Nowy krazownik w rodzinie czyli E23 728i/A |
Autor |
Wiadomość |
Miłosz
Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 1340 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 3 Luty 2013, 20:32 Nowy krazownik w rodzinie czyli E23 728i/A
Imię: Milosz |
|
|
Takie tam zwykle przechwalki....
Na BMW E38 nigdy nie powiem zlego slowa, spedzilismy ze soba ponad 3 lata i grubo ponad 100.000km, samochod spelnil chyba wszystkie pokladane w nim oczekwiania, zwiozl na lawecie pewnie minimum 50 samochodow, dzien w dzien tyral jako przemieszczacz rodzinny obsugiwany przez moja malzonke, ba nawet raz zawiozl mloda pare do slubu, ale zycie nie stoi w miejscu, trzeba isc z duchem czasu wiec "postanowilismy" (zoneczka dala sie namowic) poczynic krok na przod i przesiasc sie do E23.
Nowego nabytku szukalem od dawna lecz malo intensywnie zeby nie powiedziec ze leniwie, zakupilem niemal jak zawsze troche z przypadku jako kota w worku, przyjechal z daleka i jak zawsze tylko w niewielkim stopniu odpowiadal opowiesciom sprzedajacego.
Interesowalo mnie szczegolnie bardzo auto z silnikiem 2,8, najbardziej tansze z zepsutym bo w garage bezuzytecznie lezakowalo moje drogocenne B28 wymontowane z E24, szukalem tylko i wylacznie automatu , auta o zdrowej karoserii i nie wymagajace wiekszych inwestycji, bardziej chodzilo nawet o inwestycje czasu niz pieniedzy.
Tak natrafilem tuz przed Wigilia na BMW 728i z 1983 roku po 12 letnim braku uczestnictwa w ruchu publicznym. W aucie pracuje juz docelowy silnik gdyz poprzedni spalal oprucz paliwa jakies pol litra plynu chlodniczego na minute, jest to skrajny golas jakiego w charakterze serii 7 az ciezko sobie wyobrazic, nie ma nawet szyberdachu.
Nadwozie jest praktycznie pozbawione korozji, skrzynia chodzi jak maselko, uklad jezdny i hamulce wzorowo, wnetrze jest rowniez w stanie bardzo przywoitym. Po wymianie silnika i kilku dniach standatowych zabiegow serwisowych samochod przemieszcza sie wiecej niz godnie.
Za niedlugo trafia na lakiernie w celu naprawy spapranej roboty po wypadku na wysokosci tylnych prawych drzwi oraz wgnioty na tylnym pasie, przy okazji trzeba bedzie zapewne przepolerowac bardzo juz zmatowialy ale w zasadniczej wiekszosci orginalny lakier. W pierwszych dniach maja zostanie zarejestrowana na niemieckie tablice historyczne. Samochod bedzie eksploatowany na roboczo 12 miesiecy w roku, moze troche szkoda ale rynek jest taki jaki jest, auto nadal tansze niz dobre E38 a da nam moim zdaniem wiecej prestizu i frajdy z jazdy niz kazde nowsze 7.
|
_________________ E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl |
|
|
|
|
StarZcarZ
stare ale jare
Nadwozie: Exx
Model: E28 528i Sport, 525i, E34 525i SE
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Mar 2010 Posty: 472 Skąd: Anglia
|
Wysłany: 3 Luty 2013, 23:13
Imię: Adam |
|
|
Ladna, czy to kolejny polaris?
A ja myslalem, ze e23 bez rdzy to mit. |
|
|
|
|
Miłosz
Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 1340 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 4 Luty 2013, 18:03
Imię: Milosz |
|
|
Dobrego gwozdzia mi zabiles, na 90% to Polaris ale tak naprawde udalo mi sie wymienic silnik i pojezdzic tydzien nie sprawdziwszy jaki samochod ma kolor
Wedlug moich dosc sporych doswiadczen z posrod wszystkich rekinow chyba najlatwiej o zdrowy egzemplarz E23, pomijajac wszystkie 4 drzwi i doly przednich blotnikow samochod ma niewiele wad fabrycznych pod tym wzgledem jest najlepiej zabezpieczony fabrycznie przed ruda, napewno duzo lepiej niz E28 czy E24.
U mnie to tez nie tak, ze rdzy nie ma w ogole, ale jak na 30 letnie auto nie bedace niczyja salonowka jest bardzo dobrze. Wcale nie celowo ominalem zdjecie prawej strony, robilem je pogladowo nie pod forum, auto bylo uderzone w prog na wysokosci prawych tylnych drzwi , drzwi tez musialy byc uszkodzone. Jakis spec spasowal chyba nadkole i prog jeszcze do tych krzywych drzwi po czym drzwi wymienil i polakierowal sprayem "prawie" na kolor nadwozia, szczeliny kompletnie nie pasuja a drzwi nie daja sie dobrze ustawic do karoserii dlatego szpachla idzie do zeszlifowania do zera i robote trzeba wykonac od nowa. Te wymienione drzwi maja troche rdzy przy wzmocnieniach ale jest na tyle znosnie, ze nie bede zakladal innych tylko popracuje sie przy tych, pozostale drzwi maja troche rdzy we wnekach na wysokosci klamek, ale to jest dosc latwe do ujarzmienia, doly sa w porzadku. Na prawym progu na samym przodzie przygiety jest felc, troszke tam rudego ale tylko powierzchownie. Podgiety jest pas tylny i tez w tym miejscu pod zderzakiem widac rudo, nie wiem jak dokladnie bo zderzaka jeszcze nie zdejmowalem. Najbrzydsze miejce jest na masce na lewym mocowaniu zawiasu, tam troche napuchlo, ale tylko w tym jednym miejscu od wewnatrz. Na nosku jest kilka odpryskow od kamieni ktore tez nabraly rudego koloru, niczego wiecej jak chodzi o rdze nie znalazlem wiec uwazam, ze jest to naprawde sukces pod tym wzgledem. |
_________________ E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl |
|
|
|
|
Dominik4x4
Diesel Power
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 717 Skąd: Chorzów-Bytom
|
Wysłany: 4 Luty 2013, 18:19
Imię: Dominik |
|
|
Fajna zmiana z E38 na E23 co do Rudego jak na ten Wiek zawsze znajdzie sie coś do poprawy W końcu 30 latek Ps też bedzie targać Lawety |
_________________ E28 524td 04/87 było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
|
|
|
|
|
kaden
kuzyn
Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: m30b28
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lip 2009 Posty: 195 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 4 Luty 2013, 21:58
Imię: Michał |
|
|
królowa rekinów, nice |
_________________ TP - 1:59,613 |
|
|
|
|
Łukasz_P
Nadwozie: Exx
Model: E90 LCI 318i
Silnik: N43B20A
Rok produkcji: 2008
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 258 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Luty 2013, 22:04
Imię: Łukasz |
|
|
Miłosz napisał/a: | jest to skrajny golas jakiego w charakterze serii 7 az ciezko sobie wyobrazic, nie ma nawet szyberdachu. |
Też miałem takiego golasa. Ja też nie miałem szyberdachu. Nie miałem też półeczek na kasety i ja miałem manuala więc jeszcze biedniej. Miałem za to więcej drewna (przy lewarku, i na desce przed pasażerem) no i miałem szyby w prądzie z przodu
Gratulacje E23. Ja swoje sprzedałem bo miała zajechany silnik i dużo rdzy. Ale E23 kiedyś jeszcze kupię
Dla mnie to jest niesamowity samochód. Dostojny..to mało powiedziane... |
|
|
|
|
Filip0
Burgund Lover
Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 2223 Skąd: Wrocław / Sława
|
Wysłany: 4 Luty 2013, 23:27
Imię: Filip |
|
|
Widac Miłosz, że na brak 7er nie możesz narzekac
E23 bardzo fajne, osobiście nie przepadam za srebrnym kolorem na rekinie, jakoś tak mam |
_________________
|
|
|
|
|
Miłosz
Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 1340 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 5 Luty 2013, 08:07
Imię: Milosz |
|
|
Ja nie lubie srebrnych i czarnych, ale w tym wypadku byla to sprawa drugorzedna, samochod pozatym zdecydowanie bardziej zonki niz moj a ona w prawdzie nie ma nic przeciwko srebrnym, za to nie lubi niebieskich wnetrz |
_________________ E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl |
|
|
|
|
Miłosz
Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 1340 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 21 Kwiecień 2013, 17:42
Imię: Milosz |
|
|
Samochod wstepnie przygotowany do eksploatacji, we wtorek jade do rzeczoznawcy po opinie samochodu historycznego i na przeglad, ponoc jest bardzo ciezko, zobaczymy co w praniu wyjdzie. Z racji ze trzeba bylo troszke przemyc i posprzatac to i zrobily sie bierzace fotki.
|
_________________ E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl |
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
|
|
|
|
|