[E28 520i] BRONZITBEIGE |
Autor |
Wiadomość |
grulson
grulson
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 165 Skąd: NN
|
Wysłany: 9 Grudzień 2012, 15:43 [E28 520i] BRONZITBEIGE
Imię: Łukasz |
|
|
Witam, od dawna marzyłem o modelu e28. Pierwszy kontakt z tym autem miałem w wieku 15lat, był to model 528i z przegrzanym motorem jednak miałem możliwość przejażdżki. Do tej pory posiadałem Mercedesa w108 z 1966r , którego sam odrestaurowałem oraz niezliczoną ilość fiatów 125p od roczników 1971 do 1981. Przyszedł czas kiedy trzeba było sprzedać wszystkie samochody a na otarcie łez kupić jakiegoś youngtimera. Wybór padł oczywiście na BMW e28. Przeglądałem na bieżąco allegro jednak wiedziałem, że na pewno w Polsce nie kupię tego co bym chciał. Wybór padł na dobrze każdemu znaną stronę autoscout24.pl. Pierwsze odwiedziny strony, pierwszy rzut oka i już wiedziałem, że będzie moja, kolor fajny (wcześniej miałem czarnego mercedesa i już mnie szlag trafiał żeby go utrzymać w czystości) wyposażenie to tak naprawdę wspomaganie kierownicy jednak sprzedający był osobą prywatna (nie żaden handlarz TUREK) więc wiadomo, że nie kłamał. Miejsce pobytu AUSTRIA Szybka decyzja dzwonimy wysyłamy zaliczkę jedziemy i bierzemy. Sprzedający wysłał dodatkowe zdjęcia opisał trochę historię auta, umówiliśmy termin odbioru i tak czekałem ponad miesiąc odliczając dni (akurat jak czas zawsze szybko mija tak teraz wszystko się dłużyło). Samochód można było ściągnąć do Polski na tak zwanym powrocie czyli laweciarz podjeżdża we wskazane miejsce odbiera auto i przywozi pod dom dodatkowo zgarniając 1500zł, jednak doszedłem do wniosku że jeżeli jest to samochód marzeń to musi być zapoczątkowana historia od początku zakupu i tak właśnie wynajętym Mercedesem Sprinterem razem z małżonką ruszyliśmy do Klagenfurtu. Na miejscu okazało się, że samochód jest w jeszcze lepszym stanie w jakim go sobie wyobrażałem, dodatkowo wszystko od nowości zachowane, książki serwisowe, instrukcja obsługi auta, książka od radia, dwa kluczyki plus trzeci serwisowy. Samochód od nowości miał dwóch właścicieli z tym, że tak naprawdę drugi właściciel po zakupie odstawił auto do garażu, przez ten czas gromadził części ale jednak zdecydował się sprzedać DZIĘKUJE MU ZA TO natomiast pierwszy właściciel użytkował go od dnia zakupu 16.04.1986 (data wpisana w książkę serwisową) do roku 2008, śmieje się że musiał to być stary kawaler ponieważ samochód jest zachowany w stanie praktycznie idealnym. Środek auta powala na kolana wszystko jak nowe, popielniczki nigdy nie używane, siedzenia nie przetarte, wycieraczki tylne wyglądają jak nowe, bagażnik bez żadnych przetarć, koło zapasowe wyjmowałem chyba po raz pierwszy ponieważ guma aż zassała się do blachy, przebieg auta to 224 tyś zgodny z książka serwisową. Od strony mechaniki nie mogę się za bardzo wypowiedzieć ponieważ auto stało od 2008r a ja nie miałem za bardzo możliwości jeżdżenia (samochód w trakcie rejestracji na zabytek) jednak poprzedni właściciel dorzucił sporo nowych części z fakturą na kwotę 140euro (rozrząd, filtry, paski, łożyska, amortyzatory, wycieraczki). Blacharsko są miejsca do poprawy jednak nie jest to aż tak rażące, największy minus to rdza przy prawym kielichu jednak źle nie jest. Przewidziane plany co do samochodu to utrzymanie pełnego oryginału, doprowadzenie wszystkiego do ideału i cieszenie się każda przejażdżka. I to by było na tyle przepraszam za zanudzanie, ale chciałem jakoś troszkę przedstawić historię auta. Wcześniej poprosiłem jeszcze o rozkodowanie numeru vin. Zdjęcia zamieszczę tylko muszę zorientować się jak.
Wartość
Numer podwozia WBADK510809643728
Kod typu 4051
Typ 520 I (EUR)
Typoszereg E E28 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M20
Pojemność skokowa 2.00
Moc 0
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor BRONZITBEIGE METALLIC (139)
Tapicerka (0264)
Data prod. 1986-04-04
Wyposażenie
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S351 WAERMESCHUTZGLAS BRAUN, RUNDUM
S400A SCHIEBE-HEBEDACH, MECHANISCH Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie
S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Roleta przeciwsłoneczna tylna
S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S915A nur Boden konserviert Brak konserwacji pokrycia zewn. |
|
|
|
|
Kargul1005
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 1468 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 9 Grudzień 2012, 16:03
Imię: Rafał |
|
|
Ciekawa historia autka i fajnie, że masz najlepszy silnik jaki był montowany w e28
Tu masz opis jak wstawić fotki: KLIK
Wstawiaj szybko zdjęcia bo jestem ciekaw jak cholera
Pozdrawiam i życzę powodzenia w pracach nad autkiem. |
_________________ E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG |
|
|
|
|
Szczep
Nadwozie: Exx
Model: 325e e30
Silnik: M20B27 SETA
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2011 Posty: 194 Skąd: Warszawa/Gdansk
|
Wysłany: 9 Grudzień 2012, 16:06
Imię: Kacper |
|
|
Hello! Historia ciekawa, z wyposażenia golasek, pokaż zdjęcia Bronzita,
chętnych do podziwiania pewnie niemało! |
_________________ E30 325e 04/1987 Bronzitbeige Metalic (#139)
|
|
|
|
|
grulson
grulson
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 165 Skąd: NN
|
Wysłany: 9 Grudzień 2012, 19:33
Imię: Łukasz |
|
|
Czas dopiero pozwała a więc działam w temacie zdjęć które właśnie się kopiują, tylko nie do końca rozumiem o co chodzi z ,,Po wgraniu fotki wybieramy link KOD FORUM"? |
|
|
|
|
Kargul1005
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 1468 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 9 Grudzień 2012, 20:22
Imię: Rafał |
|
|
grulson napisał/a: | Czas dopiero pozwała a więc działam w temacie zdjęć które właśnie się kopiują, tylko nie do końca rozumiem o co chodzi z ,,Po wgraniu fotki wybieramy link KOD FORUM"? |
Tak kopiujesz ten link (wystarczy najechać myszką i kliknąć raz prawy przycisk) wybierasz kopiuj i wklejasz w treść postu na forum. Zobaczysz, że to banalnie proste |
_________________ E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG |
|
|
|
|
grulson
grulson
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 165 Skąd: NN
|
|
|
|
|
Kargul1005
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 1468 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 9 Grudzień 2012, 23:03
Imię: Rafał |
|
|
Ładniutka jest Gratuluję zakupu!
Widzę, że wersja beż katalizatora he he
Chyba wybrałeś linki bezpośrednie, zamiast "kod forum" |
_________________ E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG |
|
|
|
|
grulson
grulson
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 165 Skąd: NN
|
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 07:53
Imię: Łukasz |
|
|
Tak wersja bez katalizatora , wyposazenia też praktycznie nie ma ale to dobrze bo nie ma się co popsuć:) a ze zdjeciami miałem jakiś problem:) Obecnie samochód rozebrany z galanteri i przygotowany do kosmetyki. |
|
|
|
|
Szczep
Nadwozie: Exx
Model: 325e e30
Silnik: M20B27 SETA
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2011 Posty: 194 Skąd: Warszawa/Gdansk
|
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 12:35
Imię: Kacper |
|
|
Wygląda świetnie. Bardzo ładne zestawienie kolorów, takie klasyczne.
Jak z kołem? Niczego więcej do szczęścia mu nie brakuje!
Tylny pas lekko falujący, ale to drobiazg przy tak ładnym egzemplarzu.
Fot nigdy za wiele, podsyłaj aktualizację. |
_________________ E30 325e 04/1987 Bronzitbeige Metalic (#139)
|
|
|
|
|
Diesel
Nadwozie: E12
Model: 530i
Silnik: m30b30
Rok produkcji: 1976
Dołączył: 22 Cze 2011 Posty: 304 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 15:22
Imię: Michal |
|
|
Śliczny kolorek przydała by mi się ta twoja maska |
|
|
|
|
Mulder
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 1921 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 16:16
Imię: Maciek |
|
|
pozwoliłem sobie wrzucić foty bezpośrednio...
fajne autko
|
_________________ Черный Bymep
|
|
|
|
|
Dixi
Ojciec Dyrektor n° 1
Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 4806 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 16:40
Imię: Damian |
|
|
Bardzo fajne autko |
_________________ E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
|
|
|
|
|
Kamil
Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Szczep
Nadwozie: Exx
Model: 325e e30
Silnik: M20B27 SETA
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2011 Posty: 194 Skąd: Warszawa/Gdansk
|
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 18:56
Imię: Kacper |
|
|
Kurder, już 5-ty raz oglądam te zdjęcia i nie mogę się napatrzeć. Ale bym jeździł! |
_________________ E30 325e 04/1987 Bronzitbeige Metalic (#139)
|
|
|
|
|
Dixi
Ojciec Dyrektor n° 1
Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 4806 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 18:59
Imię: Damian |
|
|
Szczep, może czas kupić sobie E28 |
_________________ E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
|
|
|
|
|
grulson
grulson
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 165 Skąd: NN
|
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 20:21
Imię: Łukasz |
|
|
Dziękuje za wrzucenie fotek ja jakoś miałem problem. Z kołem nic na razie nie będę robił, che go doprowadzić do stanu w 100% jak fabryka wypuściła. Pas tylny to moja wina, przy wjeżdżaniu na najazd tłumik lekko zahaczył, dodatkowo obejmy puściły (rdza) lekko poszedł do tyłu i naruszył pas. Zdjęcia postaram się wrzucać na bieżąco. Dzisiaj rozkręcałem i czyściłem zderzaki w dalszych planach usunięcie rdzy oraz polerka całego nadwozia. |
|
|
|
|
grulson
grulson
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 165 Skąd: NN
|
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 21:03
Imię: Łukasz |
|
|
Instrukcja wklejania fotek jest naprawdę prosta jednak wczoraj naprawdę jakoś nie mogłem tego zrobić. Jutro wrzucę aktualne fotki bo zostały mi już tylko wnętrza i na dodatek pomniejszone. |
|
|
|
|
Przemas
Przemas
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 588 Skąd: Konin/Warszawa
|
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 10:59
Imię: Przemek |
|
|
Fajna historia
Krótka i przez to łaskawa dla auta |
_________________
|
|
|
|
|
deric
(Oo==[][]==oO)
Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M52B28
Rok produkcji: 10/85r
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 208 Skąd: PK
|
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 13:01
Imię: Dominik |
|
|
fura bardzo ladnie wyglada, mam pytanie odnosnie radia czy zapamietuje stacje radiowe? mam takie samo i zawsze jak juz cos tam ustawie a potem je wylacze to wszystko zapomina i znowu musze ustawiac |
|
|
|
|
lukas
Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: 2,4 turbo diesel
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 24 Maj 2011 Posty: 303 Skąd: kwidzyn
|
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 14:05
Imię: łukasz |
|
|
Diesel napisał/a: | Śliczny kolorek przydała by mi się ta twoja maska |
i fotel kierowcy bo dawna poluję na taki |
_________________
|
|
|
|
|
Szczep
Nadwozie: Exx
Model: 325e e30
Silnik: M20B27 SETA
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2011 Posty: 194 Skąd: Warszawa/Gdansk
|
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 15:38
Imię: Kacper |
|
|
Mam takie pytanko do wtajemniczonych:
Czy regulacja balansu głośników mogła sie znajdowac w panelu ogrzewania, tak jak ma zdjeciach powyzej? ...czy też powinna być niżej, w pustym miejscu przy radiu? |
_________________ E30 325e 04/1987 Bronzitbeige Metalic (#139)
|
|
|
|
|
Mulder
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 1921 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 15:48
Imię: Maciek |
|
|
powinno być wg mnie przy radiu
przy nawiewach klima być winna |
_________________ Черный Bymep
|
|
|
|
|
Przemas
Przemas
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 588 Skąd: Konin/Warszawa
|
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 16:12
Imię: Przemek |
|
|
Szczep napisał/a: | Czy regulacja balansu głośników mogła sie znajdowac w panelu ogrzewania, tak jak ma zdjeciach powyzej? ...czy też powinna być niżej, w pustym miejscu przy radiu? |
Patrz jaka spryciula dobre oko nie jest złe |
_________________
|
|
|
|
|
grulson
grulson
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 165 Skąd: NN
|
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 18:37
Imię: Łukasz |
|
|
Co do radia to jakoś przypadkiem ustawiłem RMF FM i dziwnym trafem dalej odbiera jak się włączy radio, ale sprawdzę dla pewności ustawiając kilka stacji, co do regulacji balansu to wróci na swoje miejsce. Zrobiłem dzisiaj parę fotek przedstawiających auto przed kosmetyką.
Po zrobieniu zdjęć miałem mały problem z ruszeniem
To co udało mi się już wyczyścić
Największy minus samochodu rdza przy kielichu.
|
|
|
|
|
Szczep
Nadwozie: Exx
Model: 325e e30
Silnik: M20B27 SETA
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2011 Posty: 194 Skąd: Warszawa/Gdansk
|
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 18:51
Imię: Kacper |
|
|
Solidnie! Fajna robota, widzę że komora juz w miare ogarnięta. Czym czyściłeś kolektor? |
_________________ E30 325e 04/1987 Bronzitbeige Metalic (#139)
|
|
|
|
|
Przemas
Przemas
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 588 Skąd: Konin/Warszawa
|
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 19:36
Imię: Przemek |
|
|
grulson napisał/a: | Największy minus samochodu rdza przy kielichu. |
Masz świadomość, że kielich ma podwójne poszycie blachy? |
_________________
|
|
|
|
|
grulson
grulson
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 165 Skąd: NN
|
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 19:51
Imię: Łukasz |
|
|
Tak rozmawiałem już ze znajomym który zajmuje się blacharstwem uświadomił mnie co i jak jest w e28. Jeżeli chodzi o kolektor to miałem wszystko rozbierać i szkiełkować, jednak jak pojechałem umyć silnik to znajomy spryskał czymś całość i efekt jest taki sam pytałem wcześniej czy to kwas, powiedział że nie, a tajemnicy nie zdradzi. Przemek mam do ciebie pytanie odnośnie agencji ubezpieczeniowej. Niedługo będę miał żółte tablice do tej pory każdy zabytkowy samochód ubezpieczałem w PZU, pytanie w której ty ubezpieczasz? |
|
|
|
|
Przemas
Przemas
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 588 Skąd: Konin/Warszawa
|
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 19:55
Imię: Przemek |
|
|
grulson napisał/a: | pytałem wcześniej czy to kwas, powiedział że nie, a tajemnicy nie zdradzi |
A to cwaniak |
_________________
|
|
|
|
|
Szczep
Nadwozie: Exx
Model: 325e e30
Silnik: M20B27 SETA
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2011 Posty: 194 Skąd: Warszawa/Gdansk
|
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 20:03
Imię: Kacper |
|
|
No cóż mi pozostaje - musze zadzwonić do swoich znajomych, może też mają jakieś sekretne mikstury efekt jest niezly, juz chcialem pisac, ze szkiełkowany... |
_________________ E30 325e 04/1987 Bronzitbeige Metalic (#139)
|
|
|
|
|
Przemas
Przemas
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 588 Skąd: Konin/Warszawa
|
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 20:09
Imię: Przemek |
|
|
Szczep napisał/a: | do swoich znajomych |
Wiem nawet do kogo |
_________________
|
|
|
|
|
|