E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Dixi
22 Listopad 2009, 17:42
[E12 528] '76 -PIERWSZA SERIA-MARIUSZ E12
Autor Wiadomość
mariusz e12 
e12 PRZED LIFTEM

Nadwozie: E12
Model: 528
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1976
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 27 Maj 2009, 17:57   [E12 528] '76 -PIERWSZA SERIA-MARIUSZ E12
   Imię: MARIUSZ


Kilka fotek mojego Reksia którego zakupiłem ok 2 lata temu i którym nie jeżdżę ok 1,5 roku.Oryginalnie był silnik m30b28 i automatyczna skrzynia.Ale ja już go kupiłem z manualem a silnik wymieniam na m30b35 od e34.Silnik jest kupiony ale jeszcze nie zamontowany.Auto było praktycznie całe rozebrane (oprócz zawieszenia),spawane i lakierowane.Aktualnie jest w fazie mozolnego składania.
Więcej info i fotek tutaj:
http://www.youngtimer.pl/...pic.php?id=3212
A to fotki przed rozbiórką:






i po lakierowaniu (robiona telefonem):

 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1338
Skąd: Berlin
Wysłany: 27 Maj 2009, 18:38   
   Imię: Milosz


Pamietam ja dobrze z ogloszenia, przez chwile nad nia myslalem bo byla pamietam za bardzo przyzwoite pieniadze, nie bylo jedynie wiadomo co kryje sie w tej czerwieni tak naprawde.

Z silnikiem dales strasznie ciala, zamiast 3HP poszukac...... albo chociasz stare 3,5 na L-Jetroniku jak juz Ci tak bardzo brakowalo tych kilkuset cm szesciennych....
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
VW T3 Doka '87 - bus
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Mati 


Nadwozie: Exx
Model: 628CSi
Silnik: M30
Rok produkcji: 1982 1984
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 346
Skąd: Poznań
Wysłany: 27 Maj 2009, 18:45   
   Imię: Mati


Miłosz napisał/a:
Z silnikiem dales strasznie ciala, zamiast 3HP poszukac...... albo chociasz stare 3,5 na L-Jetroniku jak juz Ci tak bardzo brakowalo tych kilkuset cm szesciennych....

No i tutaj po raz kolejny trafiłeś w sedno sprawy... jak widzę ładnego klasyka i motor z e34 to aż zbiera mi się na wymioty :mrgreen:

A na tych fotkach powyżej tak ładnie się prezentuje komora....
 
 
     
mariusz e12 
e12 PRZED LIFTEM

Nadwozie: E12
Model: 528
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1976
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 27 Maj 2009, 18:57   
   Imię: MARIUSZ


Przecież to ten sam silnik ino zamiast puszki na 2 filtry widzimy kolektor :-P
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 745
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 27 Maj 2009, 19:03   
   Imię: Dominik


Cytat:
A na tych fotkach powyżej tak ładnie się prezentuje komora...


Silnik z e34 z pewnością nie wpłynie korzystnie na widok pod maską :-?
Mariusz, może jednak nie zmieniaj tego silnika...szkoda psuć klimat auta..e12 przecież nie jest (nie powinno być) pogromcą ulic jeżeli chodzi o prędkości. Po prostu nie przystoi takiemu klasykowi:-P
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
mariusz e12 
e12 PRZED LIFTEM

Nadwozie: E12
Model: 528
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1976
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 27 Maj 2009, 19:09   
   Imię: MARIUSZ


Tak poważnie to ja też wolałbym mieć stary motor.Ale ten gaźnikowy silnik wymaga remontu-góra,dół i jeszcze gaźniki do regeneracji a później do ustawienia więc tak rozważałem to i troszkę jednak zabawy by bylo oraz kosztów.Najbardziej to się bałem o te gaźniki żeby ktoś je porządnie zrobił a później ustawił.Wszystkie części mam na sczęście :mrgreen:
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1338
Skąd: Berlin
Wysłany: 28 Maj 2009, 14:41   
   Imię: Milosz


mariusz e12 napisał/a:
Przecież to ten sam silnik ino zamiast puszki na 2 filtry widzimy kolektor :-P


Roznic jest wbrew pozorom wiele, juz M30 w E28 jest inne, E34 to kolejny szereg zmian. Kazdy kto interesuje sie rekinami, powie Ci, ze masz silnik od E34 w 2 sekundy po otwarciu maski.

Gdybys mial w E12 silnik na wtysku to mialbys zupelnie inny kolektor dolotowy niz ten z E34.

Silniki M30B28 w srednio przyzwoitym stanie kosztuja tak naprawde grosze, jak nie stac Cie w tej chwili na remont, to kup uzywany, zrob gazniki i bedzie super furka.
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
VW T3 Doka '87 - bus
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Mati 


Nadwozie: Exx
Model: 628CSi
Silnik: M30
Rok produkcji: 1982 1984
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 346
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Maj 2009, 14:50   
   Imię: Mati


Jak ja widzę, np. 6stkę CS i ma motor z nowszym kolektorem to już nie chce mi się dalej oglądać...

A tutaj tak ładnie ten gaźnik wygląda ;-)
 
 
     
mariusz e12 
e12 PRZED LIFTEM

Nadwozie: E12
Model: 528
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1976
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 28 Maj 2009, 15:27   
   Imię: MARIUSZ


Cytat:
Roznic jest wbrew pozorom wiele, juz M30 w E28 jest inne, E34 to kolejny szereg zmian. Kazdy kto interesuje sie rekinami, powie Ci, ze masz silnik od E34 w 2 sekundy po otwarciu maski.

Gdybys mial w E12 silnik na wtysku to mialbys zupelnie inny kolektor dolotowy niz ten z E34.

Silniki M30B28 w srednio przyzwoitym stanie kosztuja tak naprawde grosze, jak nie stac Cie w tej chwili na remont, to kup uzywany, zrob gazniki i bedzie super furka.

Wiem,wiem,że kolektor z e34 czy e32 już wygląda inaczej niż ze starszych modeli.Napisałem to w żartach :-) Po prostu uznałem,że jak wrzucę ten silnik to będzie dużo mniej roboty i pieniędzy wrzuconych(auto i tak już stoi ok 1,5 roku) a przyjemność z jazdy chyba się troszkę poprawi.Poza tym ludzie mając jeden gaźnik nie mogą znaleźć osoby która im go porządnie zregeneruje a później wyreguluje a tu są dwa.Zresztą sam już nie wiem.Bo mnie zbiliście troche z tropu ;-) W e21 jest ok chociaż tam w ogóle nie montowali m30 :evil:
Cytat:
A tutaj tak ładnie ten gaźnik wygląda

Dwa gażniki ;-)
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 28 Maj 2009, 16:41   
   Imię: Krzysiek


Cytat:
W e21 jest ok chociaż tam w ogóle nie montowali m30 :evil:


jakieś aluzje ?
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
mariusz e12 
e12 PRZED LIFTEM

Nadwozie: E12
Model: 528
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1976
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 28 Maj 2009, 18:23   
   Imię: MARIUSZ


W żadnym wypadku.Popieram Twój projekt :-) Tylko troszkę to dziwne.Ale każdy ma swoje podejście do tematu.Mnie to tak nie razi jak auto ma nieoryginalny silnik jeśli jest tej samej marki i konstrukcyjnie prawie się nie różni.Jedyny problem to zasilanie.Myślę,że to jest lepsze niż miałbym oryginalny silnik a przyciemnił szybki,pomalował lampy,deskę rozdzielczą i tarcze zegarów,zapodał neony a spojlery zaadoptował od Poldka Caro.Przecież ja nie wkładam tam TDI ;-)
 
 
     
goofy 


Nadwozie: Exx
Model: e21 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 228
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 28 Maj 2009, 19:25   
   Imię: Krzysiek


mariusz e12 napisał/a:
Ale każdy ma swoje podejście do tematu.


dokładnie ;-)

Jedni dążą żeby ich auto było w pełni oryginalne inni zaś dokładają sobie wyposażenie dla poprawy komfortu,zmieniają silniki dla poprawy dynamiki itd.
Każdy robi tutaj coś dla siebie,jednemu podoba się to innemu tamto,wszystko rzecz gustu i upodobań.
_________________
projekt e21 335i w budowie
http://e12-e28.pl/viewtop...95cc28f15#10001
 
 
     
M-EJ 


Nadwozie: Exx
Model: Robin Reliant
Silnik: duży
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 888
Skąd: Toruń
Wysłany: 31 Maj 2009, 13:58   
   Imię: Janusz


Zaprzeproszeniem będziecie sie onanizować przy gaźnikach ? Jestem jak najbardziej zza tym silnikiem w E12 skoro remont poprzedniego jest nieopłacalny.
 
 
     
pavoolon 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1980
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: SZ
Wysłany: 31 Maj 2009, 16:22   
   Imię: Paweł


Trochę tolerancji, jedno odstępstwo od oryginału i znowu się wszyscy rzucają jak sępy na padlinę. Jednemu da frajdę oryginalny silnik, innemu mocny i w czym problem?
 
 
     
Pablo 


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21B24
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 243
Skąd: Puszczykowo
Wysłany: 31 Maj 2009, 20:00   
   Imię: Paweł


Eee, no nie przesadzajmy. Jak Mariusz napisał, to nie TDI ;)

Zresztą to już nie pełen dziewiczy oryginał, jak np e12 Davida, tylko już robione i malowane auto...

No i w sumie zawsze można powrócić do oryginału (z mniejszymi lub większymi problemami)

Mi się osobiście auto podoba i faktycznie lepiej żeby już jeździło, a nie stało...

Być może moja opinia jest spowodowana tym, że mój klekot ostatnio konkretnie dał mi do wiwatu i nie widzę już żadnych przeciwskazań, żeby wsadzić tam benzynę 24v 8-) Poza tym E28 to w końcu nie 2002tii :-P
_________________
Poznańskie Klasyki Nocą
facebook.com/poznanskie.klasyki
www.poznanskie-klasyki.pl
 
 
     
mariusz e12 
e12 PRZED LIFTEM

Nadwozie: E12
Model: 528
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1976
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 31 Maj 2009, 22:10   
   Imię: MARIUSZ


No wkońcu jakieś pozytywne komentarze ;)
 
 
     
lacos 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1979
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Sopot
Wysłany: 10 Czerwiec 2009, 00:55   
   Imię: Michał


Jak ją ogarniesz po lakierce to zapodaj troch fotek, bardzo mi się podoba zwłaszcza na pierwszym zdjęciu.Jakie plany stylistyczne,jak byś był zainteresowany to mam namiar na ładne klasyczne siedemnastki do e12 za 400zł :shock:
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 10 Czerwiec 2009, 01:08   
   Imię: Jakub


lacos napisał/a:
ładne klasyczne siedemnastki do e12 za 400zł

W tamtych czasach 17" (a nawet 16") było raczej w sferze marzeń ;-)
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
littek 


Nadwozie: E28
Model: 520 kat
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 10 Czerwiec 2009, 03:01   
   Imię: Mateusz


całkiem ładnie się prezentuje, mam nadzieję, że po lakierowaniu te drobne mankamenty znikną, a co do silnika popieram, a bynajmniej nie mam nic przeciwko, ale czy wkładanie silnika z e34 nie będzie zbyt kłopotliwe?
_________________
http://littek.mybrute.com
 
 
     
mariusz e12 
e12 PRZED LIFTEM

Nadwozie: E12
Model: 528
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1976
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: WROCŁAW
  Wysłany: 10 Czerwiec 2009, 20:20   
   Imię: MARIUSZ


Dexter528i napisał/a:
lacos napisał/a:
ładne klasyczne siedemnastki do e12 za 400zł

W tamtych czasach 17" (a nawet 16") było raczej w sferze marzeń ;-)

Jak dla mnie to 17" na takim aucie to trochę za dużo.Na razie mam komplet oryginalnych stalówek 14"+2 komplety innych oryginalnych (chromowanych) kołpaczków.I dodatkowo mam alusy 14" BBS do bmw z rancikami-z przodu mniejsze a z tyłu większe.Jeszcze nie wiem na co się zdecyduję.
Cytat:
ale czy wkładanie silnika z e34 nie będzie zbyt kłopotliwe?

Nie będzie ponieważ to jest konstrukcyjnie prawie ten sam silnik-łapy mam od starego silnika,ze starą skrzynią też się zgrywa.Musiałem też założyć koło zamachowe,nowe sprzęgło i rozrusznik od starego bo on chodził z automatem.Trochę więcej jest elektryki (sterownik i pompa paliwa).Ale coś tam na pewno i tak jeszcze wyjdzie bo jeszcze nie włożyłem i nie odpaliłem
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1414
Skąd: Toruń
Wysłany: 10 Czerwiec 2009, 20:38   
   Imię: Rafał


mariusz e12 napisał/a:
Tak poważnie to ja też wolałbym mieć stary motor.Ale ten gaźnikowy silnik wymaga remontu-góra,dół i jeszcze gaźniki do regeneracji a później do ustawienia więc tak rozważałem to i troszkę jednak zabawy by bylo oraz kosztów.Najbardziej to się bałem o te gaźniki żeby ktoś je porządnie zrobił a później ustawił.Wszystkie części mam na sczęście :mrgreen:

Regeneracja i synchronizacja gaźników, remonty silników i wiele innych ceny bardzo przystępne i elastyczne: 605-944-812 Gaźnik ma swój klimacik :-)
Jestem zwolennikiem trzymania oryginalnego klimatu klasyka, no chyba, że to drugie auto wiekowe w rodzinie wtedy to już jest wolna amerykanka ;-P
 
 
     
mariusz e12 
e12 PRZED LIFTEM

Nadwozie: E12
Model: 528
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1976
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 21 Lipiec 2009, 19:10   
   Imię: MARIUSZ


Robione telefonem i juz troszkę nieaktualne.Ale są ;)







 
 
     
mariusz e12 
e12 PRZED LIFTEM

Nadwozie: E12
Model: 528
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1976
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 10 Listopad 2009, 18:33   
   Imię: MARIUSZ


http://moto.allegro.pl/sh...?item=813500470
 
 
     
_KaMiK_ 
The Empire need`s u!


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 786
Skąd: Poznań
Wysłany: 10 Listopad 2009, 22:11   
   Imię: Marek


generalnie widze ze projekt upadl i auto w szczatkach wraca na rynek wtorny :p
_________________
E28 524TD 84` Bronzitbeige-Metallic - Renowacja rozpoczęta w maju 2013 - przewidywanie zakończenie prac 2016 ?
Firebird 5.7tpi 88` Black Birdie
Sold:
Jeep Grand Cherokee 5.2 95` ; Jaguar Xj40 4.0 92` ; Firebird 3.4 93` Red Birdie ; E32 735i 1992 Alpinweiss II ; Mazda 929 HB Coupe 2.0 1986 Czarna Kareta

 
 
     
Bodżangmił 


Nadwozie: E12
Model: M535i
Silnik: m30
Rok produkcji: 80
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 2739
Skąd: Wyszków
Wysłany: 10 Listopad 2009, 22:20   
   Imię: Bodży


Miałem takie przeczucie-żeby nie napisać-wiedziałem że tak będzie.

E12 to nie jest temat za 3000 zł i bedzie lalka... Dla potomnych.... bez 15tyś zł nie podchodzcie do remontu e12.
_________________
BMW M535i 1980
BMW M535i 1980
 
 
     
lacos 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1979
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Sopot
Wysłany: 11 Listopad 2009, 19:07   
   Imię: Michał


Szkoda, że nie uda się skończyć e12 znam ten bul z doświadczenia, sam musiałem kiedyś sprzedać nie skończone auto. Niestety obecne czasy dały popalić finansowo chyba wszystkim, dlatego jestem zwolennikiem kupowania takich niedokończonych projektów(po blacharce) bo reszta prac to już tylko formalność :mrgreen: a właścicielowi można tylko życzyć żeby trafiło w dobre ręce, i były jak najmniejsze plecy :evil:
 
 
     
lacos 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1979
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Sopot
Wysłany: 23 Listopad 2009, 19:27   
   Imię: Michał


za ile poszła i gdzie,jeśli to nie tajemnica :?:
 
 
     
Dzwonek 
Bądz Modny Wiecznie


Nadwozie: E12
Model: E12 520 i E36cabrio 318 i E38 728i
Silnik: M20
Rok produkcji: 06.1979
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 121
Skąd: Dzwonek
Wysłany: 1 Grudzień 2009, 19:53   
   Imię: Robert


A ja mam pytanie sam robiłes blacharkie czy u mechanika jak u mechanika to ile kosztuje takie pomalowanie e12 i jak jest ze zdejmowaniem wszystkich rzeczy (chromow itp) czy to nie ulegnie nie chcacy zniszczeniu??
 
 
     
mariusz e12 
e12 PRZED LIFTEM

Nadwozie: E12
Model: 528
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1976
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 21 Styczeń 2010, 16:30   
   Imię: MARIUSZ






Sory ale nie dostałem powiadomienia o postach :/
Auta nie sprzedałem i będę nadal walczył.Jak widać silnik siedzi ale jeszcze nie odpalony.Budę rozbierałem sam.Silnik też sam wyciągałem.Najbardziej trzeba uważać na uszczeliki i chromowane ramki.Reszta jakoś idzie.A cena remontu blachy ze spaweniem i lakierowaniem ponad 4000zł.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.055 sekundy. Zapytań do SQL: 12