E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Dixi
22 Listopad 2009, 17:54
[E28 524td] Moja 524TD By _KaMiK_
Autor Wiadomość
_KaMiK_ 
The Empire need`s u!


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 786
Skąd: Poznań
Wysłany: 14 Lipiec 2009, 19:46   [E28 524td] Moja 524TD By _KaMiK_
   Imię: Marek


Witam :)
Otoz w zeszlym tygodniu stałem sie posiadaczem staruszka e28 ;)
Wersja 524td z prawie pełnym wyposazeniem :)
Ale co z tego ze ma wyposazenie jak połowa rzeczy w aucie nie działa :roll:

Co ma:
-elektryczne szyby
-elektryczne lusterka
-klimatyzacja
-podgrzewane siedzenia
-skórzane siedzenia
-ten smieszny komputerek z godzina spalaniem itp ;)

Heh teraz troche gorzej bo co nie działa lub wymaga naprawy:

-elektryczne lusterko kierowcy niechce sie ruszac
-nie działa klima bo w tej chwili brakuje łapy kompresora, nie wiem jak z reszta elementow klimy czy sprawne
-brakuje gniazda zapalniczki :| jest tylko zatyczka ;p
-auto sciaga w prawo
-z przodu cos stuka ;p
-nie dziala "oil service i inspection""
-właczyłem długie swiatla, wyłaczylem, po chwili chciałem wlaczyc znow i juz przestały działac :|
-halogeny nie działaja wogóle
-srodek w rozsypce, 3/4 nieprzykrecona, i sobie luzem zwisa, obudowa pod kierownica, obudowy glosnikow przednich,
-pęknieta obudowa tablicy przyrzadow w 2 miejscach
-obudowa komputerka dziwnie odstaje i niechce sie wsunac
-podobnie przycisk od klimy odstaje w polowie i niechce sie wsunac
-ten caly plastik otaczajacy reczny idacy miedzy siedzeniami nie jest przymocowany do niczego
-progi wraz z korytkami do wymiany - dziurawe
-błotniki obydwa do wymiany i lakierowania - rdza
-drzwi 4 sztuki do wymiany i lakierowania - rdza
-pod maska dziury - do wycinania i łatania i lakierowania
-wymiana weza od turbiny
-wymiana koncowki przylaczeniowej do bloku

Co juz zrobione:
-wymieniony mieszek skrzyni biegow na nowy, co prawda jest jasniejszy nieco niz fabryczny kolor konsoli bezowej ale w tej chwili musi taki byc ;p

jak widac sporo baaardzo sporo przedemna...

A teraz pytania bo nie bardzo moge zrozumiec niemiecka instrukcje.
Do czego jest przy kierunkowskazach wciskane "BC"?
Do czego jest pomiedzy elektrycznymi szybami ten guziczek czarny?
Czy wlaczajac zwykly nawiew powinnien on takze byc wyczuwalny z nawiewow srodkowych i bocznych? czy tylko z podszybia i dolu pod konsola?
Czy w schowku powinno byc jakies swiatelko? bo jest jakis guziczek, ale nie wiem za bardzo po co on :?:
Ten komputerek - jak go obslugiwac? :oops:
nie umiem nawet godziny przestawic :/
AA i obok kierownicy a obok konsoli jest taki guziczek ze strzalka jakas w dwie strony - do czego on?

Wiem wiem sporo pytan, ale ni chu chu nie rozumiem z tej instrukcji po niemiecku :/
Moze ktos ma wersje po polsku? wtedy bedzie o wiele latwiej :D

Fotki hmm, nie mam wlasnych jeszcze, mam tylko poprzedniego wlasciciela, za moment wrzuce kilka :)







  
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Lipiec 2009, 20:08   
   Imię: Tomek


A gdzie fotki ? :roll:
 
 
     
littek 


Nadwozie: E28
Model: 520 kat
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 15 Lipiec 2009, 15:07   
   Imię: Mateusz


na konsoli środkowej pomiędzy regulatorami nawiewu masz trzy suwaki - górny od podszybia, środkowy od nawiewów na desce, i dolny - nogi. BC na manetce kierunków służy do przełączania się między funkcjami komputera pokł. Godzinę zmieniasz wciskając długopisem, igłą w prawym dolnym rogu komputera taki guziczek, jak masz do resetów w niektórych urządzeniach, wtedy przyciskając konkretne guziki z liczbani (1/10/100/1000) ustawiasz godzinę, przełączając się na datę w analogiczny sposób ją ustawisz. Po ustawnieniu godziny/daty ponownie naciskamy ten guziczek.

W schowku powinna być lampka

nie kumam o jaki przycisk ze strzałkami Ci chodzi

Gratuluję zakupu życzę przyjemnej eksploatacji :)
_________________
http://littek.mybrute.com
 
 
     
Bodżangmił 


Nadwozie: E12
Model: M535i
Silnik: m30
Rok produkcji: 80
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 2741
Skąd: Wyszków
Wysłany: 15 Lipiec 2009, 15:53   
   Imię: Bodży


Bedzie fajne autko jak dopieścisz. Wnętrze bomba
_________________
BMW M535i 1980
BMW M535i 1980
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Lipiec 2009, 16:07   
   Imię: Tomek


Aaaa znajomy ten Rekin jakiś :D
 
 
     
_KaMiK_ 
The Empire need`s u!


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 786
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Lipiec 2009, 16:18   
   Imię: Marek


srodkowy od nawiewow na desce hmm tak tez myslalem tyle ze ni jak nic nie chce z nich wiac ;p ciekawe co tam sie kryje w srodku ze je zatkalo hmm

Dzieki za szybki kurs obslugi komputerka :D

szukalem tej lampki na realoem, i nie znalazlem w elementach schowka lampki :roll:
poszukam jeszcze raz :]
tak samo nie znalazlem gniazda zapalniczki na wyzej wymienionej stronie :(
_________________
E28 524TD 84` Bronzitbeige-Metallic - Renowacja rozpoczęta w maju 2013 - przewidywanie zakończenie prac 2016 ?
Firebird 5.7tpi 88` Black Birdie
Sold:
Jeep Grand Cherokee 5.2 95` ; Jaguar Xj40 4.0 92` ; Firebird 3.4 93` Red Birdie ; E32 735i 1992 Alpinweiss II ; Mazda 929 HB Coupe 2.0 1986 Czarna Kareta

 
 
     
littek 


Nadwozie: E28
Model: 520 kat
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 15 Lipiec 2009, 21:39   
   Imię: Mateusz


zapalniczka - pasuje od e30 jeśli się nie mylę, lampka - musiała Ci się żarówka przepalić - a więc szrot i zwykły motoryzacyjny wg mnie

A wnętrze na zdjęciach też mi się cholernie podoba, choć nie lubię mieć zbyt jasno w środku :)
_________________
http://littek.mybrute.com
 
 
     
_KaMiK_ 
The Empire need`s u!


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 786
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Lipiec 2009, 17:47   
   Imię: Marek


Przedsmak dzisiejszej sesji ^^



A po za tym to ten komputerek cos nie smiga :/
spalanie wisialo caly czas 39.5litra
pozniej sie skasowalo i teraz jest napis "---- L 100KM" czy cos takigo
reset nie dziala, nie wazne jak bym mocno wciskal i ile trzymal godziny ani daty nie udalo mi sie zresetowac, podobnie z licznikiem predkosci tym elektronicznym tez caly czas jest 0.0
temperatura dziala aczkolwiek nie wiem czy ona jest w srodku czy na zewnatrz mierzona bo wszedzie goraco ;p

nie dziala mi swiatelko w podsufitce mimo ze zarowki sa sprawne, tylne otwieranie szyb w drzwiach tez nia dziala, moze niepodlaczone?

a moglby ktos podeslac jak bedzie mial chwile zdjecie tej zarowki z schowka, w ktorym miejscu ona powinna byc i jak wyglada?
_________________
E28 524TD 84` Bronzitbeige-Metallic - Renowacja rozpoczęta w maju 2013 - przewidywanie zakończenie prac 2016 ?
Firebird 5.7tpi 88` Black Birdie
Sold:
Jeep Grand Cherokee 5.2 95` ; Jaguar Xj40 4.0 92` ; Firebird 3.4 93` Red Birdie ; E32 735i 1992 Alpinweiss II ; Mazda 929 HB Coupe 2.0 1986 Czarna Kareta

 
 
     
littek 


Nadwozie: E28
Model: 520 kat
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 17 Lipiec 2009, 09:28   
   Imię: Mateusz


słuchaj co do temperatury, mierzona na zewnątrz, prawdopodobnie musisz mieć coś źle podpięte, albo niepodpięte?
_________________
http://littek.mybrute.com
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 17 Lipiec 2009, 16:23   
   Imię: Jakub


_KaMiK_ napisał/a:
Do czego jest pomiedzy elektrycznymi szybami ten guziczek czarny?

Blokada tylnych szyb. takie zabezpieczenie żeby dzieci z tyłu same nie otwierały ich.

_KaMiK_ napisał/a:
Czy w schowku powinno byc jakies swiatelko? bo jest jakis guziczek, ale nie wiem za bardzo po co on

to jest właśnie światełko. Żaróweczka znajduje się w tym plasticzku z guziczkiem ale po przeciwnej stronie guziczka (nie widać jej). susiał byś wyciągnąć ten plasticzek-guziczek i wszystko będzie jasne

_KaMiK_ napisał/a:
-elektryczne lusterko kierowcy niechce sie ruszac

Niedziałające lusterko może być również skutkiem nieudolnej dokładki elektrycznych szyb

_KaMiK_ napisał/a:
Do czego jest przy kierunkowskazach wciskane "BC"?

_KaMiK_ napisał/a:
Ten komputerek - jak go obslugiwac?

BC przy manetce służy do przełączania funkcji komputerka.
Co do jego obsługi to mogę powiedzieć tylko jedno.
NIE DA SIĘ GO OBSŁUGIWAĆ
Pochodzi on z jakiejś wersji benzynowej i został po prostu dołożony.
Sam z ciekawości sprawdzałem i podłączyłem kiedyś do mojego traktora.
Jedyna funkcja która działa to temperatura zewnętrzna.

Klimatyzacja na 99% też była dokładana. Świadczyć może o tym kratka wentylacji na desce rozdzielczej która ma pokrętło i można ją zamknąć. W wersjach z klimą nie było pokrętła.
Kolejna rzecz która może o tym świadczyć to brak otwierania/zamykania środkowiego nawiewu. W wersji z klimą linka środkowego nawiewu jest dłuższa o jakieś 2-3cm niż normalna i pewnie ktoś nie wiedział tego jak zakładał klimę, standardowej linki nie starczyło (nie ma możliwości) i otwieranie/zamykanie środkowego nawiewu nie działa.

Kolejna to przewody klimy w komorze silnika. Pochodzą na pewno z auta benzynowego. Na 99% z M30. W dieslach przewód (jeden) biegnący do kompresora do pierwszego łączenia (w okolicach kielicha) jest cały gumowy zakuty odpowiednimi złączkami i dodatkowo posiada izolacje termiczną (turbina w pobliżu).

Idąc dalej tym tropem wychodzi czemu nie ma łapy pod kompresor.

Sprawy związane z klimą i BC są potwierdzone moimi doświadczeniami.

I na koniec podsumowanie.
Klima, BC oraz cała tapicerka pochodzą z innego samochodu. Jestem niemal, że pewien, że z jakiejś amerykańskiej 535i o czy świadczyć może klima, BC w języku angielskim tylna półka ze stopniem i pewnie z dodatkowym światłem stopu no i jak pisałeś:
_KaMiK_ napisał/a:
-srodek w rozsypce, 3/4 nieprzykrecona, i sobie luzem zwisa, obudowa pod kierownica, obudowy glosnikow przednich,
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
_KaMiK_ 
The Empire need`s u!


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 786
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Lipiec 2009, 16:55   
   Imię: Marek


2 wlasciciel wstecz Eltomania podobno wymienial kompresor klimy na dzialajacy, ale nie poskladal do kupy i tak sprzedal dalej, a teraz niby szukal i juz nie moze znalezc tej łapy :/ nie ma nikt na zbyciu napewno? bo bez klimy zdechnac mozna w poznanskich korkach :/

składak nie skladak prezentuje sie ladnie, trzeba go tylko dopiescic, musze poszukac innych srub i bedzie wszystko poskladane do kupy bo te cos nie chca trzymac:)

no i wkurza mnie ze auto sciaga musze cos zrobic z tym ukladem kierowniczym :/

czyli z komputerka tylko temperatura? heh chcialbym chociaz godzine moc ustawic :p no ale kurde na wyswietlaczu bylo przy spalaniu 39.5 litra wiec cos chyba nie kontaktuje moze?
_________________
E28 524TD 84` Bronzitbeige-Metallic - Renowacja rozpoczęta w maju 2013 - przewidywanie zakończenie prac 2016 ?
Firebird 5.7tpi 88` Black Birdie
Sold:
Jeep Grand Cherokee 5.2 95` ; Jaguar Xj40 4.0 92` ; Firebird 3.4 93` Red Birdie ; E32 735i 1992 Alpinweiss II ; Mazda 929 HB Coupe 2.0 1986 Czarna Kareta

 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Lipiec 2009, 17:21   
   Imię: Tomek


_KaMiK_ napisał/a:
czyli z komputerka tylko temperatura? heh chcialbym chociaz godzine moc ustawic :p no ale kurde na wyswietlaczu bylo przy spalaniu 39.5 litra wiec cos chyba nie kontaktuje moze?


Sprzedaj tego boarda i kup sobie małego będziesz miał chociaż temperaturę i zegarek.
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 17 Lipiec 2009, 19:39   
   Imię: Jakub


_KaMiK_ napisał/a:
czyli z komputerka tylko temperatura? heh chcialbym chociaz godzine moc ustawic :p no ale kurde na wyswietlaczu bylo przy spalaniu 39.5 litra wiec cos chyba nie kontaktuje moze?

Pokazuje tyle spalania bo nie ma skąd wziąć sygnału i wyświetla się maksymalna wartość.
Gdybyś odpiął czujnik temp to komp wskazywał by cały czas -30st C

Polecam rozwiązanie jakie zaproponował Majsu.

_KaMiK_ napisał/a:
składak nie skladak prezentuje sie ladnie

Nie mówię, że nie jest ładne.
Po prostu ktoś nie przyłożył się podczas dokładania/przekładania wyposażenia.

_KaMiK_ napisał/a:
nie ma nikt na zbyciu napewno?

Ja mam takowa łapę ale będzie mi potrzebna.

W sprawie klimy w szczególności dokładanej sprawdź (najlepiej od spodu auta) czy gdzieś na wysokości skrzyni biegów wystaje z tunelu taki plastikowy kruciec o średnicy ok 15-20mm.

Jeśli nic nie wystaje (jest tylko blacha) to jeśli uruchomisz klime to możesz mieć problem z tym, że to co się skropli w wymienniku wewnątrz samochodu będzie spływać po tunelu środkowym pod wykładziny i wygłuszenia.

P.S Jeśli chciało by Ci się przejechać 200km w jedną stronę (czyli do mnie) to chętnie pomogę przy kręceniu śrubkami ;-)

Pozdrawiam
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
_KaMiK_ 
The Empire need`s u!


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 786
Skąd: Poznań
Wysłany: 18 Lipiec 2009, 22:19   
   Imię: Marek






















:)

a i jeszcze taki mix na koniec :D

_________________
E28 524TD 84` Bronzitbeige-Metallic - Renowacja rozpoczęta w maju 2013 - przewidywanie zakończenie prac 2016 ?
Firebird 5.7tpi 88` Black Birdie
Sold:
Jeep Grand Cherokee 5.2 95` ; Jaguar Xj40 4.0 92` ; Firebird 3.4 93` Red Birdie ; E32 735i 1992 Alpinweiss II ; Mazda 929 HB Coupe 2.0 1986 Czarna Kareta

  
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 19 Lipiec 2009, 07:44   
   Imię: Milosz


Coz, nie moge zbyt wiele napisac bo musialbym slowo w slowo powtorzyc wszystko co napisal Dexter.

Samochod na zdjeciach prezentuje sie naprawde pieknie, o wiele wiele lepiej niz jego opis.

Generalnie wyglada jak ktos by ktos kiedys chcial miec 524td na wypasie, mial pomysl a braklo dbalosci o szczegoly, wiedzy, spokoju i jakosci wykonania (ja z tym walcze ale u mnie tez tak bywa, przy takich przerobkach nie mozna byc w goracej wodzie kompanym).

Z mojego doswiadczenia realia sa takie, ze jesli w orginalnym nie ruszanym samochodzie sie cos psuje, to trzeba wymienic lub naprawic. Jesli natomiast ktos cos przemontowywal, niepodokrecal, byc moze brakuje czesci elementow, cos zle polutowal i zle podpial to nieraz na koniec okazuje sie, ze najszybszym rozwiazaniem jest rozebranie samochodu i zlozenie od nowa. Znam takich przypadkow wiele, jeden stoi nawet u mnie pod domem :)

Z klima zapewne bedziesz mial najwiekszy problem i cos mi to pachnie, ze ona jeszcze nigdy w tym samochodzie nie fukcjonowala, obym sie mylil.

Uszy do gory i do dziela :)

PS. Sprawdz koniecznie ten wylot wody o ktorym wspomnial Dexter bo jak go nie ma (czesty temat w szybko dokladanych klimach) to mozesz odrazu zaczac od rozbierania konsoli.
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Pablo 


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21B24
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 243
Skąd: Puszczykowo
Wysłany: 21 Lipiec 2009, 09:43   
   Imię: Paweł


No no, auto bardzo ładne i wyposażenie godne pozazdroszczenia, ale trochę roboty jeszcze Cię czeka. Wytrwałości dużo życzę :-)
_________________
Poznańskie Klasyki Nocą
facebook.com/poznanskie.klasyki
www.poznanskie-klasyki.pl
 
 
     
mulas 

Nadwozie: Exx
Model: 635
Silnik: M30
Rok produkcji: 1981
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 6
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Lipiec 2009, 18:04   
   Imię: Iwo


I znow mnie korci, zeby kupic E28 do kompletu :) Zazdroszcze, ladna :)
Sprzedaj mi te tablice rej. ;)
 
 
     
_KaMiK_ 
The Empire need`s u!


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 786
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 14:36   
   Imię: Marek


No wiec halogeny juz działaja :)
Po pierwsze nie były podłaczone, po drugie nie miały bezpieczników, a po ostatnie najtrudniejsze do zdiagnozowania jakis geniusz cos kombinowal z wtyczkami i jeden przewod byl w nie tej kostce co powinien.
Po za tym okazało sie ze sa załozone dwa prawe halogeny i musze kupic lewy ;)

Wogole to do czego jest na tej wiazce pod konsola druga taka wtyczka jak od halogenow/przeciwmgielnych tylko ze nie podpieta pod nic?

Maska tez juz sie otwiera, linka sie poluzowała poprostu :)

Zarowka w schowku odnaleziona, przewody do niej takze i juz podlaczona i dziala :)

Tylnia przeciwmgielna naprawiona, gniazdo niekontaktowało, przeczyszczone i git :)

Pozostała kwestia zwarcia gdzies na długich swiatlach, po ich wlaczeniu momentalnie przepala bezpiecznik, ale to moze jutro bedzie chwila :)

aaa i jeszcze jakis geniusz podpiał radio pod bezpiecznik numer 5 a nie numer 8, odkrylem to przy okazji jak niepodlaczony przewod od zarowki w schowku zrobil zware i padl piaty bezpiecznik tj komputerek, awaryjne + radio :)

No i o ten guzik mi chodzilo miedzy konsola a kierownica do czego to?


i jeszcze w schowku na boku, mam takie szerokie gniazdo, z dwoma bolcami, co tam powinno byc?
_________________
E28 524TD 84` Bronzitbeige-Metallic - Renowacja rozpoczęta w maju 2013 - przewidywanie zakończenie prac 2016 ?
Firebird 5.7tpi 88` Black Birdie
Sold:
Jeep Grand Cherokee 5.2 95` ; Jaguar Xj40 4.0 92` ; Firebird 3.4 93` Red Birdie ; E32 735i 1992 Alpinweiss II ; Mazda 929 HB Coupe 2.0 1986 Czarna Kareta

 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 29 Lipiec 2009, 21:15   
   Imię: Jakub


_KaMiK_ napisał/a:
No i o ten guzik mi chodzilo miedzy konsola a kierownica do czego to?

Wyłącznik prądu elektryki szyb (założony jest do góry nogami).

_KaMiK_ napisał/a:

i jeszcze w schowku na boku, mam takie szerokie gniazdo, z dwoma bolcami, co tam powinno byc?

Latareczka
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
_KaMiK_ 
The Empire need`s u!


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 786
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Lipiec 2009, 22:19   
   Imię: Marek


3 Dzień, wkońcu babuni przeszedł grymas i swiatła drogowe uruchomione :D
Rozprulismy wszystkie wiazki przewodow idace od skrzynki bezpiecznikow az do swiatel.
zwarcia nie znalezlismy, zadnego uszkodzenia tez nie ale... swiatla zaczeły działac :|
no to nic powkladalismy wiazki przewodow w nowe peszele, skrecilismy caly przod zpowrotem do kupy i działaja ;D
musze jeszcze kupic jedna zarowke do halogenu i postojowke jedna bo mam brak :p

Jak dojde jak wybebeszyc elektryczne lusterko to wtedy sie za nie wezmiemy :)


_________________
E28 524TD 84` Bronzitbeige-Metallic - Renowacja rozpoczęta w maju 2013 - przewidywanie zakończenie prac 2016 ?
Firebird 5.7tpi 88` Black Birdie
Sold:
Jeep Grand Cherokee 5.2 95` ; Jaguar Xj40 4.0 92` ; Firebird 3.4 93` Red Birdie ; E32 735i 1992 Alpinweiss II ; Mazda 929 HB Coupe 2.0 1986 Czarna Kareta

 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Lipiec 2009, 10:10   
   Imię: Tomek


Kiedy się bierzesz za blacharkę ?
 
 
     
_KaMiK_ 
The Empire need`s u!


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 786
Skąd: Poznań
Wysłany: 31 Lipiec 2009, 12:49   
   Imię: Marek


Progi i komora silnika bedzie robiona napewno przed zima bo sa w najgorszym stanie z calosci, w tej chwili musze zostawic pieniadze na studia, a i firma gdzie pracowalem konczy swoja dzialalnosc wiec bez pracy zostalem od 1 sierpnia :-/ fatalnie sie stalo.
Przed zima takze chcialem zrobic uklad kierowniczy, polikwidowac luzy itp
Musze jeszcze do wulkanizatora jechac bo mi 2 opony powietrze gubia i kto wie czy nie wypadnie mi jeszcze kupno opon.

Drzwi i blotniki pewnie poczekaja do przyszlego roku, i tak beda wymieniane na zdrowe jako cale i lakierowane. Nie wiem czy od razu cale auto w przyszlym roku by nie bylo lakierowane, bo lakier ma sporo przetarc np na masce jakies rysy czy na klapie bagaznika.

Renowacja wnetrza calej skory tez zaplanowana na przyszly rok albo jeszcze na kolejny, zeby zrobic raz a porzadnie a nie byle jak.
Zalezy jak bedzie z funduszami wiadomo tanie rzeczy to to nie sa.
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Lipiec 2009, 13:53   
   Imię: Tomek


_KaMiK_ napisał/a:
Progi i komora silnika bedzie robiona napewno przed zima bo sa w najgorszym stanie z calosci, w tej chwili musze zostawic pieniadze na studia, a i firma gdzie pracowalem konczy swoja dzialalnosc wiec bez pracy zostalem od 1 sierpnia :-/ fatalnie sie stalo.
Przed zima takze chcialem zrobic uklad kierowniczy, polikwidowac luzy itp
Musze jeszcze do wulkanizatora jechac bo mi 2 opony powietrze gubia i kto wie czy nie wypadnie mi jeszcze kupno opon.

Drzwi i blotniki pewnie poczekaja do przyszlego roku, i tak beda wymieniane na zdrowe jako cale i lakierowane. Nie wiem czy od razu cale auto w przyszlym roku by nie bylo lakierowane, bo lakier ma sporo przetarc np na masce jakies rysy czy na klapie bagaznika.

Renowacja wnetrza calej skory tez zaplanowana na przyszly rok albo jeszcze na kolejny, zeby zrobic raz a porzadnie a nie byle jak.
Zalezy jak bedzie z funduszami wiadomo tanie rzeczy to to nie sa.


Przed zimą to musisz to wszystko ogarnąć bo już teraz jest źle a po zimie taniej będzie szukać innej budy niż tą robić bo bez nowego lakieru na całości to nawet niema sensu się do niej zabierać.
 
 
     
_KaMiK_ 
The Empire need`s u!


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 786
Skąd: Poznań
Wysłany: 10 Sierpień 2009, 17:47   
   Imię: Marek


Dobra po ciezkim dniu od samego rana walki z rekinem sporo zostało zrobione :D

-Działa otwieranie/zamykanie tylnich szyb z guzików w drzwiach tylnich ;D
zdjelismy tapicerke z tylnich drzwi pomierzylismy troche miernikiem i zadziałaly :p

-lusterko kierowcy już sie rusza :)
ktos robiac przekladke i wyjmujac stare lusterko złamal bolec i zostawil w gniezdzie niechcialo mu sie wyjmowac, obecne lusterko nie bylo wogole podlaczone. rozwiercilismy gniazdo, stary bolec usuniety, i juz wszystko działa :D :D

-co do hamulcow, po ciezkiej walce rozlozylismy bebny, ale sie gnoje nie chcialy poddac przez prawie godzine!
no i co? linka od recznego byla nieudolnie naprawiana, dostala sie woda, pordzewiala troche i sie klinowala w jednym miejscu, oczyszczone i narazie jest, trzeba kupic nowa linke z oslona wraz.
po za tym w bebnach pordzewiale wszystko przez te 25lat nic nie wymieniane po za szczekami chyba i to tez dawno temu. musze poczekac na czesci, kupic nowa sprezyne, kilka mocowan bolcow zabezpieczajacych wraz z bolcami do szczek, bo sie posypaly ze starosci przy otwarciu bebna ehh :)

w przyszlym tygodniu bedziem walczyc dalej jak beda czesci narazie auto odstawione bo bez hamulcow nie mogłem wrocic do domu :)
_________________
E28 524TD 84` Bronzitbeige-Metallic - Renowacja rozpoczęta w maju 2013 - przewidywanie zakończenie prac 2016 ?
Firebird 5.7tpi 88` Black Birdie
Sold:
Jeep Grand Cherokee 5.2 95` ; Jaguar Xj40 4.0 92` ; Firebird 3.4 93` Red Birdie ; E32 735i 1992 Alpinweiss II ; Mazda 929 HB Coupe 2.0 1986 Czarna Kareta

 
 
     
_KaMiK_ 
The Empire need`s u!


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 786
Skąd: Poznań
Wysłany: 27 Sierpień 2009, 16:20   
   Imię: Marek


Dobra auto poskładane, od kilku dni jeździ ;)
W tylnich bebnach nowe szczeki, nowe sprezyny, nowe kolki wraz z zabezpieczeniami,
jedynie autoregulator bodajze tak to sie zwie zostal stary ale on w dobrym stanie jest :)

Mam pytanie - to niby do ustalania temperatury w aucie, czy ono tam musi ciagle ssac?? jak przekrece stacyjke to mi to zaczyna wciagac powietrze i ciagle ssie, nie bylo by w tym nic zlego gdyby nie robilo tego tak glosno :roll:

i po drugie mam cos nie tak z lampka w podsufitce, jest na pozycji srodkowej, czyli jak otworze drzwi sie zapala, jak zamykam gasnie. no ale jak przekrece stacyjke na ostatnia pozycje to mi sie zapala i ciagle swieci tak chyba nie powinno byc ??
_________________
E28 524TD 84` Bronzitbeige-Metallic - Renowacja rozpoczęta w maju 2013 - przewidywanie zakończenie prac 2016 ?
Firebird 5.7tpi 88` Black Birdie
Sold:
Jeep Grand Cherokee 5.2 95` ; Jaguar Xj40 4.0 92` ; Firebird 3.4 93` Red Birdie ; E32 735i 1992 Alpinweiss II ; Mazda 929 HB Coupe 2.0 1986 Czarna Kareta

 
 
     
_KaMiK_ 
The Empire need`s u!


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 786
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Grudzień 2009, 19:16   
   Imię: Marek


Moje auto(miedzy innymi) na youtube i w dodatku w HD ;D

http://www.youtube.com/watch?v=soe7JmbrCgA


ostatnio zanabylem pasek rozrzadu, jeszcze musze dokupic napinacz,
co tam dalej, na poczatku roku, planuje wymienic pasek klinowy, pasek alternatora, ten przewod cisnieniowy idacy do bloku silnika, kupic nowe bebechy do alternatora i go odnowic kompletnie, tak samo z rozrusznikiem ;) ale niestety wyplata dopiero bedzie przed swietami, wiec z zakupem poczekam do nowego roku ;)
moze od razu zakupie jesli starczy pieniedzy wszystkie drazki z przodu, a wymienilbym jakbym sie wzial za blacharke, przy okazji wywalenia silnika od razu za jednym razem ;)
chyba ze cos innego wyskoczy wtedy oczywiscie drazki poczekaja ;)
w niedlugim czasie turbina takze wyladuje w regeneracji, po za tym poluje na deske w podszybiu nie popekana i nie poobijana i nie porysowana, ale to pewnie wymienialbym za jednym rzutem razem z przednia szyba.

Mam nadzieje ze do wakacji sie z tym uwine i bede mogl zaliczyc wkoncu jakies morze albo góry dumnie prezentujac juz zrobione auto :)
_________________
E28 524TD 84` Bronzitbeige-Metallic - Renowacja rozpoczęta w maju 2013 - przewidywanie zakończenie prac 2016 ?
Firebird 5.7tpi 88` Black Birdie
Sold:
Jeep Grand Cherokee 5.2 95` ; Jaguar Xj40 4.0 92` ; Firebird 3.4 93` Red Birdie ; E32 735i 1992 Alpinweiss II ; Mazda 929 HB Coupe 2.0 1986 Czarna Kareta

 
 
     
_KaMiK_ 
The Empire need`s u!


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 786
Skąd: Poznań
Wysłany: 27 Luty 2010, 22:47   
   Imię: Marek


Pare fotek z dzisiejszej wycieczki na rodzinne "party" do Pobiedzisk a przy okazji szybki test jak sie sprawuje na swiezym powietrzu w960i ;)

i nie mówcie ze był brudny bo... brudny to dopiero byl po powrocie do Poznania, gdy wyjezdzajac z posesji zarylem sie w trawniku ktory bardziej w sumie bagno przypominał, i rozryłem niechcaco takie 2 szerokie kanały kołami a błocka jak mi na wstecznym mieliło to mam az po szyby na calych tylnych drzwiach... ;p ale juz bylo zbyt ciemno aby fotografowac wiec na szybko troche ztarlem ale ehh myjnia sie przyda jednnak ;D





_________________
E28 524TD 84` Bronzitbeige-Metallic - Renowacja rozpoczęta w maju 2013 - przewidywanie zakończenie prac 2016 ?
Firebird 5.7tpi 88` Black Birdie
Sold:
Jeep Grand Cherokee 5.2 95` ; Jaguar Xj40 4.0 92` ; Firebird 3.4 93` Red Birdie ; E32 735i 1992 Alpinweiss II ; Mazda 929 HB Coupe 2.0 1986 Czarna Kareta

 
 
     
_KaMiK_ 
The Empire need`s u!


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 786
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Maj 2010, 22:45   
   Imię: Marek


No wiec owocny dzień :)
Od samego rana spedzony w kanale ;)

Wkoncu auto ogladniete od spodu, wiadomo na czym stoje :]

Wymienione dziś kompletne drazki, boczne i srodkowy oraz laczniki stabilizatora - od razu zrobilo sie ladniej pod autem jak zawiało nowoscia :D
Kolejne po wyplacie beda wahacze gorne i dolne, od razu wyszlo tez ze gumowy przegub walu jest w rozsypce i trzeba go tez wymienic.

Przy okazji zmieniony zostal olej wraz z filtrem, wlecialo cale 6L i jeszcze mu malo trzeba bedzie dolewke zrobic z 0,5-1L
Wyciek z weza nad blokiem okazal sie trwac na tyle dlugo ze pol silnika jest zalane olejem, drazek srodkowy tez bym zalany, musze jeszcze jechac do aso i kupic waz wychodzacy z serva bo tez mam w rozsypce i bedzie wymieniany komplet.
filtr paliwa tez mam ale tez poczeka na kolejny jakis weekend, filtr powietrza musze jeszcze kupic ale najtanszy 9 dych ehh nie wiem czy nie kupic orginalnego za pare zlotych wiecej w aso.

Turbina niestety musi poczekac do remontu blacharskiego, jak bedzie wyjety silnik bedzie i wyslana turbina na regeneracje bo popuszcza oleju do obudowy filtra :/
Przy okazji bedzie wtedy zdjeta pokrywa bloku i oddana do czyszczenia/malowania bo cala zalana olejem i doczyscic ciezko zbyt dlugo olej na niej lezał

o czyms zapomnialem? chyba chwilowo wszystko :-)

Aha - tak przy okazji caly czas szukam nowej stałej lub dodatkowej pracy po godzinach aktualnej - nie ukrywam bardzo ale to bardzo by mi sie to przydalo, bo teraz kazda wypłate przewalam od razu na czesci a i tak kupuje ciagle na raty bo nigdy nie starczy na wszystko :/
_________________
E28 524TD 84` Bronzitbeige-Metallic - Renowacja rozpoczęta w maju 2013 - przewidywanie zakończenie prac 2016 ?
Firebird 5.7tpi 88` Black Birdie
Sold:
Jeep Grand Cherokee 5.2 95` ; Jaguar Xj40 4.0 92` ; Firebird 3.4 93` Red Birdie ; E32 735i 1992 Alpinweiss II ; Mazda 929 HB Coupe 2.0 1986 Czarna Kareta

 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 1 Maj 2010, 23:08   
   Imię: Jakub


A czym się zajmujesz :?:
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
_KaMiK_ 
The Empire need`s u!


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 786
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Maj 2010, 10:16   
   Imię: Marek


Obecnie pracuje od pol roku w hurtowni z artykulami biurowymi, generalnie magazynier ale w sumie jestes uniwersalnym wojownikiem, gdzy robisz poprostu wszystko, jezdzisz z towarem, jezdzisz po towar, naprawiasz auta, rozkladasz towar czy realizujesz zamowienia ;p najgorsze jest to ze placa smieszne grosze... Ale lepsze to niz nic 8-)
_________________
E28 524TD 84` Bronzitbeige-Metallic - Renowacja rozpoczęta w maju 2013 - przewidywanie zakończenie prac 2016 ?
Firebird 5.7tpi 88` Black Birdie
Sold:
Jeep Grand Cherokee 5.2 95` ; Jaguar Xj40 4.0 92` ; Firebird 3.4 93` Red Birdie ; E32 735i 1992 Alpinweiss II ; Mazda 929 HB Coupe 2.0 1986 Czarna Kareta

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.086 sekundy. Zapytań do SQL: 13