Przesunięty przez: Dixi 22 Listopad 2009, 20:13 |
[E28 528i] BMW ///M528i ;) |
Autor |
Wiadomość |
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 4 Styczeń 2008, 09:19
Imię: Jakub |
|
|
Grigorij napisał/a: | Ja już wiem że marki nie zmieni :mrgreen: |
:mrgreen: sie wie
kargul1005 napisał/a: | Ciekawe czy następne autko to tez będzie e28.
Mam nadzieję, że tak:) |
Teraz raczej nie. Ale w przyszłości może jako drugie autko.
Pozdrawiam |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 2 Luty 2008, 23:05
Imię: Jakub |
|
|
Jako że ogłoszenie z pewnych przyczyn jest już nieaktualne ;-)
Odgrzeję trochę mojego starego kotleta, który już dalece odbiega od oryginału.
Kiedyś chwaliłem się kilkoma tailami wśród których był niekompletny tempomat.
W poniedziałek po spotkaniu pod Krakowem z Grigorij-em stałem się posiadaczem silniczka od tempomatu, którego mi brakowało. Dziś to poskładałem (dodam że przełożeniu przewodu od silniczka przez ścianę grodziową nie jest rzeczą arcy trudną ) i prawdę mówiąc nie wierzyłem że zadziała. Myliłem sie jednak. Wszystko działa :mrgreen:
Tak więc teraz drobnostką jest brak włącznika świateł stop (potrzebnego do wyłączenia tempomatu po wciśnięciu pedału sprzęgła) oraz czterech mocowań, których jeśli nie uda mi się zdobyć to dorobię sobie sam ;-)
Tak więc jeśli ktoś chciałby montować u siebie tempomat to służę radą i pomoca
Pozdrawiam |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 17 Luty 2008, 13:29
Imię: Jakub |
|
|
Tak było
A tak jest
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jakby ktoś potrzebował kierownicę taką jak z pierwszego zdjęcia to zapraszam na PW
Nowy wydech :-D
Pozdrawiam |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
remotec.
remotec
Nadwozie: Exx
Model: 840CI/520 Racing Dynamics R26/ 530d /318is
Silnik: M60B40/M50R26
Rok produkcji: 1993
Dołączył: 28 Kwi 2007 Posty: 34 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24 Luty 2008, 11:53
Imię: xxx |
|
|
Widziałem kiedyś Twoje auto pod marketem we Wrocławiu na Hallera, zaparkowałeś obok mojej czerwonej E34.
pozdrawiam |
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 24 Luty 2008, 15:12
Imię: Jakub |
|
|
remotec. napisał/a: | Widziałem kiedyś Twoje auto pod marketem we Wrocławiu na Hallera, zaparkowałeś obok mojej czerwonej E34. |
A tak. Pamiętam. Była taka sytuacja.
Pozdrawiam |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
Łagoda
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 85 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 24 Luty 2008, 17:12
Imię: Tomasz |
|
|
Jakiej firmy to koncowy tlumik? I jesli mozna wiedziec ile kosztował. pozdrawiam |
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 24 Luty 2008, 20:27
Imię: Jakub |
|
|
Łagoda napisał/a: | Jakiej firmy to koncowy tlumik? |
Wszystkie tłumiki jak i elementy do ich zamontowania (które będę miał po niedzieli) są Bosal-a. Wyjątkiem są rury kolektorowe, które pochodzą z PolmOstrów oraz uszczelki pod rury kolektorowe (Tesh)
Łagoda napisał/a: | I jesli mozna wiedziec ile kosztował. |
Oczywiście że można :-D Ceny były śmiesznie niskie. wypiszę więc po kolei co ile kosztowało:
- pierwszy tłumik - 155zł
- środkowy tłumik - 189zł
- końcowy tłumik- 134zł
- rura kolektorowa (2szt) - 45zł/szt
- pierścienie uszczelniające rury kolektorowe coś ok 60zł (2 takie o ringi i taki a'la trójkątny wihajster do skręcenia rury z tłumikiem)
- opaski zaciskowe (8szt) - 1,80zł/szt
- rurki łączące tłumiki (4szt) 15zł/szt (ale dwie w/g katalogu powinny być o innym numerze i nie wiem czy bedą ok)
- wieszak tłumika - 41zł
- uszczelki pod rury kolektorowe 2szt (tesh) - 6zł/szt (ale te kupiłem znacznie wcześniej)
Całość łącznie z przesyłkami wyniosła mnie coś ok 830zł
Jakby ktoś chciał to dam namiary ;-)
P.S. Będę miał do sprzedania środkowy tłumik Boysen do BMW 535i/M535i/635CSi w wersji bez kata ;-)
Pozdrawiam |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
Maro
Nadwozie: E28
Model: M545i
Silnik: m106
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 311 Skąd: Gdańsk/Ciechanów
|
Wysłany: 24 Luty 2008, 23:43
Imię: Maro |
|
|
to jak znalazł do mnie, jaki stan i jaka cena? |
_________________
|
|
|
|
|
pavoolon
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1980
Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 99 Skąd: SZ
|
Wysłany: 25 Luty 2008, 12:58
Imię: Paweł |
|
|
jak zalozyles kierownice, zmieniales cala kolumne na taka pod cienki wieloklin? |
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 1 Marzec 2008, 09:48
Imię: Jakub |
|
|
Maro napisał/a: | to jak znalazł do mnie, jaki stan i jaka cena? |
Stan oceniał bym na dobry. Ale dokładnie zweryfikuję to jak będzie wyciągnięty. Wtedy też będę mógł myśleć nad ceną.
pavoolon napisał/a: | ak zalozyles kierownice, zmieniales cala kolumne na taka pod cienki wieloklin? |
Poprostu odkręciłem starą i założyłem nową. Poprostu kupiłem kierownice z odpowiednim wieloklinem.
Namiary na tłumiki
www.auto-internet.pl
tel. 506441976
Pozdrawiam |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 15 Marzec 2008, 21:15
Imię: Jakub |
|
|
Tak było
A tak jest teraz
I moja nowa zabawka :mrgreen:
Pozdrawiam |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
Bart
Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 682 Skąd: 3city
|
Wysłany: 16 Marzec 2008, 12:36
Imię: Bart |
|
|
Jaki koszt takiej zabawki :?: |
_________________ Pzdr
Bart |
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 16 Marzec 2008, 14:35
Imię: Jakub |
|
|
Bart napisał/a: | Jaki koszt takiej zabawki |
Ceny wahają się od 500 do 800zł |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 28 Marzec 2008, 23:22
Imię: Jakub |
|
|
Z przykrością, bólem i ze łzami w oczach doszedłem do wniosku że projekt ///M528i został definitywnie zakończony (pomimo, że nieskończony) :cry:
Doszedłem do wniosku, że nie będę jej reanimował ani wymieniał budy. Dlatego też rozbiorę ją na części i skoncentruję się na dopieszczeniu dieselka, który pozostanie prawie 100% oryginalny.
Pozdrawiam |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
MAJSU
Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 2147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Marzec 2008, 23:34
Imię: Tomek |
|
|
Dexter528i napisał/a: | Z przykrością, bólem i ze łzami w oczach doszedłem do wniosku że projekt ///M528i został definitywnie zakończony (pomimo, że nieskończony) :cry:
Doszedłem do wniosku, że nie będę jej reanimował ani wymieniał budy. Dlatego też rozbiorę ją na części i skoncentruję się na dopieszczeniu dieselka, który pozostanie prawie 100% oryginalny.
Pozdrawiam |
No to lipa :-/ |
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 28 Marzec 2008, 23:39
Imię: Jakub |
|
|
MAJSU_WuWuA napisał/a: | No to lipa |
Trochę tak. Ale jestem myśli że nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
Beatles
Mr Zielona Otchłań
Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Mar 2007 Posty: 2836 Skąd: Kielce / Warszawa
|
Wysłany: 28 Marzec 2008, 23:42
Imię: Marcin |
|
|
jeśli miałbym wybierać, to chyba dobry wybór...fajnie mieć oryginał w znakomitej większości. |
|
|
|
|
kjubus
Nadwozie: Exx
Model: 315 318
Silnik: m10b16 m10b20
Rok produkcji: 1983 1978
Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 267 Skąd: Górki Wielkie
|
Wysłany: 29 Marzec 2008, 09:52
Imię: Kuba |
|
|
Przykre... :roll: bo Twoje M528i jest naprawdę wyjątkowe i jedyne w swoim rodzaju :roll: |
_________________ E21 315 04/1983 Opalgrün-metallic
E21 318 09/1978 Iberischrot
E30 325e 06/1986 Delphin Metallic
E87 118i 02/2008 Black Sapphire Metallic |
|
|
|
|
Gierap
Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 179 Skąd: Radom
|
Wysłany: 29 Marzec 2008, 12:38
Imię: Krzysztof |
|
|
Dexter528i napisał/a: | Z przykrością, bólem i ze łzami w oczach doszedłem do wniosku że projekt ///M528i został definitywnie zakończony (pomimo, że nieskończony) :cry:
Doszedłem do wniosku, że nie będę jej reanimował ani wymieniał budy. Dlatego też rozbiorę ją na części i skoncentruję się na dopieszczeniu dieselka, który pozostanie prawie 100% oryginalny.
Pozdrawiam |
Dex a sprzedać jej nie chcesz :?: Co tam w niej wymaga poratowania :?: Wokół kielichów widzę nie za bogato,a w silniku co jest,podbiera dużo oleju?Nie ma kompresji :?: |
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 30 Marzec 2008, 16:59
Imię: Jakub |
|
|
Gierap napisał/a: | Dex a sprzedać jej nie chcesz |
Nie. W moim przypadku jest to zupełnie nieekonomiczne.
Gierap napisał/a: | Co tam w niej wymaga poratowania :?: Wokół kielichów widzę nie za bogato,a w silniku co jest,podbiera dużo oleju?Nie ma kompresji :?: |
Progi trzeba by już wymienić (poszycie i wewnętrzną część, wokół kielichów (najlepiej całe nadkola), coś zaczęło się dziać z prawą podłużnicą, podłogę też trzeba by popoprawiać, łączenia ściany grodziowej przedniej z nadkolami, zewnętrzna część nadkoli tylnych (to co łączy się na rancie z błotnikami.
Silnik też wymagał by już remontu. Kompresje jeszcze ma (nie taką jak powinna być) ale nierówną i pobiera olej.
Pozdrawiam |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 23 Maj 2008, 20:34
Imię: Jakub |
|
|
Kilka fotek z rozbiórki
|
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
M-EJ
Nadwozie: Exx
Model: qqqq
Silnik: qqqw
Rok produkcji: 6666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 888 Skąd: kwkwkw
|
Wysłany: 24 Maj 2008, 10:39
Imię: qqqq |
|
|
Pewnie rozbierasz z maślanymi oczami co ;-) |
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 24 Maj 2008, 12:10
Imię: Jakub |
|
|
M-EJ napisał/a: | Pewnie rozbierasz z maślanymi oczami co ;-) |
Jak popatrzałem na ten ryjek zanim zacząłem rozbierać to mi się łza w oku zakręciła. Ale cóż |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 1 Czerwiec 2008, 06:47
Imię: Jakub |
|
|
Kilka kolejnych fotek
A tutaj przykład, że pewne rzeczy widać dopiero po rozebraniu auta i są nie widoczne z wierzchu.
Okolica króćca odprowadzającego wodę z szyberdachy
|
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
|