E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
Do usunięcia
Autor Wiadomość
dulas 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: m30b25
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 277
Skąd: Toruń
Wysłany: 21 Styczeń 2011, 23:47   Do usunięcia
   Imię: Marcin


Na forum jestem już dłuższy czas lecz nigdy nie prezentowałem swojego auta.
Poprzednia e28 okazała się zdatna tylko na złom więc po kilkumiesięcznych poszukiwaniach odkupiłem auto od użytkownika BMF , który z kolei odkupił je od Piciuzzz'a.
Poprzednie e28 było moim dupowozem i po dogłębnym obejrzeniu okazała się totalnym złomem... Jedynie silnik był w dobrym stanie.
Nie będę się już więcej rozpisywał na temat poprzedniej 524td temat jest poświęcony mojemu delfinkowi, który jest pomimo nieciekawego wyglądu zewnętrznego bardzo dobrą bazą do remontu. Najważniejsze dla mnie było to, że żaden pan Henio nie spawał jej u siebie w stodole :-)
Po przejechaniu kilku tysięcy km kolejnym dieslem i po przejażdżce E28 kargula1005 zakochałem się w dźwięku benzyniaka.
Potem usłyszałem to samo auto w blaszaku i powiedziałem kargulowi, że muszę coś z tym zrobić aby moje auto też tak brzmiało... Jedynym rozwiązaniem w tej jakże trudnej sytuacji była zmiana silnika na benzynowy...
Wybór padł na jednostkę m30 ze względu na wspaniały i głęboki dźwięk oraz zadowalające mnie przyspieszenie, czego ani diesel, ani nawet m20b20 nie mogły mi dać...
Trafiła się okazja, aby odkupić silnik z auta, które bardzo dobrze znam :-)
No i w ten sposób stałem się posiadaczem silnika m30b28 wraz ze wszystkim co będzie mi potrzebne do swapu.
Wiele osób może mnie oskarżać o profanację oryginalności rekina, lecz robię to tylko dla jego dobra ;-)
Jako przestrogę dla wszystkich, którzy chcą się zabrać za remont lub swap auta mogę powiedzieć, że podstawa to sztywno określony tor działania i dupowóz (bez niego ani rusz!).
Na początku wstawię zdjęcie felgi, którą planuję zamontować w mojej e28:

Felga jest brudna i przed piaskowaniem oraz innymi operacjami, które na chwilę obecną będą tajemnicą ;-P
Felga to Ronal R9 o rozmiarze 16" 8,5J
Zdjęcia postaram się na bieżąco dodawać adekwatnie do postępu prac.
  
 
 
     
M-EJ 

Nadwozie: Exx
Model: qqqq
Silnik: qqqw
Rok produkcji: 6666
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 888
Skąd: kwkwkw
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 04:19   
   Imię: qqqq


Wróciłem, widziałem, będzie gicior
_________________
 
 
     
Ślivak 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1049
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 13:31   
   Imię: Łukasz


Fajna felga na nasze drogi, nie za duża nie za mała. Takie vintage. Trochę balona pozostanie
Uwielbiam balony :shock:
Jakie będą środki? Malowane czy jednolite z całością? :roll:
 
 
     
dulas 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: m30b25
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 277
Skąd: Toruń
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 13:51   
   Imię: Marcin


Na pewno będą polerowane ranty. Co do koloru to nie jestem pewien ale chodzi mi po głowie biały. Powinien się ładnie komponować z białymi paskami na bokach.
 
 
     
Ślivak 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1049
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 14:17   
   Imię: Łukasz




Będzie grubo :mrgreen:
Tylko, żeby dobrze dobrać biały. Myślę taki "nie za bardzo biały". Oby nie taki jak na OZach rajdowych. Taki kolor do e28 moim zdaniem nie pasuje. Mało szlachetny jest.
Czarne środki też mi się nie podobają. Jednolicie malowane z Mercedesem albo Porsche zawsze mi się kojarzą.
 
 
     
Ślivak 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1049
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 14:22   
   Imię: Łukasz


 
 
     
dulas 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: m30b25
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 277
Skąd: Toruń
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 14:32   
   Imię: Marcin


Masz rację, ten biały może by do starego fiata pasował. Teraz będę miał dylemat :shock:
 
 
     
Ślivak 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1049
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 14:39   
   Imię: Łukasz




Pooglądaj jeszcze w grafikach google, na Beczce są w kolorze nadwozia, no trochę ciemniejsze Też fajnie.
  
 
 
     
groocha 
5er Maniak

Nadwozie: Exx
Model: E34 520i E30 318i
Silnik: M50 M40
Rok produkcji: 1990 1989
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 4
Skąd: Wąbrzeźno Toruń
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 14:44   
   Imię: Marcin


ooo, widziałem auto jak był jeszcze traktor na pokładzie, teraz czekam na etapy prac oraz fotki z przekładki, szkoda że fotek auta nie dałeś, zawsze jakiś ślad i efekt oraz punkt odniesienia byłby później :D
 
 
     
VaRiot666 
Damian Andrzej Jura


Nadwozie: E28
Model: 524 TD; 520i
Silnik: 2,4 TD 2,0
Rok produkcji: 1983 1987
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 1540
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 14:44   
   Imię: Damian


dulas Ja bym pomalował na kolor nadwozia
_________________
jura.damian@gmail.com
 
 
     
dulas 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: m30b25
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 277
Skąd: Toruń
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 15:05   
   Imię: Marcin


Proszę i zdjęcia:



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us
Bociany odleciały na zimę :mrgreen: Amputacja silnika dobiegła końca dopiero o 3.30 w nocy :-P



Uploaded with ImageShack.us
nowy dźwigaciel czeka z niecierpliwością.



Uploaded with ImageShack.us
 
 
     
M-EJ 

Nadwozie: Exx
Model: qqqq
Silnik: qqqw
Rok produkcji: 6666
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 888
Skąd: kwkwkw
Wysłany: 27 Styczeń 2011, 01:29   
   Imię: qqqq


Coś do przodu ruszyło ?
_________________
 
 
     
Natalia 


Nadwozie: Exx
Model: Fiat uno
Silnik: 900
Rok produkcji: 2000
Dołączyła: 07 Sty 2011
Posty: 14
Skąd: Toruń
Wysłany: 27 Styczeń 2011, 02:01   
   Imię: Natalia


Marcin mówił coś w stylu, że "bociany odleciały na zimę". Nie bardzo wiem o co chodzi, ale tak powiedział :roll:
 
 
     
M-EJ 

Nadwozie: Exx
Model: qqqq
Silnik: qqqw
Rok produkcji: 6666
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 888
Skąd: kwkwkw
Wysłany: 27 Styczeń 2011, 16:17   
   Imię: qqqq


Natalia napisał/a:
Marcin mówił coś w stylu, że "bociany odleciały na zimę". Nie bardzo wiem o co chodzi, ale tak powiedział :roll:


Ba, nawet uczciliśmy to zdjęciem.

 
 
     
Natalia
Gość
Wysłany: 28 Styczeń 2011, 12:03   

Teraz to już wszystko jasne :-)
 
     
M-EJ 

Nadwozie: Exx
Model: qqqq
Silnik: qqqw
Rok produkcji: 6666
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 888
Skąd: kwkwkw
Wysłany: 31 Styczeń 2011, 00:49   
   Imię: qqqq







Spustoszałe gniazdo bocianów :mrgreen:

No i silniczek już w budzie :mrgreen:
Jest to tylko przymiarka silnika i przed remontem karoserii będzie wyciągany
 
 
     
dulas 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: m30b25
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 277
Skąd: Toruń
Wysłany: 20 Luty 2011, 15:33   
   Imię: Marcin


Jak na razie pracę stoją, niestety brak ogrzewania w garażu jest dużym problemem przy temperaturze -10 :-/ . Ale za to mam czas na zakupy :


Uploaded with ImageShack.us

chrom wygląda naprawdę dobrze ale i po stronach od rejestracji trochę śniedzieją, dlatego stwierdziłem że w późniejszym czasie w starych lampach zbije klosze i pójdą do chromowania :-) .
Doszedłem do wniosku po wielu nieprzespanych nocach że jednak zakładam pakiet m technik. Który akurat posiadam. Mam przedni i tylny zderzak, progi z zaślepkami, nakładki na błotniki. Do szczęścia brakuje mi lotki na klapę i oczywiście zaślepek do przedniego zderzaka :-( . Pracuje nad odlewem takich zaślepek, stworzyłem formę gipsową, niestety tylko jednostronną ale problem jest w tym że plastik abs nie nadaje sie do odlewów i poszukuje na razie dalej ori.

Takie pytanie do kolegów: jeśli w techniku nie ma przedniego pasa to jak w takim razie jest zamontowany przedni zderzak, dokładnie boczne części? Przy moim zderzaku m są jakieś płaskowniki ale śmierdzi mi to druciarstwem.

Ostatnio przeprowadzałem badania nad ołowiem zamiast szpachli i efekty są pozytywne. Taki oldschool w naprawach blacharskich. Jakoś szpachla do mnie nie przemawia po tym jak niejednokrotnie z kolegą naprawiałem kolejne szpachlowozy. Najpierw cynowanie podloża co zapewnia ochronę antykorozyjną a potem ołów. Najgorszym problemem jest go utrzymać w odpowiedniej temperaturze kiedy utrzymuje stan pół płynny i daje się go modelować jak masło :-) . Naprawdę jest to sztuka.

Lista elementów do naprawy jest długa. Niebawem dodam fotki z prac
 
 
     
VaRiot666 
Damian Andrzej Jura


Nadwozie: E28
Model: 524 TD; 520i
Silnik: 2,4 TD 2,0
Rok produkcji: 1983 1987
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 1540
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 20 Luty 2011, 15:51   
   Imię: Damian


dulas napisał/a:
w późniejszym czasie w starych lampach zbije klosze i pójdą do chromowania :-) .

Masz jakiś patent na rozebranie nierozbieralnych lamp? Jak chcesz wkleić potem klosze? Rozdupcyć inną lampę i wkleić cały "tył"?

dulas napisał/a:
Najpierw cynowanie podloża co zapewnia ochronę antykorozyjną a potem ołów

No ale po co? Jeżeli ktoś jest dobrym blacharzem i cyna jest dobrze położona to szpachli sie nie daję.. Uważam że jest to niepotrzebne dodawanie sobie zbędnej roboty..
_________________
jura.damian@gmail.com
 
 
     
Ślivak 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1049
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 20 Luty 2011, 16:00   
   Imię: Łukasz


http://www.realoem.com/bm...216&hg=51&fg=15

Nie wiem czego konkretnie szukasz do m technika, ale realoem.com przeważnie prawdę Ci powie (są wyjątki).
Kopiujesz numer, wklejasz w gógyl i znajdziesz.

Niby większość wiadomo, ale dobrze podsumowane:
http://oldtimery.com/inde...ztat&Itemid=520
  
 
 
     
dulas 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: m30b25
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 277
Skąd: Toruń
Wysłany: 20 Luty 2011, 16:01   
   Imię: Marcin


Dokładnie, rozwalić inna lampę i ocalić z niej klosze do przeszczepu. Mam pięć kompletów lamp z mizernymi chromami a jak orientowałem się w chromowni to koszt takich lamp to 300 pln za komplet.

Jest wiele miejsc gdzie była ingerencja "turbo majstrów" czyli szpachla, szpachla i jeszcze raz szpachla.Dlatego wolę ołów bo nie pęka i nie siada. Rozkopie rekina do gołej budy to zobaczysz sam. Ciekawi mnie co znajdę jak otworzę progi które oczywiście też wymieniam.
Wracając do tematu szpachli to pewnie wiesz że po kitowaniu szpachla po jakiś 2 tygodniach siada.

Element nr. 4 czyli zaślepeczki. Sztuka 57 Euro. 500 pln piechotą nie chodzi. Ale jak nie znajdę używek to do aso :-)

To uchwyt koło numeru 20 ale 20 jest śruba jakaś
 
 
     
Ślivak 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1049
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 20 Luty 2011, 16:16   
   Imię: Łukasz


dulas napisał/a:
Element nr. 4 czyli zaślepeczki. Sztuka 57 Euro. 500 pln piechotą nie chodzi. Ale jak nie znajdę używek to do aso :-)


57$ :-P

Osłona lewa 51111934657
Osłona prawa 51111934658

W ASO ok. 147.01 zł za sztukę (może być na 150 zaokrąglone), więc nie 500
 
 
     
dulas 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: m30b25
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 277
Skąd: Toruń
Wysłany: 20 Luty 2011, 16:24   
   Imię: Marcin


Chyba muszę do szkoły wrócić na matematykę :-) Czyli nie ma sensu kombinować. Ale pytanie czy są dostępne czy mają? nie wiem jak ten ich system działa
 
 
     
Ślivak 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1049
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 20 Luty 2011, 16:42   
   Imię: Łukasz


na
http://www.bmwmobiletradi...571&hg=51&fg=15

36.42$ :evil: zdzierstwo w Europie!
36.42 USD = 104.9 PLN
 
 
     
dulas 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: m30b25
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 277
Skąd: Toruń
Wysłany: 20 Luty 2011, 17:00   
   Imię: Marcin


Naprawdę. Ogólnie w usa części są tanie jak barszcz, tylko ta przesyłka :-/
 
 
     
Ślivak 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1049
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 20 Luty 2011, 17:05   
   Imię: Łukasz


dulas napisał/a:
Ale pytanie czy są dostępne czy mają? nie wiem jak ten ich system działa


Dynamic Motors
ul. Fordońska 264
85-790 Bydgoszcz
www.bmw-dynamicmotors.pl

tel: +48 52 339 51 12



Dzwonisz, podajesz numer części - w tym przypadku dwa dla prawej i lewej osłony i wszystko się dowiesz.

Pewnie poproszą Cię o zaliczkę "towar na indywidualne zamówienie" realizacja 5 dni roboczych. Chyba, ze jakimś cudem mają u siebie w magazynie, albo magazynie w PL (wtedy jeden dzień roboczy).
Następnie albo przelewasz im pieniądze (bo masz kawałek do Bydzi), albo pytasz "Czy nie da się tego inaczej załatwić? Nie mają Państwo w Toruniu, albo okolicy jakiegoś "kontrahenta", mógłbym poprosić o numer tel." No chyba, że przejeżdżasz często przez Bydgoszcz to wszystko jasne.
 
 
     
dulas 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: m30b25
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 277
Skąd: Toruń
Wysłany: 20 Luty 2011, 17:09   
   Imię: Marcin


Dziękuję Ci dobry człowieku :-) Czuję że będę często tam dzwonił.
 
 
     
VaRiot666 
Damian Andrzej Jura


Nadwozie: E28
Model: 524 TD; 520i
Silnik: 2,4 TD 2,0
Rok produkcji: 1983 1987
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 1540
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 20 Luty 2011, 17:17   
   Imię: Damian


Ślivak wymiata :-) A kiedy Ślivak przedstawi nam swoje e28?
_________________
jura.damian@gmail.com
 
 
     
Ślivak 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1049
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 20 Luty 2011, 17:18   
   Imię: Łukasz


Faktycznie, to nic nie boli. Tam pracują normalni ludzie. Mają opcję "Mówimy po polsku" :twisted:

p.s.
Nie wiem czy gdzieś w pobliżu masz inne ASO. Ja znalazłem ten adres. Powiem ci, że pierwsza wizyta w ASO BMW jest dziwna, w końcu idziesz do BMW. Ja sobie pomyślałem "w końcu jeżdżę BMW", więc co w tym dziwnego, że tam idziesz. ;-)
 
 
     
Ślivak 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1049
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 20 Luty 2011, 17:26   
   Imię: Łukasz


VaRiot666 napisał/a:
Ślivak wymiata :-) A kiedy Ślivak przedstawi nam swoje e28?


No dobra Damian. Umyję go i zrobię w końcu zdjęcia :oops: się wstydzę! Jeszcze nie wyjąłem kuchenki, chociaż na niej nie gotuję. Zawsze kiedy na stację podjeżdżam podchodzi gość od alternative, a ja mu mówię 98 za 200. Ciężko mi to przez usta przechodzi :roll:
  
 
 
     
dulas 


Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: m30b25
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 277
Skąd: Toruń
Wysłany: 20 Luty 2011, 17:27   
   Imię: Marcin


To że jest aso w bydgoszczy wiedziałem ale co i jak to nie. Nie miałem potrzeby tam zaglądać.
Ślivak przedstawi swojego rekinatora?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,038 sekundy. Zapytań do SQL: 11