E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[e28] Basaltblau
Autor Wiadomość
Nando 

Nadwozie: E28
Model: Inny niż wszystkie
Silnik: Brak
Rok produkcji: 1982
Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 137
Skąd: Warszawa/Puławy
  Wysłany: 11 Sierpień 2016, 08:39   [e28] Basaltblau
   Imię: Nando


Cześć i czołem. Samochod kupilem prawie 2 lata temu od Maciasa, którego serdecznie popozdrawiam. Fura przyjechała do mnie na lawecie i przez jakies pol roku czekala az moj portfel przestanie byc plaski jak nalesnik ;)



Blacharsko w stanie bdb jesli to rzeczywiscie 82r natomiast mechanicznie troszke gorzej a mianowicie tłok znalazł "ujscie" z bloku przez jego boczna sciane <masakra> Na pierwszy ogien wyjety zostal caly silnik
i rozkrecony prawie co do srubki. Zmiany:

-nowy blok (e34) nie popatrzylem na mocowania i dolozone zostalo customowe mocowanie do łapy, kurde a mialem na wsi blok starego typu w garazu :(
-tłoki m30b34
-zmiana walu korbowego, poprzedni nadawal sie na smieci
-nowe panewki korbowodowe
-nowe pierscienie
-kompletna regeneracja głowicy + plan :)
-nowe śruby do głowicy
-kompletny nowy rozrzad procz jednego plastikowego slizgu ktory byl w bdb stanie
-nowe uszczelniacze i duperele
-olej, płyny
-swiece i kable zaplonowe

I na tym etapie bmka z odkrecona maska i zdjeta dokladka wygladala tak:



Oblecialem wszystkie wrazliwe miejsca pedzlem z brunoxem tak by potem nie miec wyrzutów sumienia ;)

Chwile pozniej zakupilem felgi styling 32 8j/9j w rozmiarze 17".



Na ktore naciagnalem 2x 225/45 hankook (7mm bieznika 150pln za obie <spiewa> ) oraz nowe 2x 235/40 barum bravuris 2. Na dzien dzisiejszy beti prezentuje sie tak:



Wymienilem wszystkie filtry i samochod jezdzi calkiem dobrze ale czuc ze go przelewa i dziwnie sie wkreca na obroty. Pytanie jaki komputer powinienem miec podlaczony gdy dol jest z e34 (wypukle tloki) a glowica e24. Taka kombinacja to chyba inna (mniejsza) komora spalania i moze dlatego jezdze za bogato. Szukac kompa? Probowalem 3 roznych z b34/b35 i zawsze cos nie tak. A moze w ogole sie nie bawic i kupic Ecumastera det 3 i pojechac gdzies na strojenie?
Ostatnio zmieniony przez Nando 17 Marzec 2017, 21:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
Nando 

Nadwozie: E28
Model: Inny niż wszystkie
Silnik: Brak
Rok produkcji: 1982
Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 137
Skąd: Warszawa/Puławy
Wysłany: 7 Październik 2016, 18:40   
   Imię: Nando


Sponsorem mojego wkur?ienia byl chip. Dodatkowo nie ma wrazenia wypadajacych zaplonow tak jak mialo to miejsce wczesniej. Silnik nabral kultury (tego mi brakowalo) i wkreca sie bardziej aksamitnie czyli tak jak powinien swiezo wyremontowany silnik. Zrobilem juz ponad 4000 km na poczatku docierajac ja z gracja (jak dzentelmen ;) ) a teraz ostatnie 1000 dynamiczniej (odcinka dziala).
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1432
Skąd: Toruń
Wysłany: 11 Październik 2016, 18:27   
   Imię: Rafał


Napisz coś więcej no i wrzuć jakieś lepsze fotki. Rzadki kolor :D
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
Nando 

Nadwozie: E28
Model: Inny niż wszystkie
Silnik: Brak
Rok produkcji: 1982
Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 137
Skąd: Warszawa/Puławy
Wysłany: 13 Marzec 2017, 10:48   
   Imię: Nando


Fotki beda jak sie zrobi cieplej :) silnik sprzedany (mozliwe ze to najgorsza decyzja w moim zyciu... m30 <3) i zrobilo sie miejsce na cos innego. Plany sa na m50 zestrokowane na ok. 3 litry + turbo ala gt35.

Ostatnio zmieniony przez Nando 16 Marzec 2017, 23:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Nando 

Nadwozie: E28
Model: Inny niż wszystkie
Silnik: Brak
Rok produkcji: 1982
Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 137
Skąd: Warszawa/Puławy
Wysłany: 16 Marzec 2017, 08:12   
   Imię: Nando


M30 sprzedane tego samego dnia ktorego je wyciagnalem. Wszystkie pieniazki ktore dostalem przeznaczylem na nowy build.
W garazu leza nowe puzle:

Blok m50nv
Korby m50nv
Tloki m43b19
Glowica m50 vanos
Wał korbowy m52b28

Taki zestaw nie wymaga kanapki, stopien sprezania powinien byc bliski 8.5:1 ale jeszcze bede to liczyl.

Blok rozwiercony pod tloki z m43, zhonowany i splanowany. Bede jeszcze rozwiercal gwinty pod szpilki m12.

Plan jest by pojezdzic odprezonym wolnossakiem i dobrze go dotrzec przed zima :)
Ostatnio zmieniony przez Nando 2 Kwiecień 2017, 09:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Nando 

Nadwozie: E28
Model: Inny niż wszystkie
Silnik: Brak
Rok produkcji: 1982
Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 137
Skąd: Warszawa/Puławy
Wysłany: 30 Marzec 2017, 18:27   
   Imię: Nando


Zamiast planowanego walu korbowego z m52b28 szukam tego z m54b30. Pojemnosc wskoczy z 2.9 na 3.1 a to bedzie spora roznica chociazby we wstawaniu turbiny. Nie wiem czy ktokolwiek czyta te wypociny ale tonacy chwyta sie brzytwy to napisze i tutaj.

Potrzebuje:

Wal korbowy m54b30 w stanie bdb+
Miska olejowa m50 koniecznie z e34 ze smokiem
Pompa olejowa m52 kazdy litraz tylko nie 2.8 bo tam byla inna
 
 
     
king666 


Nadwozie: E28
Model: 528
Silnik: m30b28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 171
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Marzec 2017, 20:15   
   Imię: Patryk


Czytamy czytamy <oko>
_________________

 
 
     
Nando 

Nadwozie: E28
Model: Inny niż wszystkie
Silnik: Brak
Rok produkcji: 1982
Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 137
Skąd: Warszawa/Puławy
Wysłany: 1 Kwiecień 2017, 23:11   
   Imię: Nando



 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1432
Skąd: Toruń
Wysłany: 1 Kwiecień 2017, 23:56   
   Imię: Rafał


Działaj ostro bo szykuje się kolejny ciekawy wynalazek :D
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1088
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Kwiecień 2017, 20:59   
   Imię: Krzysztof


Składaj tą sokowirówkę na bazie m50 bo jestem ciekaw jak to będzie chodzić i do ilu się będzie kręcić <hyhy> Kolega złożył taką hybrydę ale z wałem od 2.8 i uturbił , powiem szczerze że aż ciary po plecach szły, wstawał z każdych obrotów bez problemu :D
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Nando 

Nadwozie: E28
Model: Inny niż wszystkie
Silnik: Brak
Rok produkcji: 1982
Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 137
Skąd: Warszawa/Puławy
Wysłany: 4 Kwiecień 2017, 18:33   
   Imię: Nando


Wiem tyle ze bede sie musial podszkolic zeby jeździć takim wynalazkiem <oko> bedzie kilka przeszkod po drodze np to czy wal napedowy nie bedzie za dlugi pod ZFa. Lapy silnika jakies musze wykombinowac do tego :(
Ostatnio zmieniony przez Nando 17 Wrzesień 2017, 20:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1088
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Kwiecień 2017, 18:50   
   Imię: Krzysztof


Łapy silnika pod m50, pasują z e34 z silnikiem m50 <oko>
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Nando 

Nadwozie: E28
Model: Inny niż wszystkie
Silnik: Brak
Rok produkcji: 1982
Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 137
Skąd: Warszawa/Puławy
Wysłany: 4 Kwiecień 2017, 19:59   
   Imię: Nando


Pamietam bo sie Ciebie kiedys pytalem ale chcialem powalczyc o każdy centymetr i wszystko cofnac ile sie da. Byc moze usune nagrzewnice bo fura tylko na sezon :p
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1088
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Kwiecień 2017, 20:25   
   Imię: Krzysztof


Z tego co pamiętam , na łapach od e34 , m50 siedziało tak blisko ściany grodziowej że była wycinana dziura na wąż od wody :D Już dalej sie chyba nie cofnie, bez przebudowy ściany..
Tydzień temu odebraliśmy od kumpla e28 po swapie na m52, jutro mogę ci wkleić foto e28 na łapach z e34 z m52b28 , obczaisz odległość od ściany
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Nando 

Nadwozie: E28
Model: Inny niż wszystkie
Silnik: Brak
Rok produkcji: 1982
Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 137
Skąd: Warszawa/Puławy
Wysłany: 5 Kwiecień 2017, 19:04   
   Imię: Nando


Oooo byl bym turbo wdzieczny. Boje sie ze silnik na tych lapach bedzie zbyt wysoko ale czasami moje obawy sa na wyrost <mina>
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1088
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Kwiecień 2017, 19:28   
   Imię: Krzysztof






_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Nando 

Nadwozie: E28
Model: Inny niż wszystkie
Silnik: Brak
Rok produkcji: 1982
Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 137
Skąd: Warszawa/Puławy
Wysłany: 6 Kwiecień 2017, 17:24   
   Imię: Nando


Naprawde zacnie to wyglada. Dziwi mnie ze wszyscy twierdza ze potrzebne sa customowe a na tych siedzi naprawde ladnie. Pytanie jak z wysokoscia ale to jest do sprawdzenia bo te łapy nie kosztuja niewiadomo ile. Jeszcze raz dzieki :)
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1088
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Kwiecień 2017, 20:16   
   Imię: Krzysztof


Nie ma sprawy <oko> Co do wysokości, jest ok. Maskę da się zamknąć i rozpórka też się zmieści, w m60 mam customowe łapy , bardzo mi zależało by miska była ciut wyżej od wózka by przypadkowo jej nie wyrwać :D
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 16