E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Dixi
22 Listopad 2009, 17:52
[E28 525i] Moja babcinka
Autor Wiadomość
piochu25 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: m30b25
Rok produkcji: 12/1985
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: Szubin/ Kill IRL
  Wysłany: 3 Październik 2009, 22:40   [E28 525i] Moja babcinka
   Imię: Piotr


Moja historia z rekinem zaczęła się tydzień temu. Na początku nie miałem zamiaru kupować e 28, cały czas chodziła mi po głowie e30... Jednak, że ceny e 30-tek w Irlandii za model dobrym stanie trzeba zapłacić majątek, a ja nie chciałem wydać takiej sumy za którą bym mógł kupić e46.Kupić e30 za 400 euro nie jest problemem, tylko problemem zawsze jest jego stan techniczny, albo uszczelka pod głowicą, albo rdza. Szukając złotego środka czyli coś za małe pieniądze w miarę dobrym stanie, kolega z forum Bmw w Irlandii, zaproponował mi właśnie e28, a że miał takie na sprzedaż za śmieszne pieniądze(200 Euro), bez namysłu ją wziąłem. Można by powiedzieć że ją uratowałem od śmierci bo miała zostać driftowozem.

Teraz troche o aucie:
Jest to 525i z grudnia 1985, w kolorze Diamandschwarz metallic.
Wypasu to w sumie nic oprócz "czekpanela" na podsufitce.
Buda nie jest przegnita, ma pare miejsc gdzie rdza się zalęgła, lakier też nie jest pierwszej nowości, rysy tu i tam i bezbarwny złazi, ale wszystko idzie zrobić.
Silnik... chodził dobrze, bez żadnych stuków, troszke przydymiał na niebiesko, więc postanowiłem go rozebrać w celu oględzin i renowacji.

Auto potrzebuje troche serca, żeby zostać pięknym klasykiem, ale jak to mówią powoli do celu. Nie chciałem e28 na początku, ale to się odwróciło o 180 stopni po zakupie. Teraz po prostu kocham to auto, linia boczna, ta rekinia morda, ctery łocka, i ten tyłeczek ;-)



To niebieskie arcydzieło pod maską to robota irlandzkich Picassów :evil:
_________________
Power is nothing without control.
 
 
     
maciekd24 


Nadwozie: E28
Model: 518i & 525e
Silnik: m10b18 & m20b27
Rok produkcji: 1986 & 1983
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 3 Październik 2009, 22:48   
   Imię: Maciek


troche serca i bedzie piekny klasyk ;-) tylko jak najszybciej zedrzyj ten niebieski z silnika
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 3 Październik 2009, 23:13   Re: Moja babcinka
   Imię: Rafał


piochu25 napisał/a:


To niebieskie arcydzieło pod maską to robota irlandzkich Picassów :evil:
[url=http://img18.imagesh....th.jpg]Obrazek[/URL]

WTF??
Ogólnie wygląda nieźle, ważne jest to iż ma kierownicę po normalnej stronie i można ją uratować :-)
Pozdrawiam i czekam na efekty prac przy aucie.
Powodzenia
 
 
     
_KaMiK_ 
The Empire need`s u!


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 786
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Październik 2009, 00:58   
   Imię: Marek


Z Tyłu ma inny felunek niz z przodu ;)
No i rysy na msce szczegolnie widoczne, ciekawe co z nia robiono ze takie rysy powstały :roll:
_________________
E28 524TD 84` Bronzitbeige-Metallic - Renowacja rozpoczęta w maju 2013 - przewidywanie zakończenie prac 2016 ?
Firebird 5.7tpi 88` Black Birdie
Sold:
Jeep Grand Cherokee 5.2 95` ; Jaguar Xj40 4.0 92` ; Firebird 3.4 93` Red Birdie ; E32 735i 1992 Alpinweiss II ; Mazda 929 HB Coupe 2.0 1986 Czarna Kareta

 
 
     
kuba_krakow 
Wladzio(R)


Nadwozie: Exx
Model: E34 525iA - Japonia - Royalblau Metalic
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 16 września 1988
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 179
Skąd: Andover, Hampshire
Wysłany: 5 Październik 2009, 00:07   
   Imię: Kuba


kargul1005 napisał/a:
Ogólnie wygląda nieźle, ważne jest to iż ma kierownicę po normalnej stronie i można ją uratować


nie wiem może się czepiam ale szczerze mówiąc po lewej stronie drogi mi się zdecydowanie lepiej jeździ i w/g mnie po prawej kierownica jest po "normalnej" stronie :)

ten niebieski to przeginka :)
_________________
Andover, Hampshire +447538600267
 
 
     
piochu25 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: m30b25
Rok produkcji: 12/1985
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: Szubin/ Kill IRL
Wysłany: 2 Luty 2010, 02:26   
   Imię: Piotr


Z powodu zimy, oraz deszczowej pogody wcześniej, nie mogłem wiele zdziałać z moją beemką, ponieważ cała akcja renowacyjna toczy się na podjeździe mojego domu :-/
Jednakże, jestem z Polski więc mrozy mi nie straszne :-) , ściągnąłem głowice w celu oddania jej do regeneracji. Cylindry bardzo ładnie wyglądają, pomimo przebiegu 250 tyś km, ciągle widoczne są ślady po hanowaniu co mnie bardzo cieszy.
parę fotek:
[img][/img]
[img][/img]
Wiadomo że autko, które stało długo zaniedbywane będzie potrzebować części zamiennych, więc nabyłem takiego oto dawcę:
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img]
który też był zaniedbywany...
Jest to (właściwie było) 518i z '85 roku, silnik miał padniętą uszczelke pod głowicą i poprzedni właściciel tak go zostawił na 5 lat. Ogólnie auto było w dobrym stanie (serce mi sie krajało jak go ciąłem) ale coś trzeba popsuć, żeby coś naprawić, więc zabrałem z niego wszystkie możliwe części oprócz silnika. Powycinałem nawet kawałki blach które w mojej 525 są zgnite.

Mam jeszcze takie pytanie: gdzie mogę dostać cały zestaw uszczelek głowicy i uszczelniaczy do 525i? Przeglądam już neta od dłuższego czasu i nigdzie nie moge znaleźć do m30b25, czy pozostaje tylko ASO? Interesują mnie w szczególnosci sklepy internetowe gdzie bym mógł sobie to zamówić i przyszło by to do mnie pocztą, wiem zę są sklepy w Polsce gdzie takie rzeczy mogę dostać, ale nie wszystkie zajmują się sprzedażą on-line. A żeby dostać jakiekolwiek części do e28 w Irlandii w sklepie, niemal graniczy z cudem...
_________________
Power is nothing without control.
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Luty 2010, 09:59   
   Imię: Tomek


http://www.czescidobmw.pl/ ;-) Powodzenia !
 
 
     
kuba_krakow 
Wladzio(R)


Nadwozie: Exx
Model: E34 525iA - Japonia - Royalblau Metalic
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 16 września 1988
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 179
Skąd: Andover, Hampshire
Wysłany: 2 Luty 2010, 11:51   
   Imię: Kuba


ja do E34 kupowałem w www.eurocarparts.co.uk acz nie wiem ja z wysyłką do Irlandii i co mają lub nie do E28, zawsze możesz zadzwonić i popytać. Fachowa gazeta ich polecała jako dobrego zaopatrzeniowca w części do BMW wszelkiego rodzaju.
_________________
Andover, Hampshire +447538600267
 
 
     
piochu25 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: m30b25
Rok produkcji: 12/1985
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: Szubin/ Kill IRL
Wysłany: 3 Luty 2010, 17:03   
   Imię: Piotr


MAJSU, kuba_krakow, panowie wielkie dzięki obie stronki się przydały, obie firmy wysyłają za granicę, także lista części już zamówiona :-D
_________________
Power is nothing without control.
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 3 Luty 2010, 23:07   
   Imię: Jakub


M30B25 rozni sie od M30B28 walem korbowym lub korbowodami ( skok tloka)
wszystkie pozostale czesci sa takie same i w pelni zamienialne z przeplywomierzem i ECU wlacznie
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
piochu25 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: m30b25
Rok produkcji: 12/1985
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: Szubin/ Kill IRL
Wysłany: 5 Luty 2010, 23:04   
   Imię: Piotr


chciałem zamówić pierścionki goetza ale pan nie miał, ale zaoferował mi dwie inne firmy:
NPR Nippon - 265 zł / kpl.
Kolbenschmidt - 330 zł / kpl.
i pytanko do was drodzy koledzy: czy ktoś z was miał do czynienia z tymi firmami?
którą byście polecili? Nippon obił mi się kiedyś o uszy wydaje mi się że dobra firma ale o Kolbenshmidt nigdy nie słyszałem. czy warto sugerować się ceną?
z góry dzięki!
_________________
Power is nothing without control.
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 6 Luty 2010, 12:53   
   Imię: Jakub


piochu25 napisał/a:
Nippon obił mi się kiedyś o uszy wydaje mi się że dobra firma ale o Kolbenshmidt nigdy nie słyszałem

u mnie zaś na odwrót
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 6 Luty 2010, 16:51   
   Imię: Rafał


Dexter528i napisał/a:
piochu25 napisał/a:
Nippon obił mi się kiedyś o uszy wydaje mi się że dobra firma ale o Kolbenshmidt nigdy nie słyszałem

u mnie zaś na odwrót

Nippon To gigantyczna Japońska firma działająca w bardzo wielu branżach np elektronika, transport, telekomunikacja u.v.m.
W okolicach Torunia działa nawet Nippon express :-)
Co do jakości nie wypowiadam się, bo nie wiem
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,029 sekundy. Zapytań do SQL: 12