E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E28 520i] --> Nowy rekin w stoolycy xD
Autor Wiadomość
l0tt4r 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 44
Skąd: Józefów
Wysłany: 7 Styczeń 2012, 14:38   [E28 520i] --> Nowy rekin w stoolycy xD
   Imię: Mateusz


Witam
dnia 8.12.2011 zostałem posiadaczem rekinka... w drodze powrotnej ze śląska miałem niemiłą przygodę, opis sytuacji jest w remontach/rzeźnia przez pompe wody...
Na dzień dzisiejszy buma stoi na woli, czekam na papiery z PZU bo bez dowodu o zakupie OC jeździć nie wypada. Rekin wymaga nowych sprężyn na tył bo troche nisko siedzi, czy tylko sprężyny to się okaże przy wymianie. Na teraz na pewno trzeba spód zabezpieczyć przed solą i generalnie rekin będzie czekał do wiosny na jakieś większe prace.
Dziś go tylko odpaliłem żeby pogadał, bo od sylwka stoi nie ruszany. Przy okazji porobiłem kilka fot, zaraz zgram
:)
Ostatnio zmieniony przez Dixi 9 Marzec 2012, 16:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
l0tt4r 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 44
Skąd: Józefów
Wysłany: 7 Styczeń 2012, 15:11   
   Imię: Mateusz


obiecane fotki,
Generalnie jak przyjdzie mi oc i zdejme gips z łapy bd musiał wybrać sie na myjnie i środek też wysprzątać

środek ma oryginalne zegary (wersja bez obrotka) a do tego sliczny kaseciak bmw bavaria

miejsce wymagające szybkiej interwencji, prawy próg, przednie nadkole

i to co w rekinach najpiekniejsze xD
 
 
     
l0tt4r 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 44
Skąd: Józefów
Wysłany: 3 Luty 2012, 01:13   
   Imię: Mateusz


Pojawił się pewien kłopot z rekinem i tu się chciałbym zwrócić o pomocną poradę do osób ciut bardziej ogarniętych w temacie niż ja ;) bo dla mnie elektryka stanowi czarną magię :twisted:
Objawy są następujące: samochód umarł, dosłownie... Pierwszy raz jakoś przed sylwkiem... Podjechałem na parking, zgasiłem silnik, po 10min przekręcam kluczyk... nic, cisza... dwa joby posłane w kosmos pomogły trzeźwo pomyśleć. Macha do góry, skrzyneczka z bezpiecznikami pod 'lupe'... poruszałem bezpiecznikami i tymi "kostkami" co tam razem są. zadziałało :mrgreen:
kilka dni później podobna sytuacja ale w trakcie jazdy, kłopot zniwelowany w taki sam sposób... potem się zrobił bałagan z oc (pytanie a'propos kto zgadnie ile można czekać na zaświadczenie o posiadanych zniżkach z linku? ) auto generalnie stoi (serce się kraje że pod chmurka) i przepalałem je co kilka dni. Z racji sesji nie odwiedzałem bumy ok 2tyg...Moze foch, a może tylko mrozy... padł akumulator, opcja prostownik i miało być wszystko git, a tu fura nadal ded... myślałem że trzeba sprawdzony patent zastosować. Ale sie nie udało, na kilkanaście prób raz zapaliły się tylko kontrolki ale na chwile bo jak dokrecilem kluczyk do momentu co rozrusznik powinien krecic to juz znów bylo ciemno. Naturalnie najlepiej scholować do elektryka, ale zanim to może uda sie pogłębić moją wiedzę. Pytanie: Czy jest w e28 jakiś jeden (bądź kilka) element odpowiedzialny za podobny objaw? obok puszki z elektryka jest jedna 'kostka' (jak to sie formalnie nazywa?)wieksza od tych wewnatrz obudowy, warto zmieniac w ciemno? a moze warto w miernik zainwestować i patrzeć gdzie jest nie halo?
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 5 Luty 2012, 00:00   
   Imię: Jakub


l0tt4r napisał/a:
obok puszki z elektryka jest jedna 'kostka' (jak to sie formalnie nazywa?)wieksza od tych wewnatrz obudowy, warto zmieniac w ciemno?


Prawdopodobnie jest to przekaźnik pompy paliwa. Ale zanim wymienisz pół elektryki.....

.....Na sam początek podmienił bym jednak aku na taki pewny w 100%.
Jeśli masz pewność, że obecne aku jest ok to spróbuj podłączyć jeden koniec kabla rozruchowego do minusowej klemy aku, a drugi koniec przyłożyć do silnika i spróbuj kręcić. Jeśli zagada to na 99% do wymiany przewód masowy między akumulatorem, a nadwoziem. Profilaktycznie polecał bym wymianę przewodu (plecionki) nadwozie-silnik. Przeważnie jest on przykręcony do prawej podłużnicy i prawej łapy silnika.

Daj znać czy coś pomogło i najwyżej będziemy myśleć dalej.

Pozdrawiam.
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
l0tt4r 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 44
Skąd: Józefów
Wysłany: 22 Marzec 2012, 21:25   
   Imię: Mateusz


Wreszcie znalazłem chwile żeby dłubnąć przy rekinku. Problem okazał się w klemie, bo po zmontowaniu nowej rekin znów działa (ta plecionka co od łąpy idzie wyglądała ok, śruby tylko odkręciłem i popsikałem wd40^^) dziś zabrałem rekina do umycia bo już wyglądał jak 1000nieszczęść, a teraz to aż miło popatrzeć, i nie ma co ukrywać, przejażdżka bumą po kilku tygodniach przerwy jest jak szklaneczka drogiej whiskey... xD
teraz w najbliższych planach będzie przegląd, tablice i na pewno sprężyny z tyłu... wypłata pewnie zadecyduje o kolejności działań :twisted:
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Marzec 2012, 23:16   
   Imię: Kamil


l0tt4r napisał/a:
wypłata pewnie zadecyduje o kolejności działań

znam to :-)
_________________

https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro
 
 
     
VaRiot666 
Damian Andrzej Jura


Nadwozie: E28
Model: 524 TD; 520i
Silnik: 2,4 TD 2,0
Rok produkcji: 1983 1987
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 1540
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 22 Marzec 2012, 23:28   
   Imię: Damian


Kamil napisał/a:
l0tt4r napisał/a:
wypłata pewnie zadecyduje o kolejności działań

znam to :-)


Jest nas wielu ;-)

Mateuszowi polecam zrobić przedokładną listę wszystkich potrzebnych rzeczy i wypatrywać części na forum/forach i portalach aukcyjnych ;-)
_________________
jura.damian@gmail.com
 
 
     
Bartek 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Marzec 2012, 02:34   
   Imię: Bartek


Chyba większość z Naszego forum tak ma :)
 
 
     
frym 
Bimberfan


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 134
Skąd: radomsko
Wysłany: 23 Marzec 2012, 11:42   
   Imię: Marcin


Lepiej kase tracic na bmw niz na swoja Zone, e28 sie nie odszczekuje i wogole lepsza jest :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
     
Filip0 
Burgund Lover


Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 2223
Skąd: Wrocław / Sława
Wysłany: 23 Marzec 2012, 14:28   
   Imię: Filip


frym napisał/a:
Lepiej kase tracic na bmw niz na swoja Zone, e28 sie nie odszczekuje i wogole lepsza jest


Nie no, aż tak to nie ;-) kompromis podstawą związku... czy jakoś tak :-P
_________________

 
 
     
l0tt4r 

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 44
Skąd: Józefów
Wysłany: 24 Marzec 2012, 01:01   
   Imię: Mateusz


frym napisał/a:
e28 sie nie odszczekuje i wogole lepsza jest :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
prawda w tym jest, choć ja wychodzę z ciut innego założenia: Otóż ukochaną furą najlepiej ukochaną wozić, wtedy człek ma pod ręką dwie piękności (kochanki^^) i pełni szczęścia bliski jest niewątpliwie xD
 
 
     
frym 
Bimberfan


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 134
Skąd: radomsko
Wysłany: 24 Marzec 2012, 12:34   
   Imię: Marcin


Przecie To takie zarty Pany trzeba tez tracic na Zone bo Bmw nie wyrzuci cie z domu a Zona tak :D :D :D
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,027 sekundy. Zapytań do SQL: 13