|
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28
|
BMW e30 V12 |
Autor |
Wiadomość |
Mikulak_BMW
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Wrzesień 2020, 20:05 BMW e30 V12
Imię: Michał |
|
|
Przedstawiam projekt, który chodził mi po głowie. Dziś wiem, jak trudno byłoby mi go samemu zrealizować. Jednak znalazł się ktoś na tyle odważny, by przy odpowiednich funduszach pozwolić mi wykonać to auto.
Body pochodzi od Mikinki.
Zawieszenie gwintowane ISC, belka z tyłu Compact, przód piasty 5x120 bez gięcia wahaczy!
Jest dość szeroko, felgi z przodu - 18x8,5, tył - 18x10.
Auto jeździ po rozecie Wróbla na Bemowie i daje radę. Brak awarii tu sukces mojego zespołu
Silnik V12 po kilku modyfikacjach osiągnął 350 koni mechanicznych i 500 Nm.
By zmieścić 12 cylindrów potrzeba było bardzo dużo pracy. Jednak było warto.
Silnik odpalony na EMU, co daje duże możliwości.
Dużo osób nas straszyło, że auto będzie się źle prowadziło. Muszę zdementować te plotki, aluminiowy blok i walka o poprawny rozkład masy przyniosły pozytywny efekt. Nie jest to tylko moje subiektywne zdanie, organizator rozety, kierowca rajdowy Piotrek Wróblewski pochwalił samochód za zawieszenie i dość dobre prowadzenia, jak na auto napędzane na jedną oś.
Niebawem kolejna aktualizacja, gdyż zapadła decyzja o montażu dwóch turbosprężarek. Już nie mogę się doczekać jazdy próbnej. Auto obecnie jest dość szybkie, ale co ważne bardzo zrywne i trzeba się mocno pilnować za kierownicą. |
|
|
|
|
Mikulak_BMW
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2023, 21:40
Imię: Michał |
|
|
Jak to w życiu bywa, wszystko szybko się nudzi. Mój zespół lubi wyzwania i tak postanowiliśmy w Mikulski Motorsport, że zaimplikujemy dwie turbosprężarki z silnika N55. To rozpoczęło efekt domina i znów trzeba było rozebrać samochód do ostatniej śrubki :hammer:
Turbosprężarki umiejscowione w pod podłogą, wcześniej był tam zbiornik paliwa. Miejsce dość nietypowe, ale jest wiele argumentów za.
Skoro samochód ma być projektem dopracowanym w każdym szczególe, trzeba zadbać o stronę wizualną. Lakier to Misano Red z BMW M3 E30. |
|
|
|
|
Mikulak_BMW
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 Sierpień 2023, 23:05
Imię: Michał |
|
|
Auto już poskładane po lakierowaniu.
Hamulce z M3 E92, adaptery własnej konstrukcji.
Kute korbowody dały przy okazji CR 8,3:1 i można dmuchać.
Cienka seria musiała ustąpić kutym odpwiednikom.
Tak to wyszło.
Nowe trubosprężarki GTX3076(80)R
Jedna z dostaw części, ostatnio sporo nam trzeba.
Jakimś cudem weszło BBs CH 19x8,5 i 10x19. W e30 to kosmos
Sprzęgło SACHS Perofrmance i dwie tarcze, może wytrzymać 1300Nm.
Zestaw 6ciu płytek do szpery.
Układ paliwowy juz przebudowany. |
|
|
|
|
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,024 sekundy. Zapytań do SQL: 11
|