[E28 520i] Burgund Warszawski |
Autor |
Wiadomość |
Bartek
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011 Posty: 170 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Grudzień 2011, 16:20 [E28 520i] Burgund Warszawski
Imię: Bartek |
|
|
Ahoj! Przejdźmy do rzeczy a potem spamowanie.
Numer podwozia WBADK510309343661
Kod typu 4051
Typ 520 I (EUR)
Typoszereg E E28 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M20
Pojemność skokowa 2.00
Moc 0
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor BURGUNDROT METALLIC (199)
Tapicerka PERLBEIGE (0170)
Data prod. 1985-06-03
Wyposażenie
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S270A WIDER TYRES Koła z szerokim ogumieniem
S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu
S351 WAERMESCHUTZGLAS BRAUN, RUNDUM
S400A SLIDING SUNROOF MANUAL Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie
S545A DREHZAHLMESSER,KM/H-TACHO,AN.U Obrotomierz,km/h-Tacho,Zegar analog+EC
Jak widać samochód jest zaniedbany, co będzie w przyszłości zobaczymy.
Na chwile obecną nie ma powietrza w oponach, bród 2cm zagościł na całym samochodzie i nie chce odpalić o czym pisałem w jednym z tematów. Pompa paliwowa trybi, rozrusznik kręci, 2 razy strzelił i kilka razy z wydechu z kabli WN zaiskrzył i tyle.
Przed chwilą zakupiłem świece NGK, klucz do nich troche preparatów czyszczących, szukam jakiś tanich kabli na podmiankę bo NGK kosztują 500zł i jutro od południa będę walczył z tematem.
Kiedys dla zabawy zbudowałem sobie od podstaw wyścigowego CRXa teraz znowu chciałbym zrobić cos dla siebie i zacząć remontować jakiegoś fajnego klasyka. Sprzedaje swój dupowóz (Mitsu Galanta), kupuje Micrę do jazdy po mieście a reszte kasy i czasu przeznaczam na E28.
Już dzięki Wam i forum bmw-sport.pl wiele sie nauczyłem o tej marce i myśle, że z Wasza pomocą uda mi sie dotrwać do końca.
Fotki będę sukcesywnie dołączał do tematu, począwszy od obecnego stanu do... no właśnie, czas pokaże.
Pozdrawiam!
Oto obiecane fotki:
W takim stanie go przechwyciłem
Nie dziwie się, że nie chciał odpalić
Chwilę zabawy z kluczem, kablami i przewodami
Parę fot technicznych
Wnętrze po wyniesieniu dwóch worków 120l śmieci
Po użyciu starej koszulki i 5l wody
 |
|
|
|
|
 |
Kamil

Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Ślivak

Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 1049 Skąd: Krzeszowice
|
Wysłany: 29 Grudzień 2011, 21:46
Imię: Łukasz |
|
|
skąd tyle tych burgundów macie
kupuj kable ngk, bo warto. i nie zapłacisz 500PLN a z przesyłką gdzieś 320 do 360PLN
http://www.e-ngk.pl/
tylko musisz dobrać kable, bo w katalog pasują chyba 3 rodzaje, są z prostymi lub wygiętymi fajkami... a czy długości inne już nie sprawdzałem (może ktoś wie od czego to zależy :roll:
http://www.ngk.de/pl/wysz...PKW/ZUENDKABEL/
p.s. - co do impulsatora i czujnika dla silnika m20 nic ci nie powiem, może Koledzy z m20 pod maską doradzą. |
|
|
|
|
 |
Filip0
Burgund Lover

Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 2223 Skąd: Wrocław / Sława
|
Wysłany: 29 Grudzień 2011, 22:03
Imię: Filip |
|
|
No to czekam na fotki... :evil: :evil: :evil: |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011 Posty: 170 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Grudzień 2011, 22:12
Imię: Bartek |
|
|
Ślivak, chciałem na razie dorwac jakieś jakieś sprawne aby w razie jutrzejszego niepowodZenia z odpaleniem wyeliminować jedna z przyczyn. Specjalnie Naladowalem dziś baterie w aparacie aby jutro pobawic się w fotografa. |
|
|
|
 |
VaRiot666
Damian Andrzej Jura

Nadwozie: E28
Model: 524 TD; 520i
Silnik: 2,4 TD 2,0
Rok produkcji: 1983 1987
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 1540 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 29 Grudzień 2011, 22:28
Imię: Damian |
|
|
Czekamy w takim razie na foty :-)
Bartek napisał/a: | Mitsu Galanta |
Jakiego :?: :mrgreen: |
_________________ jura.damian@gmail.com
 |
|
|
|
 |
Bartek
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011 Posty: 170 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Grudzień 2011, 23:45
Imię: Bartek |
|
|
VaRiot666, nic specjalnego 99r 2.0 A/T |
|
|
|
 |
Filip0
Burgund Lover

Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 2223 Skąd: Wrocław / Sława
|
Wysłany: 29 Grudzień 2011, 23:47
Imię: Filip |
|
|
Pytał się bo ma Galanta starszego od swojej Bmki :-P |
_________________
 |
|
|
|
 |
VaRiot666
Damian Andrzej Jura

Nadwozie: E28
Model: 524 TD; 520i
Silnik: 2,4 TD 2,0
Rok produkcji: 1983 1987
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 1540 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 00:03
Imię: Damian |
|
|
Filip0 napisał/a: | Pytał się bo ma Galanta starszego od swojej Bmki :-P |
Ty no rzeczywiście :-D
Który to już Burgund na forum? :-) |
_________________ jura.damian@gmail.com
 |
|
|
|
 |
Bartek
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011 Posty: 170 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 00:09
Imię: Bartek |
|
|
Ja będę 4? Za niewielkie pieniądze był niedawno na sprzedaż fajny Saporo czy jakoś tak się to pisze. Taki mały muscle car |
|
|
|
 |
Filip0
Burgund Lover

Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 2223 Skąd: Wrocław / Sława
|
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 00:09
Imię: Filip |
|
|
Wole nie liczyc :-P |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011 Posty: 170 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 16:24
Imię: Bartek |
|
|
Ok. Niestety nie udało mi się ruszyć auta z miejsca i fotki z przodu są kiepskie bo ktoś zaparkował zderzak w zderzak Samochód będzie musiał na lawecie przejechać do warsztatu bo lewe tylnie koło zapiekło się i nie chce puścić, a bałem się mocniej na wstecznym ruszać aby nie rozwalić napędu. silnik pracuje dość równo , ale do regulacji zawory bo strasznie hałasują. Zegary żyją własnym życiem, jak się silnik troche nagrzał to wskazówka zaczeła skakać między 500 a 2000tys obrotów przy równej pracy silnika.
i zaczęła się świecić kontrolka od oleju więc go nie przepalałem dłużej.
Teraz pare pytań:
a) Czemu tak jest z zegarami (aparat zapłonowy)?
b) jak ktoś może mi z pamięci powiedzieć ile będzie kosztować remont hamulców (tarcze, klocki, bębny, linki, płyn, może regeneracja pompy i czy do tego modelu są dedykowane przewody w stalowym oplocie), to byłbym wdzięczny. |
|
|
|
|
 |
ŻbiQ
Kapitan

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 4627 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 17:54
Imię: Patryk |
|
|
Fajny ten burgund :-) Szczególnie podobają mi się dokładki pod zderzakami, choć nie wiem, czyjej to produkcji ;-)
Pracy czeka Cię, że hoho, ale rekin się później odwdzięczy :-)
Powodzenia! |
_________________
 |
|
|
|
 |
Beatles
Mr Zielona Otchłań

Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Mar 2007 Posty: 2836 Skąd: Kielce / Warszawa
|
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 18:54
Imię: Marcin |
|
|
Gdyby to nie był burgund z perlbeige wnętrzem to odradzałbym remont. Duuużo pracy i kasy niestety. Ale ładny burgund to rarytas :-) |
_________________ Szczęśliwi spalania nie liczą!
 |
|
|
|
 |
Bartek
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011 Posty: 170 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 21:31
Imię: Bartek |
|
|
Pracy jest, ale z kasa to nie przesadzałbym. Zrobiłem rozeznanie cenowe i myśle, ze w 8tys się zamkne Aby doprowadzić go do ładnego stanu. Oczywiście swapa na v8 nie wliczam. |
|
|
|
 |
Kamil

Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 21:37
Imię: Kamil |
|
|
Bartek napisał/a: | Zrobiłem rozeznanie cenowe i myśle, ze w 8tys się zamkne Aby doprowadzić go do ładnego stanu. |
:-) też byłem optymistą
ja bym zrobił X 2 8-) |
_________________
https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro |
|
|
|
 |
Szalik1

Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 2194 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 21:45
Imię: Wojtek |
|
|
Co do ceny to sie nie wypowiadam bo totalnego remontu jeszcze nie przerabialem ale wszystko zalezy od tego co kto robi we własnym zakresie a co zleca komu innemu, bo jak wiadomo jak sie robi samemu to jest taniej ;-)
ogólnie auto ładne no i z dokładkami :roll: przypuszczam ze duzo za nią nie dałes wiec juz wogóle super ;-)
z vinem gra wiec mozna inwestowac
a co do koloru i wnetrza to sie robi bardzo oklepane haha :mrgreen:
co lachssilber to lachssilber :-D |
|
|
|
 |
Beatles
Mr Zielona Otchłań

Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Mar 2007 Posty: 2836 Skąd: Kielce / Warszawa
|
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 22:00
Imię: Marcin |
|
|
Kamil napisał/a: | Bartek napisał/a: | Zrobiłem rozeznanie cenowe i myśle, ze w 8tys się zamkne Aby doprowadzić go do ładnego stanu. |
:-) też byłem optymistą
ja bym zrobił X 2 8-) |
Cytat: | co lachssilber to lachssilber :-D |
X2 hehe |
_________________ Szczęśliwi spalania nie liczą!
 |
|
|
|
 |
Bartek
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011 Posty: 170 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 22:57
Imię: Bartek |
|
|
Mówiąc o kosztach mailem na myśl doprowadzenie go do seryjnego stanu. Większość będę robił sam bo jakaś tam wiedzę posiadam, umiejętności na szczęście tez, gozej z warsztatem, ale jakoś to się ogarnie. Naprawę hamulcow zlecam znajomemu mechanikowi wiec na szczęście kapitalka wyniesie 1,5 tys, renowacja budy tez po znajomosci wiec będzie kosztować 3tys, ale trwać ok. 4 miesięcy , oczywiście dostarczam sama bude bez silnika, zawieszenia itp. Zostaje 3.5 tys na zawieszenie i poprawki w silniku. Wnetrzem zajme się sam, tylko będzie trzeba dokupić kilka elementów. Najdroższe bedą chromy. Pozyjemy zobaczymy, daje sobie na to 2 lat. Jestem wiecznym optymista i zazwyczaj trzeźwo podchodzę do sprawy wiec mam nadzieje, ze żadnych niespodzianek nie będzie. Tymbardziej iż będzie to auto weekendowe. Mam nadzieje, ze na jakimś pierwszym wiosennym spocie zobaczycie pierwsze efekty prac :mrgreen: |
|
|
|
 |
Kamil

Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 23:26
Imię: Kamil |
|
|
O czym zapomniałeś:
zawieszenie + układ kierowniczy - minimum 2400PLN po max zniżkach!
ale z łożyskami na przód i tył + podpora wału, i dyfra 3400PLN :-/
rzeczy które będziesz musiał zakupić w ASO - uszczelka bagarka, kliny szyb i inne pierdoły MINIMUM 1500PLN
sory gregory :mrgreen: ale tak to niestety wygląda
Wyjaśnij:
remont hamulców 1500PLN? tak? |
_________________
https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro |
|
|
|
 |
Bartek
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011 Posty: 170 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 23:46
Imię: Bartek |
|
|
Wszystkie uszczelki, są jak nowe. Nie będę się upieral bo z niemieckimi autami dopiero zaczynam przygodę. Poza tym nie będę rozwijał skrzydeł fantazji bo już niejeden gadal co to nie on zrobi a potem sprzedawał zdezelowanego trupka. ;-) |
|
|
|
 |
VaRiot666
Damian Andrzej Jura

Nadwozie: E28
Model: 524 TD; 520i
Silnik: 2,4 TD 2,0
Rok produkcji: 1983 1987
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 1540 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 00:23
Imię: Damian |
|
|
Ładny burgund :-) No i dokładki BBS 8-) moje ulubione ;-)
Co do remontu to zachęcam, fajna sprawa :-) ale tak jak koledzy mówią.. 8 tyś starczy na lakier i amortyzatory i na nic więcej, jeżeli chcesz zrobić dobry remont to 8 tyś x2 |
_________________ jura.damian@gmail.com
 |
|
|
|
 |
Filip0
Burgund Lover

Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 2223 Skąd: Wrocław / Sława
|
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 00:47
Imię: Filip |
|
|
Przecież to auto było już na forum! Zaraz znajdę.
Jestem pierwszy w kolejce po dokładke na przód - mówię serio ;-) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Filip0
Burgund Lover

Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 2223 Skąd: Wrocław / Sława
|
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 00:53
Imię: Filip |
|
|
Na forym znaleźć nie mogę, ale mam to :
Nieźle dostał po dupie przez ten czas :-/ :roll: |
_________________
 |
|
|
|
 |
Filip0
Burgund Lover

Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 2223 Skąd: Wrocław / Sława
|
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 01:00
Imię: Filip |
|
|
No i jest ;-)
Burgund |
_________________
 |
|
|
|
 |
ŻbiQ
Kapitan

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 4627 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 01:20
Imię: Patryk |
|
|
No niezły z Ciebie detektyw poruczniku Filip0 8-)
Teraz też sobie wszystko przypomniałem i to jak spodobał mi się ten rekin jak zobaczyłem pierwszy raz to zdjęcie jeszcze na zółtych niemieckich blachach :-) Naprawdę pięknie wygląda na tym zdjęciu!
Cała nadzieja w Koledze, że pomoże mu odzyskać dawny blask, bo naprawdę warto, a tym bardziej mając za motywację to genialne zdjęcie :-) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Filip0
Burgund Lover

Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 2223 Skąd: Wrocław / Sława
|
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 01:25
Imię: Filip |
|
|
Masz rację kapitanie ŻbiQ ;-)
Tylko, że nie rozumiem, naprawdę nie rozumiem jak takie auto mogło się tak zmarnować.
Posłużę się znanym linkiem, żeby to wyrazić : http://www.youtube.com/watch?v=25C8xGm-Pl4
Brak słów. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 26 Gru 2011 Posty: 170 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 02:03
Imię: Bartek |
|
|
Na zyletki nie pójdzie wiec darujcie sobie zapisy
Wychodzi na to, ze w PL miała 3 właścicieli, wszystko się okaże jak dorwe Karte Pojazdu bo w dowodzie rej. nadal wpisany jest człowiek od którego znajomy kupił auto.
BTW. ŻbiQ, dzięki za skasowanie zdublowanego posta. |
|
|
|
 |
VaRiot666
Damian Andrzej Jura

Nadwozie: E28
Model: 524 TD; 520i
Silnik: 2,4 TD 2,0
Rok produkcji: 1983 1987
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 1540 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 03:29
Imię: Damian |
|
|
Co jak co, ale zdjęcie swojego e28 w stanie "z przed lat" to chyba najmocniejszy kopniak powera do pracy jakiego można dostać :-D
Przekonałem się do Burgundów :-D Gratuluje wam chopy ;-) |
_________________ jura.damian@gmail.com
 |
|
|
|
 |
Dominik4x4
Diesel Power
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 717 Skąd: Chorzów-Bytom
|
Wysłany: 31 Grudzień 2011, 12:16
Imię: Dominik |
|
|
wydaje mi sie że to auto już było na forum chyba pisał ktoś o nim co miał 535 US w Wawie :-) |
_________________ E28 524td 04/87 było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
 |
|
|
|
 |
|