E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Dixi
22 Listopad 2009, 19:41
[E28 524td] Milosz
Autor Wiadomość
kjubus 


Nadwozie: Exx
Model: 315 318
Silnik: m10b16 m10b20
Rok produkcji: 1983 1978
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 264
Skąd: Górki Wielkie
Wysłany: 12 Styczeń 2012, 13:52   
   Imię: Kuba


ŻbiQ napisał/a:
Miłosz napisał/a:
Podstawowa sprawa jaka rzucila mi sie w oczy przy odbiorze glowicy to fakt, ze nie jest to w ogole orginalna czesc BMW, na glowicy natloczony jest duzy gruby napis AMC , nie ma zadnego rocznika. Pare lat temu czytalem gdzies w necie , ze po zakonczeniu produkcji silnikow M21 jakas hiszpanska firma produkowala glowice jako zamiennik, ktory cieszyl sie o wiele wiekszym uznaniem klientow niz glowice BMW bo mial znacznie mniejsze tendencje do pekania.

Nie mylisz się, więc od razu podratuję Cię linkiem żebyś nie musiał szukać :-)

Oficjalna strona hiszpańskiej firmy Amadeo Marti Carbonell :-)
www.amc.es
Produkowali też głowice do m20b25 - kolega miał w swojej E30'stce. Szukaliśmy informacji i pisali to samo - głowice AMC są bardziej wytrzymałe.
_________________
E21 315 04/1983 Opalgrün-metallic
E21 318 09/1978 Iberischrot
E30 325e 06/1986 Delphin Metallic
E91 335d touring 02/2008 Black Sapphire Metallic
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Styczeń 2012, 18:50   
   Imię: Kamil


spóźniłem się jakieś 10 minut a "kup Taraz" :-/
gratuluje zakupu 8-)
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Dominik4x4 
Diesel Power

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 717
Skąd: Chorzów-Bytom
Wysłany: 12 Styczeń 2012, 20:11   
   Imię: Dominik


Moje gratulacje 8-) co nówka to nówka ale mam nadzieje że akurat nie w tym M21 będzie ona chodzić :mrgreen: :-P
_________________
E28 524td 04/87 :) było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 29 Luty 2012, 08:58   
   Imię: Milosz


cubici napisał/a:
obstawiam zle ustawiona pompe (kat wtrysku)
mialem podobnie po wymianie rozrzadu. zachcialo mi sie fabrycznych ustawien.
na szczescie poznaczylem sobie wszystko przed rozebraniem.

najlepiej poluzowac sruby mocujace pompe (lekko), odpalic silnik i delikatnie obracac cala pompa.
dokladnie slychac, kiedy silnik pracuje najlepiej.

a potem jazda probna. sprawdzamy odpalanie, osiagi, dymienie i spalanie.
jesli cos nie tak - robimy delikatna korekte.

tak mi podpowiedzial mechanik. poczatkowo sie smialem, bo przeciez mam ksiazki,
dane techniczne i takie tam. ale jak sie okazalo - to byla najlepsza metoda.


Nic dodac nic ujac. Po kilku miesiacach proznego nudzenia na forum wreszcie udalo mi sie odwiedzic Wisienke. Poluzowalem 4 konieczne srubki i ustawilem na stara zaznaczona pozycje, okolo 2mm po okregu przednich srub w strone silnika,czyli przyspieszylem zaplon, spodziewalem sie jedynie , ze bedzie lepiej a jest idealnie. -5 stopni po nocy, strzal w bendix i natychmiastowe rowniutenkie obroty na 6 garkow, bardzo mocny klekot po 2 minutkach przechodzi w rowniejszy miekki charakterystyczny klekot M21, ani jednej drgawki ani jednego obloczka z rury. Po rozgrzaniu prawie 2 godziny testow na drodze i na sluch, nie jestem w stanie znalezc lepszej pozycji pompy niz ta w ktorej zawsze dotychczas byla a szczegolnie teraz na nowych wtryskach az ciezko uwierzyc, ze ten silnik generuje zaledwie 115KM, niech diabli wezma te tabelki, nie wierze w cuda, po prostu na rynku kraza nieprawidlowe dane i dlatego tak wiele rekinow na rope miewa tego typu przypadlosci, pompy nie ruszam wszystko jest igla a wydane pieniadze wreszcie daja satysfakcje, co do samych danych teoretycznych bede prubowal temat jeszcze dokladnie przedrazyc.
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Luty 2012, 09:12   
   Imię: Kamil


super że się udało!, ja walczyłem z rozdządem w e30 M21 3 tygodnie - codziennie :-/
i tez jakoś dosiadłem do ładu...

Rozumiem że teraz moc jest jeszcze większa:-)
Pytanie do obu Panów

Zmieniając kąt pompy, ściągaliście rolkę paska rozrządu, żaby skorygować jego napięcie?
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 29 Luty 2012, 09:33   
   Imię: Milosz


Szczerze mowiac nawet nie przyszlo mi to do glowy, rozrzad byl ustawiony i napiety jak nalezy, pompa nie ma mozliwosci poruszania sie wzdluznie, przekrecajac nia, kolo zebate stalo w miejscu trzymane paskiem, to wlasnie wzgledem jego polozenia zmienilem kat krecac cala pompa, dlaczego sadzisz, ze moglo by sie cos w rozrzadzie zmienic??
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Luty 2012, 09:43   
   Imię: Kamil


Miłosz napisał/a:
Szczerze mowiac nawet nie przyszlo mi to do glowy, rozrzad byl ustawiony i napiety jak nalezy, pompa nie ma mozliwosci poruszania sie wzdluznie, przekrecajac nia, kolo zebate stalo w miejscu trzymane paskiem, to wlasnie wzgledem jego polozenia zmienilem kat krecac cala pompa, dlaczego sadzisz, ze moglo by sie cos w rozrzadzie zmienic??


muszę się jeszcze wieeeele nauczyć... :oops:
rzeczywiście! osią obrotu jest czepień pompy trzymający koło
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 1 Marzec 2012, 19:27   
   Imię: Milosz


Pod Wisienka juz regularnie niemal co zime ten sam widok



czyli kolejna skrzynia biegow... pomimo, ze tym razem kupilem nie skrzynie a caly samochod dawce ze skrzynia to i tak ze wzgledu na rozne problemy techniczne nie moglem jej sprawdzic tak jak bym chcial. Mam nadzieje, ze bedzie w porzadku.

Zasadnicza nowina jest decyzja o przejsciu z kola zamachowego jednomasowego na dwumasowe, udalo mi sie nabyc ladny pozbawiony luzow komplecik.



Oraz zmiana mechanizmu zmiany biegow z mlodszych wersji E28. Troche konczy mi sie cierpliwosc i zaczynam delikatnie odchodzic od orginalu, cel jest tylko jeden, skrzynia ma przestac rzezic na niskich obrotach...

Nie rozwijam sie z relacja ze zmiany skrzyni bo bylo by to zwyczajne przynudzanie, efektami tez jeszcze sie nie podziele, gdyz ze wzgledu na rozne rownolegle przeprowadzane prace niemozliwa jest narazie jazda probna.
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Szalik1 


Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 2178
Skąd: Wschowa
Wysłany: 1 Marzec 2012, 19:44   
   Imię: Wojtek


a nie byłoby łatwiej rozebrac skrzynie i powymieniac łozyska ?? chociaz z drugiej strony nie wiadomo co jest przyczyna rzężenia ;-)
 
 
     
Dominik4x4 
Diesel Power

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 717
Skąd: Chorzów-Bytom
Wysłany: 1 Marzec 2012, 19:54   
   Imię: Dominik


Kurde Miłosz ty to już masz na pewno wprawę w ściąganiu skrzyń w 524td :-)a robisz już w D :?: czy jeszcze w Tarnowie :->
_________________
E28 524td 04/87 :) było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 1 Marzec 2012, 20:04   
   Imię: Milosz


W Tarnowie.
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Marzec 2012, 22:44   
   Imię: Kamil


ja mówię że to łożyska!
zmieniałem jednomas, na dwumas i potem na jednomas i zawsze na regenerowanym sprzęgle i NOWYM łożysku i różne skrzenie - wszystkie rzęziły,niebawem zabieram się za swoją skrzynię - wymienię łożyska i zobaczymy :-P
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Dominik4x4 
Diesel Power

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 717
Skąd: Chorzów-Bytom
Wysłany: 1 Marzec 2012, 22:57   
   Imię: Dominik


Kamil napisał/a:
ja mówię że to łożyska!
zmieniałem jednomas, na dwumas i potem na jednomas i zawsze na regenerowanym sprzęgle i NOWYM łożysku i różne skrzenie - wszystkie rzęziły,niebawem zabieram się za swoją skrzynię - wymienię łożyska i zobaczymy :-P


Kamil polecam Wypowiedz Pablo'a w tym temacie http://e12-e28.pl/viewtop...ighlight=#26013 ;-)
_________________
E28 524td 04/87 :) było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
 
 
     
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 935
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 2 Marzec 2012, 18:45   
   Imię: jakub


Też się bardzo cieszę, że się udało. :-D

Jeśli chodzi o skrzynię to również obstawiam łożyska.
Miłosz, jeśli masz kilka skrzyń zepsutych rozkręcaj je w drobny mak.
Powybierać to co w nich najlepsze, kupić nowe łożyska, uszczelnienia, olej i musi być dobrze.
Sam nigdy tego nie robiłem ale oglądałem jak kolega mechanik się z tym bawił.
To nie jest takie straszne. A efekt był zawsze pozytywny.
Czasem wystarczało wymienić jedno łożysko i skrzynia chodziła jak nówka!
Namawiam!
Byłby ciekawy temat w "zrób to sam"
_________________
www.reku.com.pl
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 3 Marzec 2012, 16:25   
   Imię: Milosz


W temacie skrzyn jestem kompletnym laikiem i sie ich zwyczajnie boje. Wedlug uznanej przezemnie wiedzy obcej nie jest to tak chop siup. Jesli skrzynia halasuje na wolnych obrotach po puszczeniu sprzegla to problem lezy zwykle w tym przednim lozysku i jest to problem niewielki. Zadna z moich skrzyn tego problemu nie miala, mi chodzi o to nieszczesne charczenie pod delikatnym obciazeniem przy okolo 1000-1300 obr na minute, ostatnia skrzynia charczala czasem nawet przy 2000 jeszcze. Wedlug - powtarzam cudzej wiedzy - wymiana przedniego i tylnego lozyska niczego nie zmienia. Ze wzgledu na orgromny stopien sprezania M21 odzywa sie lozysko znjdujace sie w srodku skrzyni, trzeba rozebrac skrzynie do zera, zle jest go wymienic, pozniej zle skrzynie spasowac, napewno dam kiedys zrobic sobie tak odremontowana igielke, poki co niskie ceny skrzyn korcily mnie do testowania, kazda miala super synchronizatory, w kazdej dobrze sie zmienialo biegi i zadna nie miala duzych luzow, ale kazda w ten czy inny sposob nie odpowiadala mi "akustycznie" choc kazda w ciut inny sposob. Zauwazylem kiedys zaleznosc, ze skrzynie zwlaszcza te nowsze na czerwony olej zaczynaja halasowac po zmianianie kola dwumasowego na jednomasowe, w sumie jest to dla mnie logiczne, sprawny dwumas niesamowicie uplynnia prace skrzyni. Potwierdzil mi to Pablo w swoim temacie, a moj samochod nigdy dwumasu jeszcze na sobie nie mial. Skrzynie i tak zamontowalem znow inna, poprzednia byla chyba najgorsza z wszystkich do tej pory, juz dzis wieczorem jazda probna wiec napewno szybko sie podziele.....
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 6 Marzec 2012, 19:35   
   Imię: Milosz


Autko znow jezdzi... cel zasadniczo osiagniety

- wszystkie mozliwe odglosy typu grzechotanie, brzeczenie, chrobotanie, tyrkotanie, rzecholenie itp.... :) bezpowrotnie zniknely. We wnetrzu rowniez na calkiem niskich obrotach nastala grobowa cisza, nic nie prubuje zklucic rowniutkiego klekotania M21.

- Oprucz walorow dzwiekowych poprawila sie bardzo kultura pracy silnika w bardzo niskich zakresach obotowowych, w sumie tego efektu nie spodziewalem sie w az takim wymiarze, ale to pewnie dlatego, ze czlowiek zwykle ma do czynienia na przemian z jednomasami lub zuzytymi dwumasami. Autem praktycznie nie da sie szarpnac, nawet mocniejsze szarpniecie sprzeglem z wolnych obrotow powoduje zupelnie plynny start.

Z drugiej strony...

- biegi wchodza bardziej bezplciowo niz wczesniej, nie wiem narazie czy winic skrzynie czy pozbawiony luzow mechanizm zmiany biegow. Biegi wchodza jakby "za lekko", nie czuc pod reka charakterystycznego momentu "wciagania lewarka zmieny biegow" kiedy bieg ostatecznie zostal wbity, tyczy sie to szczegolnie 2giego i 5tego biegu zwlaszcza na postoju. Przesuwam lewarkiem i nie jestem pewien czy bieg juz wszedl czy jeszcze nie, musze puscic lekko sprzeglo... zawsze okazuje sie ze bieg jest na miejscu... ale jakos nie ma tego charakterystycznego ciezej a pozniej znow lzej sygnalizujacego, ze bieg wlasnie wskoczyl. Jakos mam wrazenie, ze z tego typu zjawiskiem nie spotkalem sie jeszcze w rekinie.

- mam subiektywne wrazenie, ze po zamontowaniu dwumasu samochod stracil odczuwalnie na dynamice.

- po krotkiej jezdzie probnej zmienilem olej na syntetyczny Dextron III Elf, oczywiscie wczesniej zalany byl zwykly przekladniowy pomimo czerwonej nalepki na skrzyni. W trakcie powrotu do "noclegowni" zauwazylem ze po dynamiczniejszej redukcji na dwojke i puszczeniu sprzegla skrzyni cicho pojekuje... na lepkim oleju tego nie bylo... no coz, zawsze musi sie cos czepic.

Jest generalnie na tyle dobrze, ze na sezon zostaje tak jak jest, a na jesien dam znac czy polubilismy sie z nowym zestawem czy znow w tunelu zrobi sie pusto.

Dodatkowo Wisienka dostala komplet nowych lozysk, hamulcow, wachaczy i wszystkich drazkow kierowniczych z przodu. Dolne wahacze zastosowalem aluminiowe z E34 LEM, polecam. Niestety relacji zdjeciowej narazie brak.

Juz za miesiac przymiarka nowych lamp i felg :mrgreen:
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Marzec 2012, 20:07   
   Imię: Kamil


gratuluję udanych prac. ;-)

Ja zmieniałem w 324d dwumas na jednomas, i dynamika bardzo wzrosła, z kolei skrzynia która była cicha, gra na puszczonym sprzęgle, że hej :->

wąchacze alu z e34? czujesz zmianę w prowadzeniu? Rozwiń proszę :-D
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 7 Marzec 2012, 08:23   
   Imię: Milosz


Kamil napisał/a:
gratuluję udanych prac. ;-)

Ja zmieniałem w 324d dwumas na jednomas, i dynamika bardzo wzrosła, z kolei skrzynia która była cicha, gra na puszczonym sprzęgle, że hej :->

wąchacze alu z e34? czujesz zmianę w prowadzeniu? Rozwiń proszę :-D


Czuje roznice w masie jak je z ziemi podnosze :) , maja wieksza kulke i wedlug opini forumowych sa zywotniejsze, a pasuja jak orginal bez najmniejszych przerobek. Autem przejechalem 12km z warsztatu do garazu i nie zauwazylem roznicy w prowadzeniu, to znaczy zauwazylem bo drazek srodkowy mial lekki luz i tuleje grornych wahaczy byly juz pozrywane a teraz calutki przod jest nowy, watpie zeby dalo sie tak poprostu wyczuc roznice z za kierownicy po zmianie wachczy, ale argumentow przeciw bylo za malo zebym sie nie zdecydowal. W sumie tylko wyglad i cena.
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 17 Kwiecień 2012, 14:08   
   Imię: Milosz


Wisienka rozpoczela wlasnie sezon, na zachete dostala nowe obuwie oraz nowe tylne lampy...







Miala byc tez nowy zbiornik paliwa, ale "pewien" kolega sprzatna z przed nosa.
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Kwiecień 2012, 14:39   
   Imię: Kamil


Już nie mogę się doczekać soboty
po dotykam w końcu te relikwię
może powróci motywacja do ukończenia mojego M21 \
...a nie ukrywam że remont zacząłem przez Ciebie i twoją Wisienkę :-P
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Kwiecień 2012, 15:24   
   Imię: Patryk


Tyle razy ją oglądałem na forum i na żywo i dopiero teraz zauważyłem, że ma lusterka w kolorze :-P Musi to oznaczać, że bardzo jej pasują ;-)

Nowy bucik bardzo elegancki i klasyczny :) Zapowiada się niezła parada zniecierpliwionych właścicieli, w swoich świeżo przygotowanych do sezonu rekinach :-)
_________________
 
 
     
Pablo 


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21B24
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 243
Skąd: Puszczykowo
Wysłany: 17 Kwiecień 2012, 19:12   
   Imię: Paweł


Miłosz napisał/a:
Autko znow jezdzi... cel zasadniczo osiagniety

- wszystkie mozliwe odglosy typu grzechotanie, brzeczenie, chrobotanie, tyrkotanie, rzecholenie itp.... :) bezpowrotnie zniknely. (...)


Czyli moja teoria znów się potwierdziła ;) Tak przy okazji, nie miałbyś takiego ładnego dwumasu na zbyciu? Bo to moje powoli domaga się wymiany...
_________________
Poznańskie Klasyki Nocą
facebook.com/poznanskie.klasyki
www.poznanskie-klasyki.pl
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 17 Kwiecień 2012, 19:30   
   Imię: Milosz


To moje kolko ktore zalozylem robilo wrazenie nowego, mam jeszcze dwie sztuki z lekkim luzem, nie znam sie na tych kolach zbyt dobrze aby precyzyjnie okreslic zuzycie, lepsze z tych dwoch obecnie posiadanych zdemontowane jest z 5tki Dextera, byc moze wiecej bedzie potrafil powiedziec niz ja. Takiego zupelnie bez luzu jak to ktore zamontowalem nie mam.

Lusterka byly czerwone od kad kupilem samochod, jak lakierowalem bardzo wahalem sie co zrobic, niezbyt podobaja mi sie czarne i nie mialem ladnych w zapasie, wydaje mi sie jednak, ze niedlugo zmadrzeje i zaloze tak jak w orginale ma byc zwlaszcza, ze lewe mi rozbili w zeszlym roku i po wymianie bebechow nie dziala regulacja elektryczna, prosciej zmienic na dwa czarne niz jedno naprawic :D

Kamil nie szalej, nic gorszego jak sobie cos wmowic i pozniej byc zupelnie zawiedzionym, Wisienka jest rekinem pelnym roznych wad, lepiej wyobraz ja sobie jako przecietniaka, wtedy jest szansa , ze bedziesz milo zaskoczony.
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Dominik4x4 
Diesel Power

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 717
Skąd: Chorzów-Bytom
Wysłany: 17 Kwiecień 2012, 20:16   
   Imię: Dominik


Tył teeraz Wygląda bardzo Apetycznie :D Nowe lampy robią swoje 8-) a Felgi jakieś takieś znajome :-P jakbym je już gdzieś widział na jakimś 524td na forum :mrgreen: ;-)
_________________
E28 524td 04/87 :) było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Kwiecień 2012, 21:21   
   Imię: Patryk


Miłosz napisał/a:
Wisienka jest rekinem pelnym roznych wad, lepiej wyobraz ja sobie jako przecietniaka

Miłosz, nie szalej tak z tą skromnością ;-) Przejrzałem dziś praktycznie cały temat Wisienki i trzeba przyznać, że kawał historii za Wami. Trochę mnie to ściągnęło myślami do Delphina i tych wszystkich przejechanych bezawaryjnie kilometrów i stwierdziłem, że jedno E28 musi być "nietykalne", aby tworzyć wraz z właścicielem taką piękną historię. I tego będę się już starał trzymać.

PS Serce do auta, masz jak mało kto, za co duży szacunek.
_________________
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Kwiecień 2012, 00:44   
   Imię: Kamil


Miłosz napisał/a:
Kamil nie szalej, nic gorszego jak sobie cos wmowic i pozniej byc zupelnie zawiedzionym, Wisienka jest rekinem pelnym roznych wad, lepiej wyobraz ja sobie jako przecietniaka, wtedy jest szansa , ze bedziesz milo zaskoczony.

już ja wiem swoje :-)
nie należę do tych co chuchają na auta, i częściej myją niż jeżdżą
Wiśnia intryguje mnie technicznie to pierwszy Dyzel M21 w pełni zoptymalizowany i ciekawi mnie jak chodzi, Więc jak przyjadę na siedzeniu pasażera ma być karteczka z moim imieniem :-D :-D :-D
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 18 Kwiecień 2012, 21:22   
   Imię: Milosz


Dominik4x4 napisał/a:
Tył teeraz Wygląda bardzo Apetycznie :D Nowe lampy robią swoje 8-) a Felgi jakieś takieś znajome :-P jakbym je już gdzieś widział na jakimś 524td na forum :mrgreen: ;-)


Felg na forum raczej na 100% widziec nie mogles, jak bys je zobaczyl 2 miesiace temu to raczej nie uwierzylbys, ze to te same....
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 935
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 19 Kwiecień 2012, 09:03   
   Imię: jakub


Ja mam takie pytanie Miłosz.:
Jakie korzyści płyną z zastosowania dolnych alu wahaczy od e34?
Rozumiem, że górne nie pasują, tak?
W najbliższym czasie szykuje się u mnie remont całego zawieszenia, bardzo mnie to ciekawi.
_________________
www.reku.com.pl
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Kwiecień 2012, 09:27   
   Imię: Kamil


waga masy resorowanej, czy jakoś tak :-)
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2834
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 19 Kwiecień 2012, 09:31   
   Imię: Marcin


wydaje mi sie, ze korzysci zadnych oprocz ceny. Z tego co pamietam to sa prawie identyczne tylko krzywizna przebiega minimalnie inaczej. Gorne nie pasuja.
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 13