[e30] Kermit'owa stara ETA 325e |
Autor |
Wiadomość |
Kermit
Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 29 Gru 2012 Posty: 70 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 29 Grudzień 2012, 16:10 [e30] Kermit'owa stara ETA 325e
Imię: Michał |
|
|
Przyszła pora żeby przedstawić moje auto:)
Jest to wąsacz 325e (stara eta),na początek troche suchych danych:
Typ 325E (EUR)
Typoszereg E E30 ()
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M20
Pojemność skokowa 2.70
Moc 0
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor LAPISBLAU (173)
Tapicerka (0212)
Data prod. 1986-05-21
Wyposażenie
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL
S400A SCHIEBE-HEBEDACH, MECHANISCH Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S615 BMW BAVARIA DIGITAL MONO
S680A RADIOANTENNE MANUELL Antena radiowa ręczna
Zawsze byłem wielkim fanem E30 i postanowiłem że kiedyś trzeba zacząć spełniać swoje marzenia:) Auta szukałem bardzo intensywnie ponad pół roku i w końcu sie udało. Moim celem jest doprowadzenie auta do jak najlepszego stanu.
Jak widać, golas:) Ale najważniejsze że wszystko się zgadza z VINem. No może oprócz radia (obecnie blaupunkt stockholm), oraz bardzo okazałe tylnie głośniki pionieer:) Może i nie wyglądają najlepiej i troche ograniczają widoczność w tylnej szybie ale grają o dziwo naprawde bardzo przyzwoicie
Wąska ma książkę serwisową oraz książeczkę od radia
No to może pare fotek
To co pod maską
I troszkę wnętrza
Na dobry start, zaczynamy od małego serwisu silnika, czyli standard, olej, filtr oleju,paliwa,powietrza,płyn chłodniczy(valvoline max life- nie ma na zdjęciach), rolka napinająca, pasek rozrządu i alternatora, termostat i czujnik ciśnienia oleju.
Po drodze, trafiła się okazja, i kupiłem kierownice M-techaI za grosze:)
Kierownica wyczyszczona i kiedyś wskoczy sobie w nową skórke
Przy okazji cały czas szukam brakujących szczegółów
Ale oczywista sprawa że takiego syfu do auta nie założę:)
Plan na najbliższy czas to poprawienie blacharki i konserwacja podwozia. gdy już uda się to ogarnąć będzie można poprawiać troche wygląd auta, a w między czasie będę chciał je troche doposażyć
Myślę że warto też dodać, że przed kupnem w aucie zostało zrobione:
-tłumik końcowy
- poduszki tylnej belki
- łożyska kół z tyłu
-tarcze przód/tył
-klocki przód/tył
-okładziny hamulca ręcznego wraz ze wszystkimi sprężynkami
-przewody hamulcowe sztywne -przewody hamulcowe elastyczne
-tarcza kotwiczna z tyłu
-płyn hamulcowy
I tak na koniec zdjecie ze "starym" autem
przyszedł mi zderzak na tył
Parę zdjęć z wyjmowania dywanu
Przed odkurzaniem
niestety ktos na tylniej półce popsuł te uchwyty, tak swoją drogą, może ktoś powiedzieć do czego one służą?:)
I już bez wykładzinki
Wydaje mi się że podłoga nie wygląda źle, w naroznikach tlyko mały nalot (opukane, żadna dziura się nie zrobiła)
Jedyne co wydłubałem to
No i pare nowych i troche mniej nowych gratów
Jednak koncepcja na kierownice trochę się zmieniła, w ostatniej chwili kiedy miałem oddawać MT1 do obszycia znalazłem na aukcji drewnianą kierownice helli z nabą i odwołałem całą akcje z obszywaniem
Wydaje mi się że drewniana kierownica nada wnętrzu ciekawego, klasycznego wyglądu
Do kompletu chciałbym jeszcze drewnianą gałe, jak by ktoś coś miał może napisać
Dodatkowo na urodziny sprawiłem sobie prezent i kupiłem palec i kopułke Bremi.
Do wiosny skompletuje reszte, czyli świeczki i przewody wysokiego napięcia
Miałem chwilę czasu, więc powalczyłem, żeby troche przygotować auto do blacharza.
Zacząłem od zderzaka
Troche się pomęczyłem ze śrubami, bo nie wszystkie ładnie szły, ale udało sie
Boki złom, ale srodkowa część jeszcze nie w takim zlym stanie, zakonserwuje sie i zostawie, może kiedyś się przyda(oby nie:P ). Tak samo gumowa listwa i łaczniki
A tu już goła dupka:)
Pare zdjęć z wnętrza bagażnika
Jest ok
Dokupiłem też rozpórki od nakrętki, nie są jeszcze założone, bo czarny mat mi nie odpowiadał, więc je przemalowałem na połysk
Niestetyspray, więc dupy nie urywa, ale zawsze lepiej
Z gratów udało mi sie znaleźć u dziadków w garażu trójkąt od BMW, akurat nie miałem Niestety brakuje plasitkowego zamykania, może u kogoś się gdzieś poniewiera? Chetnie przygarnę
Z wnętrza wyjołem jeszcze fotel pasażera,żeby mi blacharz go nie pobrudził, albo coś, założyłem futerko na fotel kierowcy i grzecznie czeka sobie na wizytę u Pana Blacharza
No i grubsze prace blacharskie
Jeszcze pare zdjęć które dostałem.
Tak jak podejrzewałem, pod prawym progiem niezły śmietnik. Ale cała nadzieja w blacharzu, że ładnie to wszystko odbuduje
Ale co mi się podoba, to poszanowanie auta, wszystko ładnie okryte, żeby syfu nie narobić
Jak widać, jednak nie jest łatwo dostać zdrową e30 Ale z drugiej strony cieszę się że wyszło jak wyszło, bo przynajmniej będę wiedział, że tam już jest wszystko w porzadku.
Bo dziur nigdy za mało...
No cóż, trochę trzeba ją pociąć, ale po tych zabiegach na samochodzie praktycznie nie będzie rdzy.
Tutaj dowód na nie bezwypadkowość auta, wstawiany był fragment poszycia.
Niezbyt ładnie, no ale nie miałem na to wpływu...
A teraz jeszcze pare fotek z mojej wizyty u Mariusza i pare zdjęć które od niego dostałem
Tak wyglądają prace na dzień dzisiejszy. Auto cały czas jest u blacharza i się robi
Gdyby czytał to Patryk, od którego kupiłem ete, proszę o kontakt
pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Adaasko
Bronzitbeige

Nadwozie: Exx
Model: 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985'
Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 174 Skąd: ten swąd?
|
Wysłany: 29 Grudzień 2012, 17:10
Imię: adaś |
|
|
auto komentowalem, jest co robic, ale widać ze Twoj blacharz ma naprawde łeb na karku, rzadko widac zeby ktos tak starannie robił te narożniki "bo przeciez nie widac", dobrze zakonserwowane polata na lata |
|
|
|
 |
Piekarz

Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2012 Posty: 294 Skąd: Puszcza Biała
|
Wysłany: 30 Grudzień 2012, 04:28
Imię: Łukasz |
|
|
Faktycznie jak patrzę to dobra robota, ciężko o takiego fachowca teraz.
Powodzenia w dalszych pracach |
|
|
|
 |
paweł13

Nadwozie: Exx
Model: 316
Silnik: M10B16
Rok produkcji: 1979
Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 41 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 30 Grudzień 2012, 10:45
Imię: Paweł |
|
|
Piękna jest. I tak jak koledzy wyżej podkreślaja widać, że blacharz ogarnięty. Bardzo miło ogląda się takie tematy |
|
|
|
 |
bąku
Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 364 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Grudzień 2012, 15:49
Imię: Bartek |
|
|
No robota super
Jak już wyjedzie to będzie extra |
|
|
|
 |
ŻbiQ
Kapitan

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 4627 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Styczeń 2013, 13:50
Imię: Patryk |
|
|
Cześć Michał!
Ja przede wszystkim jestem w szoku odnośnie zakresu i tempa prac! Dzieje się oj dzieje
Po tych wszystkich pracach ruda wyprowadzi się na dobre.
No i gdzie Ty wynalazłeś takiego blacharza, z takim podejściem do starych aut
Widać, że gość wkłada do tego serce, a nie robi, żeby tylko "odwalić" robotę!
Takiego to teraz ze świecą szukać
Powodzenia!
PS Czekam na odpowiedni zawias i dobre koło na wiosnę, bo wtedy wiesz co będzie |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kermit
Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 29 Gru 2012 Posty: 70 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2 Styczeń 2013, 17:45
Imię: Michał |
|
|
ŻbiQ napisał/a: |
PS Czekam na odpowiedni zawias i dobre koło na wiosnę, bo wtedy wiesz co będzie |
Haha, na wiosne? Na wiosne to ona ma wyjechać z ogarnięta blachą, a nie na gwincie i dobrym kole To raczej plany na dalszą przyszłość, bo dobry zawias i koło troche kosztują, a póki co, priorytetem jest zdrowa baza A później, będą pieniążki, bęę myślał o dalszej zabawie |
|
|
|
 |
Szczep
Nadwozie: Exx
Model: 325e e30
Silnik: M20B27 SETA
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Wrz 2011 Posty: 194 Skąd: Warszawa/Gdansk
|
Wysłany: 2 Styczeń 2013, 20:10
Imię: Kacper |
|
|
Bardzo przyjemnie się patrzy na takie zdjęcia. Mam wrażenie, że już gdzieś widziałem tą ETKĘ. |
_________________ E30 325e 04/1987 Bronzitbeige Metalic (#139)
 |
|
|
|
 |
Kermit
Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 29 Gru 2012 Posty: 70 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2 Styczeń 2013, 22:47
Imię: Michał |
|
|
Fotek ciąg dalszy
Coraz bliżej końca blacharki |
|
|
|
 |
Kamil

Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Kermit
Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 29 Gru 2012 Posty: 70 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 23 Luty 2013, 15:04
Imię: Michał |
|
|
Jednak po rozmowie z blacharzem uznaliśmy, że najlepszym wyjściem będzie, jak wleci cały nowy tylny pas. Niestety, prace powalającego tempa nie mają, ale to już naprawde ostatnia interwecja blacharska. Teraz zostanie tylko nowy lakier |
|
|
|
 |
bąku
Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 364 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 Luty 2013, 11:34
Imię: Bartek |
|
|
RE WE LA CJA
Gratuluję człowieka, który to robi, bo widać że robi to z pasją a nie byle szybciej
Jak skorupa będzie ogarnięta to reszta już poleci z górki
Całe autko idzie w lakier Szyby przód i tył przed lakierowaniem wyjmie |
|
|
|
 |
Kermit
Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 29 Gru 2012 Posty: 70 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 24 Luty 2013, 12:41
Imię: Michał |
|
|
I tu niektórych pewnie zawiode, ale będzie malowana cała, ale bez dachu. Niestety, zakres prac "trochę" się rozszerzył Na początku miały być malowane 3 elementy Także różnica jest znaczna, a ja nie byłem przygotowany na takie koszta, w związku z czym muszę się troche zapożyczyć, żeby zrobić to co teraz robie Generalnie dach nie wymaga lakierowania, okolica szyberdachu jest zdrowa, nie będe tego ruszał |
|
|
|
 |
bąku
Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 364 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 Luty 2013, 13:34
Imię: Bartek |
|
|
Ważne, że by było zrobione tak jak trzeba i żeby lakier był dobrze dobrany i będzie baja |
|
|
|
 |
Szalik1

Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 2194 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: 24 Luty 2013, 20:29
Imię: Wojtek |
|
|
wszystko super, dziwie sie tylko troche ze ten Twój fachowiec nie zainwestował w zgrzewarke .. bo przy takiej robocie to juz by moznabyło zrobic tak jak fabryka, pozatym od spawania cala ta farba w srodku sie bedzie palić |
|
|
|
 |
Kermit
Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 29 Gru 2012 Posty: 70 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 14 Kwiecień 2013, 17:17
Imię: Michał |
|
|
Długo nic się nie działo, zima się przeciągała i nie dała spokojnie pracować.
Auto gdzie potrzebne juz wyszpachlowane, dotarte i zmatowione.
Na to wpadł podkład du pont'a duxone
Teraz przez najbliższy tydzień podkład będzie wysychał. |
|
|
|
 |
Kamil

Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
bąku
Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 364 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Kwiecień 2013, 20:25
Imię: Bartek |
|
|
Extra idzie robota
Już bliżej jak dalej |
|
|
|
 |
Szczep
Nadwozie: Exx
Model: 325e e30
Silnik: M20B27 SETA
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Wrz 2011 Posty: 194 Skąd: Warszawa/Gdansk
|
Wysłany: 18 Kwiecień 2013, 16:32
Imię: Kacper |
|
|
Dobry progress, miło się to ogląda! |
_________________ E30 325e 04/1987 Bronzitbeige Metalic (#139)
 |
|
|
|
 |
Kermit
Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 29 Gru 2012 Posty: 70 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2013, 01:18
Imię: Michał |
|
|
Z racji że miałem dzisiaj chwilę wolnego, a auta brak, postanowiłem poczyścić troche tylny zderzak.
Jednak tak nie do końca spełnia moje oczekiwania, ale narazie musi być, przynajmniej nie ma dziur jak tamten stary
A tutaj fotka z mojej dziupli, gdzie leżą graty od wąskiej. Leżą i czekają na powrót ety z sanatorium
Wszystko zainięte folią i przykryte |
|
|
|
 |
Kermit
Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 29 Gru 2012 Posty: 70 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 20 Maj 2013, 12:39
Imię: Michał |
|
|
Coraz bliżej końca, E30 już została pomalowana
Nadkola wyczyszczone i zabezpieczone:
Baza położona
A tutaj już w klarze
Niestety, tylko jedno, bo lakiernik miał problemy z telefonem i więcej zdjęć nie doszło...
Jedynym odstępstwem od oryginału jest baranek na tylnym pasie. Taki misz masz przed i po liftu w wąskiej. ale po założeniu zderzaka, tyl będzie przedliftowy:) Bardziej mi się podoba ppoprostu |
|
|
|
 |
bąku
Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 364 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Maj 2013, 18:54
Imię: Bartek |
|
|
No i pięknie
A czy przypadkiem pas tylny poniżej zderzaka nie był w oryginale w baranku Moim zdaniem był, więc chyba wszystko jest w porządku. |
|
|
|
 |
Kermit
Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 29 Gru 2012 Posty: 70 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 20 Maj 2013, 21:37
Imię: Michał |
|
|
Jak napisałem, baranek na tylnym pasie to wymysł mój i lakiernika
bąku, oczywiście masz racje
W wąskiej lampie z roczników 82-85 baranek na tylnym pasie jest tylko po bokach. 85-87 ma baranek po całości na dole tylnego pasa. Natomiast u mnie tak troche to połączyłem, tak doradził mi lakiernik, że będzie lepiej. Tej środkowej części w baranku i tak nie będzie widać, bo jest pod zderzakiem.
A zrobiłem tak, bo auto robie dla siebie, i poprostu zawsze mi sie bardzo podobało, jak środkowa część pasa była gładka i błyszcząca |
|
|
|
 |
Szczep
Nadwozie: Exx
Model: 325e e30
Silnik: M20B27 SETA
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Wrz 2011 Posty: 194 Skąd: Warszawa/Gdansk
|
Wysłany: 21 Maj 2013, 10:59
Imię: Kacper |
|
|
Bardzo mi się podoba idea połączenia baranka z czystką. Aż sam być coś takiego sobie zrobił! Pozazdrościć lakiernika! |
_________________ E30 325e 04/1987 Bronzitbeige Metalic (#139)
 |
|
|
|
 |
Kermit
Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 29 Gru 2012 Posty: 70 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 21 Maj 2013, 20:20
Imię: Michał |
|
|
Pare szczałów na szajn
I na koniec jeszcze sweet focia sprawcy tego zamieszania
Fotki niestety z telefonu, i jakość jaka jest każdy widzi... |
|
|
|
 |
bąku
Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 364 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Maj 2013, 20:38
Imię: Bartek |
|
|
Ale baja bongo |
|
|
|
 |
l0tt4r
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 23 Lis 2011 Posty: 44 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 22 Maj 2013, 12:51
Imię: Mateusz |
|
|
lapisblau jest MEGA zajebisty a taki świeży to już zupełnie rozp... system na fotkach tylko walorów zapachowych nowego lakieru brakuje ;p |
|
|
|
 |
Kamil

Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Maj 2013, 12:59
Imię: Kamil |
|
|
Kermit, przed Tobą mozoooolna i dłuuuugotrwała procedura składania auta
wiem co mówię
nie chciałeś poczekać aż lakier podeschnie i wtedy polerować? |
_________________
https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro |
|
|
|
 |
Kermit
Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 29 Gru 2012 Posty: 70 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 22 Maj 2013, 17:04
Imię: Michał |
|
|
Generalnie ten lakier można już polerować po kilku godzinach od pomalowania. Facet robił to nie raz, więc krzywdy nie robi |
|
|
|
 |
Kucharz
Pogrzebowy

Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
|
|
|
 |
|