E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
FSO 1500 czyli ostatni "duży Fiat" - 1991 r by Tom
Autor Wiadomość
Tomek_k 


Nadwozie: Exx
Model: 528i xDrive (F10)
Silnik: 528
Rok produkcji: 2012
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 6
Skąd: SOPOT
Wysłany: 20 Marzec 2012, 10:22   FSO 1500 czyli ostatni "duży Fiat" - 1991 r by Tom
   Imię: Tomek


5 lat temu zaprzyjaźniony fotoreporter GW dał mi cynk że gdzieś w Słupsku starsi Państwo posiadają Fiata 125p, najprawdopodobniej z końca produkcji, w bdb stanie z minimalnym przebiegiem... Wziąłem telefon, zadzwoniłem, okazało się że tajemniczym autem jest FSO 1500 tzw. "ostatni wypust", produkcja 1991, pierwszy właściciel rocznik 1931, w zasadzie jeszcze nie wie czy chce go sprzedać czy nie. Nie miałem wtedy możliwości żeby kupić to auto więc sobie odpuściłem temat. Auto w stanie idealnym, zero korozji.




W 2007 roku postanowiłem zainteresować się tematem, wykonałem telefon, pojechałem na oględziny. Okazało się że przedmiotem mojego zainteresowania jest prawie nowy "duży Fiat" w stanie w zasadzie fabrycznym. Przebieg od nowości wynosił wtedy w 2007 roku 17 tys km. Jako że wizytę tamtą potraktowałem jako ciekawostkę, zostawiłem namiaty do siebie i poprosiłem o kontakt gdyby zechcieli się jedak z autem rozstać, bowiem nie byli na 100% zdecydowani na rozstanie się z autem a ja na jego zakup.







Był początek 2009 roku - zadzwonili ponownie, okazało się że wóz od 2 lat praktycznie stoi nie używany w garażu, panu właścicielowi zdrowie nie pozwala już jeździć, że jeśli jestem zainteresowany to mogę przyjechać. Rzecz działa się jakoś w Listopadzie a ja wciąż nie miałem czasu żeby wybrać się do Słupska. W końcu udało się i dobiłem targu.




Fiacik w momencie podpisywania umowy miał na liczniku 17028 km czyli w zasadzie taki sam jak w 2007 r. Po wyjeździe z garażu okazało się że hamulce trochę blokują, auto w zasadzie nie chce jechać, dławi się i jakoś opornie wszystko mu idzie. Dwie rundy wokół osiedla, powolna rozgrzewka silnika, już czuć było że mechanizmy budzą się do życia a hamulce coraz słabiej trzymają. Postanowiłem nieco przegonić auto bowiem brak chęci do wkręcania się na obroty był irytujący. Kilka dokręceń silnika do niebotycznych 4,5 tys obr/min z gazem w podłodzie zrobiło swoje, auto zaczęło przyspieszać i w miarę równo pracować.

Sparciałe 18 letnie opony sprawiły że prędkość przelotowa w okolicach 60-70 km/h skutecznie irytowała innych kierujących choć starałem się jechać jak najbliżej prawej strony i ułatwiać im wyprzedzanie.




Fiacik jest wersją "czegotoniemającą", mianowicie posiada zespół napędowy od Poloneza wraz z 5 biegową skrzynią biegów, podgrzewaną tylną szybę, światła awaryjne, czarną welurową tapicerkę (ponoć, bo na zewnątrz od nowego są pokrowce), okrągłe zegary i tylne światło przeciwmgielne. Poza tym jest totalnie zakonserwowany,czeka mnie sporo czyszczenia...

Z uwagi na jeszcze nie zabytkowy charakter więcej stoi w garażu niż moje pozostałe auta ale myślę że za parę lat będzie podobnie postrzegany.
_________________
Fiat 1500 '66, Polski Fiat 125p 1300 '71, Polski Fiat 132p 1800 '74, Polski Fiat 125p Akropolis 1800 ' 76, Fiat 131 1600 Supermirafiori ' 78, Polonez 1500 '80, FSO 1500 '91, Fiat 126 Town '99,Polonez Caro Plus '99, BMW 528i xDrive '12
  
 
 
     
Dixi 
Ojciec Dyrektor n° 1


Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 4806
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20 Marzec 2012, 11:29   
   Imię: Damian


No widzę, że największe rodzynki zostawiasz na sam koniec :mrgreen:

PS. Jak tylko wyjedzie wiesz skąd to jadę obejrzeć efekty :mrgreen:
_________________
E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
 
 
     
Dominik4x4 
Diesel Power

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 717
Skąd: Chorzów-Bytom
Wysłany: 21 Marzec 2012, 16:00   
   Imię: Dominik


Bardzo ładny Kanciok :-D Fakt że jeszcze młody ale stan :shock: nic ino pozazdrościć 8-)
_________________
E28 524td 04/87 :) było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
 
 
     
Tomek_k 


Nadwozie: Exx
Model: 528i xDrive (F10)
Silnik: 528
Rok produkcji: 2012
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 6
Skąd: SOPOT
Wysłany: 10 Czerwiec 2012, 22:34   
   Imię: Tomek


Pamiętacie jeszcze moje auto? Praktycznie nowy FSO 1500 z końcówki produkcji (1991) kupiony przeze mnie od starszych państwa ze Słupska kilka lat temu. Przestawiany z kąta w kąt w garażu zniechęcał mnie do korzystania z uwagi na fatalnie przeprowadzoną wiele lat temu naprawę lakierniczą dachu, maski i krawędzi błotników. Efekt "przebiegnięcia się" po aucie jakiegoś bezmózgowca gdy samochód raz zaparkował na noc przed domem syna właścicieli.

Wreszcie trafiłem na lakiernika któremu nie boję się powierzyć auta. Samochód będzie cały polakierowany na nowo. Korzystając z wiosennej pogodny dokonałem demontażu większości galanterii celem zawiezienia auta do dalszych prac. Zdemontowałem m.in. listwy boczne pod którymi o dziwo nie było grama korozji, zderzaki, nadkola, klamki. Nieźle się przy tym upaprałem bowiem auto zostało zakonserwowane tak jakby właściciel był co najmniej właścicielem firmy produkującej środki konserwujące.
Nie podjąłem się demontażu listew rynienek, listew chromowanych wokół drzwi oraz parapetów z uwagi na to że boję się je zniszczyć. Mam nadzieję że lakiernik który kilka Fiatów 125p "zjeździł" zrobi to bezboleśnie.
Po zmyciu wszystkiego zużywając 2 butelki "ekstrakcyjnej" autko prezentuje się tak:

















_________________
Fiat 1500 '66, Polski Fiat 125p 1300 '71, Polski Fiat 132p 1800 '74, Polski Fiat 125p Akropolis 1800 ' 76, Fiat 131 1600 Supermirafiori ' 78, Polonez 1500 '80, FSO 1500 '91, Fiat 126 Town '99,Polonez Caro Plus '99, BMW 528i xDrive '12
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,023 sekundy. Zapytań do SQL: 11