na ślubie siostry Alpinka woziła tylko gości na imprezę, potem została odstawiona do domu.
Ze stanu auta nie byłem zadowolony i nie pozwoliłem aby wiozło młodą parę. Ale o tym za chwilkę.
Żeby jednak jakoś to im wynagrodzić znalazłem idealne auto na tą okazję:
Silnik 7,7, jakieś 380 KM, 'full opcja' WSZYSCY byli pod wrażeniem tego auta, a ja musiałem się przejechać
Jeśli ktoś zainteresowany wynajmem to walić na priv o kontakt
Wracając do Be Emki -> podjechałem w końcu na długo planowaną diagnostykę podwozia i silnika.
Od mechanika dostałem czarną listę rzeczy do wymiany:
Przód:
Amortyzatory + górne mocowania i łożyska, sworznie dolne wahacza, klocki hamulcowe, łączniki stabilizatora.
Tył:
Łożyska piasty koła, szczęki hamulcowe, cylinderki hamulcowe, amortyzatory, gumy wieszaka układu wydechowego.
Silnik:
Rozrząd, przewody wysokiego napięcia, świece, filtry, oleje, czyli standardzik
(gdyby ktoś miał te części na sprzedaż proszę o kontakt )
Finałowa ocena diagnosty - "proszę tym autem nie jeździć". No niestety innego samochodu nie mam
Zamówiłem już wszystko na tył:
... i kiedy miałem się umawiać na robotę przyszło zawiadomienie z ubezpieczalni. Znowu 'latanie' z papierkami,
wydzwanianie, rankomaty, sraty, taty i pieniądze na robociznę poszszzszły! Czekamy do wypłaty.
Mimo uciekającego płynu hamulcowego jeżdżę, ale już tylko tam, gdzie muszę. Np. na mini-zlot youngtimerów w Lesznie...
... czytaj: do siostry ;p
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
MutoN

Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Sierpień 2013, 18:07
Imię: Michał |
|
|
Jak chcesz to mam kable wn (semtech wire wound) do m20b20 nowe oddam po taniosci, jak cos to napisz na priv |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mak
______________

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 392 Skąd: Rydzyna
|
Wysłany: 4 Wrzesień 2013, 20:27
Imię: Maciej |
|
|
MutoN sory za mój refleks - już mam kupione NGK, ale dzieki!
I takie tam sprzed kościoła:
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mak
______________

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 392 Skąd: Rydzyna
|
Wysłany: 8 Październik 2013, 08:04
Imię: Maciej |
|
|
Miesiąc minął, ale to nie znaczy, że nic się nie działo Zakończyłem remont tyłu i tak oto zostały wymienione:
- Amortyzatory,
- Szczęki hamulcowe,
- Łożyska piasty koła,
- Cylinderki hamulcowe,
- Gumy wieszaka układu wydechowego.
Koszty xxxx zł, ale teraz nie szuram podwoziem na byle 'hopce', a samochód hamuje.
Wysiadły mi 'długie' światła. Winna żarówka, ale wymieniamy parami. Wybór padł na
OSRAM H1 SILVERSTAR 2.0 i powiem Wam, że różnica w stosunku do poprzednich jest OGROMNA!
Zazwyczaj nie wierzę w 'marketingowy bełkot', ale faktycznie w nocy widzę więcej.
W końcu też odebrałem z naprawy zamek bagażnika, który następnie został potraktowany czarnym matem i zamontowany.
W zeszłym tygodniu udałem się do Szalik Store we Wschowie po nowe fotele, otrzymując przy okazji
kabel do podłączenia zegara i klaksony.
Różnica w siedzeniu jest kolosalna. Jazda nabrała nowego komfortu. Teraz rozumiem zachwyt
każdego nowego pasażera, którego mam przyjemność przewieźć
No i nie spóźniam się do pracy, bo wiem, że jak jest 7:55 to trzeba przycisnąć
Aha - wreszcie rekin trąbi jak facet, a nie jak byle pi...erdoła
(fak, miałem wyczyścić plastik z farby...)
Przy okazji 'małych remontów' zabrałem się za odświeżenie wycieraczek i popielniczki.
Wycieraczki to dalszy efekt nieudolnego lakiernika i oprócz rdzy miały białe plamki od lakieru:
Teraz wyglądają jak wycieraczki:
No i popielniczka... w sumie w aucie i tak jest zakaz palenia:
Na tą chwilę kompletuję części do remontu na przód. W weekend zamienię tapicerkę z fotela pasażera
na niepodartą i może uda się po sąsiedzku wykarszerować cały środek |
_________________
 |
|
|
|
 |
deric
(Oo==[][]==oO)
Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M52B28
Rok produkcji: 10/85r
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 208 Skąd: PK
|
Wysłany: 8 Październik 2013, 14:25
Imię: Dominik |
|
|
no ladnie dzialasz, czym potraktowales popielniczke ze tak sie swieci:)?? |
|
|
|
 |
Mak
______________

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 392 Skąd: Rydzyna
|
Wysłany: 9 Październik 2013, 07:28
Imię: Maciej |
|
|
Ta popielniczka to trochę eksperymentalnie - zwykły chrom w sprayu, po wcześniejszym, delikatnym szlifie.
Jest niewidoczna, dlatego pozwoliłem sobie na taką małą zabawę. Tak samo było z klaksonami.
Chrom to oczywiście nie jest Bardziej srebrny połysk. Na żywo wygląda nieco słabiej, ale to wina moich
umiejętności szlifierskich |
_________________
 |
|
|
|
 |
|