|
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28
|
Przesunięty przez: Dixi 22 Listopad 2009, 20:13 |
[e28] chmielpiw 528i |
Autor |
Wiadomość |
chmielpiw
Ja i moja Weronika
Nadwozie: E28
Model: w sercu 528i
Silnik: 2,8
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 357 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 17 Kwiecień 2007, 16:35 [e28] chmielpiw 528i
Imię: Przemek |
|
|
Czas przyszedł na zaprezentowanie mojej Weroniki. Stan jest nie jest zadawalający, ale czego można wymagać od auta za 1000zł. Auto nabyłem w sierpniu 2006. Stało na ulicy przez ok 2 lata i drzemało. Ulica nie ma nawet asfaltu więc można się domyślić ile syfu było na Niej. Buda i silnik są 1984. Jest zarejestrowana jako 524 TD ale któryś z poprzednich właścicieli zrobił SWAP na m30b28, przełożył całą instalację, Dyfer, Skrzynie itd. Auto Jeździ na Gazie(mój portfel nie jest na tyle gruby aby tankować benzynke za gaz płace 1.65zł) Na samym początku kupiłem stacyjke(nie było kluczyków) i komplet zamkow, oczywiscie wszystko pod jeden kluczyk za 50zł. Pod nóż poszła instalacja gazowa. Samochód nie jeździł na benzynie.... Tapicerka nie jest w najlepszym stanie, siedzenia są strasznie wysiedziane. Postanowiłem zamonotwać skórzane siedzenia, ale dostępność jest bardzo mała, więc czekam na okazje i doraźnie wstawie siedzenia od e32 bo mam je za free. Kolejną rzeczą wymagającą wymiany była keirownica, stara była spleśniała wiec nie bawiłem się tylko zmieniłem na skórzaną od e32(też miałęm ją za free) ostatecznie chciałbym ladna kierownice trójramienną oczywiście oryginał. Chłodnica była kolejnym krokiem w odciążenie mojego portfela, stara była oczywiście robiona na strasznych patentach. Założyłem felgi 15(także od e32 miałem za free) Wymiana alternatora, bo miałem kłopoty z ładowaniem a nie mogłem pozwolić aby mi siadał aku. Akumulator też kupiłem nowy. Kolejnym posunięciem było wymienienie filtra powietrza, świec i płynu chłodniczego(nie wiadomo co było wcześniej!) No i w październiku odebrałem prawo jazdy i zacząłem jeździć w trasy pojawił się kolejny zonk, światła swiedziły tragicznie, a długie nic nie dawały. Na szrocie pojawiła sie e28 525e wiec odrazu kupiłem z niej swiatełka za psie grosze. Wyczyściłem, umyłem i świecą jak nówki. Amortyzatorki z tyłu tez wymagały wyminay wiec kupiłem nowe bielsteiny ze sprezynami i zupełnie inne auto. Przez cały czas borykałem się z licznikiem nie działo mi nic. Uruchomiłem predkościomierz i sukcesywnie inne funkcje były uruchamiane. Kupiłem 4 liczniki i dopiero ostatni trafił się ze sprawną elektroniką, wiec zaporzyczyłem inne elementy i wsystko działa. niestety predkościomierz od 2.8 nie psuje do licznika od 2.0 wiec mam wyskalowane tylko do 220, ale nadal poszukuje licznika. Miska olejowa została uszkodzona(ojciec miał szczęście wczesniej rozwalil e32 a pozniej e 28) więc 8 godzin wymiana miski i odrazu oleju. W grudniu pojawił się problem z rozrusznikiem(samochód nie ladnie krecił od samego początku, ale myślałem ze to tulejki) wiec gdy stanął bendix odrazu pojechałem go wyminic, z powodu braku czasu nie robiłem tego sam tylko dałem dla "speca" i on wymienił ten bendix i odrazu tulejki ale samochód nadal nie ładnie kręcił. Po miesiącu szlag trafił bendix i oddałem do auto-serwisu gdzie okazało się ze bendix wsadzony był od Corsy i trzeba było wymieniać koło pasowe(udało mi się kupić je dość tanio w idealnym stanie 70zł). Miedzy jedną a drugą awarią rozrusznika wymieniłem całą instalacje elektryczną i udało się uruchomić benzynke.
Plany na przyszłość:
Zrobić blacharkę,
Założyć halogeny(kupiłem za 50zł)
Założyć elektryczne szybki,
Poprawić audio, (narazie mam na tyle francuzy i zestaw 3 drozny, z przodu serie i subwoofer w miejscu worka na narty ze wzmakiem pod siedzeniem a radio tymczasowo blaupunkt genimi a jest naprawie Blaupunkt E1 bo padlo zasilanie)
Założyć elektyczną antene
Skóra
Znalezienie przykrecanej kulki haka(cały hak mam brakuje zaczepu)
Jeżeli trafi się okazja założęnie klimy.
|
_________________ Obecny adres zamieszkania- Kraków
|
|
|
|
|
lawrence [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Kwiecień 2007, 15:48
|
|
|
Witam.
Oj miałeś tych problemów, miałeś. Jednak jeżeli naprawdę zależy Ci na aucie (a widzę że tak) to czeka Cię jeszcze dużo pracy. Dasz radę.
Powodzenia.
PS. Zamieść koniecznie fotki "nowej" fury jak skończysz. |
|
|
|
|
chmielpiw
Ja i moja Weronika
Nadwozie: E28
Model: w sercu 528i
Silnik: 2,8
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 357 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 23 Maj 2007, 16:39
Imię: Przemek |
|
|
Ostatni weekend był bardzo udany, małe zakupy:
Cała skórzana tapicerka,
szklany szyberdach + elektryka,
4 elektryczne szybki,
Pełen OBC,
Wszystkie listwy + lampy ShadowLine,
Atrapa przednia,
No i wczorajsze zakupy:
Tłumik końcowy! który dziś jest montowany(niestety musze czekać do jutra bo nie dojechał na czas kolektor wydechowy)
Wynienione Visco. |
_________________ Obecny adres zamieszkania- Kraków
|
|
|
|
|
WIENIA
ALPINA
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 11 Mar 2007 Posty: 466 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 24 Maj 2007, 17:07
Imię: Marcin |
|
|
Gratuluje poswiecenia, autko wymaga dużego wkładu zarówno finansowego jak i duchowego:) Z tego co piszesz (i widac na niektorych zdjeciach) to Twoja Weronika była bardzo zaniedbana :-( Uratowałeś egzemplarz który myśle skończyłby na szrocie <słowa uznania chmielpiw> Napewno z czasem ten rekinek Ci sie odwdzięczy ;-)
Wracając do tego co kupiłes, to gdzie CI się udało wyrwac takie rarytaski za jednym zamachem?? |
_________________ Cel: ALPINA B7 Turbo
_________________
|
|
|
|
|
chmielpiw
Ja i moja Weronika
Nadwozie: E28
Model: w sercu 528i
Silnik: 2,8
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 357 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 24 Maj 2007, 18:38
Imię: Przemek |
|
|
Marek M535 wszystko od niego dzis odebrałem samochód od tłumikarza wkoncu slysze |
_________________ Obecny adres zamieszkania- Kraków
|
|
|
|
|
chmielpiw
Ja i moja Weronika
Nadwozie: E28
Model: w sercu 528i
Silnik: 2,8
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 357 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 29 Maj 2007, 17:00
Imię: Przemek |
|
|
Kolejny etap prac. Remont przedniego zawieszania:
Nowe amortyzatory Bielstein
Sprzeżyny nowe
Nowe podstawy (ten na górze mocujące do kielicha)
i Cała reszta nowa prucz wahaczy |
_________________ Obecny adres zamieszkania- Kraków
|
|
|
|
|
gicek_b
Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 27 Lip 2007 Posty: 129 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 5 Sierpień 2007, 19:58
Imię: Bartek |
|
|
mam pytanie .....jaka była przyczyna ze nie chodził na benzynie .......bo mam ten sam problem |
_________________ http://ww6.tvp.pl/View?Cat=6287&id=816928
Pokaż to komu się tylko da, aby jeździło nam się lepiej. |
|
|
|
|
chmielpiw
Ja i moja Weronika
Nadwozie: E28
Model: w sercu 528i
Silnik: 2,8
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 357 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 8 Sierpień 2007, 08:15
Imię: Przemek |
|
|
wtryskiwacze, instalacja elektryczna. |
_________________ Obecny adres zamieszkania- Kraków
|
|
|
|
|
chmielpiw
Ja i moja Weronika
Nadwozie: E28
Model: w sercu 528i
Silnik: 2,8
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 357 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 10 Listopad 2007, 22:41
Imię: Przemek |
|
|
Samochód jest unieruchomiony od września, powodem jest problem z rozrusznikiem, a raczej z kolem zamachowym, ale nie bawiłem się z wymiana, ponieważ silnik miał przejechane ok 400000 i mimo ze miał przyśpieszenie i moc, wymagał remontu, podobnie ze skrzynia i dyfrem. Kupiłem całe e28 z przebiegiem o połowę mniejszym. Skrzynia pracuje bardzo ładnie. Wyciągnąłem silnik ze skrzynią rozebrałem, sprawdziłem i uznałem ze jest godnym zastępcą serca Weroniki, w miedzy czasie pod remont poszła blacha, samochód jest pomalowany, wymaga polerki. Z powodu studiów pracuje nad nim nie wiele. Samochód zyskał spojlery pod wpływem emocji, nieco za drogo, wymagało troche pracy, poza polerką musze wsstawic sprzet kupiony od Marka czyli elektryczne szybki, elektryczny szklany dach, pełny komputer pokładowy, tempomat. Niedługo wrzuce troche fotek jak tylko pojade do domu. |
_________________ Obecny adres zamieszkania- Kraków
|
|
|
|
|
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,028 sekundy. Zapytań do SQL: 13
|