E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E28 520i] BRONZITBEIGE
Autor Wiadomość
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 165
Skąd: NN
Wysłany: 9 Grudzień 2012, 15:43   [E28 520i] BRONZITBEIGE
   Imię: Łukasz


Witam, od dawna marzyłem o modelu e28. Pierwszy kontakt z tym autem miałem w wieku 15lat, był to model 528i z przegrzanym motorem :( jednak miałem możliwość przejażdżki. Do tej pory posiadałem Mercedesa w108 z 1966r , którego sam odrestaurowałem oraz niezliczoną ilość fiatów 125p od roczników 1971 do 1981. Przyszedł czas kiedy trzeba było sprzedać wszystkie samochody a na otarcie łez kupić jakiegoś youngtimera. Wybór padł oczywiście na BMW e28. Przeglądałem na bieżąco allegro jednak wiedziałem, że na pewno w Polsce nie kupię tego co bym chciał. Wybór padł na dobrze każdemu znaną stronę autoscout24.pl. Pierwsze odwiedziny strony, pierwszy rzut oka i już wiedziałem, że będzie moja, kolor fajny (wcześniej miałem czarnego mercedesa i już mnie szlag trafiał żeby go utrzymać w czystości) wyposażenie to tak naprawdę wspomaganie kierownicy :) jednak sprzedający był osobą prywatna (nie żaden handlarz TUREK) więc wiadomo, że nie kłamał. Miejsce pobytu AUSTRIA :) Szybka decyzja dzwonimy wysyłamy zaliczkę jedziemy i bierzemy. Sprzedający wysłał dodatkowe zdjęcia opisał trochę historię auta, umówiliśmy termin odbioru i tak czekałem ponad miesiąc odliczając dni (akurat jak czas zawsze szybko mija tak teraz wszystko się dłużyło). Samochód można było ściągnąć do Polski na tak zwanym powrocie czyli laweciarz podjeżdża we wskazane miejsce odbiera auto i przywozi pod dom dodatkowo zgarniając 1500zł, jednak doszedłem do wniosku że jeżeli jest to samochód marzeń to musi być zapoczątkowana historia od początku zakupu i tak właśnie wynajętym Mercedesem Sprinterem razem z małżonką ruszyliśmy do Klagenfurtu. Na miejscu okazało się, że samochód jest w jeszcze lepszym stanie w jakim go sobie wyobrażałem, dodatkowo wszystko od nowości zachowane, książki serwisowe, instrukcja obsługi auta, książka od radia, dwa kluczyki plus trzeci serwisowy. Samochód od nowości miał dwóch właścicieli z tym, że tak naprawdę drugi właściciel po zakupie odstawił auto do garażu, przez ten czas gromadził części ale jednak zdecydował się sprzedać DZIĘKUJE MU ZA TO :) natomiast pierwszy właściciel użytkował go od dnia zakupu 16.04.1986 (data wpisana w książkę serwisową) do roku 2008, śmieje się że musiał to być stary kawaler ponieważ samochód jest zachowany w stanie praktycznie idealnym. Środek auta powala na kolana wszystko jak nowe, popielniczki nigdy nie używane, siedzenia nie przetarte, wycieraczki tylne wyglądają jak nowe, bagażnik bez żadnych przetarć, koło zapasowe wyjmowałem chyba po raz pierwszy ponieważ guma aż zassała się do blachy, przebieg auta to 224 tyś zgodny z książka serwisową. Od strony mechaniki nie mogę się za bardzo wypowiedzieć ponieważ auto stało od 2008r a ja nie miałem za bardzo możliwości jeżdżenia (samochód w trakcie rejestracji na zabytek) jednak poprzedni właściciel dorzucił sporo nowych części z fakturą na kwotę 140euro (rozrząd, filtry, paski, łożyska, amortyzatory, wycieraczki). Blacharsko są miejsca do poprawy jednak nie jest to aż tak rażące, największy minus to rdza przy prawym kielichu jednak źle nie jest. Przewidziane plany co do samochodu to utrzymanie pełnego oryginału, doprowadzenie wszystkiego do ideału i cieszenie się każda przejażdżka. I to by było na tyle przepraszam za zanudzanie, ale chciałem jakoś troszkę przedstawić historię auta. Wcześniej poprosiłem jeszcze o rozkodowanie numeru vin. Zdjęcia zamieszczę tylko muszę zorientować się jak.


Wartość
Numer podwozia WBADK510809643728
Kod typu 4051
Typ 520 I (EUR)
Typoszereg E E28 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M20
Pojemność skokowa 2.00
Moc 0
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor BRONZITBEIGE METALLIC (139)
Tapicerka (0264)
Data prod. 1986-04-04

Wyposażenie

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S351 WAERMESCHUTZGLAS BRAUN, RUNDUM
S400A SCHIEBE-HEBEDACH, MECHANISCH Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie
S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Roleta przeciwsłoneczna tylna
S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S915A nur Boden konserviert Brak konserwacji pokrycia zewn. :D
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 9 Grudzień 2012, 16:03   
   Imię: Rafał


Ciekawa historia autka i fajnie, że masz najlepszy silnik jaki był montowany w e28 :D
Tu masz opis jak wstawić fotki: KLIK
Wstawiaj szybko zdjęcia bo jestem ciekaw jak cholera :)
Pozdrawiam i życzę powodzenia w pracach nad autkiem.
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
Szczep 

Nadwozie: Exx
Model: 325e e30
Silnik: M20B27 SETA
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2011
Posty: 194
Skąd: Warszawa/Gdansk
Wysłany: 9 Grudzień 2012, 16:06   
   Imię: Kacper


Hello! Historia ciekawa, z wyposażenia golasek, pokaż zdjęcia Bronzita,
chętnych do podziwiania pewnie niemało! <oczko>
_________________
E30 325e 04/1987 Bronzitbeige Metalic (#139)
 
 
     
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 165
Skąd: NN
Wysłany: 9 Grudzień 2012, 19:33   
   Imię: Łukasz


Czas dopiero pozwała a więc działam w temacie zdjęć które właśnie się kopiują, tylko nie do końca rozumiem o co chodzi z ,,Po wgraniu fotki wybieramy link KOD FORUM"?
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 9 Grudzień 2012, 20:22   
   Imię: Rafał


grulson napisał/a:
Czas dopiero pozwała a więc działam w temacie zdjęć które właśnie się kopiują, tylko nie do końca rozumiem o co chodzi z ,,Po wgraniu fotki wybieramy link KOD FORUM"?

Tak kopiujesz ten link (wystarczy najechać myszką i kliknąć raz prawy przycisk) wybierasz kopiuj i wklejasz w treść postu na forum. Zobaczysz, że to banalnie proste :)
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 165
Skąd: NN
Wysłany: 9 Grudzień 2012, 20:41   
   Imię: Łukasz


Zdjęcia może nie najlepsze ale niestety nie posiadam lepszych.

http://img7.imageshack.us/img7/8333/p1050810p.jpg

http://img248.imageshack....08/p1050790.jpg

http://img812.imageshack....9/p1050787l.jpg

http://img441.imageshack....3/p1050822t.jpg

http://img708.imageshack..../p1050808rd.jpg

http://img837.imageshack....2/p1050745r.jpg

http://img62.imageshack.us/img62/361/p1050738i.jpg

http://img22.imageshack.u...5/p1050741a.jpg

http://img100.imageshack....8/p1050824j.jpg

http://img201.imageshack....0/p1050825a.jpg

http://img22.imageshack.u...0/p1050803a.jpg

http://img827.imageshack....6/p1050782p.jpg

http://img163.imageshack....6/p1050801q.jpg

http://img692.imageshack....3/p1050783o.jpg
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 9 Grudzień 2012, 23:03   
   Imię: Rafał


Ładniutka jest :) Gratuluję zakupu!
Widzę, że wersja beż katalizatora he he
Chyba wybrałeś linki bezpośrednie, zamiast "kod forum"
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 165
Skąd: NN
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 07:53   
   Imię: Łukasz


Tak wersja bez katalizatora :) , wyposazenia też praktycznie nie ma ale to dobrze bo nie ma się co popsuć:) a ze zdjeciami miałem jakiś problem:) Obecnie samochód rozebrany z galanteri i przygotowany do kosmetyki.
 
 
     
Szczep 

Nadwozie: Exx
Model: 325e e30
Silnik: M20B27 SETA
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2011
Posty: 194
Skąd: Warszawa/Gdansk
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 12:35   
   Imię: Kacper


Wygląda świetnie. Bardzo ładne zestawienie kolorów, takie klasyczne.
Jak z kołem? Niczego więcej do szczęścia mu nie brakuje!
Tylny pas lekko falujący, ale to drobiazg przy tak ładnym egzemplarzu.

Fot nigdy za wiele, podsyłaj aktualizację. <oko>
_________________
E30 325e 04/1987 Bronzitbeige Metalic (#139)
 
 
     
Diesel 

Nadwozie: E12
Model: 530i
Silnik: m30b30
Rok produkcji: 1976
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 304
Skąd: Lublin
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 15:22   
   Imię: Michal


Śliczny kolorek przydała by mi się ta twoja maska :D
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 16:16   
   Imię: Maciek


pozwoliłem sobie wrzucić foty bezpośrednio...
fajne autko



























_________________
Черный Bymep
 
 
     
Dixi 
Ojciec Dyrektor n° 1


Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 4806
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 16:40   
   Imię: Damian


Bardzo fajne autko :D :D
_________________
E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 17:09   
   Imię: Kamil


ładny stan.
Gratuluję! <czapka>
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Szczep 

Nadwozie: Exx
Model: 325e e30
Silnik: M20B27 SETA
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2011
Posty: 194
Skąd: Warszawa/Gdansk
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 18:56   
   Imię: Kacper


Kurder, już 5-ty raz oglądam te zdjęcia i nie mogę się napatrzeć. Ale bym jeździł! <cwaniak>
_________________
E30 325e 04/1987 Bronzitbeige Metalic (#139)
 
 
     
Dixi 
Ojciec Dyrektor n° 1


Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 4806
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 18:59   
   Imię: Damian


Szczep, może czas kupić sobie E28 :D
_________________
E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
 
 
     
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 165
Skąd: NN
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 20:21   
   Imię: Łukasz


Dziękuje za wrzucenie fotek ja jakoś miałem problem. Z kołem nic na razie nie będę robił, che go doprowadzić do stanu w 100% jak fabryka wypuściła. Pas tylny to moja wina, przy wjeżdżaniu na najazd tłumik lekko zahaczył, dodatkowo obejmy puściły (rdza) lekko poszedł do tyłu i naruszył pas. Zdjęcia postaram się wrzucać na bieżąco. Dzisiaj rozkręcałem i czyściłem zderzaki w dalszych planach usunięcie rdzy oraz polerka całego nadwozia.
 
 
     
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 165
Skąd: NN
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 21:03   
   Imię: Łukasz


Instrukcja wklejania fotek jest naprawdę prosta jednak wczoraj naprawdę jakoś nie mogłem tego zrobić. Jutro wrzucę aktualne fotki bo zostały mi już tylko wnętrza i na dodatek pomniejszone.
 
 
     
Przemas 
Przemas


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: Konin/Warszawa
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 10:59   
   Imię: Przemek


Fajna historia :D

Krótka i przez to łaskawa dla auta :)
_________________

 
 
     
deric 
(Oo==[][]==oO)

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M52B28
Rok produkcji: 10/85r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 208
Skąd: PK
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 13:01   
   Imię: Dominik


fura bardzo ladnie wyglada, mam pytanie odnosnie radia czy zapamietuje stacje radiowe? mam takie samo i zawsze jak juz cos tam ustawie a potem je wylacze to wszystko zapomina i znowu musze ustawiac
 
 
     
lukas 


Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: 2,4 turbo diesel
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 24 Maj 2011
Posty: 303
Skąd: kwidzyn
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 14:05   
   Imię: łukasz


Diesel napisał/a:
Śliczny kolorek przydała by mi się ta twoja maska :D


i fotel kierowcy bo dawna poluję na taki :)
_________________

 
 
     
Szczep 

Nadwozie: Exx
Model: 325e e30
Silnik: M20B27 SETA
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2011
Posty: 194
Skąd: Warszawa/Gdansk
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 15:38   
   Imię: Kacper


Mam takie pytanko do wtajemniczonych:
Czy regulacja balansu głośników mogła sie znajdowac w panelu ogrzewania, tak jak ma zdjeciach powyzej? ...czy też powinna być niżej, w pustym miejscu przy radiu?
_________________
E30 325e 04/1987 Bronzitbeige Metalic (#139)
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 15:48   
   Imię: Maciek


powinno być wg mnie przy radiu :)

przy nawiewach klima być winna :)
_________________
Черный Bymep
 
 
     
Przemas 
Przemas


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: Konin/Warszawa
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 16:12   
   Imię: Przemek


Szczep napisał/a:
Czy regulacja balansu głośników mogła sie znajdowac w panelu ogrzewania, tak jak ma zdjeciach powyzej? ...czy też powinna być niżej, w pustym miejscu przy radiu?


Patrz jaka spryciula <mina> dobre oko nie jest złe :D
_________________

 
 
     
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 165
Skąd: NN
  Wysłany: 11 Grudzień 2012, 18:37   
   Imię: Łukasz


Co do radia to jakoś przypadkiem ustawiłem RMF FM i dziwnym trafem dalej odbiera jak się włączy radio, ale sprawdzę dla pewności ustawiając kilka stacji, co do regulacji balansu to wróci na swoje miejsce. Zrobiłem dzisiaj parę fotek przedstawiających auto przed kosmetyką.

Po zrobieniu zdjęć miałem mały problem z ruszeniem :)






























To co udało mi się już wyczyścić











Największy minus samochodu rdza przy kielichu.

 
 
     
Szczep 

Nadwozie: Exx
Model: 325e e30
Silnik: M20B27 SETA
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2011
Posty: 194
Skąd: Warszawa/Gdansk
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 18:51   
   Imię: Kacper


Solidnie! Fajna robota, widzę że komora juz w miare ogarnięta. Czym czyściłeś kolektor?
_________________
E30 325e 04/1987 Bronzitbeige Metalic (#139)
 
 
     
Przemas 
Przemas


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: Konin/Warszawa
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 19:36   
   Imię: Przemek


grulson napisał/a:
Największy minus samochodu rdza przy kielichu.


Masz świadomość, że kielich ma podwójne poszycie blachy?
_________________

 
 
     
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 165
Skąd: NN
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 19:51   
   Imię: Łukasz


Tak rozmawiałem już ze znajomym który zajmuje się blacharstwem uświadomił mnie co i jak jest w e28. Jeżeli chodzi o kolektor to miałem wszystko rozbierać i szkiełkować, jednak jak pojechałem umyć silnik to znajomy spryskał czymś całość i efekt jest taki sam :) pytałem wcześniej czy to kwas, powiedział że nie, a tajemnicy nie zdradzi. Przemek mam do ciebie pytanie odnośnie agencji ubezpieczeniowej. Niedługo będę miał żółte tablice do tej pory każdy zabytkowy samochód ubezpieczałem w PZU, pytanie w której ty ubezpieczasz?
 
 
     
Przemas 
Przemas


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: Konin/Warszawa
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 19:55   
   Imię: Przemek


grulson napisał/a:
pytałem wcześniej czy to kwas, powiedział że nie, a tajemnicy nie zdradzi


A to cwaniak :D
_________________

 
 
     
Szczep 

Nadwozie: Exx
Model: 325e e30
Silnik: M20B27 SETA
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2011
Posty: 194
Skąd: Warszawa/Gdansk
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 20:03   
   Imię: Kacper


No cóż mi pozostaje - musze zadzwonić do swoich znajomych, może też mają jakieś sekretne mikstury :D efekt jest niezly, juz chcialem pisac, ze szkiełkowany...
_________________
E30 325e 04/1987 Bronzitbeige Metalic (#139)
 
 
     
Przemas 
Przemas


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: Konin/Warszawa
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 20:09   
   Imię: Przemek


Szczep napisał/a:
do swoich znajomych


Wiem nawet do kogo <mina>
_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,042 sekundy. Zapytań do SQL: 12