To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28 520i] Moje śmigiełko:)

Pawlik2011 - 15 Luty 2011, 14:14
Temat postu: [E28 520i] Moje śmigiełko:)
Witam!
Autko świeżo kupione, wcześniej z BMW miałem E30 i E36 Cabrio. Jeszcze Mercedesy które nadal lubie między innymi W202 2,3E, W126 560SEC, W126 260, W140 500S. Jeszcze kilka mniej ciekawych aut:) Ale teraz kolej na BMW. Mam kolege który ma E24 635Csi które bardzo podoba sie mojej żonie, wiec kiedy po raz kolejny przeglądałem allegro i zobaczyłem tą E28 zawołałem żone i powiedziałem że wygląda prawie jak "szóstka" :) Całe szczescie stwierdziła że naprawde podobna i pojechaliśmy ogladać. I o to jest:)

Stan średni, ale nie zły. Myśle że widzieliście ją na allegro.







I co myślicie? :)

Niestety nie udało mi sie wstawić tak zdjeć żeby były widoczne. Niby wszystko działa i ładuje ale zdjęć nie pokazuje, nawet adresu. Wiec wkleiłem adresy.

EDIT - Kapitan Żbik znów wkracza do akcji! 8-) Jednego zdjęcia w ogóle nie wgrałeś na serwer Imageshack. Pozdrawiam nowego forumowicza ;-)

Szalik1 - 15 Luty 2011, 14:19

witamy, legnica niedaleko wiec moze kiedys sie spotkamy ;-) a co do bmki to cos zdjęcia sie nie ładują

moja jest tutaj, http://e12-e28.pl/viewtopic.php?t=4166 jak narazie nic ciekawego bo narazie tylko wszystko kompletuje a jak znajde troche czasu to sie za nią wkoncu porzadnie wezme tak jak na to zasługuje :mrgreen:

Pawlik2011 - 15 Luty 2011, 14:23

szalik1, masz gdzieś galerie swojej?
ŻbiQ - 15 Luty 2011, 14:41

Pawlik2011 napisał/a:
Mam kolege który ma E25 635Csi


E24 635 CSi ;-)

Fajnie, że zdecydowałeś się na E28, ale nie ma co ukrywać, że pracy czeka Cię naprawdę dużo. Oby nie zabrakło Ci chęci i zapału 8-)

Proponuję ją porządnie umyć żebyśmy mieli pełny ogląd na samochód (zobacz wcześniejszą galerię kolegi fachmistrz jak diametralnie zmienił się wygląd auta ;-))Plus do tego jakieś ciekawsze zdjęcia wnętrza i komory silnika oraz jakieś dane dotyczące rekina.

Pozdrawiam

Pawlik2011 - 15 Luty 2011, 16:09

Specjalnie zamieściłem zdjęcia z ogłoszenia żeby podnieść napięcie przed prezentacją umytego pojazdu:) Od razu z trasy po kupnie pojechałem na myjnie, a na drugi dzien już polerowałem haha!
Masz racje trochę do zrobienia jest, ale powoli już sie robi.

Wiec od momentu kupna zrobiłem:
-wymiana oleju i filtrów
-mycie i polerowanie, i to nie pastą tempo, tylko porzadnie, maszyną i farecla, potem wosk sonax, szczerze mówiąc byłem pewny ze auto bedzie całe do lakierowania, mimo wszystko spróbowałem reanimacji i efekt jest naprawde zadowalający
-jak widać autko na zdjęciu ma uszkodzony pyszczek :-( Jak narazie zakupiłem zderzak i go założyłem, ale kiepsko wygląda też blacha pod zderzakiem wiec SZUKAM jak ktoś ma ten element ;-) dopiero wtedy bedzie to wyglądało jak trzeba.
-wymieniłem fotele przednie które dostałem z autem, na oryginalne z tego auta, zostały zmienione ponieważ fotel kierowcy był przełamany, ale już zespawany został i jest super
-wymieniłem deske na idealną, jak widac ta na zdjęciu ma mase dziur, ktoś sie naprawde nudził, ale to tez juz załatwione
-przyspawanie osłonki na katalizatorze bo brzęczała strasznie
-wymiana gum tłumika - już nie stuka:)
-wymiana żaróweczek podświetlana, teraz wszystko pięknie świeci:)
-montaż radia, coś brzeczeć musi
-ostatnio zajełem sie renowacją kierownicy, skóra już wytarta, jest narazie po próbach więc jeszcze temat nie jest zakończony, ale będzie jak z fabryki:)
-duzo czasu spędziłem na szukaniu przyczyny wysokich obrotów na biegu jałowym, i udało sie znaleść przyczyne, silnik miał cały czas 2000 obrotów, przeczyściłem przepustnice dalej tak samo, styk w przepustnicy działał, po dotknięciu gazu obroty spadały ale odrazu wracały do 2000. Szukałem i szukałem, wszystko uszczelniałem i nic. Wkońcu przeszukałem wszystko i wpadłem na pomysł żeby sprawdzić zawór dodatkowego powietrza, ten zamiast silniczka krokowego ponieważ takiego nie mam, działa jak termostat, jest podgrzewany płynem chłodniczym i powoli zamyka dopływ dodatkowego powietrza, u mnie niestety jest cały czas otwarty, sprawdziłem to zaklejając wejście do kolektora w które wchodzi wąż od tego zaworu i obroty spadły. No i nie wiem skąd taki element wziąść bo nigdzie o nim nic nie znalazłem, w ogłoszeniach też...
-myśle co jeszcze robiłem, już chyba tylko jakieś drobiazgi.

Auto kupiłem od pierwszego własciciela w polsce, miał ją 10 lat.
Dobra wrzucam foty po jako takim wyczyszczeniu, ale to jeszcze nie koniec...







Panie Żbik znów potrzebna pomoc:)

EDIT - czary-mary ;-) A na przyszłość poszło PW z instrukcją.

Wiem że jeszcze dużo roboty, na poczatek lakierowanie maski (inny kolor), prawe drzwi mają parcha wiec też lakierowanie. Mam dokladke na przedni pas, zdjełem żeby wyprostować, gość założył halogeny nie wiem od czego wiec też bedzie trzeba kupić...

Aha, jeszcze z grubszej roboty to podczas powrotu po zakupie okazało sie że grzeje sie przednie koło...całe szczescie okazało sie że reperaturka zacisku wystarczyła, niestety po zalaniu nowego płynu siadła pompa hamulcowa, wiec i w niej wymienione gumki, to nie koniec problemów, w tylnym kole urwany odpowietrznik, tłoczek wymieniony i wreszcie wszystko tak jak być powinno. Ale dwa dni roboty poszło:)

ziela - 15 Luty 2011, 16:46

Odrazu inaczej wygląda autko po polerowaniu, ciekawe jakby wyglądało moje po wyciaganiu lakieru :) trzeba spróbować i zobaczyć czy nie zejdzie lakier, a i tak może się stać.

Powodzenia w dalszych pracach !!

Pawlik2011 - 15 Luty 2011, 16:50

Jak sie to zrobi delikatnie to napewno będzie dobrze, ja na płaskich powierzchniach - dach i klapa używałem twardej gąbki, potem miekką. A na bokach gdzie dużo załamań i rantów tylko miękką żeby nie poprzecierać rantów. Efekt miękką nie jest tak dobry ale przynajmniej bezpiecznie.

Ciekawe że na pierwszysch zdjęciach wygląda na granatowy, i jak jechałem kupywać to własnie tak myślalem, a okazało sie że to diamantshwarz metallic (chyba tak sie pisze: :oops: ) ) wiec bardzo pozytywne zaskoczenie

Ślivak - 15 Luty 2011, 17:27

Pawlik2011 napisał/a:

Panie Żbik znów potrzebna pomoc:)


Najs! :mrgreen: Jak na oldtimery.com

p.s.
Bardzo fajny kolor.
Co do części, warto przeglądać na forum dział Giełda
ETK z numerami na realoem.com
sklep internetowy Intercars (żeby sprawdzić dostępność części)
... wbrew pozorom ASO!
i znaleźć sobie w okolicy sklep motoryzacyjny, gdzie z cierpliwością znoszą nasze pytania o jakże "nietypowe części"

Dominique - 15 Luty 2011, 18:02

Farecla nie jest aż takim dobrym środkiem do polerki, a w dodatku strasznie brudzi. Efekt też nie jest idealny (widać dużo hologramów na lakierze). Chociaż nie powiem-zupełnie inne auto, inny kolor :D Do polerki spróbuj jakiegoś systemu, np. Meguiar's, 3M, lub jeszcze czegoś innego, ale to już zabawki trochę bardziej kosztowne... Ale efekty też dużo lepsze.
Swoją drogą, fajny samochód kupiłeś, widać, że trafiła w dobre ręce.
Powodzenia

Filip0 - 15 Luty 2011, 18:20

Ale się ruszyło na forum :mrgreen:

Po zabiegach kosmetycznych zupełnie inne auto. Powodzenia w pracach, bo czeka Cię dłuuuuuuuuuuuga droga ;-)

Pawlik2011 - 15 Luty 2011, 18:23

No właśnie cena inna, a lakier i tak nie będzie idealny bo ma troche rys itp. chologramów nie widać bo zlikwidował je wosk nakładany ręcznie. Tak szczerze to miałem raz okazje bawić sie pastą Meguiar's przy aucie kuzyna w niemczech i praktycznie nie zauważyłem specjalniej różnicy, choć fakt że było to na srebrnym aucie i to możliwe że dlatego niewiele było widać. Myśle że wystarczy sie postarać i robić wszystko dokładnie i będzie efekt naprawde wystarczający. A na brud karcher na świerzo i auto czyste. Ale jak wiadomo wszystko rozbija sie o pieniądze, jak bym miał za duzo to bez wachania kupił bym to co najdroższe :-)
Zrobię jeszcze kilka fotek w zbliżeniu jak będzie ładna pogoda świerzo po woskowaniu, te zdjęcia są już po ok 10 myciach wiec pojawiły sie już te małe ryski od wycierania auta ściereczką.

Pawlik2011 - 15 Luty 2011, 18:28

Filip0, Nie aż taka długa, po tym jak przeglądam historie innych urzytkowników to upewniam sie że jest naprawde nie źle. Główną zaletą jest blacha, naprawde zdrowa! Podwozie igła, progi i nadkola również. Drzwi na dole też super, poza tymi jednymi, nie wiem czym jest to spowodowane że w tym jednym miejscu jest taka rdza. Podejrzewam że może coś leżec w drzwiach metalowego i od tego sie zaczeło, widziałem już takie rzeczy wiec może. Całe szczescie da sie to zrobić niech tylko sie zrobi cieplej.

A teraz zagadka, zgadnijcie ile kosztowała:-) Ewentualnie ile byście dali.

Filip0 - 15 Luty 2011, 18:31

1500-2000 zł :-P

Mnie i tak nie przebijesz. 0,7 Finlandii :mrgreen:

Pawlik2011 - 15 Luty 2011, 18:34

Filip0, Czytałem już twoją historie i to sie nie liczy :-P
Filip0 - 15 Luty 2011, 18:40

Liczy się liczy. :mrgreen: W sumie mogłem się targowac. :-P
To ile dałeś? ;-)

Pawlik2011 - 15 Luty 2011, 18:44

Filip0, Nie dasz pozgadywać innym? No dobra, 1550 zł. Z przeglądem i ubezpieczeniem. No i zapomniałem wspomniec bo wiem że to nie na miejscu na tym forum ale spostrzegawczy forumowicze zauważyli napewno coś pod tylnym zderzakiem hehe ;-)
Filip0 - 15 Luty 2011, 18:49

No i cena chyba nawet bardziej niż okazyjna.

Znam takich co za 3 tyś. dawce kupują :-P

Mam nadzieje, że podtlenek wylatuje w najbliższym czasie ;-)

Pawlik2011 - 15 Luty 2011, 19:03

Filip0, Jest już tam od 10 lat... i dopuki nie wpadne na jakiś szalony pomysł zmieniania silnika to tam zostanie, przykre ale prawdziwe, po aucie widać że kasy nie posiadam wiec do przemieszczania sie musze narazie miec to co mam. Nie dyskutujmy o tym bo już przeczytałem wątek o tym że to złe wiec jestem zły i już
Filip0 - 15 Luty 2011, 19:17

Pawlik2011 napisał/a:
jestem zły i już


Ja tego nie powiedziałem ;-)

A tak nawiasem mówiąc Ty tam podtlenku nie wsadziłeś więc na tym forum palcami wytykany nie będziesz. ;-)

Ślivak - 15 Luty 2011, 19:20

Paweł zły to będziesz na siebie, jak przyjdzie Ci wymieniać pompę, przepływomierz, wtryskiwacze :twisted:

Pompę można kupić nową, cenowo znośnie, ale przepływomierz i wtryski... zobacz sobie lepiej na ceny. Oszczędność żadna. Cały układ paliwowy zniszczysz, tanio nie doprowadzisz go potem do porządku. 10 lat, więc przegląd butli i tak się kończy. Instalacja pewnie 1wszej generacji. Anty wybuchu pewnie nie ma.
Tu nie chodzi o to czy ktoś jest zły. e28 nie nadaje się do podtlenku!

Bumer - 15 Luty 2011, 19:23

Zawsze zadziwia mnie wygląd auta po umyciu/nawoskowaniu. Wygląd i efekt zmienia się nie do poznania :mrgreen: Auto bardzo ładne.
VaRiot666 - 15 Luty 2011, 19:24

Witamy na forum :-) Gazem się nie przejmuj, mam 4 e28 i 2 miały gaz.. a 2 to diesle :-D
Pawlik2011 - 15 Luty 2011, 19:28

Niby nie, a 10 lat już jeździ i żyje. Na benzynie jeżdze jak tylko moge i napewno codziennie ponieważ odpalana jest na benzynie. Jak mam ochote wciskać gaz to tylko na benzynie. Wiadomo że nie jest to super sprawa, ale zawsze można ryzyko awarii itp zminimalizować używając tego wszystkiego jak najlepiej. Robie sporo kilometrów i do przemieszczania sie "powolnego uzywam gazu, nie przekroczyłem na gazie 3000 obr. Nie miałem żadnego wystrzału, zrobiłem już 3000 km. Benzyny za 50 zł wyjeżdzam tygodniowo. Jak mówiłem nie ma co znowu wałkowac tego samego, też uważam że benzyna jest lepsza i chciałbym móc jeździć tylko na benzynie. Ale narazie jestem skazany na paliwo alternatywne, takie życie.
Wiec w tej sprawie powstrzymujemy sie od pisania, ja tylko obiecuje że nie zadam żadnego pytania w dziale napraw jeśli coś mi sie zepsuje w silniku ;-)

Pawlik2011 - 15 Luty 2011, 19:31

Bumer, Ja własnie to najbardziej lubie po kupnie auta, kupić brzydkie , po tygodniu mieć już ładniejsze :-D I to za cene roweru tyle radości hehe
ŻbiQ - 15 Luty 2011, 19:37

Pawlik2011 napisał/a:
Specjalnie zamieściłem zdjęcia z ogłoszenia żeby podnieść napięcie


Kolega widzę po marketingu ;-)

Ale powiem szczerze, że zabieg bardzo udany, bo metamorfoza niesamowita! :-D

Jak bym oglądał 2 różne auta ;-)

I byłem przekonany, że to ciemny granat, ale chyba światło się odbiło.

A co do podtlenku to jak piszą koledzy - pozorne oszczędności.

Pawlik2011 - 15 Luty 2011, 19:41

ŻbiQ, Też tak myślałem jak po nią jechałem i byłem troche nieszczęśliwy bo granatowy to mój najbardziej nieulubiony kolor :-) No i udało sie felgi doczyścić płynem do mycia silników i szczotką heh. Szkoda że 14 cali...
Co do podtlenku prosiłem o cisze:) Jak już powiedziałem wiem że to nie jest dobre ale martwić sie bede jak coś sie stanie a narazie oszukuje sie że jest oszczednie :-P

I dziekuje bardzo ża ekstra zainteresowanie tematem, tyle odpowiedzi że nie moge odejść od komputera :-)

Pawlik2011 - 15 Luty 2011, 19:54

Uwaga test wstawiania zdjęć :-)



Jak widze udało sie. W środku niezły AIDS :oops:

Kierownica jak widac słaba, ale już jest lepiej, zamieszcze niedługo fotki. Musze jeszcze zastanowić sie nad dywanikami i chyba żeby były porzadne będzie trzeba zastosować dywany hand made :-D

Filip0 - 15 Luty 2011, 19:58

Test zaliczony do udanych :mrgreen:

Kierownica M-tech :mrgreen:

Dawno nie pojawiło się tak dużo komentarzy w jednym temacie jednego dnia :-P

Paweł przystopuj trochę bo potem nie będziesz miał co pisac :mrgreen: hehee

Pawlik2011 - 15 Luty 2011, 20:01

Pisać zawsze bedzie o czym :-) Jutro zdobie zdjęcia paru szczegółów jak sie uda wiec podtrzymam temat. Jeszcze jak wyrobie sie w czasie to pokaże jak nieduzym kosztem odnowić skóre na kierownicy. Taki mały how know czy jakoś tak :mrgreen:
A tak na marginesie to jak sie zrobi ciepło to napewno wpadne do Sławy wiec może sie trafimy ;-)

Filip0 - 15 Luty 2011, 20:04

Pawlik2011 napisał/a:
Sławy wiec może sie trafimy


Jak najbardziej jestem ZA :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group