E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Dixi
22 Listopad 2009, 19:59
[E28 524td] Poniemiecki wóz inwalidzki
Autor Wiadomość
yosfer 

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 16
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25 Czerwiec 2007, 02:31   [E28 524td] Poniemiecki wóz inwalidzki

Kiedy jeszcze w czasach szkolnych wpadł mi w ręce katalog Samochody świata 1989, każde kartkowanie zaczynało się i kończyło na granatowej E34 M5. Później życie zweryfikowało te marzenia (niestety negatywnie), ale coś tam z biało-niebieskiego śmigiełka w duszy zostało. A na pocieszenie los zesłał mi teścia z niebieskim E28.

Betka pierwotnie służyła niemieckiemu emerytowi, który stracił nogi w bitwie pod Stalingradem. Po wojnie emeryt ów co kilka lat otrzymywał od ubezpieczyciela nowe BMW. Ot tak, w ramach rekompensaty. Tak więc używany przeze mnie egzemplarz był pierwotnie wersją inwalidzką, z wajchą umożliwiającą ręczne sterowanie gazem i hamulcem. Gdzieś w garażu poniewierają się jeszcze te graty, więc może kiedyś odrestauruję oryginalną wersję inwalidzką...? :)

W każdym razie w okolicach roku '89 ubiegłego wieku niniejszy egzemplarz został odkupiony od najeźdźcy i trafił do mojego teścia. I tak już zostało. Samochód nie miał więc żadnej burzliwej przeszłości, a po 20 latach użytkowania ma przejechane 220 tys km, przez co jego stan jest więcej niż przyzwoity. W ubiegłym roku auto miało zostać sprzedane z prozaicznej przyczyny - braku miejsca w garażu, ale po przestudiowaniu cen na Allegro stwierdziliśmy, że takiej poniemieckiej pamiątki rodzinnej za bezcen nie będziemy oddawać. W zimie betka przeszła więc mały remont blacharki i trafiła do mnie. Jestem więc takim trochę kustoszem - auto nie jest moje, ale dostałem je w użytkowanie w zamian za opiekę i utrzymywanie w dobrym stanie.

Teraz trochę o szczegółach technicznych. Silnik 2.4 TD z automatem i tempomatem. Stan ogólny samochodu jest bardzo dobry i zgodny z oryginałem. Jedyną nieoryginalną rzeczą jest dołożona kilka lat temu klimatyzacja i, co za tym idzie, zmieniona konsola centralna (z wentylatorami klimy). Radioodtwarzacz Blaupunkt też nie jest z tego egzemplarza, ale jakby co, to pierwotne oryginalne radio też mam. Kilka dni temu zdjąłem z foteli pokrowce i po porządnym odkurzeniu 20-letnich paprochów moim oczom ukazała się tapicerka siedzeń w stanie idealnie-fabrycznie-perfekcyjnym. Materiał na siedzeniu kierowcy nie ma nawet jednej zmechaconej niteczki. Jedynym mankamentem wnętrza jest urwana klamka schowka, ale poszukiwania już są rozpoczęte.

Na zewnątrz planuję odrestaurować oryginalne alufelgi (te na zdjęciach nie są oryginalne, choć wzór mają niemal identyczny). Do wymiany będą reflektory, ponieważ mają lekko popękane szkła. Nie działa też i jest częściowo zdekompletowany mechanizm wycieraczek i spryskiwaczy reflektorów, ale wszystko jest na dobrej drodze i myślę, że wkrótce uda się go uruchomić. No i kompletnie wyczyszczona z narzędzi jest słynna skrzyneczka w klapie bagażnika, ale to zostawię sobie na koniec. :)



--
yos
Ostatnio zmieniony przez Bart 8 Czerwiec 2008, 15:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
Gierap 


Nadwozie: Exx
Model: E39 540iA
Silnik: M62B44
Rok produkcji: 1996
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 179
Skąd: Radom
Wysłany: 25 Czerwiec 2007, 02:46   
   Imię: Krzysztof


Witam kolejne M21 na forum :mrgreen: :mrgreen: W dodatku z ASB 8-)
Całkiem miło się prezentuje,chociaż ten kolor dość dziwnie pasuje do E28.
Piękny środeczek... :roll:
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 25 Czerwiec 2007, 08:02   
   Imię: Bart


Fajna zdrowa sztuka :-D

Co do koloru to czy przypadkiem nie został troche zmieniony przy okazji remontu?
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
yosfer 

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 16
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25 Czerwiec 2007, 10:33   

Bart napisał/a:
Co do koloru to czy przypadkiem nie został troche zmieniony przy okazji remontu?


Może zachodzące słońce trochę prześwietliło zdjęcie... Kolor jest oryginalny Saturnblau 176, a tapicerka, o ile dobrze wnioskuję, to Pacific 130.

--
yos
 
 
     
WIENIA 
ALPINA


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 466
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 26 Czerwiec 2007, 11:31   
   Imię: Marcin


Całkiem przyzwoity Yosfer ten Twój diesel’ek :-)
Sporo ten silnik wytrzyma, a przy takiej dotychczasowej eksploatacji jeszcze długo się nim nacieszysz. ;-)
Tak na marginesie to chyba jedyne jak na razie e28 na forum z czarnymi blachami
:roll:
_________________
Cel: ALPINA B7 Turbo
_________________
 
 
     
Mikulak
[Usunięty]

  Wysłany: 26 Czerwiec 2007, 22:23   

Przepraszam moje 535i też ma czarne blachy od 1996 roku nieustannie;-)

Nie wiem jak klika lat temu udało Ci sie znaleźć klimę ale auto wygląda na prawdę dobrze.

Szkoda, że panel w innym kolrze ale ja bym to obszył niebieską skórą i się nie przejmował.
 
     
WIENIA 
ALPINA


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 466
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 26 Czerwiec 2007, 23:12   
   Imię: Marcin


Cytat:
Przepraszam moje 535i też ma czarne blachy od 1996 roku nieustannie;-)

Tego nie wiedziałem Mikulak, zaprezentuj ją w dziale 5 :-P Niby to szczegół nic nie znaczący ale przyznam się szczerze że chciałbym miec takie blachy u siebie -poprostu bardziej mi się podobają, a i powoli stają się unikatami jak nasze rekinki :mrgreen:
_________________
Cel: ALPINA B7 Turbo
_________________
 
 
     
Mikulak
[Usunięty]

Wysłany: 27 Czerwiec 2007, 14:47   

No cóż auto na razie musi iśc do lakiernika, stary lakier wypłowiał. Mechanicznie jest igiełką bo należy do mojego Taty dlatego te czarne blachy. Szkoda mi go przerabiać na wersję Turbo bo jest to oryginalne 535i z Briefem i zgadzjacym sie wyciągiem z Vin'u. Niestety będę musiał sprzedać bo cztery auta w domu to już tłok. Na razie myślę o zakupie Alpiny w słabym stanie albo replice Liebiega i to jest priorytet. Po lakierze pewnie je tu zaprezentuję.
 
     
Bavool 
RWD


Nadwozie: E28
Model: Misiuciwisi Outlander V6 w planach 535i
Silnik: 3.0
Rok produkcji: 2007
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 213
Skąd: Toronto/Gdańsk
Wysłany: 27 Czerwiec 2007, 23:32   
   Imię: Adam


Mikulak jaki tłok? U mnie jest 5 + motor na 3 kierowców i nie jest tak źle :-D

Wracając do tematu, to bardzo ładne to E28...Chociaż kolor może rzeczywiście taki... policyjny :mrgreen:
_________________
ŚP E28 524td (prawie) Calypso Rot '84
Syrena 105L Żółć PRLu '79
Żak MR2 Bordo PRLu '60
Mitsu Outlander XLS
Chevrolet Express

Ability to speak doesn't make U intelligent yet
 
 
     
SuT 
e28...


Nadwozie: E28
Model: 528iA
Silnik: m30b28
Rok produkcji: 1986 luty
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 230
Skąd: Radom
Wysłany: 28 Czerwiec 2007, 13:01   
   Imię: Damian


Odrazu widac ze masz rownego tescia:PP Na zdjeciach widac ze jest zdrowa Mysle ze bedzie sluzyc jeszcze nie jednemu wlascicielowi
pozdrO!
_________________
2007 520i 1981r http://www.youtube.com/watch?v=Jswxo2kKgro
oraz
2010 528i 1986r http://www.youtube.com/watch?v=YPlgA_q9JZ8
 
 
     
kalmi
[Usunięty]

Wysłany: 12 Lipiec 2007, 14:11   

WIENIA napisał/a:
..
Tak na marginesie to chyba jedyne jak na razie e28 na forum z czarnymi blachami
:roll:


Nie jedyne .... :roll: ;-)

Ciekawa historia samochodu, super egzemplarz, gratuluje
 
     
130rapid 
Dawny Mistrz Zakonu


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20 B27
Rok produkcji: 04/10/1983
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 271
Skąd: Biezdrowo k. Wronek
Wysłany: 12 Lipiec 2007, 22:44   Re: Poniemiecki wóz inwalidzki
   Imię: Radek


yosfer napisał/a:
Jestem więc takim trochę kustoszem - auto nie jest moje, ale dostałem je w użytkowanie w zamian za opiekę i utrzymywanie w dobrym stanie.


Chyba założymy lożę kustoszów. :mrgreen: Chociaż ja oddaję miejsce pod dachem i pełnię funkcję kustosza (raz w miesiącu wyprowadzającego na spacer) nieswojego Poloneza 07/1982.

I nie czepiajcie się koloru! W różnorodności tkwi cały urok.
_________________
Prowadzenie samochodu jest jak język chiński - jednego i drugiego uczysz się całe życie.
 
 
     
yosfer 

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 16
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11 Sierpień 2007, 01:08   

A tymczasem sprawiłem mojej betce kilka prezentów. Ponieważ poszukiwania kilku drobnych elementów jako używanych nie przyniosły efektu, zamówiłem po prostu w ASO: włącznik klimatyzacji (miałem, ale bez symbolu śnieżynki - teraz jest tak, jak w oryginale), brakujące zaślepki tapicerki (miałem, ale w nieoryginalnym kolorze), chromowaną listwę na uszczelkę tylnej szyby (stara wyblakła na słońcu), uchwyt apteczki do bagażnika (drobiazg, ale cieszy), klipsy mocujące wykładzinę bagażnika i część narzędzi (niestety, chyba zmienił się kształt śrubokręta, bo już nie pasuje tak idealnie do plastikowej wytłoczki na klapie).

Do remontu i uzupełnienia pozostał mi jeszcze mechanizm wycieraczek reflektorów i właściwie tyle. Nic więcej mi nie brakuje. Co najwyżej będę wymieniał jakieś mocniej zużyte części.

Plany na najbliższe tygodnie - renowacja felg, naprawa wariującego licznika i uzupełnienie podświetlenia deski rozdzielczej.

Jak znajdę chwilę czasu, to wrzucę jakieś świeże fotki.

Pozdrawiam,

--
yos
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 18 Sierpień 2007, 13:25   
   Imię: Jakub


Tak z ciekawości. Ile kosztuje taki przełącznik :?:

Pozdrawiam
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
yosfer 

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 16
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19 Sierpień 2007, 23:39   

Dexter528i napisał/a:
Tak z ciekawości. Ile kosztuje taki przełącznik ?


Na RealOEM jest po 48$, ja płaciłem coś koło 100-130 zł. Ile dokładnie, nie pamiętam, a nie mogę teraz znaleźć faktury. Drogi, cholera. Ale niezbędny. :)

A przy okazji - dzisiaj jakiś łoś wpakował mi się na parkingu pod centrum handlowym w drzwi pasażera i zwiał. Więc zamiast pracować nad szczegółami wyposażenia, będę musiał odstawić bumkę do blacharza, żeby przywrócić jej pierwotny kształt. Szlag by to trafił!

--
yos
 
 
     
FRED 

Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: m21
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 70
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 29 Sierpień 2007, 20:08   
   Imię: Zdzieszko


Nie ma co, piękny samochód i ładnie zachowany:)Yosfer, dbaj o Becie ;-) Kiedy swoją doprowadzę do takiego stanu będę się bardzo cieszył :mrgreen: Tylko nie podoba mi się ten automat, ale to moje osobiste skrzywienie :twisted:
_________________
Najpierw rekin, potem maluch, potem długo długo nic...
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,029 sekundy. Zapytań do SQL: 13