E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy krazownik w rodzinie czyli E23 728i/A
Autor Wiadomość
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 3 Luty 2013, 20:32   Nowy krazownik w rodzinie czyli E23 728i/A
   Imię: Milosz


Takie tam zwykle przechwalki....

Na BMW E38 nigdy nie powiem zlego slowa, spedzilismy ze soba ponad 3 lata i grubo ponad 100.000km, samochod spelnil chyba wszystkie pokladane w nim oczekwiania, zwiozl na lawecie pewnie minimum 50 samochodow, dzien w dzien tyral jako przemieszczacz rodzinny obsugiwany przez moja malzonke, ba nawet raz zawiozl mloda pare do slubu, ale zycie nie stoi w miejscu, trzeba isc z duchem czasu wiec "postanowilismy" (zoneczka dala sie namowic) poczynic krok na przod i przesiasc sie do E23.

Nowego nabytku szukalem od dawna lecz malo intensywnie zeby nie powiedziec ze leniwie, zakupilem niemal jak zawsze troche z przypadku jako kota w worku, przyjechal z daleka i jak zawsze tylko w niewielkim stopniu odpowiadal opowiesciom sprzedajacego.

Interesowalo mnie szczegolnie bardzo auto z silnikiem 2,8, najbardziej tansze z zepsutym bo w garage bezuzytecznie lezakowalo moje drogocenne B28 wymontowane z E24, szukalem tylko i wylacznie automatu , auta o zdrowej karoserii i nie wymagajace wiekszych inwestycji, bardziej chodzilo nawet o inwestycje czasu niz pieniedzy.

Tak natrafilem tuz przed Wigilia na BMW 728i z 1983 roku po 12 letnim braku uczestnictwa w ruchu publicznym. W aucie pracuje juz docelowy silnik gdyz poprzedni spalal oprucz paliwa jakies pol litra plynu chlodniczego na minute, jest to skrajny golas jakiego w charakterze serii 7 az ciezko sobie wyobrazic, nie ma nawet szyberdachu.

Nadwozie jest praktycznie pozbawione korozji, skrzynia chodzi jak maselko, uklad jezdny i hamulce wzorowo, wnetrze jest rowniez w stanie bardzo przywoitym. Po wymianie silnika i kilku dniach standatowych zabiegow serwisowych samochod przemieszcza sie wiecej niz godnie.

Za niedlugo trafia na lakiernie w celu naprawy spapranej roboty po wypadku na wysokosci tylnych prawych drzwi oraz wgnioty na tylnym pasie, przy okazji trzeba bedzie zapewne przepolerowac bardzo juz zmatowialy ale w zasadniczej wiekszosci orginalny lakier. W pierwszych dniach maja zostanie zarejestrowana na niemieckie tablice historyczne. Samochod bedzie eksploatowany na roboczo 12 miesiecy w roku, moze troche szkoda ale rynek jest taki jaki jest, auto nadal tansze niz dobre E38 a da nam moim zdaniem wiecej prestizu i frajdy z jazdy niz kazde nowsze 7.













_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
StarZcarZ 
stare ale jare


Nadwozie: Exx
Model: E28 528i Sport, 525i, E34 525i SE
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 472
Skąd: Anglia
Wysłany: 3 Luty 2013, 23:13   
   Imię: Adam


Ladna, czy to kolejny polaris?
A ja myslalem, ze e23 bez rdzy to mit.
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 4 Luty 2013, 18:03   
   Imię: Milosz


Dobrego gwozdzia mi zabiles, na 90% to Polaris ale tak naprawde udalo mi sie wymienic silnik i pojezdzic tydzien nie sprawdziwszy jaki samochod ma kolor :)

Wedlug moich dosc sporych doswiadczen z posrod wszystkich rekinow chyba najlatwiej o zdrowy egzemplarz E23, pomijajac wszystkie 4 drzwi i doly przednich blotnikow samochod ma niewiele wad fabrycznych pod tym wzgledem jest najlepiej zabezpieczony fabrycznie przed ruda, napewno duzo lepiej niz E28 czy E24.

U mnie to tez nie tak, ze rdzy nie ma w ogole, ale jak na 30 letnie auto nie bedace niczyja salonowka jest bardzo dobrze. Wcale nie celowo ominalem zdjecie prawej strony, robilem je pogladowo nie pod forum, auto bylo uderzone w prog na wysokosci prawych tylnych drzwi , drzwi tez musialy byc uszkodzone. Jakis spec spasowal chyba nadkole i prog jeszcze do tych krzywych drzwi po czym drzwi wymienil i polakierowal sprayem "prawie" na kolor nadwozia, szczeliny kompletnie nie pasuja a drzwi nie daja sie dobrze ustawic do karoserii dlatego szpachla idzie do zeszlifowania do zera i robote trzeba wykonac od nowa. Te wymienione drzwi maja troche rdzy przy wzmocnieniach ale jest na tyle znosnie, ze nie bede zakladal innych tylko popracuje sie przy tych, pozostale drzwi maja troche rdzy we wnekach na wysokosci klamek, ale to jest dosc latwe do ujarzmienia, doly sa w porzadku. Na prawym progu na samym przodzie przygiety jest felc, troszke tam rudego ale tylko powierzchownie. Podgiety jest pas tylny i tez w tym miejscu pod zderzakiem widac rudo, nie wiem jak dokladnie bo zderzaka jeszcze nie zdejmowalem. Najbrzydsze miejce jest na masce na lewym mocowaniu zawiasu, tam troche napuchlo, ale tylko w tym jednym miejscu od wewnatrz. Na nosku jest kilka odpryskow od kamieni ktore tez nabraly rudego koloru, niczego wiecej jak chodzi o rdze nie znalazlem wiec uwazam, ze jest to naprawde sukces pod tym wzgledem.
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Dominik4x4 
Diesel Power

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 717
Skąd: Chorzów-Bytom
Wysłany: 4 Luty 2013, 18:19   
   Imię: Dominik


Fajna zmiana z E38 na E23 <cwaniak> co do Rudego jak na ten Wiek zawsze znajdzie sie coś do poprawy W końcu 30 latek <wstyd2> Ps też bedzie targać Lawety ? <y>
_________________
E28 524td 04/87 :) było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
 
 
     
kaden 
kuzyn

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: m30b28
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 195
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 4 Luty 2013, 21:58   
   Imię: Michał


królowa rekinów, nice :)
_________________
TP - 1:59,613
 
 
     
Łukasz_P 


Nadwozie: Exx
Model: E90 LCI 318i
Silnik: N43B20A
Rok produkcji: 2008
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 258
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Luty 2013, 22:04   
   Imię: Łukasz


Miłosz napisał/a:
jest to skrajny golas jakiego w charakterze serii 7 az ciezko sobie wyobrazic, nie ma nawet szyberdachu.


Też miałem takiego golasa. Ja też nie miałem szyberdachu. Nie miałem też półeczek na kasety i ja miałem manuala więc jeszcze biedniej. Miałem za to więcej drewna (przy lewarku, i na desce przed pasażerem) no i miałem szyby w prądzie z przodu <spiewa>

Gratulacje E23. Ja swoje sprzedałem bo miała zajechany silnik i dużo rdzy. Ale E23 kiedyś jeszcze kupię <oko>

Dla mnie to jest niesamowity samochód. Dostojny..to mało powiedziane...
 
 
     
Filip0 
Burgund Lover


Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 2223
Skąd: Wrocław / Sława
Wysłany: 4 Luty 2013, 23:27   
   Imię: Filip


Widac Miłosz, że na brak 7er nie możesz narzekac <oczko>

E23 bardzo fajne, osobiście nie przepadam za srebrnym kolorem na rekinie, jakoś tak mam <sciana>
_________________

 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 5 Luty 2013, 08:07   
   Imię: Milosz


Ja nie lubie srebrnych i czarnych, ale w tym wypadku byla to sprawa drugorzedna, samochod pozatym zdecydowanie bardziej zonki niz moj a ona w prawdzie nie ma nic przeciwko srebrnym, za to nie lubi niebieskich wnetrz :)
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 21 Kwiecień 2013, 16:42   
   Imię: Milosz


Samochod wstepnie przygotowany do eksploatacji, we wtorek jade do rzeczoznawcy po opinie samochodu historycznego i na przeglad, ponoc jest bardzo ciezko, zobaczymy co w praniu wyjdzie. Z racji ze trzeba bylo troszke przemyc i posprzatac to i zrobily sie bierzace fotki.























_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 21 Kwiecień 2013, 16:58   
   Imię: Marcin


oj jak mi się marzy e23, na równi z e31
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,049 sekundy. Zapytań do SQL: 11