E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E28 535i] Kucharz 525e -->> 535i
Autor Wiadomość
włodar_e30 

Nadwozie: E28
Model: E30, E28
Silnik: M52B28, M20B20
Rok produkcji: 1989, 1984
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 303
Skąd: Puszczykowo/Swarzędz
Wysłany: 15 Maj 2014, 18:41   
   Imię: Marcin


Ty to szeroko lecisz z tematem :) Już chyba nie masz co grzebać w E28. A za zdrową S38 trzeba położyć 4 000 euro.
_________________

 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 15 Maj 2014, 22:44   
   Imię: Marcin


włodar_e30 napisał/a:
Ty to szeroko lecisz z tematem :) Już chyba nie masz co grzebać w E28. A za zdrową S38 trzeba położyć 4 000 euro.


Tak jak pisałem, za przeróbkę kupiłbym S38

pocieszające, że teraz mogę szukać tylko słupka :D
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 15 Czerwiec 2014, 02:00   
   Imię: Marcin


Ostatnio straciłem nieco wenę do Reksia. Winne były różne fuckupy po ostatnich pracach.
Już podczas powrotu z hamowni dojeżdżając do Małkini zaczął silnik dziwnie pracować, stwierdziliśmy że musiał do map wkraść się jakiś błąd. Ale auto miało za kilka dni wieźć kolegę do slubu...
W dniu slubu okazało się, że w aucie zginęło ładowanie. Żeby było jeszcze lepiej to wypchało z kolektora wydechowego srubę która zaslepia miejsce na sondę. I do tego wszystkiego przewód wodny omijając TPSa był w takiej pozycji, że pomalutku pękał.
W każdym razie kolega na slub dojechał Reksiem, ale zaraz po tym odstawiłem go do garażu i długo nie zaglądałem. Dlaczego? Bo byłem przekonany, że bardzo słabe odpalanie na zimnym i dziwna praca silnika to problem z Ecumasterem, a warsztat który stroił mi auto jest ode mnie oddalony o 130km. Sam nawet nie myślałem by się do tego zabierać.
Chciał nie chciał trzeba było zacząć od przywrócenia ładowania. Okazało się, że gdzies przy pracach z silnikiem zrobiło się jakies zwarcie, które uszkodziło alternator. Alternator po pełnej regeneracji wpadł do auta, ładowanie wróciło.
Piekarz niemalże zmusił mnie by po tym zajrzeć do Ecumastera, bo zbliża się Cultstyle Event i czas i pora ogarnąć auto.
Co się okazało?
A okazało się, że wszystkie problemy z zapalaniem na zimno, nierówną pracą spowodowane były niskim napięciem.
Po naładowaniu akumulatora silnik pięknie odpalił, równo (jak na ostry wałek) pracuje, a po sprawdzeniu wszystkich map widać, że wyglądają tak jak powinny. Przy okazji z Piekarzem zgłębiliśmy nieco temat ecumastera :)
Z tej radości poprawiliśmy i sprawdziliśmy przewód wodny by nie było z nim problemów oraz wkręciliśmy srubę M18 w kolektor.
Powróciła też chęć grzebania przy aucie, więc od poniedziałku stroimy się na Culstyle Event :)
Jeszcze trochę jazd testowych by upewnić się, że jest tak jak ma być.

To taka historia ku pokrzepieniu, byscie nigdy nie tracili wiary w naszą pasję :)

_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16 Czerwiec 2014, 10:43   
   Imię: Maciek


Kucharz, w moim zwykłem m30 miałem to samo jak zdechł mi akumulator i alternator jednocześnie... <masakra>

nowy akumulator rozwiązał też problem z checkkontrolem, którego nie mogłem ogarnąć przez pół roku <lol>
_________________
Черный Bymep
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 16 Czerwiec 2014, 12:19   
   Imię: Marcin


Wczoraj polatalismy sobie z Piekarzem 2 x e28 i znowu pokochałem to auto, czuję że dziś wieczór w garażu mimo że dobre mecze :)
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
HuberT_e36 


Nadwozie: E28
Model: M535I
Silnik: 3.5
Rok produkcji: 86r
Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 229
Skąd: Długosiodło/Różan
Wysłany: 16 Czerwiec 2014, 14:22   
   Imię: Hubert


Kucharz napisał/a:
Wczoraj polatalismy sobie z Piekarzem 2 x e28 i znowu pokochałem to auto, czuję że dziś wieczór w garażu mimo że dobre mecze :)



a Wy chamy , i znać mi nie daliście :D
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 16 Czerwiec 2014, 22:04   
   Imię: Rafał


Nieźle moc i moment skoczyły! Pokaż wykres bo ciekawi mnie przebieg momentu w takim chamie o sześciu gardłach
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 16 Czerwiec 2014, 23:35   
   Imię: Marcin


HuberT_e36 napisał/a:
Kucharz napisał/a:
Wczoraj polatalismy sobie z Piekarzem 2 x e28 i znowu pokochałem to auto, czuję że dziś wieczór w garażu mimo że dobre mecze :)



a Wy chamy , i znać mi nie daliście :D


A bo spontan był, ale dziś znowu polatałem.
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 17 Czerwiec 2014, 22:09   
   Imię: Marcin


Jazdy testowe trwają, jakies drobiazgi też w międzyczasie się robi. Wleciał nowiutki przedni zderzak.
No i właśnie wylazło, że klękła pompa wspomagania. Jutro wleci następca. Zastanawiam się jedynie czy prace przy silniku mogły się do tego przyczynić czy zbieg okoliczności.

Póki co, kilka fotek:
















Mam nadzieję, że uda się bezpoblemowo wyjechać i wrócić na Cultstyle Event
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 18 Czerwiec 2014, 02:20   
   Imię: Jakub


Fajnie wygladaja te fotele. W szczegolnoscie te przeszycia na laczeniu detali zamiast kedry. Ale zeby nie bylo, ze nie mam "ALE" :P

Mieszek tak jakos dziwnie lezy jakby nie lezal
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 18 Czerwiec 2014, 09:16   
   Imię: Marcin


Dexter528i napisał/a:
Mieszek tak jakos dziwnie lezy jakby nie lezal


bo jeszcze nie był ułożony po montażu ramki
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 165
Skąd: NN
Wysłany: 18 Czerwiec 2014, 22:23   
   Imię: Łukasz


Bardzo podoba mi się zdjęcie numer 11. Skręcone koło zajebiście wyglądają.
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 20 Czerwiec 2014, 00:06   
   Imię: Marcin


dziś wskoczyła rozpórka Wiechers, pod maską jeszcze nie jest jak być powinno, ale powoli do przodu
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 20 Czerwiec 2014, 01:49   
   Imię: Rafał


Powinieneś coś wykombinować z filtrem powietrza, jakąś puszkę czy coś żeby odgrodzić dopływ gorącego powietrza z komory silnika. To powinno troszkę poprawić napełnienie cylindrów :)
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
Piekarz 


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 294
Skąd: Puszcza Biała
Wysłany: 22 Czerwiec 2014, 20:42   
   Imię: Łukasz


Kargul1005, nie ma to sensu, w dolocie jest czujnik temperatury który wskazuje cały czas okolice 30 stopni więc nic a nic nie ugrasz :)
_________________
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 22 Czerwiec 2014, 22:16   
   Imię: Rafał


To była tylko taka sugestia z mojej strony, skoro jest dobrze, to bardzo mnie to cieszy :D
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 23 Czerwiec 2014, 02:01   
   Imię: Marcin


Kilka moich fotek z 5th Cultstyle Event





_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Mak 
______________


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 392
Skąd: Rydzyna
Wysłany: 23 Czerwiec 2014, 08:35   
   Imię: Maciej


Ponoć tegoroczny Cultstyle średnio udany, co wyczytałem na klasycznym. Podzielasz opinie?
Mnie przeraża ilość vw. To są naprawdę nudne samochody i trzeba się postarać, żeby
rzucały się w oczy, co niestety niewielu się udaje. Osobiście po fotkach jedyny vw, który
mi się podobał to biały Golf MK II z niebieskimi i czerwonymi paskami :D

Ale też dzięki temu wasze auta stały się tam jeszcze bardziej wyjątkowe :D
_________________
 
 
     
Przemas 
Przemas


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: Konin/Warszawa
Wysłany: 29 Czerwiec 2014, 11:40   
   Imię: Przemek


Ło Panie! Ale wnętrze dojebałeś!!!! <tanczy>

Piękne!!!
_________________

 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 7 Lipiec 2014, 01:34   
   Imię: Marcin


Żeby nie było tak słodko to wczoraj Reksio miał zawieźć kolejny raz do slubu, był już w drodze


ale była też awaria, Młodych dowiózł Piekarz


Póki co auto czeka na chwilę wolnego i oględziny szkód
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Kaktus 

Nadwozie: E28
Model: M535i 325e
Silnik: M30 M20
Rok produkcji: 1986 1987
Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 64
Skąd: BAU-BI-LD
Wysłany: 7 Lipiec 2014, 08:52   
   Imię: Kamil


Uuu to musiało boleć,dobrze ze dziury w masce nie zrobiło <y>
Zbyt duzo mocy masz pod maska :D
_________________


www.7dents.co.uk

E28 M535i 02/1986 http://e12-e28.pl/viewtopic.php?t=8536

E30 325e 05/1987 http://e12-e28.pl/viewtopic.php?t=8627
 
 
     
Bambus 


Nadwozie: Exx
Model: e30 335 i e28
Silnik: M30B35 i M20B20
Rok produkcji: 1988 i 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 101
Skąd: Kutno
Wysłany: 7 Lipiec 2014, 10:42   
   Imię: Robert


Pewnie się nakrętka odkręciła. W e30 to samo mi się działo aczkolwiek dochodziły wczesniej dziwne dźwięki i dokręciłem zanim stała sie taka sytuacja jak u Ciebie. Klej do gwintów okazał sie pomocny i jak na razie już długo lata bez problemu
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 7 Lipiec 2014, 11:04   
   Imię: Marcin


Tutaj też dziwne dźwięki dochodziły, ale byłem przekonany po konsultacjach, że to ze skrzyni biegów.
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 7 Lipiec 2014, 13:11   
   Imię: Jakub


W dieslu tez odkrecilo (poluzowalo) sie kolo pasowe z tym ze mialem tyle szczescia w tym nieszczesciu ze po minimalnym poluzowaniu scielo zabezpieczenie na wale i kolo pasowe pozostalo na wale prostopadle
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
luther 
buffalo leather fan


Nadwozie: Exx
Model: 635CSiA
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 10/1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 287
Skąd: Wrocław
Wysłany: 7 Lipiec 2014, 22:50   
   Imię: Kamil


Kucharz napisał/a:
Tutaj też dziwne dźwięki dochodziły, ale byłem przekonany po konsultacjach, że to ze skrzyni biegów.

A gdzie składałeś silnik? Mojego znajomego spotkało to samo. Zauważyłem, że mechanicy rzadko kiedy pilnują momentów dokręcenia.
_________________
Pozdrawiam,
Kamil

1986 635CSiA
 
 
     
Piekarz 


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 294
Skąd: Puszcza Biała
Wysłany: 8 Lipiec 2014, 00:56   
   Imię: Łukasz


luther, tą śrubę dokręcałem ja. Najwyraźniej za słabo, nie pilnuję momentów dokręcania bo nie jestem mechanikiem :/
_________________
 
 
     
luther 
buffalo leather fan


Nadwozie: Exx
Model: 635CSiA
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 10/1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 287
Skąd: Wrocław
Wysłany: 8 Lipiec 2014, 01:30   
   Imię: Kamil


Piekarz napisał/a:
luther, tą śrubę dokręcałem ja. Najwyraźniej za słabo, nie pilnuję momentów dokręcania bo nie jestem mechanikiem :/

Spoko. O ile dobrze kojarzę tam jest 440Nm.
_________________
Pozdrawiam,
Kamil

1986 635CSiA
 
 
     
biały 


Nadwozie: Exx
Model: 316
Silnik: M43b16
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 30
Skąd: OSTMAZ
Wysłany: 8 Lipiec 2014, 08:06   
   Imię: Tomek


bo to było tak... leciałem bokiem... wyprostowałem reksia ... a koło pasowe opóźniło się z powrotem ....
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2836
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 8 Lipiec 2014, 11:56   
   Imię: Marcin


Zdarza się, sporadycznie ale się zdarza. Mnie w m62 też koło pasowe się odkręciło. Dźwięk wydawało taki jakby się rozrząd rozsypał. Na szczęście wystarczyło dokręcenie.
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 24 Lipiec 2014, 23:43   
   Imię: Marcin


Auto po awarii koła pasowego zostało sciagnięte do domu teściów, bo było bliżej.
Jak znalazła się chwila czasu pojechaliśmy, zobaczyć co i jak. Piekarz poskręcał wszystko, wychodziło nam, że wszystko jest OK.
Skoro tak to odpalamy i tu zdziwienie bo cos puka, obciera. :(
A że warunków do głębszej analizy nie było więc decyzja: akcja laweta i do Yelonki Garage, żeby na spokojnie ocenić szkody.
Pakowania auta na glebie bez zdejmowania pasa na lawetę nie jest łatwa


Ale się udało


W Yelonki Garage okazało się, że powodem tego dziwnego dźwięku była ukręcona jedna ze srub mocujących koło pasowe.
Poleciały wszystkie nowe sruby i wszystko jest super, więc radość niesamowita po kilku tygodniach zawieszenia.

W związku z tym było dziś jeżdżone i pstrykane:

1.


2.


3.


4.


5.


6.


7.


8.


9.


10.


11.


12. i taki mały meeting
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,101 sekundy. Zapytań do SQL: 12