E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[e30] Kermit'owa stara ETA 325e
Autor Wiadomość
Kermit 

Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 70
Skąd: Kutno
Wysłany: 29 Grudzień 2012, 16:10   [e30] Kermit'owa stara ETA 325e
   Imię: Michał


Przyszła pora żeby przedstawić moje auto:)
Jest to wąsacz 325e (stara eta),na początek troche suchych danych:
Typ 325E (EUR)
Typoszereg E E30 ()
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M20
Pojemność skokowa 2.70
Moc 0
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor LAPISBLAU (173)
Tapicerka (0212)
Data prod. 1986-05-21


Wyposażenie

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL
S400A SCHIEBE-HEBEDACH, MECHANISCH Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S615 BMW BAVARIA DIGITAL MONO
S680A RADIOANTENNE MANUELL Antena radiowa ręczna

Zawsze byłem wielkim fanem E30 i postanowiłem że kiedyś trzeba zacząć spełniać swoje marzenia:) Auta szukałem bardzo intensywnie ponad pół roku i w końcu sie udało. Moim celem jest doprowadzenie auta do jak najlepszego stanu.
Jak widać, golas:) Ale najważniejsze że wszystko się zgadza z VINem. No może oprócz radia (obecnie blaupunkt stockholm), oraz bardzo okazałe tylnie głośniki pionieer:) Może i nie wyglądają najlepiej i troche ograniczają widoczność w tylnej szybie ale grają o dziwo naprawde bardzo przyzwoicie :)
Wąska ma książkę serwisową oraz książeczkę od radia :)
No to może pare fotek







To co pod maską :)




I troszkę wnętrza





Na dobry start, zaczynamy od małego serwisu silnika, czyli standard, olej, filtr oleju,paliwa,powietrza,płyn chłodniczy(valvoline max life- nie ma na zdjęciach), rolka napinająca, pasek rozrządu i alternatora, termostat i czujnik ciśnienia oleju.





Po drodze, trafiła się okazja, i kupiłem kierownice M-techaI za grosze:)



Kierownica wyczyszczona i kiedyś wskoczy sobie w nową skórke :)
Przy okazji cały czas szukam brakujących szczegółów



Ale oczywista sprawa że takiego syfu do auta nie założę:)



Plan na najbliższy czas to poprawienie blacharki i konserwacja podwozia. gdy już uda się to ogarnąć będzie można poprawiać troche wygląd auta, a w między czasie będę chciał je troche doposażyć :)

Myślę że warto też dodać, że przed kupnem w aucie zostało zrobione:
-tłumik końcowy
- poduszki tylnej belki
- łożyska kół z tyłu
-tarcze przód/tył
-klocki przód/tył
-okładziny hamulca ręcznego wraz ze wszystkimi sprężynkami
-przewody hamulcowe sztywne -przewody hamulcowe elastyczne
-tarcza kotwiczna z tyłu
-płyn hamulcowy

I tak na koniec zdjecie ze "starym" autem :)


przyszedł mi zderzak na tył




Parę zdjęć z wyjmowania dywanu :)


Przed odkurzaniem

niestety ktos na tylniej półce popsuł te uchwyty, tak swoją drogą, może ktoś powiedzieć do czego one służą?:)


I już bez wykładzinki





Wydaje mi się że podłoga nie wygląda źle, w naroznikach tlyko mały nalot (opukane, żadna dziura się nie zrobiła)
Jedyne co wydłubałem to



No i pare nowych i troche mniej nowych gratów :)
Jednak koncepcja na kierownice trochę się zmieniła, w ostatniej chwili kiedy miałem oddawać MT1 do obszycia znalazłem na aukcji drewnianą kierownice helli z nabą i odwołałem całą akcje z obszywaniem :)


Wydaje mi się że drewniana kierownica nada wnętrzu ciekawego, klasycznego wyglądu :)
Do kompletu chciałbym jeszcze drewnianą gałe, jak by ktoś coś miał może napisać :)
Dodatkowo na urodziny sprawiłem sobie prezent i kupiłem palec i kopułke Bremi.

Do wiosny skompletuje reszte, czyli świeczki i przewody wysokiego napięcia :)

Miałem chwilę czasu, więc powalczyłem, żeby troche przygotować auto do blacharza.
Zacząłem od zderzaka

Troche się pomęczyłem ze śrubami, bo nie wszystkie ładnie szły, ale udało sie

Boki złom, ale srodkowa część jeszcze nie w takim zlym stanie, zakonserwuje sie i zostawie, może kiedyś się przyda(oby nie:P ). Tak samo gumowa listwa i łaczniki :)
A tu już goła dupka:)

Pare zdjęć z wnętrza bagażnika


Jest ok :)
Dokupiłem też rozpórki od nakrętki, nie są jeszcze założone, bo czarny mat mi nie odpowiadał, więc je przemalowałem na połysk



Niestetyspray, więc dupy nie urywa, ale zawsze lepiej :)
Z gratów udało mi sie znaleźć u dziadków w garażu trójkąt od BMW, akurat nie miałem :) Niestety brakuje plasitkowego zamykania, może u kogoś się gdzieś poniewiera? Chetnie przygarnę ;)

Z wnętrza wyjołem jeszcze fotel pasażera,żeby mi blacharz go nie pobrudził, albo coś, założyłem futerko na fotel kierowcy i grzecznie czeka sobie na wizytę u Pana Blacharza :)


No i grubsze prace blacharskie






Jeszcze pare zdjęć które dostałem.




Tak jak podejrzewałem, pod prawym progiem niezły śmietnik. Ale cała nadzieja w blacharzu, że ładnie to wszystko odbuduje :)
Ale co mi się podoba, to poszanowanie auta, wszystko ładnie okryte, żeby syfu nie narobić

Jak widać, jednak nie jest łatwo dostać zdrową e30 ;) Ale z drugiej strony cieszę się że wyszło jak wyszło, bo przynajmniej będę wiedział, że tam już jest wszystko w porzadku.





















Bo dziur nigdy za mało...
No cóż, trochę trzeba ją pociąć, ale po tych zabiegach na samochodzie praktycznie nie będzie rdzy.










Tutaj dowód na nie bezwypadkowość auta, wstawiany był fragment poszycia.

Niezbyt ładnie, no ale nie miałem na to wpływu...
A teraz jeszcze pare fotek z mojej wizyty u Mariusza i pare zdjęć które od niego dostałem :)



















Tak wyglądają prace na dzień dzisiejszy. Auto cały czas jest u blacharza i się robi :)
Gdyby czytał to Patryk, od którego kupiłem ete, proszę o kontakt :)
pozdrawiam!
 
 
     
Adaasko 
Bronzitbeige


Nadwozie: Exx
Model: 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985'
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 171
Skąd: ten swąd?
Wysłany: 29 Grudzień 2012, 17:10   
   Imię: adaś


auto komentowalem, jest co robic, ale widać ze Twoj blacharz ma naprawde łeb na karku, rzadko widac zeby ktos tak starannie robił te narożniki "bo przeciez nie widac", dobrze zakonserwowane polata na lata :)
 
 
     
Piekarz 
Klubowicz


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 294
Skąd: Puszcza Biała
Wysłany: 30 Grudzień 2012, 04:28   
   Imię: Łukasz


Faktycznie jak patrzę to dobra robota, ciężko o takiego fachowca teraz.

Powodzenia w dalszych pracach
 
 
     
paweł13 


Nadwozie: Exx
Model: 316
Silnik: M10B16
Rok produkcji: 1979
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 41
Skąd: Słupsk
Wysłany: 30 Grudzień 2012, 10:45   
   Imię: Paweł


Piękna jest. I tak jak koledzy wyżej podkreślaja widać, że blacharz ogarnięty. Bardzo miło ogląda się takie tematy ! <oko>
 
 
     
bąku 

Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 364
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Grudzień 2012, 15:49   
   Imię: Bartek


No robota super <ok> <ok>
Jak już wyjedzie to będzie extra <tanczy>
 
 
     
ŻbiQ 
Klubowicz
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Styczeń 2013, 13:50   
   Imię: Patryk


Cześć Michał!

Ja przede wszystkim jestem w szoku odnośnie zakresu i tempa prac! Dzieje się oj dzieje <ok>
Po tych wszystkich pracach ruda wyprowadzi się na dobre.

No i gdzie Ty wynalazłeś takiego blacharza, z takim podejściem do starych aut <szok>
Widać, że gość wkłada do tego serce, a nie robi, żeby tylko "odwalić" robotę!
Takiego to teraz ze świecą szukać <czapka>

Powodzenia! <ok>

PS Czekam na odpowiedni zawias i dobre koło na wiosnę, bo wtedy wiesz co będzie <mina>
_________________
 
 
     
Kermit 

Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 70
Skąd: Kutno
Wysłany: 2 Styczeń 2013, 17:45   
   Imię: Michał


ŻbiQ napisał/a:

PS Czekam na odpowiedni zawias i dobre koło na wiosnę, bo wtedy wiesz co będzie <mina>

Haha, na wiosne? Na wiosne to ona ma wyjechać z ogarnięta blachą, a nie na gwincie i dobrym kole ;) To raczej plany na dalszą przyszłość, bo dobry zawias i koło troche kosztują, a póki co, priorytetem jest zdrowa baza :) A później, będą pieniążki, bęę myślał o dalszej zabawie :)
 
 
     
Szczep 

Nadwozie: Exx
Model: 325e e30
Silnik: M20B27 SETA
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2011
Posty: 194
Skąd: Warszawa/Gdansk
Wysłany: 2 Styczeń 2013, 20:10   
   Imię: Kacper


Bardzo przyjemnie się patrzy na takie zdjęcia. Mam wrażenie, że już gdzieś widziałem tą ETKĘ. <oko>
_________________
E30 325e 04/1987 Bronzitbeige Metalic (#139)
 
 
     
Kermit 

Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 70
Skąd: Kutno
Wysłany: 2 Styczeń 2013, 22:47   
   Imię: Michał


Fotek ciąg dalszy









Coraz bliżej końca blacharki :D
 
 
     
Kamil 
Klubowicz


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3485
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Luty 2013, 17:28   
   Imię: Kamil


piękna robota!
gratuluję :D
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Kermit 

Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 70
Skąd: Kutno
Wysłany: 23 Luty 2013, 15:04   
   Imię: Michał




Jednak po rozmowie z blacharzem uznaliśmy, że najlepszym wyjściem będzie, jak wleci cały nowy tylny pas. Niestety, prace powalającego tempa nie mają, ale to już naprawde ostatnia interwecja blacharska. Teraz zostanie tylko nowy lakier :)
 
 
     
bąku 

Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 364
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Luty 2013, 11:34   
   Imię: Bartek


RE WE LA CJA !! <tanczy>

Gratuluję człowieka, który to robi, bo widać że robi to z pasją a nie byle szybciej <czapka> <czapka>

Jak skorupa będzie ogarnięta to reszta już poleci z górki :D
Całe autko idzie w lakier ?? Szyby przód i tył przed lakierowaniem wyjmie ??
 
 
     
Kermit 

Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 70
Skąd: Kutno
Wysłany: 24 Luty 2013, 12:41   
   Imię: Michał


I tu niektórych pewnie zawiode, ale będzie malowana cała, ale bez dachu. Niestety, zakres prac "trochę" się rozszerzył :P Na początku miały być malowane 3 elementy :D Także różnica jest znaczna, a ja nie byłem przygotowany na takie koszta, w związku z czym muszę się troche zapożyczyć, żeby zrobić to co teraz robie :P Generalnie dach nie wymaga lakierowania, okolica szyberdachu jest zdrowa, nie będe tego ruszał :)
 
 
     
bąku 

Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 364
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Luty 2013, 13:34   
   Imię: Bartek


Ważne, że by było zrobione tak jak trzeba i żeby lakier był dobrze dobrany i będzie baja <ok> <ok>
 
 
     
Szalik1 


Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 2170
Skąd: Wschowa
Wysłany: 24 Luty 2013, 20:29   
   Imię: Wojtek


wszystko super, dziwie sie tylko troche ze ten Twój fachowiec nie zainwestował w zgrzewarke .. bo przy takiej robocie to juz by moznabyło zrobic tak jak fabryka, pozatym od spawania cala ta farba w srodku sie bedzie palić
 
 
     
Kermit 

Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 70
Skąd: Kutno
Wysłany: 14 Kwiecień 2013, 16:17   
   Imię: Michał


Długo nic się nie działo, zima się przeciągała i nie dała spokojnie pracować.
Auto gdzie potrzebne juz wyszpachlowane, dotarte i zmatowione.




Na to wpadł podkład du pont'a duxone




Teraz przez najbliższy tydzień podkład będzie wysychał.
 
 
     
Kamil 
Klubowicz


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3485
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Kwiecień 2013, 23:43   
   Imię: Kamil


ojjj, polecam minimum 2 tyg w zmiennych warunkach <oko>
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
bąku 

Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 364
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Kwiecień 2013, 19:25   
   Imię: Bartek


Extra idzie robota <ok> <ok>
Już bliżej jak dalej :D
 
 
     
Szczep 

Nadwozie: Exx
Model: 325e e30
Silnik: M20B27 SETA
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2011
Posty: 194
Skąd: Warszawa/Gdansk
Wysłany: 18 Kwiecień 2013, 15:32   
   Imię: Kacper


Dobry progress, miło się to ogląda! <oko> <oko>
_________________
E30 325e 04/1987 Bronzitbeige Metalic (#139)
 
 
     
Kermit 

Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 70
Skąd: Kutno
Wysłany: 27 Kwiecień 2013, 00:18   
   Imię: Michał


Z racji że miałem dzisiaj chwilę wolnego, a auta brak, postanowiłem poczyścić troche tylny zderzak.





Jednak tak nie do końca spełnia moje oczekiwania, ale narazie musi być, przynajmniej nie ma dziur jak tamten stary :D

A tutaj fotka z mojej dziupli, gdzie leżą graty od wąskiej. Leżą i czekają na powrót ety z sanatorium :)


Wszystko zainięte folią i przykryte :)
 
 
     
Kermit 

Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 70
Skąd: Kutno
Wysłany: 20 Maj 2013, 11:39   
   Imię: Michał


Coraz bliżej końca, E30 już została pomalowana :)
Nadkola wyczyszczone i zabezpieczone:

Baza położona






A tutaj już w klarze :)

Niestety, tylko jedno, bo lakiernik miał problemy z telefonem i więcej zdjęć nie doszło...

Jedynym odstępstwem od oryginału jest baranek na tylnym pasie. Taki misz masz przed i po liftu w wąskiej. ale po założeniu zderzaka, tyl będzie przedliftowy:) Bardziej mi się podoba ppoprostu
 
 
     
bąku 

Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 364
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Maj 2013, 17:54   
   Imię: Bartek


No i pięknie <czapka>
A czy przypadkiem pas tylny poniżej zderzaka nie był w oryginale w baranku ?? Moim zdaniem był, więc chyba wszystko jest w porządku.
 
 
     
Kermit 

Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 70
Skąd: Kutno
Wysłany: 20 Maj 2013, 20:37   
   Imię: Michał


Jak napisałem, baranek na tylnym pasie to wymysł mój i lakiernika :)
bąku, oczywiście masz racje :)
W wąskiej lampie z roczników 82-85 baranek na tylnym pasie jest tylko po bokach. 85-87 ma baranek po całości na dole tylnego pasa. Natomiast u mnie tak troche to połączyłem, tak doradził mi lakiernik, że będzie lepiej. Tej środkowej części w baranku i tak nie będzie widać, bo jest pod zderzakiem.
A zrobiłem tak, bo auto robie dla siebie, i poprostu zawsze mi sie bardzo podobało, jak środkowa część pasa była gładka i błyszcząca :D
 
 
     
Szczep 

Nadwozie: Exx
Model: 325e e30
Silnik: M20B27 SETA
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2011
Posty: 194
Skąd: Warszawa/Gdansk
Wysłany: 21 Maj 2013, 09:59   
   Imię: Kacper


Bardzo mi się podoba idea połączenia baranka z czystką. Aż sam być coś takiego sobie zrobił! <cwaniak> Pozazdrościć lakiernika!
_________________
E30 325e 04/1987 Bronzitbeige Metalic (#139)
 
 
     
Kermit 

Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 70
Skąd: Kutno
Wysłany: 21 Maj 2013, 19:20   
   Imię: Michał


Pare szczałów na szajn






I na koniec jeszcze sweet focia sprawcy tego zamieszania


Fotki niestety z telefonu, i jakość jaka jest każdy widzi...
 
 
     
bąku 

Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 364
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Maj 2013, 19:38   
   Imię: Bartek


Ale baja bongo <tanczy>
 
 
     
l0tt4r 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 44
Skąd: Józefów
Wysłany: 22 Maj 2013, 11:51   
   Imię: Mateusz


lapisblau jest MEGA zajebisty a taki świeży to już zupełnie rozp... system :D na fotkach tylko walorów zapachowych nowego lakieru brakuje ;p
 
 
     
Kamil 
Klubowicz


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3485
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Maj 2013, 11:59   
   Imię: Kamil


Kermit, przed Tobą mozoooolna i dłuuuugotrwała procedura składania auta
wiem co mówię <masakra>

nie chciałeś poczekać aż lakier podeschnie i wtedy polerować? <oczko>
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Kermit 

Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 70
Skąd: Kutno
Wysłany: 22 Maj 2013, 16:04   
   Imię: Michał


Generalnie ten lakier można już polerować po kilku godzinach od pomalowania. Facet robił to nie raz, więc krzywdy nie robi :)
 
 
     
Kucharz 
Moderator
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 22 Maj 2013, 21:18   
   Imię: Marcin


rewelacja
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.096 sekundy. Zapytań do SQL: 12