E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E28 520i] BRONZITBEIGE
Autor Wiadomość
Szczep 

Nadwozie: Exx
Model: 325e e30
Silnik: M20B27 SETA
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2011
Posty: 194
Skąd: Warszawa/Gdansk
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 20:13   
   Imię: Kacper


Nieee, nie do Ciebie!









:D
_________________
E30 325e 04/1987 Bronzitbeige Metalic (#139)
 
 
     
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 167
Skąd: NN
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 20:13   
   Imię: Łukasz


Zapraszam do Lukowa w następnym roku jak już będzie ciepło z Warszawy to jedyne 120kilometrów akurat przewietrzysz BMW po zimie, plus jest taki że nie musisz rozbierać oraz płacić za szkiełkowanie. Mycie silnika kosztuje 15zł :) ale jak mam być szczery to zdaję mi się że użył jakiegoś kwasu rozcieńczonego z wodą bo naprawdę efekt jest niezły.
 
 
     
shakaz 


Nadwozie: E28
Model: 528
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 155
Skąd: POZnan*
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 22:45   
   Imię: michał


No kurde, Fajna <ok>


Coś ostatnio Bronzitów jak mrówków :D
 
 
     
deric 
(Oo==[][]==oO)

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M52B28
Rok produkcji: 10/85r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 208
Skąd: PK
Wysłany: 12 Grudzień 2012, 15:49   
   Imię: Dominik


a te wszystkie 'sreberka' czym byly czyszczone?? bo tez sie musze troche wziasc za swoje lampy
 
 
     
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 167
Skąd: NN
Wysłany: 12 Grudzień 2012, 20:05   
   Imię: Łukasz


Do chromów stosowałem już wszystkiego od 20zł do 120zł za opakowanie i stwierdzam że do starych chromów (lub brudnych jak ringi świateł) najlepsza jest pasta tempo. Do późniejszej konserwacji zakupiłem kiedyś mleczko Liqui Moly Chrom Creme. Mam znajomego który poleca mi zawsze chemie z firmy Wurth więc możne warto i temu się przyjrzeć.
 
 
     
deric 
(Oo==[][]==oO)

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M52B28
Rok produkcji: 10/85r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 208
Skąd: PK
Wysłany: 16 Grudzień 2012, 09:04   
   Imię: Dominik


dzieki za info:)
 
 
     
Szczep 

Nadwozie: Exx
Model: 325e e30
Silnik: M20B27 SETA
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2011
Posty: 194
Skąd: Warszawa/Gdansk
Wysłany: 16 Grudzień 2012, 14:38   
   Imię: Kacper


Potwierdzam. Szczególnie AUTOSOL Metal-Polish! (pokrewne z TEMPO) <oczko>
_________________
E30 325e 04/1987 Bronzitbeige Metalic (#139)
 
 
     
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 167
Skąd: NN
Wysłany: 7 Styczeń 2013, 19:08   
   Imię: Łukasz


Załatwione po wielu przejściach :D

Auto czeka obecnie w kolejce do lakiernika, jednak jak zawsze o tej porze kolejka w zakładach blacharskich może się nieco wydłużyć.

 
 
     
krzywy 

Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: 2.5
Rok produkcji: 1984
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 64
Skąd: legnica
Wysłany: 7 Styczeń 2013, 20:08   
   Imię: krzysiek


Przy czyszczeniu kolektora Twój znajomy musiał uzyc tego: http://www.tenzi.sklep.pl...ng-10-p-84.html naprawde dobry srodek a nierozcienczony naprawde dziala cuda,wielokrotnie sprawdzony szczegolnie przy aluminiowych naczepach:)
 
 
     
Szczep 

Nadwozie: Exx
Model: 325e e30
Silnik: M20B27 SETA
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2011
Posty: 194
Skąd: Warszawa/Gdansk
Wysłany: 8 Styczeń 2013, 02:02   
   Imię: Kacper


grulson, super! BronzitBEIGE + żółte blachy = ładne połączenie. Już mierzyliśmy z Pemasem do mojej. :D
_________________
E30 325e 04/1987 Bronzitbeige Metalic (#139)
 
 
     
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 167
Skąd: NN
Wysłany: 8 Styczeń 2013, 08:58   
   Imię: Łukasz


Możliwe że to ten środek w karcie charakterystyki preparatu jest napisane 70% Kwasu fluorowodorowego więc na pewno dobrze czyści jednak uważałbym z nim jeżeli chodzi o felgi, umyjesz raz jest ładnie brudu nie widać ale po wielokrotnym myciu tym preparatem potrafi zepsuć powłokę. Jeżeli chodzi o żółte tablice to ma je u mnie każdy samochód więc nie ominęło bmw :D do twojego E30 też będą pasowały (kolor BRONZITBEIGE naprawde super wygląda). Mam pytanie odnośnie preparatu do felg, zastanawiam się nad kupnem środka R222, czy są może lepsze/sprawdzone?
 
 
     
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 167
Skąd: NN
Wysłany: 11 Luty 2013, 22:24   
   Imię: Łukasz


Samochód już skończony jednak zdjęcia będę dodawał stopniowo z braku czasu.

zaczynamy od tylnego nadkola









przedni kielich, kolega poświęcił trochę czasu nad tym żeby wyglądało jak oryginał























więcej zdjęć jutro Pozdrawiam
 
 
     
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 167
Skąd: NN
Wysłany: 17 Luty 2013, 11:26   
   Imię: Łukasz


Witam dzisiaj ciąg dalszy prac blacharsko/lakierniczych.









Po zdjęciu maski okazało się że jeden z wlotów powietrza jest do naprawy.













Tylne kielichy okazały się zardzewiałe.



















Tył zakonserwowany.







Po sprowadzeniu ciągle było czuć benzynę, okazało się że bak miał sporo dziur :(





Tylny pas wyprostowany.













Drzwi od strony kierowcy okazały się mocno zardzewiałe pod mastyką, jednak zdecydowałem się je uratować z uwagi na brak śladów wcześniejszych kolizji.























I już malowana, sytuacja w której każdy właściciel obgryza paznokcie :D





















 
 
     
misza 

Nadwozie: Exx
Model: e30 touring
Silnik: m40b18
Rok produkcji: 90
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 148
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 17 Luty 2013, 15:04   
   Imię: Michał


Piękny jest ten kolor, ciekawie jest zamaskowana do lakierowania nie będzie później tego widać?
 
 
     
Jomson 
Klubowicz


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: '86
Dołączył: 11 Sty 2013
Posty: 111
Skąd: te dziurki w serze?
Wysłany: 17 Luty 2013, 20:39   
   Imię: Jomson


tyle się narobiłeś, że trzeba było już psiknąć całego
 
 
     
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 167
Skąd: NN
Wysłany: 18 Luty 2013, 10:44   
   Imię: Łukasz


całego się nie opłacało ponieważ lakier jest w bardzo dobrym stanie a przejść nie widać wyszło jakby wczoraj wyjechała z fabryki.
 
 
     
Dixi 
Zarząd Klubu
Ojciec Dyrektor n° 1


Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 4805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 9 Listopad 2013, 12:30   
   Imię: Damian


grulson, a gdzie jakaś aktualizacja ? :D
_________________
E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
 
 
     
JohnDelorean 


Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 96
Skąd: Pionki
Wysłany: 9 Listopad 2013, 12:55   
   Imię: Paweł


Kielichy po pospawaniu szpachlowałeś? Słyszałem, że nie można szpachlować kielichów, bo to element nośny i szpachla będzie pękać, czy to prawda?
 
 
     
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 167
Skąd: NN
Wysłany: 9 Listopad 2013, 13:23   
   Imię: Łukasz


Jomson napisał/a:
tyle się narobiłeś, że trzeba było już psiknąć całego


Teraz tak musiałem pomalować bo nie stać mnie na malowanie całego, cały zostanie pomalowany za kilka lat w mam nadzieje firmie która zrobi to mega profesjonalnie.

Dixi napisał/a:
grulson, a gdzie jakaś aktualizacja ? :D


zabieram się do roboty zaraz coś wrzucę :D

JohnDelorean napisał/a:
Kielichy po pospawaniu szpachlowałeś? Słyszałem, że nie można szpachlować kielichów, bo to element nośny i szpachla będzie pękać, czy to prawda?


tak u mnie poszła szpachla w niewielkiej ilości, masz rację w tym miejscu będzie pękała jeżeli ktoś nawali jej sporo a tak się w Polsce składa że zawsze każdy blacharz woli nawalić więcej żeby mieć w czym rzeźbić. Polecam cynowanie u siebie na pewno kiedyś poprawię.
 
 
     
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 167
Skąd: NN
Wysłany: 9 Listopad 2013, 13:27   
   Imię: Łukasz


A więc przedstawiam jak to wyglądało duuuuużo wcześniej niestety z lenistwa wam nie pokazałem.

po rozebraniu lampy były naprawdę w kiepskim stanie









wyczyszczone i pomalowane farbą od wysokich temperatur







ramka w podkładzie oraz pomalowana już na czarny mat









nie wiem jak wy ale ja czego się nie dotknę to muszę wyczyścić (pewien jestem że jakby się dowiedział pierwszy właściciel co ja robię z tym autem puknąłby się w głowę mówiąc przecież nowsze są lepsze)





a tu zdjęcie które przedstawia stan szkła



a więc światła już gotowe, wyglądają jak nowe :) Tata wtrącił mi że jak będę miął czas to w jego samochodzie mogę zrobić to samo/ oczywiście zadbam :)


















a tu reflektory na samochodzie, tymczasowo ponieważ muszę przestawić samochód do siebie (mam nadzieje że władza będzie spała w tym czasie bo brak ubezpieczenia ciągnie się za mną od początku rejestracji)



co dalej? jak już minie wiosna i pokażą się roztopy :) będzie można działać dalej, a rozpiska duuuuuuuuuuuuża/doprowadzenie przodu do stanu idealnego. Pozdrawiam.
 
 
     
Dixi 
Zarząd Klubu
Ojciec Dyrektor n° 1


Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 4805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 9 Listopad 2013, 13:36   
   Imię: Damian


No trochę się poprawiłeś <oko> Widać włożony ogrom pracy w samochód, wszystko wygląda bardzo "pysznie" <cwaniak>
_________________
E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
 
 
     
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 167
Skąd: NN
Wysłany: 9 Listopad 2013, 13:39   
   Imię: Łukasz


jedziemy dalej

Dzień zacząłem od doprowadzenia komory silnika do stanu w miarę możliwego ( żeby nie kuło w oczy)

Przed (jak kupiłem)



obecnie :D





Miałem dzisiaj przeznaczyć czas na komorę silnika a okazało się że złożyłem p[rawie wszystko :D



















Samochód złożony umyty pada hasło pojechania w fajne miejsce na zrobienie kilku zdjęć i oczywiście pech pada bateria w aparacie. niedługo wrzucę kolejne zdjęcia i postaram się to robić już na bieżąco.
 
 
     
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 167
Skąd: NN
Wysłany: 9 Listopad 2013, 13:44   
   Imię: Łukasz


Dixi napisał/a:
No trochę się poprawiłeś <oko> Widać włożony ogrom pracy w samochód, wszystko wygląda bardzo "pysznie" <cwaniak>


Jeszcze wiele brakuje, trzeba zrobić/sprawdzić całe zawieszenie. Jak już kiedyś będę robił nowy lakier do wymiany pójdzie maska drzwi kierowcy oraz prawy błotnik.
 
 
     
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 167
Skąd: NN
Wysłany: 28 Styczeń 2014, 13:33   
   Imię: Łukasz


Witam odbiegając od tematu e28 chciałem tylko przedstawić dwa auta które udał mi się uratować. Maszyny zmieniły właściciela (niestety zakup mieszkania wygrał).

Mercedes w108 z 1966r poddany gruntownemu remontowi oraz kompletnej wymianie środka

przed





po





samochód zawiózł duuuuuuuuuuuuuuużo par młodych :)

Fiat 126p z 1979r akurat tutaj nic się nie trzymało siebie wszystko odpadało ale jednak postanowiłem go uratować.

przed





po





Maluch w dniu zakupu służył jako rezerwacja miejsca parkingowego pod jednym z bloków w Rzeszowie:)
 
 
     
Kucharz 
Moderator
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 28 Styczeń 2014, 14:30   
   Imię: Marcin


A miales dzis telefon w sprawie klasycznego MB?
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 167
Skąd: NN
Wysłany: 28 Styczeń 2014, 14:51   
   Imię: Łukasz


Kucharz napisał/a:
A miales dzis telefon w sprawie klasycznego MB?


Tak miałem. Powiedziałem co myślę i chyba nie kupi, doradziłem również czego lepiej szukać. Widziałem twoje W124 będę śledził temat :)
 
 
     
Mak 
______________


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 393
Skąd: Rydzyna
Wysłany: 28 Styczeń 2014, 15:29   
   Imię: Maciej


Ten maluszek to chyba budowany na nowo był :D Piękne egzemplarze!
_________________
 
 
     
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 167
Skąd: NN
Wysłany: 24 Sierpień 2014, 18:14   
   Imię: Łukasz


Witam po bardzo długiej przerwie. Długo nic nie zamieszczałem jednak to co zamieszczę nie powala na kolana tak jak wasze sesje. W tym sezonie przy aucie wiele się nie działo, udało się w końcu ustawić światła żeby nie oświecać poboczy. BMW wróciło ponownie do Łukowa z rozmyśleniami właściciela co robić dalej sprzedawać czy zostawić i cieszyć się autem.








A teraz w kolorze







 
 
     
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 167
Skąd: NN
Wysłany: 9 Luty 2016, 18:34   
   Imię: Łukasz


Samochód sprzedany czy temat będzie dalej ciągnięty zadecyduje nowy właściciel którego pozdrawiam. Mam nadzieje że warto było przyjechać.
 
 
     
Kucharz 
Moderator
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 9 Luty 2016, 21:29   
   Imię: Marcin


No nie mów, że ktoś się złapał na tego dziada? :D

Póki co nie zamykam, niech Marcin zdecyduje czy zakłada nowy temat czy kontynuować będzie tutaj.
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.071 sekundy. Zapytań do SQL: 11