e28 540 |
Autor |
Wiadomość |
Mundek
Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: m60b40
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 81 Skąd: Oronsko
|
Wysłany: 21 Grudzień 2010, 18:21 e28 540
Imię: Mundek |
|
|
org było m20b27 automat potem manual na osprzęcie b25 następnie m60b30 manual obecnie przechodzi pełną renowacje na nowo natomiast już z silnikiem m60b40.
http://retrocars.vizz.pl/...c.php?f=29&t=60 |
|
|
|
|
 |
cubici
Freude am Fahren

Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 951 Skąd: Oborniki Wlkp
|
Wysłany: 21 Grudzień 2010, 18:52
Imię: jakub |
|
|
bardzo fajny pomysl! jestem za!
baza juz jest, czekamy na szczegoly.
jesli silnik bedzie tak wygladal to juz teraz zaczne zazdraszczac hhe! |
_________________ www.reku.com.pl
 |
|
|
|
 |
Szalik1

Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 2194 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: 21 Grudzień 2010, 19:47
Imię: Wojtek |
|
|
no no naprawde zapowiada sie ciekawy projekt, tak sobie patrze ze w e28 jest tyle miejsca z przodu ze spokojnie v12 mozna pchac :mrgreen: powodzenia w dalszych pracach ;-) |
|
|
|
 |
Kuba-Kalina
Nadwozie: Exx
Model: 126p
Silnik: v8
Rok produkcji: 1979
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 263 Skąd: zakopane
|
Wysłany: 21 Grudzień 2010, 20:04
Imię: kuba |
|
|
Mundek napisz cos wiecej o swapie bo sam sie przymierzam do zmiany na taki motor . |
|
|
|
 |
Kruczek

Nadwozie: Exx
Model: 320i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1989
Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 104 Skąd: Orońsko
|
Wysłany: 21 Grudzień 2010, 20:10
Imię: Jacek |
|
|
co do swapu to zapraszamy do Nas |
|
|
|
 |
Mundek
Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: m60b40
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 81 Skąd: Oronsko
|
|
|
|
 |
Ślivak

Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 1049 Skąd: Krzeszowice
|
Wysłany: 21 Grudzień 2010, 20:50
Imię: Łukasz |
|
|
Wojtek napisał/a: | no no naprawde zapowiada sie ciekawy projekt |
Jak sam mówisz - projekt. Taki dolot z trąbkami fajnie wygląda. Prawie jak na gaźnikach...
Fakt, że trąbki formują optymalną strugę, tyle, że dostarczają niefiltrowane powietrze do spalania, możliwe skutki- wiadomo. No i dopływ ciepłego powietrza, też nie jest najlepszym rozwiązaniem. Takiego powietrza mniej zmieści się w cylindrach.
Ale to są rozważania dla gaźnikowców! Najlepiej jak te trąbki są osłonięte jakimś pudełkiem z zamontowanym na końcu filtrem o małych oporach.
Przy wtrysku, ECU reguluje parametry mieszanki, więc nie rozumiem po co poprawiać fabrykę (czytaj psuć). :roll: |
|
|
|
 |
Kruczek

Nadwozie: Exx
Model: 320i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1989
Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 104 Skąd: Orońsko
|
Wysłany: 21 Grudzień 2010, 21:02
Imię: Jacek |
|
|
w takim razie, dlaczego wszystkie serie ///M mają oddzielne przepustnice zaniżanie mocy? nie sądzę. |
|
|
|
 |
Mundek
Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: m60b40
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 81 Skąd: Oronsko
|
Wysłany: 21 Grudzień 2010, 21:04
Imię: Mundek |
|
|
Ślivak napisał/a: |
Jak sam mówisz - projekt. Taki dolot z trąbkami fajnie wygląda. Prawie jak na gaźnikach... |
poczekajmy na koniec projektu i na wyniki wtedy można powiedzieć co się opłaca a co nie jak są na to dowody a trąbki będą osłonięte ,, puszką " coś na wzór S62B50 i do tego kompresor jak będzie to sprawnie chodzić i uda się zgrać wędruje do e28, a na razie seria m60b40 |
_________________ RetroCars swapy mechanika blacharstwo lakiernictwo części |
|
|
|
 |
Ślivak

Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 1049 Skąd: Krzeszowice
|
Wysłany: 21 Grudzień 2010, 22:08
Imię: Łukasz |
|
|
Mundek źle założyłem, że zostanie tak jak na zdjęciu- bez puszki :oops: A kompresor jaki? :mrgreen: |
|
|
|
|
 |
Ślivak

Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 1049 Skąd: Krzeszowice
|
Wysłany: 21 Grudzień 2010, 22:50
Imię: Łukasz |
|
|
Jacek napisał/a: | w takim razie, dlaczego wszystkie serie ///M mają oddzielne przepustnice zaniżanie mocy? nie sądzę. |
Cała dyskusja wynikła z faktu, że na zdjęciu nad trąbkami nie było air-boxu. Silniki o których mówisz mają puszkę i filtr powietrza.
A tak przy okazji, czy jazda z ITB na co dzień jest uciążliwa? Macie doświadczenie to opowiedzcie. |
|
|
|
 |
ŻbiQ
Kapitan

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 4627 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Grudzień 2010, 08:34
Imię: Patryk |
|
|
Mundek, jaki to jest kolor nadwozia? Projekt bardzo ciekawy :-) Też ostatnio myślałem nad ryczącym V8 w starej piątce :-P Czekamy na więcej! |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mundek
Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: m60b40
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 81 Skąd: Oronsko
|
Wysłany: 22 Grudzień 2010, 16:56
Imię: Mundek |
|
|
znam z autopsji jak się zachowuje taki silnik ale w e34 z trąbkami poza maską wróbli nie wciągało. ale to nie mój projekt miałem okazję się przejechać na miejscu pasażera,w e34 radzi sobie zadowalająco myślę że warte pracy jeżeli kogoś nie przeraza spalanie , ciężko pali hałasuje miłym grzmotem trochę bardziej jednym się to podoba innym nie , chciał bym to zniwelować przez osłonięcie tych trąbek i doładować kompresorem rotrexa, z zakupem jeszcze troche poczekam bo dolar stoi dość wysoko a na razie mam co robić. Będę próbował to zgrać na b30 a jak mi się to uda wędruje do e28. okiełznałem etę potem m60b30 teraz kolej na b40 jak zabraknie mocy będzie coś w zanadrzu
zasada działania kompresora firmy rotrex http://www.youtube.com/watch?v=Vh1o9275VyM |
_________________ RetroCars swapy mechanika blacharstwo lakiernictwo części |
|
|
|
 |
Kamil

Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Mundek
Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: m60b40
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 81 Skąd: Oronsko
|
|
|
|
 |
Mundek
Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: m60b40
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 81 Skąd: Oronsko
|
|
|
|
 |
Dominique

Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 809 Skąd: wigry/warszawa
|
Wysłany: 29 Grudzień 2010, 22:25
Imię: Dominik |
|
|
Nie mam uprawnień do wyświetlania, pobierania i linkowania od/do tej strony. |
_________________ Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.
E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss |
|
|
|
 |
Mundek
Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: m60b40
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 81 Skąd: Oronsko
|
|
|
|
 |
Mundek
Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: m60b40
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 81 Skąd: Oronsko
|
|
|
|
 |
Mundek
Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: m60b40
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 81 Skąd: Oronsko
|
|
|
|
 |
shakaz

Nadwozie: E28
Model: 528
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 155 Skąd: POZnan*
|
Wysłany: 31 Lipiec 2011, 21:27
Imię: michał |
|
|
Pięknie, Pięknie... :evil: |
|
|
|
 |
Czornye28

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 195 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 1 Sierpień 2011, 18:05
Imię: Grzesiek |
|
|
:shock: ...... :twisted: |
_________________ Czornye28
 |
|
|
|
 |
adrian
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: R6 :)
Rok produkcji: 1981
Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 20 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 6 Sierpień 2011, 13:54
Imię: Adrian |
|
|
Witam, projekt super
Powiedz coś na temat łap, czy skracałeś je?? i jak ze skrzynią weszłą bez problemu w tunel?? |
_________________ było:
E21 323i
E12 520i
E46 320d
E46 330Ci
E28 525e
E34 540i manual
E46 330xd
Jest
E39 M5
E12 520/6 |
|
|
|
 |
Mundek
Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: m60b40
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 81 Skąd: Oronsko
|
Wysłany: 6 Sierpień 2011, 14:26
Imię: Mundek |
|
|
adrian napisał/a: | Witam, projekt super
Powiedz coś na temat łap, czy skracałeś je?? i jak ze skrzynią weszłą bez problemu w tunel?? |
witaj łapy zostały org, nie ma sensu robić nowych do e28 bo jest więcej luzu jak w e30 przerobiłem sanki żałuje że nie zrobiłem zdjęcia ale za to mam przyrząd do ich wykonania różnica w tunelu to jakieś 3 cm bez wygłuszenia, z wygłuszeniem ok 5 cm, w grodzi i tunelu, czyli że nic nie trzeba ciąć jak masz nie daleko do mnie to zapraszam na podnośnik chyba ze działasz sam to też pomogę |
_________________ RetroCars swapy mechanika blacharstwo lakiernictwo części |
|
|
|
 |
adrian
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: R6 :)
Rok produkcji: 1981
Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 20 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 6 Sierpień 2011, 15:35
Imię: Adrian |
|
|
to dziwne, musze jeszcze raz przymierzyć bo pierwszym razem łapy zaparły mi sie o podłużnice :-/ a silnik był w odpowiedniej pozycji. Rozumiem że masz skrzynie piątke? u mnie zapiera sie o tunel nawet widać to na wygłuszeniu, ale to kwestia prób może wejdzie :-)
a jak tam hamulce, dają rade :-D czy była jakaś przeróbka??
chyba w wolnej chwili podjade i zobacze to arcydzieło
po filmiku wydze że "miota nim jak szatan" :evil: |
_________________ było:
E21 323i
E12 520i
E46 320d
E46 330Ci
E28 525e
E34 540i manual
E46 330xd
Jest
E39 M5
E12 520/6 |
|
|
|
 |
Mundek
Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: m60b40
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 81 Skąd: Oronsko
|
Wysłany: 6 Sierpień 2011, 17:50
Imię: Mundek |
|
|
tak 5b. masz racje hamulce bardzo szybko się kopcą dlatego są z 750 4tłoczki jest nie porównywalna różnica w hamowaniu wolniej się nagrzewają, jeden ból są cholernie ciężkie. |
_________________ RetroCars swapy mechanika blacharstwo lakiernictwo części |
|
|
|
 |
adrian
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: R6 :)
Rok produkcji: 1981
Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 20 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 7 Sierpień 2011, 19:34
Imię: Adrian |
|
|
te zaciski wchodza bez przeróbek?
elektrykę ogarniałeś sam rozumiem? |
_________________ było:
E21 323i
E12 520i
E46 320d
E46 330Ci
E28 525e
E34 540i manual
E46 330xd
Jest
E39 M5
E12 520/6 |
|
|
|
 |
Mundek
Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: m60b40
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 81 Skąd: Oronsko
|
|
|
|
 |
peter22
Oldschool

Nadwozie: E28
Model: 520i Alpinweiss
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 389 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 8 Sierpień 2011, 22:17
Imię: Piotrek |
|
|
takie ladne auto, a taki kating...nie szkoda ci auta? |
|
|
|
 |
Filip0
Burgund Lover

Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 2223 Skąd: Wrocław / Sława
|
Wysłany: 8 Sierpień 2011, 23:16
Imię: Filip |
|
|
peter22 napisał/a: | takie ladne auto, a taki kating...nie szkoda ci auta? |
Skoro jest V8 to chyba chodziło o to, żeby korzystać z jego potencjału. Nie mówię tu o paleniu gumy w miejscu przez 10 minut. A filmik miał chyba na celu pokazanie mocy w praktyce ;-) |
_________________
 |
|
|
|
 |
|