E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
E30 325i
Autor Wiadomość
deric 
(Oo==[][]==oO)

Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M52B28
Rok produkcji: 10/85r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 208
Skąd: PK
Wysłany: 4 Listopad 2012, 07:39   
   Imię: Dominik


trudno bylo??
 
 
     
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 951
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 4 Listopad 2012, 08:28   
   Imię: jakub


Nie, nie było to trudne. Są dwie marki liczników: MotoMeter i VDO.
I jedne nie pasują do drugich. Ale delikatne przeróbki głównego panelu i wszystko jakoś poskładałem.
Wybrałem najlepsze elementy z tych co miałem i jakoś to wyszło. <cwaniak>
_________________
www.reku.com.pl
 
 
     
Ślivak 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1049
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 4 Listopad 2012, 08:41   
   Imię: Łukasz


To jaki teraz ma przebieg <mina>

Aku całe ... wymieniasz od razu na nowe zanim wyleją?
 
 
     
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 951
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 4 Listopad 2012, 11:23   
   Imię: jakub


Ślivak napisał/a:
To jaki teraz ma przebieg <mina>

Hhheehehe!
Nie , no właśnie licznik został z oryginalnym przebiegiem bo on akurat działał bez zarzutów.

Mam takie pytanie odnośnie kabli zapłonowych.
Co to za kable, ktoś zna? Jaka jest między nimi różnica?
1. http://moto.allegro.pl/pr...2743510005.html
2. http://moto.allegro.pl/pr...2763292486.html
_________________
www.reku.com.pl
 
 
     
Ślivak 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1049
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 4 Listopad 2012, 11:34   
   Imię: Łukasz


KAGER nie jest producentem.... to tylko brand... pakują różne rzeczy... ja osobiście nigdy nie kupię nic tej "marki" ...kiedyś w firmowym seju co 3 miesiące amortyzatory wymieniałem.. średnio co 5k km. po dwóch wymianach mechanik stwierdził, że bardziej opłaca mu się wsadzić lepsze, bo wyszło, że nie zarobił na mnie nic

poszukaj w temacie BartaSL linku do kabli NGK... kupił w bardzo dobrej cenie

EDIT: http://www.e-ngk.pl/
 
 
     
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 951
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 4 Listopad 2012, 11:42   
   Imię: jakub


No dzięki za podpowiedź, już kiedyś miałem styczność z tą marką i myślałem że to jakiś niemiecki produkt.
No właśnie pozostaje NGK, tylko te ceny... <masakra>
Ale będę szukał.
_________________
www.reku.com.pl
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 4 Listopad 2012, 11:54   
   Imię: Marcin


ja jeszcze mogę polecić przewody Beru, w Ecie jeździły bez zarzutu
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2836
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 4 Listopad 2012, 12:07   
   Imię: Marcin


a ja mam sentechy i jest ok, chociaż opini nie mają dobrych. Z części elektrycznych można polecić Bremi.
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 951
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 4 Listopad 2012, 12:34   
   Imię: jakub


No ja chyba kupowałem do 528i Beru.
Było dobrze.
Chyba ciężko stwierdzić, które są dobre a które nie.
Może jedne trochę trwalsze inne nie.
Marcin chyba się do Ciebie zwrócę z zapytaniem <czapka>
_________________
www.reku.com.pl
 
 
     
Ślivak 


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1049
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 4 Listopad 2012, 15:32   
   Imię: Łukasz


cubici napisał/a:

No właśnie pozostaje NGK, tylko te ceny... <masakra>


no tak <masakra> ja i BartSL mamy 4 przewody i NGK kosztowały nas 200 PLN <spiewa>
 
 
     
BartSL 

Nadwozie: E12
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1975
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 632
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Listopad 2012, 17:08   
   Imię: Bartosz


Ślivak napisał/a:
cubici napisał/a:

No właśnie pozostaje NGK, tylko te ceny... <masakra>


no tak <masakra> ja i BartSL mamy 4 przewody i NGK kosztowały nas 200 PLN <spiewa>


true , true... <masakra>
_________________
jest...
E12 518 '75
E118 1800A NK '67 sie robi...

E36 316iA
E39 525iA Freude Am Fahren :)

było
E36 318ti
E34 525tds
E46 320d

będzie
... ?
 
 
     
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 951
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 12 Listopad 2012, 22:12   
   Imię: jakub


Chłopaki, a jak już jesteśmy przy tych kablach to mam takie pytanie:
Co to do cholery jest? <szok> Ten kabel odchodzący od kabli wys. napięcia.
Jak ja go potem założę na nowe kable??? <y>
_________________
www.reku.com.pl
 
 
     
Kwiatek 


Nadwozie: Exx
Model: e36
Silnik: m40b18
Rok produkcji: 1992
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 52
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 12 Listopad 2012, 22:44   
   Imię: Marcin


Nie wiem jak to mi zrobił gość w warsztacie ale da się to założyć niestety nie zdradził mi sposobu montażu wydaje mi się że jest jakaś możliwość zdjęcia fajki
_________________
Moja Beatka
http://e12-e28.pl/viewtopic.php?t=2641
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2836
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 12 Listopad 2012, 22:50   
   Imię: Marcin


a czy on idzie do 6tego cylindra?
toest Panie impulsator. Zagłębiłem się w temat po ostatniej wymianie przewodów WN u siebie.
przydatny link
http://7er.pl/showthread....a-przewodach-WN

pozdr <oko>
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
Szalik1 


Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 2194
Skąd: Wschowa
Wysłany: 12 Listopad 2012, 23:09   
   Imię: Wojtek


w fajce - tam gdzie jest wsadzony kabelek, powinna wystawac tak jakby czesc wkręta na którą dosłownie nakręca sie kabel, a jak sie nakreca to i mozna odkrecic i to chyba jedyna opcja zeby to zmienic :P ale najpierw popracuj na jakis starych zeby nie było ze przezemnie zepsułes nowe kable <mina>
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2836
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 12 Listopad 2012, 23:15   
   Imię: Marcin


http://bmwfans.info/parts...ition_wiring-2/

numer 11
przewody w m20b25 są te same co w m20b20.
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 951
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 13 Listopad 2012, 08:32   
   Imię: jakub


BartSL napisał/a:
Ślivak napisał/a:
cubici napisał/a:

No właśnie pozostaje NGK, tylko te ceny... <masakra>


no tak <masakra> ja i BartSL mamy 4 przewody i NGK kosztowały nas 200 PLN <spiewa>


true , true... <masakra>


- Przepraszam, a Panowie to bracia?
- true, true... <lol>

Szalik1 napisał/a:
ale najpierw popracuj na jakis starych zeby nie było ze przezemnie zepsułes nowe kable <mina>


Dzięki Wojciu za podpowiedź. Próbowałem na starych kablach i ...
...urwałem go hhe!
Ale teraz mam pewność, że to dobra droga. Tamte były stare, może dlatego coś nie zagrało.
Panie Kwiatek, też dzięki za podpowiedź. <czapka>


Beatles napisał/a:
a czy on idzie do 6tego cylindra?
toest Panie impulsator


Również dzięki za podpowiedź, teraz musisz Marcin zamówić takie kable, w których można rozdzielić kabel od fajki.
A ja będę na starych kablach trenował demontaż <hyhy>
_________________
www.reku.com.pl
 
 
     
bąku 

Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 364
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Listopad 2012, 08:53   
   Imię: Bartek


W silnikach M20B27 owy impulsator nie występuje <cwaniak>
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2836
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 13 Listopad 2012, 11:00   
   Imię: Marcin


bąku napisał/a:
W silnikach M20B27 owy impulsator nie występuje <cwaniak>
ukradli Ci, a nie tam :P
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
bąku 

Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 364
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Listopad 2012, 15:34   
   Imię: Bartek


Beatles napisał/a:
bąku napisał/a:
W silnikach M20B27 owy impulsator nie występuje <cwaniak>
ukradli Ci, a nie tam :P


Nie pitol :P
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2836
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 13 Listopad 2012, 18:21   
   Imię: Marcin


bąku napisał/a:
Beatles napisał/a:
bąku napisał/a:
W silnikach M20B27 owy impulsator nie występuje <cwaniak>
ukradli Ci, a nie tam :P


Nie pitol :P


łee, ale bida :D
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 951
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 13 Listopad 2012, 18:42   
   Imię: jakub


Ślivak napisał/a:
To jaki teraz ma przebieg <mina>

Aku całe ... wymieniasz od razu na nowe zanim wyleją?


Zapomniałem odpowiedzieć :D
Aku nie muszę wymieniać bo już wylały hheheheh! <lol>
_________________
www.reku.com.pl
 
 
     
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 951
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 17 Listopad 2012, 08:55   
   Imię: jakub


A tutaj zrobiłem sekcję zwłok przewodów WN marki BREMI.
(Marcin wprowadziłem Cię w błąd - myślałem że Beru)
No i niestety po kilku nieudanych próbach okazuje się, że te przewody nie są rozbieralne.
Obie końcówki są zalane plastykiem.
Na 6 cylindrze był przewód Bosch'a, którego też popsułem przy rozłączaniu...
Ale szajs <masakra>
A oto Bremi:


I gdy już przetniemy te obudowę plastykową, to można je łatwo rozłączyć przez wyjęcie zaślepki.
Ale na co nam taki przewód <lipa>

_________________
www.reku.com.pl
 
 
     
Szalik1 


Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 2194
Skąd: Wschowa
Wysłany: 17 Listopad 2012, 08:58   
   Imię: Wojtek


do roboty sie lepiej wez a nie dzien marnujesze na wklejanie zdjec na forum :P
 
 
     
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 951
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 17 Listopad 2012, 14:45   
   Imię: jakub


Wojtek chyba nie przyjadę w ten weekend do Ciebie bo brachol zza morza przyjechał na weekend.
Szalik1 napisał/a:
do roboty sie lepiej wez a nie dzien marnujesze na wklejanie zdjec na forum :P

Wierz mi, że jak tylko moja druga połowa mi pozwala to uciekam do garażu. Mało czasu na to wszystko.
A udało ci się jakąś szperę zlokalizować?
_________________
www.reku.com.pl
 
 
     
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 951
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 1 Grudzień 2012, 20:50   
   Imię: jakub


Niektórzy kończą sezon i przykrywają swoje cuda pieluchami a ja właśnie zarejestrowałem batona i trochę sobie śmigam.
Wymieniłem kable, świece, poczyściłem kopułkę i paluch.
Przeczyściłem też silniczek krokowy i silniczek znacznie lepiej dycha.
Nowy, niemarkowy tłumik końcowy.

Ale najważniejsze, że auto zarejestrowałem i można oficjalnie jeździć.
Ale powiem tak: silnik bardzo sprawny i mocny ale zawieszenie niedomaga.
Szybka jazda tym autem podobna jest do ujeżdżania dzikiej świni.
Jest szybka i śmiertelnie niebezpieczna! <siniak>
Zauważcie, że na tablicach znalazł się mój ulubiony nr: 13.
Moje e28-ki miały 13-tki i 91-ka też ją ma <oczko>
_________________
www.reku.com.pl
 
 
     
urban125 

Nadwozie: Exx
Model: E30 316i/325i
Silnik: m20b25
Rok produkcji: 1989
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 16
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Grudzień 2012, 18:13   
   Imię: Adrian


Bardzo ładny sprzęcior <oko> , kolorek mega, do siebie też chcę wrzucić ori bbsy i taką lotkę, tylko w kolorze. Pogratulować, a niebezpieczne jest, wiem z autopsji <cwaniak> .
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Grudzień 2012, 21:26   
   Imię: Kamil


ale bym się nią garną :D
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
ŻbiQ 
Kapitan


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 4627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Grudzień 2012, 21:47   
   Imię: Patryk


Ty no Kuba, nie bądź taki... Zapodaj jakiegoś filma jak to lata <mina>

Uważam, że ten silnik z odpowiednim wydechem, ma jedno z najlepszych brzmień jeśli chodzi o BMW <cwaniak>
_________________
 
 
     
cubici 
Freude am Fahren


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 951
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 2 Grudzień 2012, 21:52   
   Imię: jakub


Ale podpuszczacie! :D
Kamil miał okazję sobie polatać ale spotkanie nie wyjszło z przyczyn obiektywnych. <masakra>
A filmik dopiero po zamontowaniu szperki, bo na razie jeżdżę nim jak pijany <lol>
No i chyba dla własnego bezpieczeństwa zobaczę te zawieszenie.
_________________
www.reku.com.pl
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,037 sekundy. Zapytań do SQL: 12