[E28 535i] Kucharz 525e -->> 535i |
Autor |
Wiadomość |
włodar_e30
Nadwozie: E28
Model: E30, E28
Silnik: M52B28, M20B20
Rok produkcji: 1989, 1984
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 303 Skąd: Puszczykowo/Swarzędz
|
Wysłany: 15 Maj 2014, 18:41
Imię: Marcin |
|
|
Ty to szeroko lecisz z tematem Już chyba nie masz co grzebać w E28. A za zdrową S38 trzeba położyć 4 000 euro. |
_________________
|
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
Wysłany: 15 Maj 2014, 22:44
Imię: Marcin |
|
|
włodar_e30 napisał/a: | Ty to szeroko lecisz z tematem Już chyba nie masz co grzebać w E28. A za zdrową S38 trzeba położyć 4 000 euro. |
Tak jak pisałem, za przeróbkę kupiłbym S38
pocieszające, że teraz mogę szukać tylko słupka |
_________________ www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
|
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
Wysłany: 15 Czerwiec 2014, 02:00
Imię: Marcin |
|
|
Ostatnio straciłem nieco wenę do Reksia. Winne były różne fuckupy po ostatnich pracach.
Już podczas powrotu z hamowni dojeżdżając do Małkini zaczął silnik dziwnie pracować, stwierdziliśmy że musiał do map wkraść się jakiś błąd. Ale auto miało za kilka dni wieźć kolegę do slubu...
W dniu slubu okazało się, że w aucie zginęło ładowanie. Żeby było jeszcze lepiej to wypchało z kolektora wydechowego srubę która zaslepia miejsce na sondę. I do tego wszystkiego przewód wodny omijając TPSa był w takiej pozycji, że pomalutku pękał.
W każdym razie kolega na slub dojechał Reksiem, ale zaraz po tym odstawiłem go do garażu i długo nie zaglądałem. Dlaczego? Bo byłem przekonany, że bardzo słabe odpalanie na zimnym i dziwna praca silnika to problem z Ecumasterem, a warsztat który stroił mi auto jest ode mnie oddalony o 130km. Sam nawet nie myślałem by się do tego zabierać.
Chciał nie chciał trzeba było zacząć od przywrócenia ładowania. Okazało się, że gdzies przy pracach z silnikiem zrobiło się jakies zwarcie, które uszkodziło alternator. Alternator po pełnej regeneracji wpadł do auta, ładowanie wróciło.
Piekarz niemalże zmusił mnie by po tym zajrzeć do Ecumastera, bo zbliża się Cultstyle Event i czas i pora ogarnąć auto.
Co się okazało?
A okazało się, że wszystkie problemy z zapalaniem na zimno, nierówną pracą spowodowane były niskim napięciem.
Po naładowaniu akumulatora silnik pięknie odpalił, równo (jak na ostry wałek) pracuje, a po sprawdzeniu wszystkich map widać, że wyglądają tak jak powinny. Przy okazji z Piekarzem zgłębiliśmy nieco temat ecumastera
Z tej radości poprawiliśmy i sprawdziliśmy przewód wodny by nie było z nim problemów oraz wkręciliśmy srubę M18 w kolektor.
Powróciła też chęć grzebania przy aucie, więc od poniedziałku stroimy się na Culstyle Event
Jeszcze trochę jazd testowych by upewnić się, że jest tak jak ma być.
To taka historia ku pokrzepieniu, byscie nigdy nie tracili wiary w naszą pasję
|
_________________ www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
|
|
|
|
|
Mulder
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 1921 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2014, 10:43
Imię: Maciek |
|
|
Kucharz, w moim zwykłem m30 miałem to samo jak zdechł mi akumulator i alternator jednocześnie...
nowy akumulator rozwiązał też problem z checkkontrolem, którego nie mogłem ogarnąć przez pół roku |
_________________ Черный Bymep
|
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
|
|
|
|
HuberT_e36
Nadwozie: E28
Model: M535I
Silnik: 3.5
Rok produkcji: 86r
Dołączył: 04 Cze 2012 Posty: 229 Skąd: Długosiodło/Różan
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2014, 14:22
Imię: Hubert |
|
|
Kucharz napisał/a: | Wczoraj polatalismy sobie z Piekarzem 2 x e28 i znowu pokochałem to auto, czuję że dziś wieczór w garażu mimo że dobre mecze |
a Wy chamy , i znać mi nie daliście |
|
|
|
|
Kargul1005
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 1468 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2014, 22:04
Imię: Rafał |
|
|
Nieźle moc i moment skoczyły! Pokaż wykres bo ciekawi mnie przebieg momentu w takim chamie o sześciu gardłach |
_________________ E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG |
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2014, 23:35
Imię: Marcin |
|
|
HuberT_e36 napisał/a: | Kucharz napisał/a: | Wczoraj polatalismy sobie z Piekarzem 2 x e28 i znowu pokochałem to auto, czuję że dziś wieczór w garażu mimo że dobre mecze |
a Wy chamy , i znać mi nie daliście |
A bo spontan był, ale dziś znowu polatałem. |
_________________ www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
|
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
Wysłany: 17 Czerwiec 2014, 22:09
Imię: Marcin |
|
|
Jazdy testowe trwają, jakies drobiazgi też w międzyczasie się robi. Wleciał nowiutki przedni zderzak.
No i właśnie wylazło, że klękła pompa wspomagania. Jutro wleci następca. Zastanawiam się jedynie czy prace przy silniku mogły się do tego przyczynić czy zbieg okoliczności.
Póki co, kilka fotek:
Mam nadzieję, że uda się bezpoblemowo wyjechać i wrócić na Cultstyle Event |
_________________ www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
|
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 18 Czerwiec 2014, 02:20
Imię: Jakub |
|
|
Fajnie wygladaja te fotele. W szczegolnoscie te przeszycia na laczeniu detali zamiast kedry. Ale zeby nie bylo, ze nie mam "ALE"
Mieszek tak jakos dziwnie lezy jakby nie lezal |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
|
|
|
|
grulson
grulson
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 165 Skąd: NN
|
Wysłany: 18 Czerwiec 2014, 22:23
Imię: Łukasz |
|
|
Bardzo podoba mi się zdjęcie numer 11. Skręcone koło zajebiście wyglądają. |
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
|
|
|
|
Kargul1005
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 1468 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2014, 01:49
Imię: Rafał |
|
|
Powinieneś coś wykombinować z filtrem powietrza, jakąś puszkę czy coś żeby odgrodzić dopływ gorącego powietrza z komory silnika. To powinno troszkę poprawić napełnienie cylindrów |
_________________ E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG |
|
|
|
|
Piekarz
Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2012 Posty: 294 Skąd: Puszcza Biała
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2014, 20:42
Imię: Łukasz |
|
|
Kargul1005, nie ma to sensu, w dolocie jest czujnik temperatury który wskazuje cały czas okolice 30 stopni więc nic a nic nie ugrasz |
_________________
|
|
|
|
|
Kargul1005
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 1468 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2014, 22:16
Imię: Rafał |
|
|
To była tylko taka sugestia z mojej strony, skoro jest dobrze, to bardzo mnie to cieszy |
_________________ E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG |
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
|
|
|
|
Mak
______________
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 392 Skąd: Rydzyna
|
Wysłany: 23 Czerwiec 2014, 08:35
Imię: Maciej |
|
|
Ponoć tegoroczny Cultstyle średnio udany, co wyczytałem na klasycznym. Podzielasz opinie?
Mnie przeraża ilość vw. To są naprawdę nudne samochody i trzeba się postarać, żeby
rzucały się w oczy, co niestety niewielu się udaje. Osobiście po fotkach jedyny vw, który
mi się podobał to biały Golf MK II z niebieskimi i czerwonymi paskami
Ale też dzięki temu wasze auta stały się tam jeszcze bardziej wyjątkowe |
_________________
|
|
|
|
|
Przemas
Przemas
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 588 Skąd: Konin/Warszawa
|
Wysłany: 29 Czerwiec 2014, 11:40
Imię: Przemek |
|
|
Ło Panie! Ale wnętrze dojebałeś!!!!
Piękne!!! |
_________________
|
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
Wysłany: 7 Lipiec 2014, 01:34
Imię: Marcin |
|
|
Żeby nie było tak słodko to wczoraj Reksio miał zawieźć kolejny raz do slubu, był już w drodze
ale była też awaria, Młodych dowiózł Piekarz
Póki co auto czeka na chwilę wolnego i oględziny szkód |
_________________ www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
|
|
|
|
|
Kaktus
Nadwozie: E28
Model: M535i 325e
Silnik: M30 M20
Rok produkcji: 1986 1987
Dołączył: 26 Sie 2013 Posty: 64 Skąd: BAU-BI-LD
|
|
|
|
|
Bambus
Nadwozie: Exx
Model: e30 335 i e28
Silnik: M30B35 i M20B20
Rok produkcji: 1988 i 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 101 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 7 Lipiec 2014, 10:42
Imię: Robert |
|
|
Pewnie się nakrętka odkręciła. W e30 to samo mi się działo aczkolwiek dochodziły wczesniej dziwne dźwięki i dokręciłem zanim stała sie taka sytuacja jak u Ciebie. Klej do gwintów okazał sie pomocny i jak na razie już długo lata bez problemu |
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 7 Lipiec 2014, 13:11
Imię: Jakub |
|
|
W dieslu tez odkrecilo (poluzowalo) sie kolo pasowe z tym ze mialem tyle szczescia w tym nieszczesciu ze po minimalnym poluzowaniu scielo zabezpieczenie na wale i kolo pasowe pozostalo na wale prostopadle |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
luther
buffalo leather fan
Nadwozie: Exx
Model: 635CSiA
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 10/1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 287 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 7 Lipiec 2014, 22:50
Imię: Kamil |
|
|
Kucharz napisał/a: | Tutaj też dziwne dźwięki dochodziły, ale byłem przekonany po konsultacjach, że to ze skrzyni biegów. |
A gdzie składałeś silnik? Mojego znajomego spotkało to samo. Zauważyłem, że mechanicy rzadko kiedy pilnują momentów dokręcenia. |
_________________ Pozdrawiam,
Kamil
1986 635CSiA |
|
|
|
|
Piekarz
Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2012 Posty: 294 Skąd: Puszcza Biała
|
Wysłany: 8 Lipiec 2014, 00:56
Imię: Łukasz |
|
|
luther, tą śrubę dokręcałem ja. Najwyraźniej za słabo, nie pilnuję momentów dokręcania bo nie jestem mechanikiem |
_________________
|
|
|
|
|
luther
buffalo leather fan
Nadwozie: Exx
Model: 635CSiA
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 10/1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 287 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 8 Lipiec 2014, 01:30
Imię: Kamil |
|
|
Piekarz napisał/a: | luther, tą śrubę dokręcałem ja. Najwyraźniej za słabo, nie pilnuję momentów dokręcania bo nie jestem mechanikiem |
Spoko. O ile dobrze kojarzę tam jest 440Nm. |
_________________ Pozdrawiam,
Kamil
1986 635CSiA |
|
|
|
|
biały
Nadwozie: Exx
Model: 316
Silnik: M43b16
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 04 Mar 2007 Posty: 30 Skąd: OSTMAZ
|
Wysłany: 8 Lipiec 2014, 08:06
Imię: Tomek |
|
|
bo to było tak... leciałem bokiem... wyprostowałem reksia ... a koło pasowe opóźniło się z powrotem .... |
|
|
|
|
Beatles
Mr Zielona Otchłań
Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Mar 2007 Posty: 2836 Skąd: Kielce / Warszawa
|
Wysłany: 8 Lipiec 2014, 11:56
Imię: Marcin |
|
|
Zdarza się, sporadycznie ale się zdarza. Mnie w m62 też koło pasowe się odkręciło. Dźwięk wydawało taki jakby się rozrząd rozsypał. Na szczęście wystarczyło dokręcenie. |
_________________ Szczęśliwi spalania nie liczą!
|
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
Wysłany: 24 Lipiec 2014, 23:43
Imię: Marcin |
|
|
Auto po awarii koła pasowego zostało sciagnięte do domu teściów, bo było bliżej.
Jak znalazła się chwila czasu pojechaliśmy, zobaczyć co i jak. Piekarz poskręcał wszystko, wychodziło nam, że wszystko jest OK.
Skoro tak to odpalamy i tu zdziwienie bo cos puka, obciera.
A że warunków do głębszej analizy nie było więc decyzja: akcja laweta i do Yelonki Garage, żeby na spokojnie ocenić szkody.
Pakowania auta na glebie bez zdejmowania pasa na lawetę nie jest łatwa
Ale się udało
W Yelonki Garage okazało się, że powodem tego dziwnego dźwięku była ukręcona jedna ze srub mocujących koło pasowe.
Poleciały wszystkie nowe sruby i wszystko jest super, więc radość niesamowita po kilku tygodniach zawieszenia.
W związku z tym było dziś jeżdżone i pstrykane:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12. i taki mały meeting
|
_________________ www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
|
|
|
|
|
|