|
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28
|
Opel Rekord |
Autor |
Wiadomość |
Grzechu_1990
Nadwozie: Exx
Model: Rekord
Silnik: 2.3D
Rok produkcji: 1982
Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Październik 2011, 09:11 Opel Rekord
Imię: Grzegorz |
|
|
Witam. Pod koniec kwietnia, przed maturami w maju stałem sie posiadaczem czegoś o czym nawet nie wiedziałem że istnieje, mianowicie zakupiony został Opel Rekord E1 2.3D (65KM) z 1982r - ostatni rocznik wersji E1. Auto ma przebieg... nawet nie wiem, zaraz po kupnie padła linka prędkościomierza a sam licznik liczy do 100tys, możliwe że ma 1-2mln ale to nie jest istotne. Z wyposażenia jest radio z CD i antena w nogach pasażera, auto nie ma nawet z tyłu pasów i zagłówków oraz tylnego światła przeciwmgielnego - nie ma przycisku na desce rozdzielczej a miejsce w lampie jest, jest to wersja najbiedniejsza jaka mogła wyjść chyba
Auto stało na stalówkach i oponach zimowych 185/60/14, nie mogłem tego zdzierżyć i musiałem kupić jakieś alusy z letnimi oponami, niby sie udało, trafiłem felgi 15" od VW ale opony nadawały sie na śmietnik - więc na tył wleciały 205/50/15 Barumy (dostałem ) a na przód zakupiłem 195/50/15 również Barumy. Jako druga rzecz jaka wleciała do auta to były oryginalne lusterka - a w zasadzie prawe lusterko którego nie było na wyposażeniu a lewe zostało zmienione z oryginału na oryginał tylko dlatego że szkło strasznie powiększało (obecne też ale nie tak bardzo). Na dniach ma do mnie przyjść całe wnętrze - to jest kanapa, fotele, boczki, dywaniki i wykładzina - wszystko w kolorze "burdelowa czerwień" Po zrobieniu wnętrza czeka mnie sprawdzenie czemu przy myciu z lewej strony wlewa sie woda do auta (nie jest to dużo wody ale fotel jest mokry), łatanie dziury w bagażniku pod kołem zapasowym i... klepanie błotnika, który wczoraj ktoś mi złośliwie wgniótł - a były to nowe błotniki
A teraz jak i dlaczego stałem sie właścicielem Opla Rekorda; w marcu rozbiłem Skodę Octavię 1.9TDI z 2002r (jakieś 3tyg po wymianie turbiny!), niestety sprawa sie przeciąga bo sprawca sie nie przyznał i czekam na sprawę w sądzie, dziadka znajomy któregoś dnia przyjechał i zobaczył Skodę, dziadek w żartach powiedział żeby pożyczył mi Opla na zakończenie roku i maturę - powiedział że nie pożyczy ale może sprzedać, jeszcze tego samego dnia po południu nim przyjechał, przewiózł nas i... "Podoba Ci sie? No tak. Chciałbyś? No w sumie czemu by nie. To kupujemy" - auto jest wzięte od pierwszego właściciela i w 100% bezwypadkowe, ale jak na to że jest to Opel i ma 29 lat to rdza wychodzi i ma pewne niedogodności z którymi powoli będę sobie radził, pewnego dnia jechałem (wskaźnik paliwa działa jak chce ), paliwa niby było mało i auto stanęło, wlałem 10l (2x latałem z banieczką na stacje ), próbuję odpalić a auto nic, odpowietrzony został ale dalej nie odpala, paliwo dochodzi ale auto twierdzi że nie pojedzie - następnego dnia rano do mechanika na holu a ten rozkłada ręce - padła pompa wtryskowa, kupić gdzieś używkę i założyć bo ja już takiego czegoś nie wyreguluje bo nie mam narzędzi, wracając od mechanika już pod blokiem auto... odpaliło - mimo że wcześniej z tego holu próbowało ale nie odpalało - klasyk ma swoje humory
Sorry że tak dużo tekstu i tak zanudziłem [;
Zdjęcia:
Wersja zimowa:
Wersja letnia:
Wgnieciony błotnik o którym mowa w tekście:
EDIT: Jest to wersja przekopiowana z innego forum, później ewentualnie będę docinał tekst.
EDIT2: Nowe wnętrze:
EDIT 3:
W końcu dostałem emblematy których mi brakowało czyli Opel Rekord:
|
|
|
|
|
bąku
Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 364 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Październik 2011, 09:49
Imię: Bartek |
|
|
To co mi się najbardziej podoba w tych oplach to te przetłoczenie na masce :-D
Jak będziesz wymieniał środek i zdejmiesz wykładzinę, to dokładnie przebadaj podłogę, bo opel po 29 latach na naszych zimowych solnych drogach to poważny temat. Myślę że rudego będzie sporo ;-) |
|
|
|
|
Dominik4x4
Diesel Power
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 717 Skąd: Chorzów-Bytom
|
Wysłany: 26 Październik 2011, 13:48
Imię: Dominik |
|
|
Ymmm Opel Rekord pobija rekordy we Spalaniu ten silnik we wersji bez turba jest nie do zajechania miałem ten motor ale już we Fronterze już ze IC 100 km
a te 65km umi rozkulać tą budę :mrgreen: :-P |
_________________ E28 524td 04/87 było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
|
|
|
|
|
Grzechu_1990
Nadwozie: Exx
Model: Rekord
Silnik: 2.3D
Rok produkcji: 1982
Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Październik 2011, 18:48
Imię: Grzegorz |
|
|
bąku wnętrze zostało zmienione i wiem jak wygląda podłoga, są jej zdjęcia przecież
Dominik4x4 właśnie wróciłem z trasy - wydawało mi sie że pod 130-140km/h nim śmigałem wcześniej a dzisiaj nawigacja pokazywała 125km/h i nie więcej |
|
|
|
|
Filip0
Burgund Lover
Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 2223 Skąd: Wrocław / Sława
|
Wysłany: 26 Październik 2011, 20:57
Imię: Filip |
|
|
W Masterze jak mam na blacie 150 to navi pokazuje, że jadę nieco ponad 130 więc róźnie to bywa ;-) |
_________________
|
|
|
|
|
Grzechu_1990
Nadwozie: Exx
Model: Rekord
Silnik: 2.3D
Rok produkcji: 1982
Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Listopad 2011, 00:39
Imię: Grzegorz |
|
|
Niestety są problemy - coś z paliwem, do wymiany idzie filtr, jak to nie pomoże to trzeba myśleć o pompie wtryskowej i wtryskach niestety - BIO nie nadaje sie do Opla. |
|
|
|
|
Filip0
Burgund Lover
Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 2223 Skąd: Wrocław / Sława
|
Wysłany: 13 Listopad 2011, 01:39
Imię: Filip |
|
|
Grzechu_1990 napisał/a: | BIO nie nadaje sie do Opla. |
Ja uważam, że nie nadaje się do niczego. |
_________________
|
|
|
|
|
Grzechu_1990
Nadwozie: Exx
Model: Rekord
Silnik: 2.3D
Rok produkcji: 1982
Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Listopad 2011, 13:42
Imię: Grzegorz |
|
|
Wariacji można dostać z Rekordem, raz pali dobrze a raz ledwie pali, wentylator nawiewu który rzekomo sie spalił w niedziele zaczął działać jak trzeba
Na dniach Rekord idzie zimować do garażu |
|
|
|
|
Grzechu_1990
Nadwozie: Exx
Model: Rekord
Silnik: 2.3D
Rok produkcji: 1982
Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Marzec 2012, 00:41
Imię: Grzegorz |
|
|
No i jeździ od czwartku
Nie obyło sie bez problemów, dwa akumulatory wsadzone, podłączone, auto wypchnięte, przekręcam kluczyk i prąd jest, świece sie zagrzały i zaczynam kręcić - raz nic, drugi raz nic, kolejny raz nic, kręci ale nie odpala, z kabli też nie odpala, no to jedyna szansa linka i holujemy, wyjechałem za bramę, 2 i puszczam sprzęgło, niby łapie, niby dymi, niepotrzebnie wcisnąłem sprzęgło i zgasł, raz jeszcze tak samo i... linka sie zerwała a ja swojej nie wziąłem, no nic, linka związana i jeszcze raz, dymi, charczy, ja mu gazu i "podskakuje", w końcu odpalił - za mną siwo ale klepie i to najważniejsze. Zatankowałem w końcu zwykłej ropy, opłukałem i na razie sie odpycha. |
|
|
|
|
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,029 sekundy. Zapytań do SQL: 11
|