Nasze E28 - [E28 525e] Orlaith
Gucio - 14 Sierpień 2013, 23:59 Temat postu: [E28 525e] Orlaith Witam,
Mój temat rozpocznę podobnie jak Kolega Hubert "Auto dobrze znane na forum, kupiłem je od Dixiego"
Decyzja o kupnie zapadła w lipcu lecz Dixi chciał poznęcać się psychicznie i powstrzymywał mnie przed odbiorem ale za to w międzyczasie wykupiłem domenę www.525e.pl, gdzie stworzyłem prostą stronkę, na której będę umieszczał foto relacje z moich prac
Dixi pisał w poprzednim ( http://e12-e28.pl/viewtopic.php?t=8071 ) poście dotyczącym tej ślicznotki, że "wymęczyłem" może i jest w tym trochę prawdy więc warto dodać, że środkiem zmiękczającym jest fakt gwarancji uczestnictwa Kolegi w moich pracach
A teraz chciałbym przedstawić Wam Koledzy Orlaith (złota kobieta, królowa)
Numer podwozia WBADB610401065423
Kod typu 4261
Typ 525 E A (EUR)
Typoszereg E E28 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M20
Pojemność skokowa 2.70
Moc 0
Napęd HECK
Skrzynia biegów AUT
Kolor BAHAMABEIGE METALLIC (170)
Tapicerka (0170)
Data prod. 1984-01-31
Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S300A ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH
S301A DIEBSTAHLWARNANLAGE MIT ZV
S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT
S351 WAERMESCHUTZGLAS BRAUN, RUNDUM
S450A SITZHOEHEN-/LENKVERSTE.MECH.FA
S520A NEBELSCHEINWERFER
S545A DREHZAHLMESSER,KM/H-TACHO,AN.U
S682A RADIOANTENNE AUTOMATISCH
S687A RADIOVORBEREITUNG
L811A BELGIEN-AUSFUEHRUNG
Poniżej kilka fotek z przeprowadzki Orlaith do nowego domu
1. Przygotowanie do przeprowadzki
2. No to ruszamy
3. Patrz w lusterka Orlaith jest wszędzie
4. W nowym domu
cdn...
Dixi - 15 Sierpień 2013, 14:28
No teraz tylko czekać na postepy prac - obyś wszystko dobrze dokumentował
Mak - 15 Sierpień 2013, 15:35
Gratuluję zakupu, Orlaith jest ołrajt
Gucio - 17 Sierpień 2013, 23:04
Orlaith jest jak najbardziej ołrajt dlatego trzeba było rozpocząć od naprawy wskazówki obrotomierza, która była w połowie nadłamana.
A oto efekt :
Postaram się w niedługiej przyszłości przedstawić foto relację z liftingu zegarów
Dixi - 17 Sierpień 2013, 23:14
Cieszę się, ze działasz tylko coś mało zdjęć wklejasz
Gucio - 13 Listopad 2013, 21:08
Po chwilowej ciszy na forum postanowiłem w okresie zimowego snu Orlaith skonsultować się z Kolegami w temacie "Pierwszy serwis" .
Jak wiecie z poprzedniego tematu założonego przez Dixi e28 ma mocny wyciek między skrzynią a silnikiem i podejrzenie padło na uszczelkę zaznaczoną na rysunku (nr. 7)
reszta prac byłaby związana z podstawowym serwisem po kupnie samochodu i z moich wyliczeń powinno wyglądać to tak:
Jeśli macie uwagi/propozycję co należało by jeszcze wymienić jako podstawę proszę o wskazówki. Dodam, że płyn chłodniczy i hamulcowy oczywiście wliczam w wymianę
Dixi - 13 Listopad 2013, 21:52
_gucio_ napisał/a: | Postaram się w niedługiej przyszłości przedstawić foto relację z liftingu zegarów |
I gdzie ta relacja Chyba, że coś popsułeś podczas "liftingu"
***
Co do listy, to bardzo fajnie że zaczynasz sobie notować co musisz zrobić
A tak w ogóle to ja się grzecznie zapytam gdzie są jakieś porządne zdjęcia tej damy
michal.t - 14 Listopad 2013, 09:35
U mnie było podobnie, olej w dość dużych ilościach pokazywał się na tej plastikowej kratce w dzwonie skrzyni, okazało sie że akurat w tym miejscy puściła uszczelka miski olejowej silnika. Może zdejmij tą małą obudowe zachodzącą na miskę olejową na tyle silnika, dostań się do koła zamachowego i zobacz czy cieknie od strony silnika czy skrzyni biegów.
Powodzenia!
Gucio - 14 Grudzień 2013, 22:45
Po chwilowej przerwie zapraszam do tematu http://e12-e28.pl/viewtopic.php?p=77871#77871 gdzie opisałem swój cały proces odnowy zegarów
Gucio - 14 Grudzień 2013, 22:55
Kolejnym krokiem jest odnowienie reflektorów. Lewa strona jest już nowa
1.
2.
Jeśli ktoś aktualnie pracuje nad oświetleniem to zapraszam do kontaktu by wspólnie stworzyć opis naprawy
Kamil - 14 Grudzień 2013, 23:36
_gucio_ napisał/a: | A teraz chciałbym przedstawić Wam Koledzy Orlaith (złota kobieta, królowa) |
chyba kochasz gry planszowe
Gucio - 14 Grudzień 2013, 23:44
Kamil napisał/a: | _gucio_ napisał/a: | A teraz chciałbym przedstawić Wam Koledzy Orlaith (złota kobieta, królowa) |
chyba kochasz gry planszowe |
Jeśli wolisz to może być partyjka w szachy
Kamil - 15 Grudzień 2013, 00:08
_gucio_ napisał/a: | Kamil napisał/a: | _gucio_ napisał/a: | A teraz chciałbym przedstawić Wam Koledzy Orlaith (złota kobieta, królowa) |
chyba kochasz gry planszowe |
Jeśli wolisz to może być partyjka w szachy |
Dixi - 15 Grudzień 2013, 14:25
_gucio_, lampy po odnowie wyglądają zajebiście Będzie jakieś "how to"
Kucharz - 16 Grudzień 2013, 22:41
pięknie!
Zbychu - 17 Grudzień 2013, 00:11
ojj, to ta piękność została w Trójmieście? ale widać trafiła w jeszcze lepsze ręce!
Biturbo - 17 Grudzień 2013, 00:12
Widzę, że Dixi tworzy małą armię (jeszcze trochę i w końcu mnie wciągnie w Wasze szeregi).
Piękny kolor, nazwa koloru też. Przez Was znowu mi wraca choroba na rekina...
Gucio - 17 Grudzień 2013, 00:21
Dziękuję za słowa pochwały to zobowiązuje
Stan Orlaith zobowiązuje by utrzymać i przywrócić jej idealny blask
Nelchael89 - 17 Grudzień 2013, 00:29
Raczej mega tutorial, w sumie byłoby super, gdyby każdemu się chciało coś takiego stworzyć... Jeśli coś będę robił samodzielnie na pewno teraz tak to obfotografuję. W sumie można by nawet założyć w tym dziale porady techniczne coś jak tutoriale .
Auto wygląda świetnie swoją drogą. jeśli wszystko będzie tak odnawiane jak zegary i światła to szacuneczek .
zapowiada się świetnie ;] czekam na więcej
Dixi - 17 Grudzień 2013, 00:34
Nelchael89 napisał/a: | W sumie można by nawet założyć w tym dziale porady techniczne coś jak tutoriale |
Przecież kolego jest dział "zrób to sam"
Zbychu napisał/a: | ale widać trafiła w jeszcze lepsze ręce! |
ej ej
Gucio - 17 Grudzień 2013, 00:45
Dixi napisał/a: |
Zbychu napisał/a: | ale widać trafiła w jeszcze lepsze ręce! |
ej ej |
Prawda w oczy kole
MutoN - 17 Grudzień 2013, 00:47
Bardzo ładny opis czyszczenia zegarów! na pewno skorzystam, chociaż moje są trochę inne. A co do lamp bardzo ładnie, ale ja bym pomalował same wkłady srebrną farbą żaroodporną (chyba 27 zł w castoramie) tak to wygląda u mnie:
Uploaded with ImageShack.us
Jak udało CI się tak doczyścić szkła? polerka od zewnątrz? jak w środku? ja słysząłem o proszku do prania ale u mnie nie było jakiejś wielkiej zmiany, tylko problem jak to wydmuchać z lampy.
Gucio - 17 Grudzień 2013, 00:57
MutoN napisał/a: | Bardzo ładny opis czyszczenia zegarów! na pewno skorzystam, chociaż moje są trochę inne. A co do lamp bardzo ładnie, ale ja bym pomalował same wkłady srebrną farbą żaroodporną (chyba 27 zł w castoramie) tak to wygląda u mnie:
[url=http://img850.images...06e.jpg]Obrazek[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
Jak udało CI się tak doczyścić szkła? polerka od zewnątrz? jak w środku? ja słysząłem o proszku do prania ale u mnie nie było jakiejś wielkiej zmiany, tylko problem jak to wydmuchać z lampy. |
Odmładzając lampy starałem się zachować kolor oryginalny, jaki był na nich stąd ten kolor (specjalnie u lakiernika dobierałem)
Przy drugiej lampie planuje zrobić więcej fotek i może tez wyjdzie jakieś how to
A lampy same w sobie w tym samochodzie były w dobrym stanie, choć po wyczyszczeniu jest zdecydowanie lepiej. A czyściłem tak:
1. wsypałem proszek i potrząsałem ile miałem sił
2. podłączyłem odkurzacz i wyssałem ile się dało
3. wlałem odrobinę płynu do mycia szyb
4. wylałem płyn
5. wlałem wodę destylowaną by wypłukać resztki płynu
6. suszarka zakończyła akcję czyszczenia Ważne!! Suszarka moja miała funkcję nadmuchu letnim powietrzem!! Odradzam suszyć tradycyjną suszarką by odblasku nie zniszczyć.
To tak w skrócie.
MutoN - 17 Grudzień 2013, 08:52
Gucio napisał/a: | MutoN napisał/a: | Bardzo ładny opis czyszczenia zegarów! na pewno skorzystam, chociaż moje są trochę inne. A co do lamp bardzo ładnie, ale ja bym pomalował same wkłady srebrną farbą żaroodporną (chyba 27 zł w castoramie) tak to wygląda u mnie:
[url=http://img850.images...06e.jpg]Obrazek[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
Jak udało CI się tak doczyścić szkła? polerka od zewnątrz? jak w środku? ja słysząłem o proszku do prania ale u mnie nie było jakiejś wielkiej zmiany, tylko problem jak to wydmuchać z lampy. |
Odmładzając lampy starałem się zachować kolor oryginalny, jaki był na nich stąd ten kolor (specjalnie u lakiernika dobierałem)
Przy drugiej lampie planuje zrobić więcej fotek i może tez wyjdzie jakieś how to
A lampy same w sobie w tym samochodzie były w dobrym stanie, choć po wyczyszczeniu jest zdecydowanie lepiej. A czyściłem tak:
1. wsypałem proszek i trząsłem ile miałem sił
2. podłączyłem odkurzacz i wyssałem ile się dało
3. wlałem odrobinę płynu do mycia szyb
4. wylałem płyn
5. wlałem wodę destylowana by wypłukać resztki płynu
6. suszarka zakończyła akcję czyszczenia
To tak w skrócie. |
Tak myślałem, że łatwo nie było, ale nie pozostaje zrobic nic innego
Dixi - 21 Grudzień 2013, 12:52
Gucio, i jak idzie z drugą lampą
PS. W starym temacie "o niej" jest więcej zdjęć
http://e12-e28.pl/viewtopic.php?t=8071
Slaw. - 21 Grudzień 2013, 20:06
Widziałem autko na żywo u Dixiego
Widać trafiła w dobre ręce i jak tak dalej pójdzie szykuje się naprawdę ładne e28. Twój kolor nadwozia + kolor wnętrza to dla mnie jedno z lepszych połączeń na e28 Do tego automat w ecie... Super sprawa
Po instrukcji z zegarami, czekam na reflektory... Sam zamierzam skorzystać
Gucio - 22 Grudzień 2013, 15:03
Od poniedziałku mam urlop i miałem w planach zrobić nie tylko lampy i how to, ale także chciałem dokończyć reanimację fajnego radia. Rozpoczynając urlop rozchorowałem się, więc prace zawiesiłem, ale jak widać nie do końca
Radio po zalaniu
Gucio - 29 Grudzień 2013, 19:43
No i w końcu ruszyłem z tematem lampy Robiąc tę stronę lamp postaram się dobrze zrobić foto-relację by powstało "how to" z naprawy
Na tym etapie prezentuje się to tak:
Poniżej na zdjęciu fajnie widać jak udało mi się uratować stempel, który były oznaczane lampy jako sprawne.
Dominique - 29 Grudzień 2013, 20:50
Trzeba było dać do piaskowania i malowania proszkowego te ramki, wtedy byłoby bardzo profi.
Ja latem za taką usługę płaciłem chyba 50-60 zł/2 sztuki
Kamil - 29 Grudzień 2013, 21:25
dominique napisał/a: | Trzeba było dać do piaskowania i malowania proszkowego te ramki, wtedy byłoby bardzo profi.
Ja latem za taką usługę płaciłem chyba 50-60 zł/2 sztuki |
wtedy trzeba wyjmować te cholerne plastiki
Panie, to nie e30
|
|
|