E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E28 535i] zinnober-rot --> cubici
Autor Wiadomość
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 951
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 24 Styczeń 2014, 08:52   
   Imię: jakub


Tak, oczywiście Dominik. Osłony na amore założone jeszcze tego samego dnia.
A jeżdżenie wychodzi całkiem spoko, bo u nas te główne drogi są rozjeżdżone. No i oczywiście zimówki wjechały.
Także jeżdżenie, póki jest mroźno i sucho jest baaaardzo przyjemne.
Teraz dopiero jestem zjawiskiem na drodze, kiedy to 1/3 samochodów nie odpala <cwaniak>

Czy ktoś mi podpowie, czy można coś zrobić z hałasującym wentylatorem nadmuchu powietrza?
Momentami jest całkiem cichy a czasem buczy jak wibrator <lol>
Czy pozostaje wymiana na nowy?

Ponawiam pytanie o słabe wspomaganie sprzęgła i kierownicy. Wymieniać pompę???
Akumulator ciśnienia (grucha) wykluczam, bo hamulce są dobre.
_________________
www.reku.com.pl
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Styczeń 2014, 09:57   
   Imię: Kamil


jeśli wyjmiesz wentylator i całe mocowanie podkleisz neoprenem, to nie będzie wpadał w wibracje i nie będzie pierdział, czy jak to Ty skojarzyłeś "wibrował" <masakra>
ja tak robiłem w burgundzie przed remontem i wszystko śmigało...

<ok>
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 951
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 24 Styczeń 2014, 12:49   
   Imię: jakub


Dzięki Kamil, chyba to jutro wypróbuję <oko>
Dość irytujące te hałasy...
A jak się miewa burgund?
_________________
www.reku.com.pl
 
 
     
Szalik1 


Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 2194
Skąd: Wschowa
Wysłany: 17 Kwiecień 2014, 23:05   
   Imię: Wojtek


HALOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
 
 
     
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 951
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 18 Kwiecień 2014, 06:36   
   Imię: jakub


...ja wiem, cisza :/
_________________
www.reku.com.pl
 
 
     
Dominik4x4 
Diesel Power

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 717
Skąd: Chorzów-Bytom
Wysłany: 4 Wrzesień 2014, 05:52   
   Imię: Dominik


Dzieje sie coś ?? ? <oko>
_________________
E28 524td 04/87 :) było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
 
 
     
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 951
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 3 Styczeń 2015, 00:03   
   Imię: jakub


Cześć Chłopaki!
Dawno mnie tu nie było :D Koleje życiowe robią nam różne psikusy i potem się musimy z tym całym bajzlem zmagać.
Mój temat poszedł w niełaskę, zapuściłem siebie i moje perełki ale stwierdziłem, że to już koniec.
Czas najwyższy otrząsnąć się z tego letargu. Rezygnuję z jednego dodatkowego zajęcia, które było mało dochodowe a bardzo pracochłonne.
Zaczynam powoli wracać do tematu odbudowy mojego Zinno. Będzie to strasznie trudne, zważywszy na czas rozłąki jaki nam los zgotował.
Ale powoli, małymi kroczkami mam zamiar dążyć do celu.
Na początek piaskowanie i lakierowanie elementów, które już kiedyś odnawiałem.
Zastosowałem kiedyś zły podkład lakierniczy i dlatego konieczne było zrobienie tych elementów od początku.



Druga sprawa to zawieszenie. Zdjęcia są w innej kolejności niż chciałem ale pies z tym.
Zacząłem skręcać to wszystko do kupy. Teraz dopiero doceniam zakup prasy, wszystko można teraz samemu zrobić.
Wszystko idzie nowe albo odnowione. Część śrub jest ocynkowana na nowo.
Przez ten czas szlag trafił moją kieszonkową ocynkownię i muszę niestety korzystać z usług firmy.
A bywa z tym różnie. Np ocynkowali mi w złotym kolorze śruby od kół <kreci>
Oczywiście nie obyło się od małej wtopy ale to może przemilczę, już wszystko ok.



No i moje podwozie.
Poprosiłem mojego przyjaciela o pomoc w wydostaniu i oczyszczeniu podwozia auta.
Przedsięwzięcie dość karkołomne ale chciałem być w 100% pewien, że tam nie ma grama rdzy.
Wszystko potraktowane Karcherem przemysłowym na gorącą wodę i ostrą chemię.
Bicze fińskie okazały się bardzo pożyteczne, odsłoniły kilka słabszych miejsc. Ale i tak stwierdziliśmy, że spód auta był solidnie zrobiony.
Gdy wszystko przeschło "gołe" miejsca zabezpieczyłem podkładem reaktywnym (kilka warstw).
No i teraz zostanie jeszcze w tych miejscach nałożona izolacja firmy Sika w kolorze bursztynowym - tak jak być powinno.


_________________
www.reku.com.pl
Ostatnio zmieniony przez cubici 24 Czerwiec 2015, 16:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Perlik 
AUTO TECHNIKA ŁAPY


Nadwozie: E28
Model: e21, e30, e28
Silnik: 1.8ti, 2.0i, 3.2ti, 4.0i, 5.0i
Rok produkcji: 1980 - 1982
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 128
Skąd: BIA
Wysłany: 3 Styczeń 2015, 00:28   
   Imię: Łukasz`


nic się nie stało dla karoserii jak wisiało na hds'ie ?
ładnie poczyszczone podwozie,
_________________
perlik garage = AUTO TECHNIKA ŁAPY
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2836
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 3 Styczeń 2015, 01:24   
   Imię: Marcin


JA pitole, jakie manewry z tym czyszczeniem :D
gratuluję powrotu <oko>
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
charlesdisney 


Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 216
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 4 Styczeń 2015, 01:17   
   Imię: Karol


Hmm takiego mycia jeszcze nie widziałem, ale swoją robotę zrobiło <mina>
_________________

 
 
     
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 951
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 24 Czerwiec 2015, 06:00   
   Imię: jakub


Witam ponownie. Po kolejnej długiej przerwie przyszedł czas na kolejny malutki kroczek do przodu.
Udało mi się w końcu zakupić pistolet i masę do wykonania izolacji. Oczywiście powłoka izolacyjna już była ale postanowiłem ją całą odnowić.
Użyłem do tego dość kosztownego środka Sikaflex 529. Dlaczego firma Sika?
Mam do czynienia z produktami tej firmy w budownictwie i wiem, że są najwyższej jakości. Nie są też niestety tanie.
Dodatkowo dowiedziałem się, że obecnie ta powłoka stosowana jest np w Audi R8 - to chyba dobrze <ok>
A o to przygotowanie i pierwsze próby:
__

Trochę te zdjęcia z telefonu przekłamują ale kolor tej masy to bursztynowy. Bardzo podobny do fabrycznej.
Po wyschnięciu masa cały czas zachowuje się jak guma - jest bardzo miękka i elastyczna.
W najbliższych dniach dokończę izolację i mam zamiar postawić auto na kołach. I to jest mój plan.

A tutaj jeden taki taki się przypałętał 535i lapisblau no i żal go było nie przygarnąć <wstyd2>
_________________
www.reku.com.pl
 
 
     
Shark 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30B34
Rok produkcji: 11. 1985r
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 159
Skąd: Kopki
Wysłany: 24 Czerwiec 2015, 17:44   
   Imię: Tomek


Też używałem takiej masy tylko beżowego dihtfix-a z wurta. Jest idento jak fabryczna. Tylko ja ją kładłem tuż przed samym malowaniem i wszystkie nadkola i spód mam zrobione ładnie w kolor auta tak jak fabrycznie. Fakt tanie te masy nie są, z tego co pamiętam płaciłem ok 35zł z tubkę (nie wspomnę już o samym pistolecie <masakra> ) a zużyłem ok 40 tubek ale ja robiłem całkiem nową konserwę od podstaw. W sumie patrząc jak wielkie nakłady finansowe pożera całe auto to jeżeli chodzi o tak ważną rzecz jak zabezpieczenie antykorozyjne to nie jest to dużo, a taki syf jak baranek to nawet nie brałem pod uwagę. Chyba jesteś trzecim forumowiczem który użył masy natryskowej <ok>
 
 
     
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 951
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 24 Czerwiec 2015, 21:41   
   Imię: jakub


Dzięki Tomek za słowo uznania i wyróżnienia :)
Izolacja to bardzo ważna sprawa, tutaj już nie chodzi o 100 zł w tą czy - w tą.
Ta odbudowa trwa już kilka lat i jeszcze trochę potrwa także nie ma co oszczędzać. Ma być dobrze.
Cena bardzo podobna. Jeszcze nie wiem co z kolorem ale chyba tak zostawię.

No i myślałem, że dzis to zakończę ale niestety zabrakło materiału <zly>
Poszły 24 szt no i ze sześć jeszcze pójdzie. Mam nadzieję, że jutro będzie koniec.

_________________
www.reku.com.pl
 
 
     
Dominique 


Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 809
Skąd: wigry/warszawa
Wysłany: 24 Czerwiec 2015, 22:04   
   Imię: Dominik


Cubici, dzisiaj myślałem o Twoim projekcie, wracam do domu, patrzę-jest progres <czapka>
Dobrze się dzieje w tym temacie. Wrzuć więcej zdjęć ze stanu aktualnego, daj nacieszyć oczy.
Powodzenia Zuchu!
_________________
Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.

E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss
 
 
     
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 951
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 29 Czerwiec 2015, 22:10   
   Imię: jakub


Hey Dominik!
Dawno się nie widzieliśmy <czapka>
Progres jest ale minimalny. <masakra>
Dzisiaj dokończyłem izolację. Przy okazji ujebałem pół auta bo gdzieś psiknąłe w amoku <szok>
Dodałem coś od siebie tej izolacji.
Może nie wygląda teraz to zbyt estetycznie i nie jest to "fabryka" ale ze względu na właściwości wygłuszające potraktowałem Siką ścianę grodziową.
I tak na to przychodzą fabryczne maty, więc widać tego za bardzo nie będzie. A chcę uzyskac niski poziom chałasu we wnętrzu.



No i na deser to co zostało z osłony tarcz hamulcowych, zapomniałem wyciągnąć z kwasu <kreci>
Może ma ktoś dwie sztuki w dobrym stanie i cenie?

:D <y> <masakra>
_________________
www.reku.com.pl
 
 
     
Szalik1 


Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 2194
Skąd: Wschowa
Wysłany: 29 Czerwiec 2015, 23:01   
   Imię: Wojtek


Ooooj z tym to troche przegiałeśśśśś..........

 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30 Czerwiec 2015, 02:24   
   Imię: Maciek


Przednie czy tylne te osłony? Pod Abs czy bez?
_________________
Черный Bymep
 
 
     
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 951
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 30 Czerwiec 2015, 04:50   
   Imię: jakub


Maciek, przednie z ABS'em.

Wojciu, wiem że to teraz najlepiej nie wygląda ale i tak jest wszystko zasłonięte.
Wiedziałem, żeby zdjęcia nie wklejać <zly>
_________________
www.reku.com.pl
 
 
     
Szalik1 


Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 2194
Skąd: Wschowa
Wysłany: 30 Czerwiec 2015, 06:14   
   Imię: Wojtek


no własnie tamta czesc nie jest zasłonieta :P

ZNISZCZYŁES WSZYSTKO <masakra>
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30 Czerwiec 2015, 07:14   
   Imię: Maciek


cubici napisał/a:
Maciek, przednie z ABS'em.


sprawdzę co mi tam zostało w moich mcpersonach ;-)

i faktycznie będziesz miał teraz nie do końca fabrycznie ;-)
_________________
Черный Bymep
 
 
     
maciek007 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 95
Skąd: Wadowice
Wysłany: 30 Czerwiec 2015, 09:09   
   Imię: maciekkk


Podejście do tematu jest konkretne, lepiej dobrze to zakonserwować i ucierpieć trochę na estetyce niż za jakiś czas na nowo to demontować gdyby ruda znowu się pojawiła, a jak wiadomo ruda tańczy jak szalona na rekinach :D
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2836
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 30 Czerwiec 2015, 10:29   
   Imię: Marcin


Estetyką aż tak bym się nie przejmował - jednolita nowa struktura, jest OK!
Tylko nie rozumiem Was, wygłuszających - ja tam lubię ten hałas w środku i nigdy bym nie chciał mniejszego ;)
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 951
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 30 Czerwiec 2015, 13:27   
   Imię: jakub


Beatles napisał/a:
Tylko nie rozumiem Was, wygłuszających - ja tam lubię ten hałas w środku i nigdy bym nie chciał mniejszego ;)


Od hałasowania to ja będę miał coś innego, najlepiej zapytaj Kamila <mina>
A to ma być komfortowe* auto na niedzielne przejażdżki.

* - czyt. szybkie :D

Wczorajsze popołudnie straciłem na zmywaniu benzyną ekstrakcyjną resztek nieumiejętnie rozpylonej masy.
Dopiero teraz człowiek docenia jak ważne jest oklejanie, zabezpieczanie karoserii. Straciłem na to 3 godz <kreci>
Chciałem jeszcze przykręcić i spasować błotniki ale gdy wziąłem spinki i wkręty, którymi były przymocowane - zaprzestałem. Były zardzewiałe.
Strasznie to wygląda.
Dzisiaj mam zamiar poszukać zasilacz do mojej małej ocynkowni i na nowo zacząć galwanizację.
Trzymajcie kciuki, bo to istotne! <ok>

Ps.: Wojciu a ta wnęka na wentylator jest przecież zasłonięta taką blacho-gumą i są tylko dwa małe otwory.
Przymierzyłem wczoraj i jest bardzo estetycznie.
_________________
www.reku.com.pl
 
 
     
Szalik1 


Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 2194
Skąd: Wschowa
Wysłany: 5 Sierpień 2015, 21:08   
   Imię: Wojtek


Wyjedzie to padło kiedys ?? ? :P :P
 
 
     
Shark 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30B34
Rok produkcji: 11. 1985r
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 159
Skąd: Kopki
Wysłany: 6 Wrzesień 2015, 19:26   
   Imię: Tomek


Wszystko fajnie że wygłuszasz auto tylko ta kolejność jest dla mnie wcale nie zrozumiała. wszystkie masy na karoserię kładzie się przed lakierowaniem bo wtedy jest zachowana ta estetyka ala fabryka i ja tak robię na każdym aucie bo jakoś inaczej sobie tego nie wyobrażam, podejrzewam że taka sytuacja nie dała by mi zasnąć w nocy <y>
 
 
     
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 951
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 7 Listopad 2015, 10:26   
   Imię: jakub


No i znowu po kolejnej długiej przerwie wracam z małym postępem prac.
Tylna belka z wahaczami wskoczyła w swoje miejsce.
Dodatkowo tylne kolumny resorujące zostały złożone "do kupy" i osadzone w aucie.
Oczywiście wszystko albo odnowione albo nowe, również łożyska i amortyzatory.
Po rozpoznaniu podjąłem decyzję o zastosowaniu rurek paliwowych i części rurek hamulcowych starych. Są one stalowe w bdb stanie. Wystarczy odświeżyć.
Co prawda kupiłem już rurki hamulcowe ale są one miedziane - a to już nie fabryka :]

Śmieszna sprawa bo zgubiłem przednie tarcze hamulcowe, nie mam pojęcia gdzie one są.
To były oryginalne BMW wystarczyło je liznąć na tokarce bo były grube.
A teraz będę musiał kupić jakieś zamienniki. Co wybrać?
A i ponawiam pytanie o przednie blachy - osłony hamulcy, wersja z ABS.

PS.: Wojciu, kiedyś w końcu to wyjedzie... :D
Tomek, lakierowanie izolacji po waszych uwagach wykonam po częściowym złożeniu auta. Zobaczę na ile to będzie widoczne. Mam nadzieję, że będzie dobrze. <oczko>




_________________
www.reku.com.pl
 
 
     
kotos 

Nadwozie: E28
Model: 520iA
Silnik: M52b28
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 67
Skąd: w-wa
Wysłany: 7 Listopad 2015, 10:51   
   Imię: Paweł


Ogrom prac jak i funduszy wkładanych w tego rekina robi wrażenie a największą radość da robiąc pierwszy kilometr <oko> aż szkoda będzie nim jeździć
 
 
     
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 951
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 7 Listopad 2015, 11:22   
   Imię: jakub


Spoko Paweł! Nie będzie żal. Taki był plan.
Gdy już kiedyś go poskładam będę z niego możliwie dużo korzystał.
A ten samochód potrafi sprawić dużo przyjemności.
Na pewno pojadę nim do muzeum BMW i na Nurburgring wykonać kilka kółek testowych.
No i na codzień, gdy będzie ładna pogoda będę nim do pracy jeździł <ok>
_________________
www.reku.com.pl
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2836
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 7 Listopad 2015, 13:16   
   Imię: Marcin


Yeeebaniutki... Pieknie
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
kubik 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: 2,4
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 396
Skąd: Mazury
Wysłany: 7 Listopad 2015, 15:30   
   Imię: Kuba


Podwozie będzie lakierowane czy tak zostanie ?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,076 sekundy. Zapytań do SQL: 12