Przesunięty przez: Dixi 22 Listopad 2009, 17:42 |
[E28 525e] zumzum |
Autor |
Wiadomość |
zumzum
Dołączył: 01 Cze 2007 Posty: 152 Skąd: Piła
|
Wysłany: 1 Czerwiec 2007, 14:51 [E28 525e] zumzum
|
|
|
Witam.
To i ja sie pochwale tym czym mam przyjemnosc (poki co troche stresujaca) jezdzic. Auto chodz wydaje dzwieki odbiegajace od idealu i nie wygladajace jak spod igly i tak przykuwa uwage przechodniow. A jezdzi sie nim genialnie ta eta... szkoda tylko ze mi gasnie niespodziewanie bez przyczyny
|
Ostatnio zmieniony przez Bart 8 Czerwiec 2008, 22:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
WIENIA
ALPINA
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 11 Mar 2007 Posty: 466 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 3 Czerwiec 2007, 11:18
Imię: Marcin |
|
|
Może coś wiecej powiesz nam o niej? Całkiem przyzwoita ta Twoja eta ;-)
Cytat: | przykuwa uwage przechodniow. | E28 mają to do siebie :-D |
_________________ Cel: ALPINA B7 Turbo
_________________
|
|
|
|
|
Gierap
Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 179 Skąd: Radom
|
Wysłany: 3 Czerwiec 2007, 11:58
Imię: Krzysztof |
|
|
Interesująca,napisz coś więcej co tam w niej masz 8-) |
|
|
|
|
zumzum
Dołączył: 01 Cze 2007 Posty: 152 Skąd: Piła
|
Wysłany: 3 Czerwiec 2007, 16:42
|
|
|
hm.. to jest 2,7 ETA z wtrykiem (wilopunktowym?) Motronik I generacji.
Automatyczna skrzynia biegow 4HP22, el. szyby (przod), el. szyberdach, el. lusterka, roleta (niestety ale juz nie elektryczna), podlokietniki, ABS, tempomat (nie dziala).
Silnik chodzi rowno ale stuka zawor i trzeba to wyregulowac.
Sa male luzy w ukladzie kierwniczym, dziwnie zawieszenie chodzi (pewnie tez swoznie i gumy do wymiany).
Tlumik jest nowy ale zostal zalozony bez podwieszenia czy jakis gum i stuka na niskich obrotach o jakis poprzeczny element.
Narazie moim priorytetem jest naprawic silnik zeby nie gasl niespodziewanie. To pewnie bedzie silniczek krokowy (moze ktos ma taki na sprzedaz sprawny?). Potem mam w planie wyregulowac silnik zeby nie stukal, moze ew. jakis remoncik, zrobic ten wydech a pozniej...
Fotele. Przednie sa poprzecierane, najbardziej do kierowcy, wszystkie maja juz sprzezyny wyrobione wiec pewnie najlepiej byloby kupic nowe.
Blacharka. Lakier jest chyba oryginalny ale jest kilka wgniecien (jakby ktos palcem przycisnal), na lewym tylnim blotniku jest mocne przetarci i odczepiona listwa a na masce jest kilka nieciekawych rys plus jedna dosc gleboka i troche wgnieciona w maske.
Co by tu jeszcze.. acha.. dostalem przy kupnie dodatkowy zestaw felg stalowych z zimowkami. Felgi zapuszczone troche bo maja rzdzawe kropki ale sa naprawde ladne. Nie sa to zwykle czarne stalowki na ktorych wszyscy jezdza w zimie. Je bym chcial wyczyscic i dac do chromowania ))))
Ale jeszcze dostalem tez komplet alufelg tylk ze w oplakanym stanie ale jakbym mial kiedys czasu i energi to bym je chetnie wypolerowal na lustro Postaram sie zrobic kilka fotow tych felg. |
|
|
|
|
130rapid
Dawny Mistrz Zakonu
Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20 B27
Rok produkcji: 04/10/1983
Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 271 Skąd: Biezdrowo k. Wronek
|
Wysłany: 3 Czerwiec 2007, 17:08
Imię: Radek |
|
|
zumzum napisał/a: | Automatyczna skrzynia biegow 4HP22, el. szyby (przod), el. szyberdach, el. lusterka, roleta (niestety ale juz nie elektryczna), podlokietniki, ABS, tempomat (nie dziala). |
Czyli 525eA "WS+E" - wersja skromna + kilka ekstraksów.
zumzum napisał/a: | Silnik chodzi rowno ale stuka zawor i trzeba to wyregulowac. |
Oby to był tylko za duży luz na zaworze. Czas to grzebnąć, zamiast jeździć.
zumzum napisał/a: | Sa male luzy w ukladzie kierwniczym |
W E28 to norma. Jeżeli jeszcze nie przeszkadzają w jeździe, to warto spróbować je skorygować, zanim rozwiną się w coś groźniejszego.
zumzum napisał/a: | dziwnie zawieszenie chodzi (pewnie tez swoznie i gumy do wymiany). |
A możesz rozwinąć "dziwnie chodzi"
zumzum napisał/a: | Tlumik jest nowy ale zostal zalozony bez podwieszenia czy jakis gum i stuka na niskich obrotach o jakis poprzeczny element. |
Z tym też lepiej nie zwlekać, bo szkoda wydechu. Jeszcze go zgubisz :!: Gumy do BMW nawet w ASO nie są drogie.
zumzum napisał/a: | Narazie moim priorytetem jest naprawic silnik zeby nie gasl niespodziewanie. To pewnie bedzie silniczek krokowy (moze ktos ma taki na sprzedaz sprawny?). |
Nie kupuj dopóki nie wiesz na pewno. :roll:
Opisz nam dokładniej objawy i typowe sytuacje, w których silnik gaśnie.
Czy są jakieś inne dziwne objawy (np. falujące obroty na biegu jałowym, albo opóźniona reakcja na dodawanie gazu, itp.).
I który to jest rocznik :?:
Czy jest instalacja gazowa, albo ślady po jej demontażu :?:
zumzum napisał/a: | (...)Ja bym chcial wyczyscic i dac do chromowania )))) |
Oj, za taką usługę pójdziesz z torbami. :-? Zostaw na później. |
|
|
|
|
Bart
Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 682 Skąd: 3city
|
Wysłany: 3 Czerwiec 2007, 21:07
Imię: Bart |
|
|
Zdaje sie że była na allegro niedawno :?:
Co do silnika to przedewszystkim zawory a jak nic nie da to z pewnością silniczek krokowy.Sam wymieniłem dwa dni temu ;-) |
_________________ Pzdr
Bart |
|
|
|
|
zumzum
Dołączył: 01 Cze 2007 Posty: 152 Skąd: Piła
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2007, 12:27
|
|
|
Tak. Byla na allegro. Ktos ja ogladal moze?
Silniczka krokowego nie wymienie bo go tam po prostu nie ma. To co na schemacie nazywa sie idle regulating valve nie ma zadnego kabla wiec moze pracowac jedynie sila woli
Silnik mi najczesciej gasnie jak przyspieszam. Im gwaltowniej tym wieksze prawdopodobienstwo ze silnik zgasnie. I na gazie i na benzynie. Nic nie faluje jedynie na N obroty mam cos kolo 900 a jak wlacze na D i trzymam hamulec to spada do okolo 750.
Po odpaleniu silnika (bez dodawania gazu) silnik wskakuje na 750. Jak lekko przygazuje podskoczy i wroci na 1000.
Chodzi rowno. Stuka zawor.
Ciezko stwierdzic opozniona reakcje na dodanie gazu. To jest automat wiec... Ale jak nie zgasnie to calkiem ladnie idzie.
Rocznik `82. W sumie to po wklepaniu VINu do realoem.com pokazuje mi sie 525i `82 rok ale silnik to eta wiec.. przebitka byla? Bo zmiana silnika to bylaby tez zmiana komputera, skrzyni, zegarow...
Gaz jest. Na benzynie dosc duzo pali. Wskazowke paliwa mialem po wlaniu 98 na 30 litrow, przejechalem cos kolo 100km i mam... juz chyba niecale 10 litrow. A go nie cisne bo mi wtedy gasnie
Cytat: | Oj, za taką usługę pójdziesz z torbami. Zostaw na później. |
Wlasnie.. ile koszt chromowania jednej felgi? Trzeba dac do chromowania wyczyszczona felge czy oni to tez robia od razu? |
|
|
|
|
Bart
Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 682 Skąd: 3city
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2007, 12:48
Imię: Bart |
|
|
taka Eta nie może wziąść wiecej niż 11-12 w mieście przy normalnej jeździe.Z tego co piszesz to coś jest nie halo.Zacznij od zaworów bo jeźdzac z takim zaworek bałaganu narobisz... |
_________________ Pzdr
Bart |
|
|
|
|
130rapid
Dawny Mistrz Zakonu
Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20 B27
Rok produkcji: 04/10/1983
Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 271 Skąd: Biezdrowo k. Wronek
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2007, 13:11
Imię: Radek |
|
|
Wygląda jakby z chwilą szerokiego otwarcia przepustnicy dochodziło do chwilowego zubożenia mieszanki poniżej poziomu palności.
Porozglądałbym się za nieszczelnościami w okolicach kolektora dolotowego. Jest tam parę wężyków. Samo oglądanie nie wystarczy. One często na pierwszy rzut oka wyglądają świetnie. Jeśli widać że są zmurszałe, to już oznacza "stan zawałowy" Trzeba byłoby je pozdjemować - po kolei, żeby się nie pogubić - obejrzeć w dobrym świetle, zrobić "paszczową" próbę szczelności, itp. :PPP |
|
|
|
|
zumzum
Dołączył: 01 Cze 2007 Posty: 152 Skąd: Piła
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2007, 13:30
|
|
|
Troche sie naczytalem postow gdzie ludzie pisza ze im szarpie i gasnie. Jest tyle roznych odpowiedzi co odpowiadajacych. Od silniczka krokowego po poluzowane kable przy pompie paliwa. Na szczescie ( a moze i nie ) mam zalozna kuchenke na ktorej te objawy takze sa i to nawet czestsze. Tak wiec przyczyna moze byc w miejscu - mechanizmie, ktory pracuje zarowno na gazie jak i benzynie. Tak wiec odpadaja wszelkie wtryskiwacze, komputer, pompy paliwa...
Dziury na wezykach powietrza sa prawdopodobne jako ze miejsca zlaczen wezykow sa klejone tasma izolacyjna jednak jest tam tej tasmy dosc sporo i wszystko wyglada szczelnie ale
Cytat: | Samo oglądanie nie wystarczy. One często na pierwszy rzut oka wyglądają świetnie. | wiec bede musial sie temu przyjrzec z bliska.
W ksiazce Sam Naprawiam E28 pod pozycjami "silnik przerywa prace" oraz "zaklocenia pracy silnika przy zmianie obciazenia oraz na biegu jalowym" sa mozliwe przyczyny usterek. Jedyne ktore dotycza i gazu i benzyny to wlasnie:
- nieszczelny uklad zasysania powietrza
- niewlasciwa regulacja biegu jalowego
- uszkodzony wlacznik przepustnicy
A z tym paliwem... jak dostane wyplate to zatankuje pod korek, przejade po miescie 100km i znowu zatankuje. moze miernik ilosc paliwa jest walniety? (fajnie by bylo)
Ps. czy jest mozliwosc zamiany komputera sterujacego na wersje Motronik 1.3? |
|
|
|
|
130rapid
Dawny Mistrz Zakonu
Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20 B27
Rok produkcji: 04/10/1983
Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 271 Skąd: Biezdrowo k. Wronek
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2007, 15:10
Imię: Radek |
|
|
zumzum napisał/a: | Dziury na wezykach powietrza sa prawdopodobne jako ze miejsca zlaczen wezykow sa klejone tasma izolacyjna jednak jest tam tej tasmy dosc sporo i wszystko wyglada szczelnie ale (...) bede musial sie temu przyjrzec z bliska. |
Aha, czyli poprzednik nawet nie pytał w ASO ile kosztują wężyki.
Ostatnio kupowałem w serwisie 2 sztuki, oba grube, spec-profilowane, jeden wąż dość długi - służące do współpracy z zaworem powietrza dodatkowego - kosztowały 30 i 36 PLN.
zumzum napisał/a: | Ps. czy jest mozliwosc zamiany komputera sterujacego na wersje Motronik 1.3? |
Jest, ale różnica między 1.1 a 1.3 polegała nie tylko na innym komputerze. Zmieniono parę urządzeń peryferyjnych, współpracujących z wtryskiem paliwa.
Hm... podejrzewasz, że masz wszczepiony silnik.
W moim E28 z 1983 r. jeszcze działa zasada "równości braterskiej BMW" :-P obowiązująca chyba od czasów Neue Classe - 7 ostatnich cyfr VIN zgadza się z 7 ostatnimi cyframi numeru silnika. To jest dowód na to, że BMW ma swój oryginalny, pierwszy, fabryczny silnik.
Spróbuj pobawić się VIN-dekoderem, podmieniając te cyfry.
Być może dowiesz się z którego roku pochodzi silnik. |
|
|
|
|
zumzum
Dołączył: 01 Cze 2007 Posty: 152 Skąd: Piła
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2007, 16:17
|
|
|
Jeszcze jeden maly detalik.
http://www.realoem.com/bm...244&hg=13&fg=15
zaworu nr. 18 nie posiadam. jest tam wstawiony bypass (rurka). Jaka on pelni funkcje? Jak ktos moze sprawdzic jakim napieciem sterowany jest ten zawor? Bo nie wiem czy taki wogole gdzies dostane to bym chociaz zwykly elektrozawor kupil. Albo od innego auta (CC? )? |
|
|
|
|
zumzum
Dołączył: 01 Cze 2007 Posty: 152 Skąd: Piła
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2007, 22:03
|
|
|
Witam
Znalazlem usterke. Kabelek do actuatora byl polamany i wkoncu odpadl. Wychodzilo na to ze gdy dodawalem gazu na obciazonym silniku zaczynal mocno wibrowac i to powodowalo chwilowe przerwanie tego kabelka.
Teraz zamontowalem nowy zacisk. Osad z zacisku na actuatorze wyczyscilem i zero zaciec. Jedynie ma spowolniona reakcje podczas przyspieszania - najpierw pomysli po sekundy a potem rwie do przodu. Ale to bedzie zle wyregulowana predkosc jalowa. Bo jak wrzuce na D to mi obroty spadaja do 500 (na N jest cos kolo 650 - 700).
No i jakbys ktos przypadkiem przeczytal ten post i moze wiedzial... automat ma miec 750 obrotow na N czy na D? Pozdro |
|
|
|
|
kalmi [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Czerwiec 2007, 10:18
|
|
|
na N |
|
|
|
|
kalmi [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Czerwiec 2007, 10:31
|
|
|
zumzum napisał/a: | Jeszcze jeden maly detalik.
http://www.realoem.com/bm...244&hg=13&fg=15
zaworu nr. 18 nie posiadam. jest tam wstawiony bypass (rurka). Jaka on pelni funkcje? Jak ktos moze sprawdzic jakim napieciem sterowany jest ten zawor? Bo nie wiem czy taki wogole gdzies dostane to bym chociaz zwykly elektrozawor kupil. Albo od innego auta (CC? )? |
do tego zaworu nie jest podłączony żaden kabel, wiec nie jest to nic sterowanego elektrycznie,
powiem również ze zdjęcie przewodu z tego czegoś czy to z jednej czy z drugiej stronie nic nie zmienia na postoju, silnik chodzi równo, nie zmienia obrotów, wkreca sie na obroty tak samo, wiec nie wiem czamu służy to urządzenie, moze gdy w gre wchodzą wieksze predkości obrotowe czy obciążenie... |
|
|
|
|
zumzum
Dołączył: 01 Cze 2007 Posty: 152 Skąd: Piła
|
Wysłany: 6 Czerwiec 2007, 15:04
|
|
|
Teraz pozostaje chyba u mnie kwestia regulacji.
Auto zimne na wolnych obrotach ma ponad 1000 a jak jest cieple ma te 750 ale podczas ruszania kiepsko reaguje na wcisniecie pedalu. Ja mu wciskam (nie do konca) a on pol sekundy pomysli i dopiero jedzie. I nie przez automat bo w tym czasie obroty nie wzrastaja. |
|
|
|
|
kalmi [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Czerwiec 2007, 07:24
|
|
|
Z tymi obrotami to u mnie jest tak
jak odpalam samochód rano, chodzi na przyspieszonych obrotach dopóki nie złapie temperatury i na P mam 1000 obr które spadaja do 750-800 jak silnik sie nagrzeje, natomiast na ciepłym silniku na D na swiatłach zauważyłem ze trzyma 550-600 obrotów.
Moze to ci pomoze coś |
|
|
|
|
130rapid
Dawny Mistrz Zakonu
Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20 B27
Rok produkcji: 04/10/1983
Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 271 Skąd: Biezdrowo k. Wronek
|
Wysłany: 11 Czerwiec 2007, 09:58
Imię: Radek |
|
|
Temat niepotrzebnie próbuje "płynąć na dwóch łódkach".
Ten topik zostawmy na pochwały dla zumzumowej Piątki.
Dyskusje techniczną ciągnijmy raczej tutaj:
http://e12-e28.pl/viewtopic.php?t=342 |
_________________ Prowadzenie samochodu jest jak język chiński - jednego i drugiego uczysz się całe życie. |
|
|
|
|
zumzum
Dołączył: 01 Cze 2007 Posty: 152 Skąd: Piła
|
Wysłany: 12 Czerwiec 2007, 08:02
|
|
|
:):)
Czy ktos jest w stanie powiedziec mi jaki mam kolor?:) Nie wiem do ktorego pasuje ( z listy w jednym poscie).
Czy pod kanapa bede mial napisany kod koloru nadwozia? Kanape podnosi sie jak w E34 (wyciagnac tylko z zatrzaskow) czy sa jakies srubki do odkrecenia? |
|
|
|
|
MAJSU
Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 2147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Czerwiec 2007, 08:09
Imię: Tomek |
|
|
Nazwę koloru masz na tabliczce po prawej stronie na kieluchu |
|
|
|
|
chmielpiw
Ja i moja Weronika
Nadwozie: E28
Model: w sercu 528i
Silnik: 2,8
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 357 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 12 Czerwiec 2007, 10:15
Imię: Przemek |
|
|
zumzum napisał/a: | :):):)
Czy ktos jest w stanie powiedziec mi jaki mam kolor?:) Nie wiem do ktorego pasuje ( z listy w jednym poscie).
Czy pod kanapa bede mial napisany kod koloru nadwozia? Kanape podnosi sie jak w E34 (wyciagnac tylko z zatrzaskow) czy sa jakies srubki do odkrecenia? |
Możesz zawsze rozkodować numer nadwozia :-) i jeżeli nie miałeś malowanego auta, lub przebitki to ustalą twój oryginalny kolor. |
_________________ Obecny adres zamieszkania- Kraków
|
|
|
|
|
zumzum
Dołączył: 01 Cze 2007 Posty: 152 Skąd: Piła
|
Wysłany: 12 Czerwiec 2007, 10:22
|
|
|
No wlasnie. To raczej nie przejdzie bo chyba mialem kiedys przebitke. Po wpisaniu VINu do realoem wyskakuje mi 525i a ja mam ete... ale zobacze na kielichu. Chce tez tylnia kanape wyjac zobaczyc co tam sie kryje:) |
|
|
|
|
Bart
Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 682 Skąd: 3city
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2007, 08:08
Imię: Bart |
|
|
Śruba 10 na środku ;-)
Ja tam kiedyś znalazłem całą prawde o swoim aucie 8-) |
_________________ Pzdr
Bart |
|
|
|
|
|