BMW E28 520i @matthevee |
Autor |
Wiadomość |
Matt_W
F*ckinClassy
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 09 Kwi 2015 Posty: 71 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: 11 Maj 2015, 13:10 BMW E28 520i @matthevee
Imię: Mateusz |
|
|
Witam
To mój pierwszy post na tym forum, stąd proszę o wyrozumiałość
Chciałbym przedstawić wam mój nowy nabytek.
Jest to BMW serii 5 model E28 z 1983 roku.
Autko przyjechało na moją dzielnie w sobotę 9.05.2015.
Nie jest w stanie idealnym, potrzebuje sporo dopieszczenia ale o taką bazę właśnie mi chodziło
Wróciłem nim z Wałcza do mojej wsi na kołach. O dziwo rekin nie protestował.
Bez problemu przebył prawie 400 km z jednym postojem. Przy oględzinach nie byłem nim zachwycony.
Okazało się sporo do roboty typu spawanie tylnych nadkoli, kilka małych ognisk rdzy,
silnik w nie najlepszym stanie (284 000 km), hamulce wymagają renowacji tak samo układ kierowniczy.
Po dłuuuugim namyśle postanowiłem kupić autko. I powiem wam że była to dobra decyzja.
Podczas podróży do domu z każdym kolejnym przebytym kilometrem zakochiwałem się w nim coraz bardziej
Powykręcane karki przechodniów patrzących ze zdziwieniem na młodego człowieka jadącego autem
dwa razy starszym od siebie - bezcenne! Jestem czwartym właścicielem (podobno) choć Pan który
sprzedawał mi samochód był bardzo szczery i nie ukrywał, że auto będzie wymagało dużo pracy i pieniędzy.
Na dzień dzisiejszy rekin prezentuje się następująco:
Na początek planuję zrobić wszystkie najpotrzebniejsze rzeczy typu silnik zawieszenie hamulce sterowanie itd
W przyszłości planuję włożyć zajebiste koło lekko obniżone zawieszenie i zrobić z mojego rekina przyzwoitego klasyka
Proszę o waszą opinię na temat auta. Może ktoś wie coś więcej o mojej maszynie? |
Ostatnio zmieniony przez Matt_W 21 Październik 2020, 14:37, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
bla
Most Blunted
Nadwozie: E28
Model: 520/325
Silnik: 2.0/2.5
Rok produkcji: 1981/2000
Dołączył: 09 Lut 2015 Posty: 157 Skąd: Den bosch/Koszalin
|
Wysłany: 11 Maj 2015, 15:25
Imię: Radek |
|
|
Siema dużo nie widać na tych zdjęciach ale moge napisać krótko fajna skarbonka jeżeli będziesz robił blacharke koniecznie wywal wykładzinę i sprawdź co sie dzieje pod nogami kierowcy i pasażera bo napewno sie dzieje tzw.sitko i uważaj na progi przy podnoszeniu na lewarku a reszta pójdzie z górki powodzenia w remoncie.e28 rules |
|
|
|
|
Dominique
Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 809 Skąd: wigry/warszawa
|
Wysłany: 11 Maj 2015, 16:33
Imię: Dominik |
|
|
Oj, będziesz miał z nim duuużo pracy. Chromopodobne nakładki na nadkolach nigdy nie wróżą niczego dobrego, zderzaki masz w słabym stanie, a jak wiadomo, raz: są ciężkim tematem do dostania, dwa: kosztują tyle co niejedna e28 na portalu aukcyjnym. Przedni pas jest jakiś inny niż powinien, gryzie w oczy.
Wydech końcowy chyba z poloneza, i największa bolączka moim zdaniem to kolor...nie wygląda na ori z palety e28, ale być może jestem w błędzie, gdyż zdjęcia często lubią kłamać
Przy wersji z szyber dachem raczej na pewno korozji będzie więcej niż się spodziewasz, dlatego dokładnie obejrzyj całe przednie podszybie (wiele może ukazać się po wyjęciu wykładziny, jak pisał kolega bla), kielichy i łączenie słupka A z progami. Usunięcie "płetwy" z dachu powinno być priorytetem przy doprowadzaniu rekina do porządku.
Wrzuć rozkodowany vin, to dowiemy się czegoś więcej o aucie.
Powodzenia w pracach!
worek pieniędzy będzie niezbędny, aby twój rekin stał się ogarniętym klasykiem, ale pewnie jesteś tego świadomy Działaj i wklejaj więcej zdjęć, bo tak na prawdę każda e28 jest spoko |
_________________ Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.
E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss |
|
|
|
|
Matt_W
F*ckinClassy
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 09 Kwi 2015 Posty: 71 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: 11 Maj 2015, 16:50
Imię: Mateusz |
|
|
Podłoga była robiona sprawdzałem, podobnie kielichy, bagażnik zdrowy a tylne nadkola pożarte jak skurwesyn. Płetwa to byl żart od jakiegos kolegi tak mówił właściciel, ale na szczęście już usunięta Tłumik na pewno jest nieoryginalny. Orginalny kolor to jakieś srebro no i przyznaję, że lakiernik troche zepsuł robotę ale poza tym priorytetem będzie doprowadzenie silnika i hamulców do dobrego stanu. Reszta to detale liczę się z kosztami ale jak wszyscy wiemy dla takich aut nie patrzy się na pieniądze! Niebawem wrzucę jakieś fotki dzięki chlopaki za opinię |
_________________
|
|
|
|
|
bla
Most Blunted
Nadwozie: E28
Model: 520/325
Silnik: 2.0/2.5
Rok produkcji: 1981/2000
Dołączył: 09 Lut 2015 Posty: 157 Skąd: Den bosch/Koszalin
|
Wysłany: 11 Maj 2015, 20:07
Imię: Radek |
|
|
No jak chcesz ale ja bym sprawdził podłogę od wewnątrz bo u mnie od spodu tez było ok ale jak wyjąłem wykładzinę dopiero byl suprise. |
|
|
|
|
Draż
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11 Maj 2015, 20:27
Imię: Krzysztof |
|
|
bla, Dobrze gada, obadaj pod dywanem bo może być za pózno |
_________________ Moja ex babcia
|
|
|
|
|
charlesdisney
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 216 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 11 Maj 2015, 20:49
Imię: Karol |
|
|
Siema, o! To było pierwsze E28 jakie miałem okazję oglądać do zakupu. (okolice piły). Pamiętam, że ten czarny lakier był słabo położony i właśnie nie jest oryginalny, a szkoda. Środek był kompletny, no i w spoko stanie. Jak znajdziesz czas, serce, cierpliwość i kasę to będzie gitarka Powodzenia |
_________________
|
|
|
|
|
mulik85
mulik85
Nadwozie: E28
Model: 525e-535i
Silnik: m20-m30b35
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 165 Skąd: ok.opole
|
Wysłany: 11 Maj 2015, 20:50
Imię: Łukasz |
|
|
To Rekiny rdzewieja??? |
_________________
|
|
|
|
|
Draż
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11 Maj 2015, 21:38
Imię: Krzysztof |
|
|
mulik85, Tylko przedlifty |
_________________ Moja ex babcia
|
|
|
|
|
Matt_W
F*ckinClassy
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 09 Kwi 2015 Posty: 71 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: 11 Maj 2015, 21:50
Imię: Mateusz |
|
|
bla sprawdzałem pod dywanem zresztą poprzedni właściciel robił jakis czas temu podłogę wstawił nowy bak i tuż przed sprzedaniem robil kielichy
charlesdisney przyznaję że lakier słabo robiony, ale to nic jak uzbieram funduszy na prwno się tym zajmę! |
_________________
|
|
|
|
|
bla
Most Blunted
Nadwozie: E28
Model: 520/325
Silnik: 2.0/2.5
Rok produkcji: 1981/2000
Dołączył: 09 Lut 2015 Posty: 157 Skąd: Den bosch/Koszalin
|
Wysłany: 12 Maj 2015, 13:31
Imię: Radek |
|
|
No to elegancko bo trochę roboty bylopowodzonka |
|
|
|
|
Matt_W
F*ckinClassy
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 09 Kwi 2015 Posty: 71 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: 12 Maj 2015, 14:03
Imię: Mateusz |
|
|
Dziś wraz ze znajomym pojeździliśmy po okolicznych złomach i na nasze nieszczęście nie zastaliśmy tam żadnej E28 Były E34 ale nic mądrego z nich nie zostało Jutro jadę do mechanika ogarnąć sworznie gumy zbieżnośc i wylany resor. Za kilka gumek i sworzeń usłyszałem 320 zł.. No ale czego się nie robi dla pasji Jutro wymyję boczki odkurzę dokładnie dywan i fotele. Wrzucam jeszcze kilka fotek ze starcia rekina z naszym okolicznym samurajem
Na moim profilu na ImageShack jest jeszcze pare fotek z wyprawy po rekinka więc śmiało wchodzić i pisać opinię https://imageshack.com/user/mattw999
Dziękuję Wam panowie za wasze opinie nie myślałem że uzyskam jakąkolwiek pomoc i poradę od Was |
|
|
|
|
Matt_W
F*ckinClassy
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 09 Kwi 2015 Posty: 71 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: 12 Maj 2015, 14:08
Imię: Mateusz |
|
|
Jeszcze takie pytanko. Jakie lusterko boczne podejdzie pod E28? wiem, że to na zdjęciu poniżej jest bodajże z E21 albo E24. Macie jakies pomysły?
|
|
|
|
|
Draż
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Maj 2015, 20:04
Imię: Krzysztof |
|
|
To są lusterka z e12 albo e24 |
_________________ Moja ex babcia
|
|
|
|
|
Ślivak
Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 1049 Skąd: Krzeszowice
|
|
|
|
|
Ślivak
Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 1049 Skąd: Krzeszowice
|
|
|
|
|
Matt_W
F*ckinClassy
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 09 Kwi 2015 Posty: 71 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: 12 Maj 2015, 21:49
Imię: Mateusz |
|
|
Ślivak, dzięki teraz już wszystko wiem a czarne E28 Riley'a ze StanceWorks to mój mentor! |
_________________
|
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 13 Maj 2015, 03:20
Imię: Jakub |
|
|
Widze, ze E28 zaczyna sie odradzac na naszych rejonach. Swego czasu jezdzilo ok 10 sztuk. Na dzien dzisiejszy Twoja jest trzecia jezdzaca, o ktorej mi wiadomo (choc moja prawdopodobnie najmniej jezdzi ;-) )
P.s czego szukaliscie na szrotach?
Pozdrawiam |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
Matt_W
F*ckinClassy
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 09 Kwi 2015 Posty: 71 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: 13 Maj 2015, 10:02
Imię: Mateusz |
|
|
Dexter528i, twoją podziwiałem w internetach od dawna ale o trzeciej nie slyszalem w naszej okolicy. Szukalem pierdół typu gałka zmiany biegów jakaś ciekawa kiera no a jakby znalazło się jakieś E28 to na pewno wyciągnąłbym więcej gratów np schowek bo mój średniawo działa, lusterko lewe ukruszone na rogu, końcówkę wydechu ori no i największą zmorę mojego samochodu.. Pas przedni! |
_________________
|
|
|
|
|
kubik
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: 2,4
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Cze 2014 Posty: 396 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 13 Maj 2015, 10:27
Imię: Kuba |
|
|
Matt_W napisał/a: | Za kilka gumek i sworzeń usłyszałem 320 zł |
Spokojnie,jeszcze Cię zaskoczy,zawieszenie to najtańsza i najtrwalsza rzecz w e28 |
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Maj 2015, 11:53
Imię: Michał |
|
|
Pamiętam ją z olx jak jeszcze ja szukałem e28;) czeka Cie sporo roboty, pierwsze co to usuń te "sierpy" powodzenia przy odbudowie! |
_________________
|
|
|
|
|
Matt_W
F*ckinClassy
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 09 Kwi 2015 Posty: 71 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: 13 Maj 2015, 12:04
Imię: Mateusz |
|
|
kubik, MutoN, jestem tego świadomy ale dla takiego auta warto! |
_________________
|
|
|
|
|
Mak
______________
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 392 Skąd: Rydzyna
|
Wysłany: 13 Maj 2015, 14:08
Imię: Maciej |
|
|
Do "Fuckin Classy" jeszcze wiele brakuje Te ogniska korozji, o których wspominałeś zwiastują tylko to, że czeka Cię kompletna rozbiórka, bo one są wszędzie, nawet tam, gdzie byś nie pomyślał, że są
Ja sam podchodziłem podobnie - wymienię kilka części eksploatacyjnych + małe spawanko i lakier, gdzie trzeba. Zrobiłem to, ale jak się okazało - to tylko 20% całości, którą trzeba wykonać. W tej chwili jestem blisko 50%, a wydałem już więcej sianka niż planowałem przeznaczyć na całość To będzie dłuuga droga, ale efekt końcowy przebije wszystko Powodzenia! |
_________________
|
|
|
|
|
Matt_W
F*ckinClassy
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 09 Kwi 2015 Posty: 71 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: 13 Maj 2015, 19:30
Imię: Mateusz |
|
|
Mak, powiedzmy że to jest Project Fuckin Classy wiem bo widzialem juz wiele ognisk w miejscach gdzie być ich nie powinno z czasem i pieniądzem wszystko się ogarnie |
_________________
|
|
|
|
|
Matt_W
F*ckinClassy
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 09 Kwi 2015 Posty: 71 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: 13 Maj 2015, 19:39
Imię: Mateusz |
|
|
Dobra, rekin poszedł na noc na warsztat. Części przyszly i prezentują się następująco:
Jutro muszę kupić metr rury i wspawać bo stara przepuszcza stąd przy odpalonym aucie w miejscu robi się komora gazowa we wnętrzu trzeba troche obniżyć caly wydech wymienić gumy i jakoś go odizolować od podwozia. Przy niskich obrotach strasznie coś stuka pod spodem więc konieczne jest pobawienie się z rurą wydechową przy okazji podniesiemy troche drzwi kierowcy bo nie domykają się jak się nie pier***nie Piszcie co myślicie o jakości części (Magnum, 2x Moog) |
_________________
|
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 13 Maj 2015, 21:20
Imię: Jakub |
|
|
A co tam u mnie mozna podziwiac.
W Bralinie jest bardzo ladne czerwone 524td. Rocznik 86 jak dobrze pamietam.
Kiedys na okolicy bylo ok 8-10 sztuk.
Z "fajna" kierownica nie jest tak latwo. Wszystko zalezy co jest fajne. M-technic na stary wieloklin kosztuje czopke piniondzy jak juz sie gdzies trafi.
Mam prawie 2 i pol samochodu w czesciach wiec jakby co to pisz pw. |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
Matt_W
F*ckinClassy
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 09 Kwi 2015 Posty: 71 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: 13 Maj 2015, 23:57
Imię: Mateusz |
|
|
Dexter528i, a to dobrze wiedzieć szkoda, że jeździ ich coraz mniej..
Marzy mi się Nardi no ale ceny masakryczne. Ew coś nardi podobne typu Raid czy momo do mojego wnętrza jasne drewno pasowałoby idealnie |
_________________
|
|
|
|
|
Matt_W
F*ckinClassy
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 09 Kwi 2015 Posty: 71 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: 15 Maj 2015, 22:23
Imię: Mateusz |
|
|
Dzis odebrałem E28 od mechanika. Poprawa w jeździe jest niewyobrażalna okazało się, że lewy amor nie był do końca przykręcony do kielicha Ale już wszystko jest na swoim miejscu. Sworzeń wahacz i łącznik wymieniony + zbieżność i luzy na kierownicy + naprawiony dolny wydech dały bardzo dużo! Komfort jazdy poprawił się o 150% Po powrocie autko przeszło gruntowne czyszczenie wnętrza Odkurzanie dywaników szorowanie boczków i tapicerki, mycie szyb, przepolerowanie chromów itd przy okazji wyprostowałem kierownice, bo byla lekko skrzywiona przy prostej jeździe.
|
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Matt_W 19 Maj 2015, 21:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Matt_W
F*ckinClassy
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 09 Kwi 2015 Posty: 71 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: 19 Maj 2015, 19:54
Imię: Mateusz |
|
|
W zeszłą sobotę w okolicy odbył się okoliczny zlot przeróżnych samochodów. Moje BMW bylo jedynym E28 wśród kilkuset aut Ale znalazł się dość ciekawy rekin
Kilka fotek mojej maszyny
|
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Matt_W 19 Maj 2015, 21:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Draż
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Maj 2015, 20:24
Imię: Krzysztof |
|
|
Panie wstawiaj większe fotki bo nic nie widać na tych miniaturkach |
_________________ Moja ex babcia
|
|
|
|
|
|