E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Dixi
22 Listopad 2009, 20:03
[E28] Moje drugie e28...
Autor Wiadomość
Mikulak
[Usunięty]

Wysłany: 31 Styczeń 2008, 22:08   [E28] Moje drugie e28...

Witam!

W sobotę tj. 26.01.2008 zakupiłem swoje drugie 28. Początkowo myślałem, ze to 518i na to wskazywały dokumenty jednak po otwarciu maski spotkała mnie miła niespodzianka, silnik, który zobaczyłem to M20. Według moich spekulacji jest to ETA, jednakże z powodu niesprawnego obrotomierza nie mogłem tego zweryfikować, nie zdążyłem jeszcze dokładnie spisać numerów sterownika ale na allegro znalazłem chyba taki sam od BMW 525e. Silnik pracował tylko na gazie co mnie strasznie irytowało, poprzedni właściciel wymontował pompę paliwa. Okazało się, że nie chodzi na wszystkich cylindrach, głowica głośna. No ale cena była 3 cyfrowa więc stwierdziłem, że mogę zaryzykować. Auto blacharsko było w dobrym stanie, nigdy nie miało wypadku. Ogólnie zaniedbane ale głównie były to jakieś głupoty typu popsuta pompka od spryskiwacza szyby, odłączona pompa paliwa, która znalazłem w bagażniku, brak kilku bezpieczników, nie działający obrotomierz itp. Najbardziej zmartwił mnie brak tej pompy paliwa ale czekałem na kanał i planowałem to załatwić...

No i stało się, kolega pojechał ze mną na "jazdę próbną" bo kupiliśmy auto na spółkę. Zaczął dość ostro jeździć nawet kilka razy udało mu sie pojechać bokiem. Podjechaliśmy pod dom i zgasił silnik. Po kliku godzinach, chciałem zapalić, Eta zagadała na kilka sekund dość głośno i od tej pory rozrusznik nie ma siły ruszyć wałem korbowym i tu ma pytanie dół czy góra a najlepiej jak sprawdzić co padło, może zdjąć dekiel rozrządu, próbowałem holować ale po wrzuceniu biegu koła sie blokują, czy zepsuty rozrusznik mógłby aż tak blokować wał?

Auto blacharsko jest znośne po drugie mam jeszcze zapas w budżecie bo cena była symboliczna, hamulce zrobione - ładnie biorą, nowe tarcze, klocki. Amortyzatory w normie, dyferencjał cichy, zawieszenie ogólnie ok. Skrzynia też, instalacja elektryczna również.

Czy warto zmieniać motor czy przeznaczyć na części ? Jeśli zmieniać to na co czy M20B20 czy jednak ta ETA M20B27 czy na M20B25 np: z e30 ? Może ktoś ma namiar na zdrowy silnik M20 za rozsądne pieniądze ?

Opis:

BMW 518i@525e?? z 1983 roku w wersji shadow line kolor delphin metallic, z wyposażenia:

-el.szyby przód

-radio BMW

-el.lusterka

-roleta tylnej szyby

-wnętrze z M30

-Wisch Wasch

-centralny zamek

-halogeny

i to chyba wszystko...

Niebawem wstawię zdjęcia dla zasady...

Pozdrawiam
  
 
     
cactus69 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20 B20
Rok produkcji: 1982/09
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 102
Skąd: Opole
Wysłany: 1 Luty 2008, 00:02   
   Imię: Adam


Na moj chlopski rozum, staraj sie o nowy silnik wyjdzie taniej , kapitalka troche kosztuje.
ps.pytanie poza konkursem , biegi wchodza normalnie???
_________________
Na swiecie istnieja dwie marki samochodow ...1.BMW
...2. Cala reszta
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Luty 2008, 00:13   
   Imię: Tomek


A pasek rozrządu nie strzelił ?
 
 
     
Mikulak
[Usunięty]

Wysłany: 1 Luty 2008, 00:19   

Ad.1 Biegi wchodzą normalnie.

Ad.2 Musze jeszcze to sprawdzić ale na pewno poleciało i to grubo ale silnik był długo truty gazem więc w sumie nie dziwne.

Pocieszam się tym, że moje M30 jest w dużo lepszym stanie ale było podejrzenie, że coś nie tak jest z głowicą na szczęście skończyło się na wymianie korka cieczy chłodzącej i już nie wyrzuca płynu.

Czy ktoś ma namiar na zdrowy motor M20?
 
     
Bartolommeo 

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Luty 2008, 08:47   
   Imię: Bartek


Ja mam namiar na silnik M20B20 po remoncie głowicy na tip top oraz z wymienionymi panewkami - jak coś to szczegóły na telefon lub PW ;-)
 
 
     
Mikulak
[Usunięty]

Wysłany: 1 Luty 2008, 17:02   

No ja chyba jednak szukam większej pojemności albo M20B27 albo M20B25...
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 2 Luty 2008, 22:06   
   Imię: Jakub


Mikulak napisał/a:
W sobotę tj. 26.01.2008 zakupiłem swoje drugie 28. Początkowo myślałem, ze to 518i na to wskazywały dokumenty jednak po otwarciu maski spotkała mnie miła niespodzianka, silnik, który zobaczyłem to M20. Według moich spekulacji jest to ETA, jednakże z powodu niesprawnego obrotomierza nie mogłem tego zweryfikować, nie zdążyłem jeszcze dokładnie spisać numerów sterownika

Jeśli w dowodzie masz numery silnika (oryginalne numery silnika, który aktualnie jest w aucie) to bierzesz z niego 7 pierwszych lub ostatnich cyfr i wpisujesz na realoem.com i wyskoczy Ci w czym dokładnie był ten silnik i będzie wiadomo co to jest.

A to co pisałem o tym, że 7 pierwszych lub ostatnich cyfr wynika z tego że spotkałem się z dwoma różnymi sposobami nabijania numerów silnika w BMW.
Na moim przykładzie.
Oryginalny silnik miał numery w następującej sekwencji 286ECxxxxxxx, a obecny ma xxxxxxx286EC.
Te 7 x-ów pokrywa się z numerami nadwozia z jakim silnik wyjechał z fabryki.

Pozdrawiam
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Mikulak
[Usunięty]

Wysłany: 4 Luty 2008, 22:47   

Pilnie poszukuję blach w kolorze "delphin metallic" maska,drzwi,klapa etc.

Czy ten pasek rozrządu do M20z allegro jest coś wart i gdzie kupić uszczelkę pod głowicę do M20 - intercars ?
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Luty 2008, 10:09   
   Imię: Tomek


Mikulak napisał/a:
Pilnie poszukuję blach w kolorze "delphin metallic" maska,drzwi,klapa etc.

Czy ten pasek rozrządu do M20z allegro jest coś wart i gdzie kupić uszczelkę pod głowicę do M20 - intercars ?


W Interze wszytsko dostaniesz ! Pasek Conti jakieś 50zł
 
 
     
cactus69 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20 B20
Rok produkcji: 1982/09
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 102
Skąd: Opole
Wysłany: 5 Luty 2008, 12:56   
   Imię: Adam


Mikulak napisał/a:
Ad.1 Biegi wchodzą normalnie.



Pytalem o biegi bo znam przypadek zatarcia sie skrzyni biegow,ale kumpel na luzie mial wsteczny ktory sie zapiekl i byl caly czas zazebiony , wiec z Brzegu do opola wracal tylem :)
_________________
Na swiecie istnieja dwie marki samochodow ...1.BMW
...2. Cala reszta
 
 
     
Łagoda 

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 85
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 5 Luty 2008, 16:52   
   Imię: Tomasz


Uszczelka pod głowicę myśle najlepiej Goetze ja płaciłem 57zł z Intercars.
 
 
     
Mikulak
[Usunięty]

Wysłany: 25 Marzec 2008, 22:25   

No i sprawa się wyjaśniła, urwał sie zawór i wybił dziurę w głowicy. Głowica poszła na śmietnik i auto dostało nowe serce blok z M20B27 a głowica z M20B25 czeka na złożenie. Dodatkowo sportowe zawieszenie, obniżenie o 40mm a także całe wnętrze M-Technik kolor niebieski, pakiet aerodynamiczny BMW. Zobaczymy jak sie będzie spisywać ze szpera liczę na dużo lepsze osiągi.
  
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Marzec 2008, 10:35   
   Imię: Tomek


A co z fotkami ?
 
 
     
Mikulak
[Usunięty]

Wysłany: 6 Kwiecień 2008, 19:33   

To e28 jest zdecydowanie pechowe...

Kupiłem cały drugi silnik M20B25 miał być z e34. Przyszła paczka, mocno zafoliowany, rozcinam folię i sam nie wierzę M20B23 z 1983 roku, dzwonię a facet mówi mi, że ten silnik jest z e34...
Tylko,że e34 produkowane było od 1988 roku.

A głowica z M20B23 nie pasuje!

No i znowu sprawa złożenia silnika się przeciągnie...
 
     
Hari Prasad
[Usunięty]

Wysłany: 8 Październik 2008, 22:40   

Mikulak, na twoim miejscu jeszcze raz przemyślałbym obniżenie o 40mm, to dużo jak na te autko. Ja nie mam obniżonego, wystarczyła chwila nieuwagi i musiałem wymieniać miskę.
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Październik 2008, 08:28   
   Imię: Tomek


Hari Prasad napisał/a:
Mikulak, na twoim miejscu jeszcze raz przemyślałbym obniżenie o 40mm, to dużo jak na te autko. Ja nie mam obniżonego, wystarczyła chwila nieuwagi i musiałem wymieniać miskę.


W M20 nie da rady urwac miski :->
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,022 sekundy. Zapytań do SQL: 12