Przesunięty przez: Dixi 22 Listopad 2009, 20:04 |
[E28] BMW E28 524 TdA |
Autor |
Wiadomość |
Mikulak [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Maj 2007, 22:39
|
|
|
Kiedyś na allegro jeden warsztat na pomorzu oferował kompletna przekładkę silnika V12 5,0 do e30 wiadomo, że z cenami takiej zabawy różnie bywa właściwie powinienem napisać od 1tys w górę. |
|
|
|
|
Gierap
Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 179 Skąd: Radom
|
Wysłany: 8 Czerwiec 2007, 01:31
Imię: Krzysztof |
|
|
Panowie chyba za bardzo popłynęliście z tematem 8-) Silnik z 530d piękna sprawa,ale kosz tego robi cały ten zabieg bezsensowny,obecnie leży już u Mnie IC do zamontowania,ale dalej myśle jak to wszystko zmontować aby miało sens :roll: |
|
|
|
|
MAJSU
Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 2147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2007, 11:50
Imię: Tomek |
|
|
Podpytaj się na angileskim forum tam turbiny co chwile wsadzają więc i pewnie w tym temacie będa mieli sporo do powiedzenia... |
|
|
|
|
Gierap
Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 179 Skąd: Radom
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2007, 12:44
Imię: Krzysztof |
|
|
A co myślicie jeszcze o wynalazku zwanym MBC(czyli Manual Boost Controller) |
|
|
|
|
|
130rapid
Dawny Mistrz Zakonu
Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20 B27
Rok produkcji: 04/10/1983
Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 271 Skąd: Biezdrowo k. Wronek
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2007, 13:58
Imię: Radek |
|
|
Moim skromnym zdaniem M21 jest zbyt delikatną materią - głowica!!!!!!! - żeby go jeszcze podkręcać. Nawet przy założeniu, że rzadko korzystałoby się z tej podwyższonej mocy. |
_________________ Prowadzenie samochodu jest jak język chiński - jednego i drugiego uczysz się całe życie. |
|
|
|
|
Gierap
Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 179 Skąd: Radom
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2007, 14:09
Imię: Krzysztof |
|
|
Ja rozumiem-jednak ta głowica nie lubi obecnej mocy,a co dopiero podwyższonej,ale chodzi Mi o wyrównanie pewnej straty w wyniku założenia intercooler'a,bo chyba pewna strata bedzie :?: Czy jedynie zwiększy się lag turbiny :?:
W TDS chyba turbina tłoczy więcej niż w zwykłym TD M51 :?: I chyba nie tylko po to aby osiągnąć tą większą moc,chociaż mogę się mylić-narazie i tak są to plany tylko w głowie :roll: |
|
|
|
|
Miłosz
Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 1340 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2007, 16:30
Imię: Milosz |
|
|
Wiec po kolei:
IC samo w sobie powoduje lekkie rozprezenie, dlatego stosunkowo bezproblemowo mozna zadac autu cisnienie wieksze o 0,1 - 0,2 BAR bez zadnych znaczacych konsekwencji. Przynajmniej teoretycznie.
Pompa wtryskowa caly czas jest sterowana cisnieniem z turbiny wiec taka drobna zmiana powinna obejsc sie takze bez koniecznosci zadnych regulacji.
Uwazam, ze M21 zniesie taka modyfikacje bez zadnej dyskusji jesli tylko bedziesz mial glowe na karku i rozumial co tam sie dzieje pod maska.
Samochod w trakcie normalnej jazdy pracuje na cisnieniach rzedu 0,5 BAR , i zamontowanie tego gadzetu niczego w tej kwestii nie zmieni, jedynie jak przylozysz po gazie cisnienie bedzie wskakiwac wyzej. Jesli nie bedziesz deptal auta w sposob notoryczny dajac mu zawsze po przyspeiszeniu czas na wychlodzenie wewnetrzne glowice - czyli uzywal pelnego cisnienia jedynie do wyprzedzania, krotkich sprintow itd.... to przy sprezaniach rzedu 0,9 BAR absolutnie nic nie powinno sie stac. Zakladam oczywiscie, uklad korbowy nie jest na tydzien przed rozsypka, bo wtedy bardzo mu ulatwisz....
Jest to oczywiscie aspekt techniczny, ja bym nigdy takiej choinki u siebie nie zalozyl, zupelnie z innych powodow.
Nad faktem delikatnosci M21 coraz bardziej sie zastanawiam, u mnie mijaja kolejne miesiace i 10tki tys km. Autem jezdze szybko, 90% po autostradach, okolo polowe calego przebiegu z predkosciami tylko troche nizszymi od predkosci maksymalnej i nie mam absolutnie zadnych problemow z glowica.
Trosze bardziej nazwalbym to nieodopornoscia na nieumiejetne uzytkjowanie niz "delikatnoscia" jako taka.
Zastanawiam sie tylko po co Ci to wszystko skoro z kad innad ciagle piszesz ze auto chodzi Ci dobrze, jezdzisz spokojnie i nie wykozystujesz w sumie nawet tych parametrow ktore M21 ma fabrycznie, nie mowiac o tym, ze fabrycznych parametrow napewno nie ma |
_________________ E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl |
|
|
|
|
Gierap
Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 179 Skąd: Radom
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2007, 17:11
Imię: Krzysztof |
|
|
Cytat: | Pompa wtryskowa caly czas jest sterowana cisnieniem z turbiny wiec taka drobna zmiana powinna obejsc sie takze bez koniecznosci zadnych regulacji. |
Czyli nie trzeba by dłubać z paliwem,bo myśląc logicznie to na samym powietrzu się nie jeździ-a jednak tutaj byłoby go więcej,ale myśle że faktycznie przy takim niewielkim podniesieniu ciśnienia nie trzeba by ruszać z dawką paliwka nic.
Cytat: | Samochod w trakcie normalnej jazdy pracuje na cisnieniach rzedu 0,5 BAR , i zamontowanie tego gadzetu niczego w tej kwestii nie zmieni, jedynie jak przylozysz po gazie cisnienie bedzie wskakiwac wyzej. Jesli nie bedziesz deptal auta w sposob notoryczny dajac mu zawsze po przyspeiszeniu czas na wychlodzenie wewnetrzne glowice - czyli uzywal pelnego cisnienia jedynie do wyprzedzania, krotkich sprintow itd.... to przy sprezaniach rzedu 0,9 BAR absolutnie nic nie powinno sie stac |
Więc podczas normalnej jazdy turbina pompuje 0.5 bara,a przy gwałtownym przyspieszaniu wzrasta do 0.7??Tak mam to rozumieć :?: Czyli podkręcając turbinę-podkręcę ją tylko w momencie maksymalnego otwarcia przepustnicy :?: Nie zmuszając jej do tłoczenia wyższego ciśnienia niż w serii podczas spokojnej jazdy :?:
Cytat: | Zastanawiam sie tylko po co Ci to wszystko skoro z kad innad ciagle piszesz ze auto chodzi Ci dobrze, jezdzisz spokojnie i nie wykozystujesz w sumie nawet tych parametrow ktore M21 ma fabrycznie, nie mowiac o tym, ze fabrycznych parametrow napewno nie ma |
No właśnie dlatego narazie dyskutujemy raczej o samej technicznej możliwości takiej modyfikacji,ale jak wiadomo już od dłuższego czasu zbieram się do porządnego przeglądu silnika,wraz ze zdjęciem głowicy i niechybnej wymiany pierścieni(oby tylko ;-) ) Jeżeli reszta będzie w dobrym stanie(nie liczę na to-ale jak coś będzie dobre to nie ma sensu tego wymieniać) to się okaże że może się do tych magicznych fabrycznych parametrów zbliżyć i wtedy czemu nie spróbować je przeskoczyć-nawet tylko po to aby czasem się przydało przy wyprzedzaniu :?: Po drugie-zamontowanie IC powinno raczej wydłużyć wytrzymałośc silnika-wkońcu im zimniejsze to powietrze tym lepiej ;-) Jeżeli wkońcu skończę sesję na uczelni i złapie ojca-to się za to weźniemy,a po tym byłby chyba najlepszy moment na zamontowanie tego wszystkiego bo silnik będzie rozebrany.
Inną sprawą jest że dla Mnie brak IC w tak wysilonym dieslu jest ewidentnym błędem konstruktorów i nie chodzi tu o jakieś dodatkowe HP ale o maksymalną sprawność tego silnika,rozumiem że w M51 jest TD i TDS,ale dlaczego w ubu nie ma IC tylko w TDS,przecież TD mógł pozostać przy 115Hp z IC,a ułatwiło by to pracę temu silnikowi :roll: |
|
|
|
|
Gierap
Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 179 Skąd: Radom
|
Wysłany: 21 Sierpień 2007, 13:35
Imię: Krzysztof |
|
|
;-) |
|
|
|
|
|
Gierap
Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 179 Skąd: Radom
|
Wysłany: 24 Sierpień 2008, 09:29
Imię: Krzysztof |
|
|
Dziś rano żywot zakończyła moja 524 :cry:
Gość na skrzyżowaniu nie zastosował sie do znaku ustąp pierwszeństwa i uderzył przy prędkości ok.80km\h w lewy bok E28 :cry: aż ją obróciło w drugą stronę :-/
Czarna niedziela...
|
|
|
|
|
|
Bart
Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 682 Skąd: 3city
|
Wysłany: 24 Sierpień 2008, 10:16
Imię: Bart |
|
|
:shock: o .......
współczucia :-( |
_________________ Pzdr
Bart |
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 24 Sierpień 2008, 10:29
Imię: Jakub |
|
|
:shock: :cry:
Ale dobrze że nic Ci się nie stało.
Współczuję i pozdrawiam |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
Bartolommeo
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 639 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 Sierpień 2008, 10:34
Imię: Bartek |
|
|
O k@$&%!!!. Najważniejsze, że Ty jesteś cały i zdrowy. Jeżeli chodzi o samochód, mimo,iż nie mój to serce mnie zabolało... Współczuję |
|
|
|
|
Beatles
Mr Zielona Otchłań
Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Mar 2007 Posty: 2836 Skąd: Kielce / Warszawa
|
Wysłany: 24 Sierpień 2008, 11:34
Imię: Marcin |
|
|
nawet nie chcę sobie wyobrażać co bym zrobił po takim czymś... |
_________________ Szczęśliwi spalania nie liczą!
|
|
|
|
|
Bavool
RWD
Nadwozie: E28
Model: Misiuciwisi Outlander V6 w planach 535i
Silnik: 3.0
Rok produkcji: 2007
Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 213 Skąd: Toronto/Gdańsk
|
Wysłany: 28 Sierpień 2008, 09:47
Imię: Adam |
|
|
O pierdziele... Tyle planów i nagle taka przygoda. Współczuję Gierap. Nasze dieselki zakończyły żywot w podobnym czasie, ale opiszę później. |
_________________ ŚP E28 524td (prawie) Calypso Rot '84
Syrena 105L Żółć PRLu '79
Żak MR2 Bordo PRLu '60
Mitsu Outlander XLS
Chevrolet Express
Ability to speak doesn't make U intelligent yet
|
|
|
|
|
Bodżangmił
Nadwozie: E12
Model: M535i
Silnik: m30
Rok produkcji: 80
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 2748 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 28 Sierpień 2008, 10:11
Imię: Bodży |
|
|
Wspólczuje,jednak ważne że kierowca cały.
Jak na taką prędkość jak piszesz to i tak "nieźle wygląda". To są jednak twarde auta..
Szkoda dieselka.
Teraz czeka Cię droga przez mękę z ubezpieczycielem.Napisz w swoim czasie jak potraktowano tą sprawę. |
|
|
|
|
Miłosz
Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 1340 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 28 Sierpień 2008, 11:48
Imię: Milosz |
|
|
Jak pomysle, ze kazda z naszych teoretycznie moze tak zakonczyc, rowniez taka w ktora ktos wpompowal kilka lat zycia i worek piniedzy to robi mi sie slabo - najwazniejsze, ze jestes caly i zdrowy, w japonczyku z tego rocznika taki wypadek moglby sie bardzo zle skonczyc. |
_________________ E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl |
|
|
|
|
Pablo
Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21B24
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 243 Skąd: Puszczykowo
|
Wysłany: 28 Sierpień 2008, 12:51
Imię: Paweł |
|
|
Gierap, współczuję :-(
Nic Ci się nie stało? |
|
|
|
|
Kargul1005
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 1468 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 28 Sierpień 2008, 14:28
Imię: Rafał |
|
|
Miłosz napisał/a: | w japonczyku z tego rocznika taki wypadek moglby sie bardzo zle skonczyc. |
Raczej skończyłby się tragicznie...
Ja pierdzielę spotkało Cię coś czego nikt z nas nie chciałby przeżyć...
:-( |
|
|
|
|
MAJSU
Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 2147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Sierpień 2008, 16:04
Imię: Tomek |
|
|
O kurde :shock: Moje kondolencje... Chyba bym się zapłakał jakby mi tak ktoś wjechał :cry:
Teraz już widac dlaczego w wersjach US są wzmocnienia drzwi... |
|
|
|
|
Kargul1005
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 1468 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 28 Sierpień 2008, 20:47
Imię: Rafał |
|
|
Trzeba włożyć w nią bardzo dużo pracy/kasy, aby wróciła do dawnego stanu...
Szkoda takiej ładnej sztuki, ja chyba bym pozbawił gościa uzębienia za coś takiego... |
|
|
|
|
Łagoda
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 85 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 29 Sierpień 2008, 11:14
Imię: Tomasz |
|
|
Szkoda auta, żebyś choć z ubezpieczalni dostał jakąś "normalną' kwotę.
Ale bez przesady kargul1005 żeby ją naprawiać :roll: |
|
|
|
|
pamarcin
Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: 2.7
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 21 Mar 2008 Posty: 82 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 30 Sierpień 2008, 07:08
Imię: marcin |
|
|
serce boli... ale jak koledzy pisali, najważniejsze, że nic Ci się nie stało. |
_________________
|
|
|
|
|
M-EJ
Nadwozie: Exx
Model: qqqq
Silnik: qqqw
Rok produkcji: 6666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 888 Skąd: kwkwkw
|
Wysłany: 30 Sierpień 2008, 09:03
Imię: qqqq |
|
|
Nie stety z własnej autopsji podejrzewam że otrzymasz grosze :-( |
_________________
|
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 30 Sierpień 2008, 11:21
Imię: Jakub |
|
|
Wczoraj też miałem kolizję ale na szczęście samochodem służbowym. Klasyczny dupowjazd. Ze wszystkich dotychczasowych ten akurat był najłagodniejszy.
kargul1005 napisał/a: | Trzeba włożyć w nią bardzo dużo pracy/kasy, aby wróciła do dawnego stanu... |
Osobiście nie naprawiał bym jej. To już nigdy nie będzie to samo, a niektóre niezauważalne początkowo uszkodzenia ujawnią się dopiero po czasie.
Pozdrawiam i jeszcze raz współczuję |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
pavoolon
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1980
Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 99 Skąd: SZ
|
Wysłany: 30 Sierpień 2008, 15:39
Imię: Paweł |
|
|
przykry widok, naprawdę ładna byla, ale zawsze to lepiej że życie zakończyło auto a nie kierowca... dobrze że droga byla mokra to zamortyzowało nieco uderzenie |
|
|
|
|
Grigorij
7 takie duże 5
Nadwozie: Exx
Model: 728i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 16 Mar 2007 Posty: 375 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31 Sierpień 2008, 11:47
Imię: Grzegorz |
|
|
Serdecznie ci współczuję... :-( :-( :-(
Mam nadzieję że tobie nic nie jest :-| |
_________________ Części do E12, E23, E28.
------------------
SKUP AUT
Tel - 790 580 495
|
|
|
|
|
Gierap
Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 179 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2 Wrzesień 2008, 09:55
Imię: Krzysztof |
|
|
Dzięki Panowie za współczucie.
Z jednym się trzeba zgodzić, E28 okazała się twardym samochodem.
Kierowca wyszedł bez szwanku, nie licząc otarcia na głowie od podsufitki, mimo że fotel pasażera przylega do tego kierowcy który jest jakieś 50% węższy.
Nie będzie naprawiana,bo tak skrzywionym autem strach byłoby już jeździć :-( bo banan się z niej zrobił,.
Żal w domu ogromny bo powoli,ale sukcesywnie była już przygotowywana dożywotnio do pozostania w rodzinie i mimo,że ktoś może napisać że ideałem nie była,to jednak sporo pracy już było włożone, zresztą tydzień przed tym wydarzeniem wymieniliśmy silnik :-?
I teraz tylko kwestia ubezpieczalni, ale jak pisze M-EJ nie spodziewam się niestety rewelacji, jednak w przypadku śmiesznej kwoty będę się odwoływał na tyle na ile to będzie możliwe.
Raz jeszcze dzięki za wpisy i oby takich przypadków jak najmniej bo serce boli... |
|
|
|
|
BeeMCe
Nadwozie: E28
Model: BMW
Silnik: 524td
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2008 Posty: 9 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 20 Wrzesień 2008, 00:35
Imię: Kuba |
|
|
jaki byłby koszt naprawy? |
|
|
|
|
Gierap
Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 179 Skąd: Radom
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2008, 23:33
Imię: Krzysztof |
|
|
Pierwsza propozycja ubezpieczalni to uwaga, uwaga : 1800zł :shock: :shock:
Z tego 200zł kosztowało holowanie po wypadku, oczywiście odmówiłem przyjęcia tak żenującej kwoty, Pan z ubezpieczalni wyglądał jakby sobie na torbie usiadł jak mu powiedziałem, że chyba kpi sobie ze mnie i nie sprawdził ile zadbane E28 TD kosztuje :evil:
Czekam teraz na ich uzasadnienie tak niskiej kwoty, abym mógł się odwołać od tej decyzji. |
|
|
|
|
|