E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E28 528i] Zielony żarłacz...
Autor Wiadomość
Borg39 

Nadwozie: E28
Model: 528i A
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 8
Skąd: Lublin
Wysłany: 30 Marzec 2014, 21:04   [E28 528i] Zielony żarłacz...
   Imię: Mateusz


Witam wszystkich serdecznie.

Chwilkę to trwało, ale nareszcie znalazłem trochę czasu, żeby wrzucić kilka fotek mojego rekinka. Z racji tego, że samochód przechodzi w zasadzie kompletną renowację, zastanawiałem się, czy nie umieścić fotek w dziale "remonty", ale uznałem, że tu będzie bardziej adekwatnie, tym bardziej, że remontem zajmuje się wyspecjalizowany warsztat, a ja jestem baaardzo zajętym człowiekiem i nie mam czasu relacjonować przebiegu prac na bieżąco.

Najpierw kilka słów o autku - E28 528i automat, kolor opalgrün. Samochód przyjechał ze Szwajcarii, gdzie był (ciekawostka) w jednych rękach przez 30 lat. Dostałem do niego pełną dokumentację serwisową, masę faktur z bmw, itp.




Oczywiście, samochód miał być w "idealnym stanie", ale wiadomo jak z tymi "ideałami" bywa :)

Oto wnętrze przed praniem:


Mały detal, a cieszy:



W "doborowym towarzystwie":


Chwila jeżdżenia po mieście "z bananem na twarzy" i poważna decyzja: remontujemy. Najpierw poszukiwanie najpotrzebniejszych części - na szczęście mnóstwo rzeczy jest jeszcze dostępnych w BMW, więc zapada decyzja - odbudowa zgodnie z VIN-em przy użyciu możliwie dużej ilości oryginalnych części, w ostateczności zamienników z "górnej półki". Na pierwszy ogień - elementy gumowe karoserii - wszystkie uszczelki drzwi, maski, klapy kufra, szyberdachu, itd.:



Wszystkie nowe maty głuszące, porysowane listwy chromowane też do wymiany:



Detale - naklejki, gąbka pod skrzynkę narzędziową, itp. duperele:


Tapicerka zdemontowana i wyprana w profesjonalnym zakladzie, szybka ocena stanu: nie jest źle, ale do ideału jeszcze trochę brakuje:


Tak więc, nowe poduszki siedzisk:


I długo oczekiwana paczka z Niemiec:


A w środku...

Nowiutkie poszycia tapicerskie.

To zapakowane w folię to nic innego, tylko nowiutka, oryginalna tylna półka (stara wyblakła od słońca):


Jedyne elementy blacharskie, które "na pierwszy rzut oka" miały korozję, to progi (i to nieznacznie), ale zapadła decyzja - wstawiamy nowe, oryginalne:


Aktualnie autko zostało rozebrane w poszukiwaniu ognisk korozji - na razie wyszło tyle, że pomimo zapewnień o 100% bezwypadkowości (pomiar miernikiem i obejrzenie spodu na to wskazywały), autko miało lekką kolizję prawym przednim błotnikiem (ponoć prostowany i z ogniskami korozji od wewnątrz). Jutro podjadę do warsztatu i zobaczę jak to wygląda, zrobię parę fotek rozebranego autka i będę się starał sukcesywnie dodawać jakieś nowe zdjęcia z postępów prac.
 
 
     
zaloch 


Nadwozie: E28
Model: 520i Edition
Silnik: m30b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 56
Skąd: Chełmża-Toruń
Wysłany: 30 Marzec 2014, 21:17   
   Imię: Łukasz


Profesjonalne podejście do tematu ! Remont na grubo ! Oby tak dalej !
_________________

 
 
     
Borg39 

Nadwozie: E28
Model: 528i A
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 8
Skąd: Lublin
Wysłany: 30 Marzec 2014, 21:24   
   Imię: Mateusz


zaloch napisał/a:
Profesjonalne podejście do tematu ! Remont na grubo ! Oby tak dalej !

Dzięki. Plan jest taki, żeby dalej było profesjonalnie - o ile funduszy wystarczy :)
Na razie nie ruszałem mechaniki, ale miny raczej nie ma - widać po tym jak jeździ i tym, że przegląd rejestracyjny przeszedł śpiewająco - diagnosta nie wykrył żadnego luzu w zawieszeniu, aż był zdziwiony. Stwierdził, że 3 letnie samochody przyjeżdżające na pierwszy przegląd są bardzo często w gorszym stanie...
 
 
     
Bodżangmił 


Nadwozie: E12
Model: M535i
Silnik: m30
Rok produkcji: 80
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 2748
Skąd: Wyszków
Wysłany: 30 Marzec 2014, 21:35   
   Imię: Bodży


Zapowiada się nieźle. Trzymam kciuki.
_________________
BMW M535i 1980
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1096
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Marzec 2014, 21:58   
   Imię: Krzysztof


Idziesz w dobrym kierunku! oby tak dalej. Czekam na dalsze fotorelacje z parc, bo zapowiada się elegancko :)
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 30 Marzec 2014, 22:34   
   Imię: Marcin


Jest ciekawie, czekamy na kolejne aktualizacje
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 31 Marzec 2014, 00:24   
   Imię: Rafał


Kurde kiedyś remontami nazywano drutowanie auta w garażu, a teraz z roku na rok poprzeczka zostaje podniesiona. Raczej to dobry znak, że druciarze już zakatowali swoje trupy i zostają tylko auta warte odbudowy :)
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 31 Marzec 2014, 09:22   
   Imię: Maciek


idziesz w koszta widzę :-)

ale E28 się należy <mina>
_________________
Черный Bymep
 
 
     
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 165
Skąd: NN
Wysłany: 31 Marzec 2014, 11:25   
   Imię: Łukasz


<szok> <szok> za te części zapłaciłeś już pewnie więcej jak za całe auto :D . W którym zakładzie robisz blacharkę?
 
 
     
Michal83 


Nadwozie: Exx
Model: W124 500E
Silnik: M119
Rok produkcji: 1992
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 65
Skąd: ZBI
Wysłany: 31 Marzec 2014, 16:39   
   Imię: Michał


Co kolejne zdjęcie i jego opis, to oczy co raz bardziej włażą na wierzch <szok> nie przebierasz w środkach.
Mam prośbę. Mógłbyś podrzucić na pw wykaz z numerami wszystkich uszczelek i dupereli, które kupowałeś? Dużo by to ułatwiło życie, bo muszę zrobić identyczne a nawet i trochę bardziej rozbudowane zamówienie <oko>
 
 
     
Borg39 

Nadwozie: E28
Model: 528i A
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 8
Skąd: Lublin
Wysłany: 31 Marzec 2014, 20:58   
   Imię: Mateusz


Michal83 napisał/a:
Co kolejne zdjęcie i jego opis, to oczy co raz bardziej włażą na wierzch <szok> nie przebierasz w środkach.
Mam prośbę. Mógłbyś podrzucić na pw wykaz z numerami wszystkich uszczelek i dupereli, które kupowałeś? Dużo by to ułatwiło życie, bo muszę zrobić identyczne a nawet i trochę bardziej rozbudowane zamówienie <oko>

Witam. Moje zamówienie też będzie większe - już mam sporo innych gratów, których nie zdążyłem jeszcze pofotografować. Muszę dokładnie przejrzeć papiery i wtedy chętnie podeślę wykaz części wraz z numerami, ale chwilkę mi to zajmie, a z czasem u mnie krucho :( Jak jutro poograniam tematy w robocie, to chętnie odpowiem na wszelkie pytania.
 
 
     
Michal83 


Nadwozie: Exx
Model: W124 500E
Silnik: M119
Rok produkcji: 1992
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 65
Skąd: ZBI
Wysłany: 1 Kwiecień 2014, 10:37   
   Imię: Michał


Cieszę się, że udzielisz wsparcia <tanczy>
 
 
     
Borg39 

Nadwozie: E28
Model: 528i A
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 8
Skąd: Lublin
Wysłany: 4 Kwiecień 2014, 19:37   Ciąg dalszy...
   Imię: Mateusz


Witam ponownie.

Z uwagi na chroniczny brak czasu, nie miałem kiedy dodać kolejnych fotek, ale dziś coś dorzucam. Sorry z góry za kiepską jakość i niewielką ilość zdjęć, ale tak to jest, kiedy nawet nie ma czasu rozpakować kolejnych części, a fotki robi się komórką...

Tak więc, rekin rozebrany - naprawdę nie jest źle - blachy są wyjątkowo zdrowe, jak na swój wiek.

Pas tylny i podłoga bagażnika:



Pod kanapą:


Niestety, jak już pisałem wcześniej, samochód miał kolizję w prawy przedni błotnik, o czym nie wiedziałem, więc tam pojawiła się korozja (ale na szczęście tylko tam):



Niestety, przez przypadek skasowałem fotkę starego błotnika od wewnątrz, ale przy następnej okazji ją wrzucę, natomiast właśnie odebrałem nowy - co ciekawe z nalepką "made in South Africa" :)


Do tego osłona wnętrza błotnika, uszczelki, itp.:


Dojechały też gumy na zderzaki, oryginalna folia uszczelniająca do drzwi BMW i jeszcze jedna mata głusząca:


Niestety, tapicer po rozebraniu foteli, stwierdził połamanie sprężyn oparcia fotela kierowcy (dziwne, bo w ogóle nie było tego czuć), więc:


Widać, że rama przeleżała swoje w magazynie, ale po oczyszczeniu z rdzawego nalotu będzie wiernie służyć przez kolejne lata :)

CDN...
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1096
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Kwiecień 2014, 21:43   
   Imię: Krzysztof


Widzę że grubo się tu robi <hyhy> Jakiś napad na ASO?? <lol> Jak to dla rekinka ''cena nie gra roli"
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Bodżangmił 


Nadwozie: E12
Model: M535i
Silnik: m30
Rok produkcji: 80
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 2748
Skąd: Wyszków
Wysłany: 4 Kwiecień 2014, 22:00   
   Imię: Bodży


...Ale gość <lol>
_________________
BMW M535i 1980
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 5 Kwiecień 2014, 02:46   Re: Ciąg dalszy...
   Imię: Rafał


Borg39 napisał/a:



Niestety, przez przypadek skasowałem fotkę starego błotnika od wewnątrz, ale przy następnej okazji ją wrzucę, natomiast właśnie odebrałem nowy - co ciekawe z nalepką "made in South Africa" :)
[url=http://imagizer.imag...bl6.jpg]Obrazek[/URL]


Jak kupowałem do swojej to też miałem taką naklejke i tak samo jak Ciebie mnie też to dziwiło. Szczerze mówiąc mam nadzieję, że nie robili tego rdzenni mieszkańcy tego kontynentu ;)
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
boogie 

Nadwozie: Exx
Model: M6
Silnik: 5.0
Rok produkcji: 2006
Dołączył: 27 Maj 2013
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Kwiecień 2014, 04:56   
   Imię: Mirek


Wiele aut kilkanaście lat młodszych, nie ma w tak ładnym stanie blachy pod poszyciem i w zakamarkach, więc nie grzesz ;)

Te tapicerskie elementy co kupiłeś, to przeleżały ponad ćwierć wieku na magazynie ? bo w szoku jestem, że takie rzeczy na magazynach firmowych jeszcze mają....
 
 
     
Adaasko 
Bronzitbeige


Nadwozie: Exx
Model: 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985'
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 174
Skąd: ten swąd?
Wysłany: 5 Kwiecień 2014, 13:59   
   Imię: adaś


ała, czy naprawde w tym aucie wymagana jest wymiana całych progów?!

przeciez nawet zamienniki w aso, nie sa tak solidne jak oryginały... ratuj to co jest, ewentualnie naprawiaj oryginalne... wstawiane zawsze wyjdzie znaczine szybciej, niz zadbane oryginaly...
 
 
     
Borg39 

Nadwozie: E28
Model: 528i A
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 8
Skąd: Lublin
Wysłany: 5 Kwiecień 2014, 19:16   
   Imię: Mateusz


Kargul1005 napisał/a:
Szczerze mówiąc mam nadzieję, że nie robili tego rdzenni mieszkańcy tego kontynentu ;)

Pewnie robią (ze względu na tańszą siłę roboczą). Tak naprawdę to obsługę maszyny tłoczącej blachę może wykonywać nawet Makumba, grunt żeby kontrola jakości i dobór surowca były wykonane przez Hansa :)

boogie napisał/a:
Te tapicerskie elementy co kupiłeś, to przeleżały ponad ćwierć wieku na magazynie ? bo w szoku jestem, że takie rzeczy na magazynach firmowych jeszcze mają....

Ciężko powiedzieć - materiał wygląda świeżo, jakby był wykonany niedawno, poduszki siedzisk też. Natomiast rama fotela musi mieć swoje lata. A że mają na magazynach? Napiszę nieskromnie - BMW to porządna firma, która zapewnia dostęp do części bardzo długo po zakończeniu produkcji modelu. Spróbuj kupić jakiś detal (oczywiście nie mówię o częściach eksploatacyjnych) do dowolnego auta japońskiego, które zostało wycofane z produkcji 8-10 lat temu... :)

Adaasko napisał/a:
ała, czy naprawde w tym aucie wymagana jest wymiana całych progów?!

przeciez nawet zamienniki w aso, nie sa tak solidne jak oryginały... ratuj to co jest, ewentualnie naprawiaj oryginalne... wstawiane zawsze wyjdzie znaczine szybciej, niz zadbane oryginaly...


Miałem ten sam dylemat :) Niestety, po długich dyskusjach ze specjalistą w zakresie napraw blacharskich, doszliśmy do wniosku, że najlepiej wstawić nowe oryginały - już tłumaczę dlaczego: Samochód miał uszkodzone progi zewnętrzne (nie podłużnice - progi wewnętrzne) w dość nietypowym miejscu - mniej więcej na środku. Wyglądało to tak, jakby kiedyś zahaczył o jakiś przesadnie wysoki próg zwalniający, krawężnik, albo coś podobnego (niestety nie mam fotki :( ). Oryginalna powłoka antykorozyjna została uszkodzona, więc do korozji już niedaleko, a że stało się to pewnie z 20 lat temu (widać było, że ktoś próbował to "domalować"), korozji już trochę było. Gdyby chcieć to zrobić "tak jak Bozia przykazała", należałoby wycinać próg po kawałku, spawać po środku, robić wstawki, itp. Sorry, ale nieco to trąci "rzeźbą". W tym przypadku zostaną wstawione całe nowe elementy, o jakości gwarantowanej przez BMW (patrz wyżej), w miejscach fabrycznych spawów (a specjalistę od tego mam świetnego). Chyba tak będzie lepiej. I nie jest to moja opinia (przyznam, że w kwestii blacharki jestem laikiem), ale blacharza-lakiernika z wieloletnim doświadczeniem m. in. w naprawie starych samochodów.
 
 
     
Adaasko 
Bronzitbeige


Nadwozie: Exx
Model: 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985'
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 174
Skąd: ten swąd?
Wysłany: 8 Kwiecień 2014, 01:17   
   Imię: adaś


ah, jesli tak - jesli faktycznie dostęp i budowa wykluczają sensowną reanimację - to jest to sprawa zrozumiała - nie podlegająca dyskusji.


aczkolwiek nie wiem czy wiesz, jak to jest z tą jakością elementow blacharskich, nawet tych z ASO... :)

miejmy nadzieje ze faktycznie fachowiec jest pierwsza liga, przy blacharce zwykła ludzka staranność, dobra chemia, odpowiednie czasy między kolejnymi powłokami mogą faktycznie dac spokój na lat :)

trzymam kciuki - i bardzo chętnie pooglądam relacje z naprawy, i ogolnie blacharkę - jest to temat bardzo mi bliski.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,035 sekundy. Zapytań do SQL: 11