E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E3] 2800 Miłosz
Autor Wiadomość
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 13 Marzec 2010, 17:43   [E3] 2800 Miłosz
   Imię: Milosz


Nie spotkalem chyba jeszcze nigdy E3 na ulicy, od kilku lat jezdzac na rozne targi i zloty zabytkowej motoryzacji slinilem sie na widok przyjezdzjacych limuzyn E3, model ten stal sie szybko jednym z kilku najbardziej porzadanych przezmnie pojazdow, podoba mi sie osobiscie nawet bardziej niz Coupe E9.....

I nareszcie jeden z nich nalezy juz do mnie :D

BMW E3 2800 zarejestrowane po raz pierwszy w roku 1974 we Francji, posiadalo dwoch wlascicieli, ten drugi posiadal samochod przez 27 lat z czego ostatnie 12 lat trzymal samochod w garazu w calkowitym bezruchu. Kolor wedlug opisu Chamonix ?? jak dla mnie "stary bialy"

Samochod wydaje sie rewelacyjna baza do restauracji wszyustko widac "czarno na bialym", wedlug wstepnych ogledzin, wydaje sie byc bezwypadkowy, jest prosty, ma fabryczny lakier, nie byl w ogole blacharsko naprawiany, sama podloga znajduje sie w stanie juz coraz zadziej spotykanym nawet w rekinach z polowy lat 80tych, co wazne samochod jest tez kompletny. Silnik 2,8 na dwoch gaznikach Zenith "stoi deba", prawdopodobnie ma "zrosniete pierscienie z tulejami". Wedlug handlarza od ktorego odkupilem samochod przebieg calkowity to 106.000km, niestety w E3 nie da sie zweryfikowac czy nie jest to np. 206.000 lub 906.000 :)

Szybka galeria natychmiast po przywiezieniu z niemieckiego Schwarzwaldu.

http://picasaweb.google.d...feat=directlink

_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
Ostatnio zmieniony przez MAJSU 13 Marzec 2010, 18:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
_KaMiK_ 
The Empire need`s u!


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 786
Skąd: Poznań
Wysłany: 13 Marzec 2010, 18:04   
   Imię: Marek


Pogratulowac kolekcji :)
Aczkolwiek nie wiem dlaczego dziwnie jakos z tymi 4 drzwiami :p
_________________
E28 524TD 84` Bronzitbeige-Metallic - Renowacja rozpoczęta w maju 2013 - przewidywanie zakończenie prac 2016 ?
Firebird 5.7tpi 88` Black Birdie
Sold:
Jeep Grand Cherokee 5.2 95` ; Jaguar Xj40 4.0 92` ; Firebird 3.4 93` Red Birdie ; E32 735i 1992 Alpinweiss II ; Mazda 929 HB Coupe 2.0 1986 Czarna Kareta

 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Marzec 2010, 18:05   
   Imię: Tomek


Ajjj mi też się bardzo podobają E3... Środek w zadziwiająco dobrym stanie jedynie z blacharką będziesz musiał stoczyć ostry bój :-) Powodzenia i oczywiście wklejaj fotki z postępu prac !
 
 
     
Dixi 
Ojciec Dyrektor n° 1


Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 4806
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13 Marzec 2010, 18:07   
   Imię: Damian


Miłosz, Gratulacje !! ! Zazdroszczę Ci meega !!

Ja zawsze się zastanawiam nad sensem kupienia kolejnego klasyka w momencie kiedy te, które mam nie są jeszcze gotowe... Znam to z autopsji: mam dwa nie "gotowe" a już wyszukuje sobie kolejnego...
Życzę powodzenia !! !
_________________
E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
 
 
     
Pablo 


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21B24
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 243
Skąd: Puszczykowo
Wysłany: 13 Marzec 2010, 19:12   
   Imię: Paweł


Oooo, na 99% znam to autko. Wisiało jakiś czas temu na francuskich ogłoszeniach (stało w okolicach Alzacji - to by się zgadzało, bo Twoje ma tamtejsze tablie). Kosztowało niewielkie pieniążki (kilkaset euro jeśli mnie pamięć nie myli). Doskonała baza za tę kasę!! Gratulacje! Też nad nim się zastanawiałem.


Oj, zazdroszę Ci :D
_________________
Poznańskie Klasyki Nocą
facebook.com/poznanskie.klasyki
www.poznanskie-klasyki.pl
 
 
     
VaRiot666 
Damian Andrzej Jura


Nadwozie: E28
Model: 524 TD; 520i
Silnik: 2,4 TD 2,0
Rok produkcji: 1983 1987
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 1540
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 13 Marzec 2010, 21:08   
   Imię: Damian


Bardzo ładne e3 :-D
_________________
jura.damian@gmail.com
  
 
 
     
Slaw. 

Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: 2674 M20B27
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 188
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13 Marzec 2010, 22:26   
   Imię: Sławek


Marzenie! Widze że to dwie e3 w gronie e28:) Na żywo nigdy tego auta nie widziałem a widać e28 można spokojnie obok postawić:) Jest się czym chwalić, tapicerka faktycznie ekstra, te głośniki są oryginalne? powodzenia w ożywaniu auta! Tutaj chyba nie łatwo o części :-(
_________________

 
 
     
martini 
martini E12


Nadwozie: E12
Model: 518
Silnik: 1,8 M 10
Rok produkcji: 1981
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 43
Skąd: Chełm
Wysłany: 14 Marzec 2010, 01:02   
   Imię: Marcin


Miłosz gratuluje zakupu - życze tysięcy kilometrów za sterami nowego nabytku-pozdr
_________________
Pierwszy youngtimer BMW - proszę o cenne wskazówki kolegów po fachu!!! pozdrawiam maniaków E12 i E28
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 14 Marzec 2010, 13:16   
   Imię: Marcin


coś pięknego :!:
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 14 Marzec 2010, 20:14   
   Imię: Rafał


Gratuluję nowego nabytku, jak zaczniesz działać przy tym autku to wstawiaj fotki :)
Pozdrawiam
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Marzec 2010, 20:21   
   Imię: Kamil


GRATULUJE ! :shock:

Naprawdę fajne auto, stan jak na te lata tez super.
Jakie plany na odbudowę? kolor zostaje? kiedy rozpoczynasz prace?
PS
czemu w podpisie nie ma jeszcze E3??!! :-D
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 15 Marzec 2010, 10:30   
   Imię: Milosz


W podpisie jest juz E3, musialem dojsc do dokladnego miesiaca produkcji.

Kolor jak i wszystko inne chce zostawic w orginale, zobaczymy czy sie uda.

Co do prac to napewno nie bedzie to ekspres, "Wisienka" ciagle jeszcze potrzebuje drobnych inwestycji choc jest juz bliska tego czego po niej oczekuje, szykuje 535i na nastepny sezon (niedlugo uzupelnie galerie), E24 mam mozna powiedziec w rozsypce i jakos kompletnie trace cisnienie na to auto, nowy nabytek ciagnie za soba zawsze wiecej swierzego zapalu do pracy i wydawania pieniedzy.... no i jakby nie patrzec, zycie nie tylko zreszta finansowo nie sklada sie tylko z samochodow.

Napewno dosc szybko bede chcial zrobic podstawy mechaniki, uruchomic silnik, zrobic sprzeglo, doprowadzic samochod do stanu w ktorym bedzie mogl sie na krotkich dystansach przemieszczac o wlasnych silach.

Korozje do ktorej mam dostep bez rozbierania samochodu oszlifuje i zabezpiecze aby niepotrzebnie nie posuwala sie dalej. Decyzje o rozbiorce samochodu, pracach blacharskich i lakierowniu bede chcial przetrzymac do momentu az uzbieram budzet, wszystko dogram i skoordynuje, chcialbym uniknac sytuacji , gdzie rozparcelowany klasyk latami lezy, czesci gina a wlascicielowi odniechciewa sie dalszych wzmagan, nie umiem w tej chwili w ogole powiedziec kiedy rusze na ostro.

Pablo, bardzo mozliwe, ze samochod stal do sprzedania we Francji, nie znam francuskiego, generalnie slabo dogaduje sie z "zabojadami" i prawie wszystkie podchody do samochodow z Francji konczyly sie u mnie calkowita porazka, stad w ogole nie sledze tamtego rynku - byc moze jest to spory blad.

Ja kupilem samochod w Niemczech w Schwarzwaldzie juz od posrednika, na tabene czlowieka z niemiecko - francuskim obywatelstwem ktory prowadzi firme budowlana na ktorej terenie znajdowalo sie chyba ze 30 roznych starych samochodow, w duzej mierze na handel.

Link z Ebay: http://cgi.ebay.de/BMW-28...=item4a9ed49cb6
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Filip0 
Burgund Lover


Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 2223
Skąd: Wrocław / Sława
Wysłany: 15 Marzec 2010, 17:42   
   Imię: Filip


Kolejny bardzo ciekawy samochód w bardzo dobrych rękach. Powodzenia w pracach bo pewnie łatwo nie będzie. Cena chyba dosyć atrakcyjna jak na E3?

P.S. Byłbym bardzo szczęśliwym człowiekiem gdybym posiadał 1/2 takiej Rekiniarni jak Twoja :-P :mrgreen: Pozdrawiam. ;-)
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Marzec 2010, 23:51   
   Imię: Kamil


Miłosz....
po wypowiedzi Filipa mam dla Ciebie idealny pseudonim
Filip0 napisał/a:
samochód w bardzo dobrych rękach


" Miłosz, Ręce Które Leczą" :-D he he
 
 
     
martini 
martini E12


Nadwozie: E12
Model: 518
Silnik: 1,8 M 10
Rok produkcji: 1981
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 43
Skąd: Chełm
Wysłany: 18 Marzec 2010, 01:42   
   Imię: Marcin


Podzielam zdanie kolegi Kamila, czuję,że E3 jest w dobrych rękach kolegi Miłosza - pachnie profesjonalizmem z daleka! :-)
_________________
Pierwszy youngtimer BMW - proszę o cenne wskazówki kolegów po fachu!!! pozdrawiam maniaków E12 i E28
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 19 Marzec 2010, 17:29   
   Imię: Milosz


Panowie, prosze bez brawury....

Narazie nie moge obrucic silnikiem i juz koncza mi sie pomysly.
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Dexter528i 
PAŹDZIERZ 2014 :-)


Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 2003
Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
Wysłany: 24 Marzec 2010, 01:33   
   Imię: Jakub


I jak tam :?: :?: :?:
;-)
_________________
Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"

Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 24 Marzec 2010, 04:18   
   Imię: Milosz


Na stan 23.03.2010 :) M30tka zapala z wlasnego rozrusznika bez dodawania gazu, chodzi na "wolnych" obrotach (okolo 1300/min) sama, bez zadnego podtrzymywania pedalem gazu itd.... reaguje bardzo spontanicznie na pedal gazu, wkreca sie agresywnie na obroty bez najmniejszego dlawienia i z pomoca wszytskich 6 cylindrow, ma za soba probe o dlugosci 2km silnik nie tylko pozwala sie E3ce przemieszczac ale zdrowo cisnie w oparcie juz niskich obrotow i to bez zadnej walki. Polaczenie calkowicie zdezelowanego ukladu wydechowego i dwoch gaznikow Zenith dostarcza niesamowitych wrazen sluchowych, krzyczy jak by chciala juz jutro pojechac na YP a nie byla babcia w trakcie reanimacji.

Naprawde ciezko jest uwierzyc, ze jeszcze 3 dni temu stala pod garazem z calkowicie zablokowanym silnikiem, a holowana do przodu i tylu na 4tym biegu slizgala sie na tylnych oponach po asfalcie jak na sankach.

Nie odrazu bylo tak kolorowo, wiec po kolei:

- W 8smy dzien po rozpoczeciu zalewania cylindrow przeroznymi specyfikami, silnik drgnal. Z pomoca stanelo 5 chlopa szarpiacych samochodem w przod i w tyl na 4tym i zarazem ostatnim biegu.

- Z wykreconymi swiecami zaczalem obracac silnikiem z pomoca rozrusznika, po kilku okolo 1 minutowych prubach dalo sie zauwazyc dzialajacy natrysk na krzywki walka rozrzadu.

- Z silnika zostalo spuszczone wszystko co w nim bylo, ciezko nazwac to olejem, ale mieszanka ta, napewno dobrze go przeplukala.

- W silniku zostal zmieniony olej na swierzo przywieziony z Reala TIP 15W-40 w cenie 10 eur za 5 litrow.

- Przeplukalem bak stara benzyna i zalalem 30 litrow swierzutkiej Pb99.

- Po okolo 2 minutach krecenia rozrusznikiem (nadal bez swiec , aby krecil sie szybciej) zgasla kontrolka oleju - to byl bardzo optymistyczny moment. Krecilem go tak jeszcze wielokrotnie, aby sie w spokoju rozruszal a olej wyczyscil kanaly.

- Kable zaplonowe rozpadly sie w rekach, tu z pomoca przyszlo niezawodne 628CSi :)

- Po prowizorycznej naprawie styku przerywacza w aparcie zaplonowym na swiecach pojawila sie solidna iskra, poza tym stykiem oraz kablami, reszta ukladu zaplonowego wyglada na "niedawno" zmieniane i dobrze rokuje na przyszlosc.

- Po skreceniu wszystkiego przyszla kolej na pierwsza probe startu, krotkie psikniecie plynu do czyszczenia hamulcow w gazniki (ponoc zapala sie lepiej niz samostart) , kilka godzin krecenia z przerwami i...... nic. Moze ze trzy razy krotko szarpnela i na tym koniec.

- Z pomoca przyjechal kilka dni temu zapoznany spec od gaznikow, emerytowany kierowca wyscigowy jak sie okazalo nadal pelen zapalu - ale o tym za chwile.

- Posiedzial przy gaznikach okolo godziny, tam podmuchal, tu possal, tu popsikal, jeszcze raz rozebral i zlozyl aparat zaplonowy - kolejna pruba.

- Silnik odrazu zaskoczyl, na gazie wcisnietym do dechy walczyl ze soba na poziomie niespelna 1000 obr/min, szarpiac niemilosiernie, gazniki strzelaly zywym ogniem do gory, w koncu jeden sie calkiem zapalil, zgasilismy silnik. Kolejne proby odpalenia nie powiodly sie, z pewnoscia to zawory o ktorych wspomnial Adam :)

- Z pomoca przyszla niezawodna Wisienka :) , hol zapiety i w droge, sprawa byla o tyle trudna, ze w E3 uszkodzony jest wysprzeglinik, trzeba bylo odrazu ruszac z dwojki. Po kilkuset metrach w lusterku zobaczylem kleby dymu, spec od gaznikow machna reka przez okno zebym jechal dalej. E3 szarpalo, pyrczalo, z tylu sciana bialego dymu. Nagle uslyszalem glosny dzwiek przegazowywanego M30.

- Silnik pracowal nierowno, kopcil, trzeba bylo mocno trzymac pedal gazu aby nie zgasl, ale pracowal, moje podniecenie siegalo zenitu a moze zenithow :mrgreen: , podniecenie gaznikowca chyba rowniez, po 15 minutowej przerwie na ostygniecie kolega zaproponowal abym pociagnal go jeszcze raz, trzeci kolega mial odpiac w trakcie gdy E3 juz zapali linke (bez sprzegla nie bylo w sumie innej mozliwosci aby E3 przemiescila sie gdzies o wlasnych silach. Tak tez zrobilismy.

- Ku mojej trwodze, zaraz po rozpieciu linki tenze przekolezenski emerytowany wyscigowiec depna w gaz i krecac silnik jak na moj sluch pod samo czerwone pole zrobil w ten sposob dwa kolka kreta kilkusetmetrowa trasa objazdowa kolo Garage. Po pierwszych kilku wkreceniach silnik zlapal moc a po kilku kolejnych przestal mocno kopcic, nie wspomne, ze klient wchodzil w zakrety szbciej niz czlowiek rozsadny jechalby tymi uliczkami pelnymi skrzyzowan nowym sprawnym samochodem. E3 nie tylko ladnie przyspieszalo, ale ku mojemu zdziwieniu rowniez hamowalo, w zakretach tez nie robilo wrazenia, jakby kola "zyly wlasnym zyciem".

- Po przyjezdzie pod Garage dowiedzialem sie, ze taki silnik musi odrazu dostac porzadnie w pale, przynjamniej jak sie ma rozleciec to rozleci sie odrazu, a ten juz napewno bedzie OK. Kazalem mu wysiasc z samochodu i wiecej go juz tam nie wpuscilem. Dosc na tym, ze od tej przejazdzki silnik chodzi.... tak jak napisalem na gorze tego dlugiego postu :piwko:

Przy okazji wiem cos wiecej, uklad chlodzenia jest calkowicie pozbawiony szczelnych miejsc, z obudowy filtra leci olej, pompa wodna przy kolejnej probie chyba wyleci z silnika taki ma luz..... cdn.
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Pablo 


Nadwozie: E28
Model: 524TD
Silnik: M21B24
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 243
Skąd: Puszczykowo
Wysłany: 24 Marzec 2010, 10:27   
   Imię: Paweł


Mogłeś filmik jakiś nakręcić 8-)
_________________
Poznańskie Klasyki Nocą
facebook.com/poznanskie.klasyki
www.poznanskie-klasyki.pl
 
 
     
lacos 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: m20
Rok produkcji: 1979
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Sopot
Wysłany: 24 Marzec 2010, 21:37   
   Imię: Michał


Kawał krążownika to e3 :-D i z tego co widać naprawdę fajny nietykany jeszcze egzemplarz,idealny do renowacji. Środek wydaje się zdrowiutki,ale wydech to chyba postanowił się gdzieś teleportować :shock: .Jak będziesz robił jej jeszcze jakieś foty to załóż na chwilę remotecki z wisienki 8-)
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 27 Marzec 2010, 17:24   
   Imię: Milosz


Pablo napisał/a:
Mogłeś filmik jakiś nakręcić 8-)


Sa i filmy 8)

http://www.youtube.com/watch?v=0gokLOYTWRQ

http://www.youtube.com/watch?v=EuPVrYWQt0I

http://www.youtube.com/watch?v=08ZDMwOEq3E

Sprzeglo juz chodzi, pol przewodow wodnych wymieniona, na szczescie pasuja z nowszych rekinow, teraz leci juz tylko z rozlatujacej sie pompy wody, jesli dolewa sie co 10 minut to mozna juz smialo jezdzic :) .
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Kamil 


Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Marzec 2010, 23:35   
   Imię: Kamil


jako pierwszy z forumowiczów stwierdzam ze miodzio :-)
filmiki super, więcej prosimy............. 8-)
 
 
     
M-EJ 

Nadwozie: Exx
Model: qqqq
Silnik: qqqw
Rok produkcji: 6666
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 888
Skąd: kwkwkw
Wysłany: 28 Marzec 2010, 11:37   
   Imię: qqqq


Miłosz gdzie można przyjechać posłuchać tego na żywo :mrgreen:
_________________
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 23 Kwiecień 2010, 21:20   
   Imię: Milosz


M-EJ napisał/a:
Miłosz gdzie można przyjechać posłuchać tego na żywo :mrgreen:


W Berlinie ale juz niedlugo, zamowilem wydech, zapewne caly efekt zaginie :D

Dzieki za link do pompy wody

http://allegro.pl/item971...e9_e23_e24.html

Po zamontowniu i wymianie kolejnych kilku wezy uklad chlodzenia jest calkowicie szczelny :)

Dzieki jednemu z kolegow z forum stalem sie juz rowniez wlascicielem nowego wysprzeglnika, stary jednak cieknie skutecznie moczac dywan pod nogami kierowcy.



Kolejny zakup to nowe francuskie lampki, tu niestety nie bylo okazji i trzeba bylo poprostu zamowic, ale musialem je miec :)



Zaczela sie rozbiorka do blacharki, podloga z gory tak jak z dolu w stanie jak na taki samochod naprawde rewelacyjnym, maty wygluszeniowe poza plynem hamulcowym calkowicie suche, wszystkie newralgiczne punkty jak na przyklad laczenia progu z podloga wygladaja naprawde OK i balacharz powinien ogarnac cala podloge w mgnieniu oka.











Niestety pod oparciem kanapy nie wyglada to juz tak kolorowo, zdebialem jak to zobaczylem, ciekaw jestem co powie blacharz :??:





Wkleilem kilka przykladowych zdjec i tak tez bede robil w kolejnych tygodniach, dla wnikliwych pelna dokumentacja z wykonywanych prac dostepna jest tutaj

http://picasaweb.google.d...feat=directlink

i bedzie caly czas na bierzaco uzupelniana.

Dla kolegow od zgryzliwych komentarzy: Nie, nie bedzie jak zwykle i samochod nie jest robiony na sprzedarz tylko prywatnie dla mnie. Nie ma on z dzialalnoscia "rekiniarni" w Berlinie w sumie nic wspolnego poza ewentualna reklama, podobny remont moze przejsc u nas praktycznie kazdy rekin.
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
MAJSU 


Nadwozie: E28
Model: 525i Edition
Silnik: M20B25
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Kwiecień 2010, 21:25   
   Imię: Tomek


Pamiętaj żeby dobrze wymyć pozostałości płynu bo zżera farbę elegancko :-| Wiem bo miałem tą samą akcję z pompą sprzęgła. Patrząc na korozję z tyłu to E3 ma chyba więcej wspólnego z E21 - te same ogniska korozji.
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 25 Kwiecień 2010, 08:33   
   Imię: Milosz


Cala Mata wygluszajaca rozchodzi sie w palcach tak ja plyn hamulcowy rozpuscil.

Galeria zaktualizowana o drugi etap rozbiorki, tu tez bedzie co robic, ale tu sie przynajmniej spodziewalem:

http://picasaweb.google.d...feat=directlink

_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Grigorij 
7 takie duże 5


Nadwozie: Exx
Model: 728i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Kwiecień 2010, 12:30   
   Imię: Grzegorz


Stan jest rewelacyjny :!:
Kilka lat temu oglądałem E3, zastanawiałem się nad zakupem, ale pod dywanikami praktycznie nie było blachy, tak że cieżko było się domyślić jak dany profil czy przetłoczenie wyglądało.

Korozja bardzo typowa dla E12, E21.
Tym miejsce na kielichu od strony kanapy się nie przejmuj, tylko pamiętaj że korozja pochodzi od mocowania mcphersona, i to co widać jest wieżchem góry lodowej.
Nie można tam po prostu położyć łatki, należy otworzyć nadkole, wyczyścić profile i dopiero zamknąć. Ja dałem tam blachę 1.5mm, a spaw położyłem doczołowo.


Profile pod przednimi błotnikami, które masz dość mocno zgnite możesz wyciąć z jakieś e23, jest to element niemal identyczny.
_________________
Części do E12, E23, E28.
------------------
SKUP AUT
Tel - 790 580 495
 
 
     
130rapid 
Dawny Mistrz Zakonu


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20 B27
Rok produkcji: 04/10/1983
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 271
Skąd: Biezdrowo k. Wronek
Wysłany: 25 Kwiecień 2010, 21:18   
   Imię: Radek


Miłosz, chyba się starzejesz. ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)
Ty, ścigant pierwszoligowy, a kupiłeś sobie BMW dla niemieckiego emeryta :!: 8-)

E3 jeździ bardzo miękko, luksusowo, acz nadal bardzo żwawo.
Bliżej jej charakterem do Mercedesa W114, niż Siódemki E23.

Przy czym wcale nie uważam tego za wadę. Przy tej klasie wykończenia detali i charakterze z lat 60., uważam E3 za jeden z najbardziej pożądanych modeli.

Późniejsze BMW były doskonalsze pod względem bezpieczeństwa biernego/czynnego, ale już zanadto plastikowe, zwłaszcza w środku. Zwłaszcza pomiędzy E3 a E23 odczuwa się tę różnicę.

Niestety, odczuwam ten sam dysonans w E28. Wnętrze jest zrobione z najlepszych materiałów, genialnie ukształtowane, ale rzeczowe do bólu. Nawet wczesny Polonez ma więcej smaczków i ozdobnych detali, podobnych do tego co widać w E3/E9. Do niczego nie potrzebnych, ale diabelnie cieszących oko. Spełniających funkcję marcepanowych różyczek na torcie.

Trzymam kciuki za dalszą robotę. :mrgreen:
_________________
Prowadzenie samochodu jest jak język chiński - jednego i drugiego uczysz się całe życie.
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 26 Kwiecień 2010, 17:48   
   Imię: Milosz


130rapid napisał/a:
Miłosz, chyba się starzejesz. ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)
Ty, ścigant pierwszoligowy, a kupiłeś sobie BMW dla niemieckiego emeryta :!: 8-)

E3 jeździ bardzo miękko, luksusowo, acz nadal bardzo żwawo.
Bliżej jej charakterem do Mercedesa W114, niż Siódemki E23.


:)

Nie wiem czy do konca nadazam za tokiem Twojego myslenia, sadzisz, ze E3 ma mniej sportowy charakter niz, E23 ?? Ja osobiscie zupelnie na odwrot, mowie czysto o charakterze a nie o realnych mozliwosciach na drodze.

E3 bylo moim zdaniem konkurentem Mercedesa ktory w sposob oczywisty odstawal luksusem i komfortem, byl skierowany bardzo czytelnie do klasy buisness ktora ma zaciecie sportowe i chce przemieszczac sie duzo szybciej i sprawniej niz Mercedesem. E3 jako przedstawiciel Oberklasse wazy zaledwie 1330kg i rwie zwawo do przodu z kazdym montowanym tam silnikiem od BMW 2500 rozpoczynajac a na wtryskowych 3,3 konczac. Posiada 4 hamulce tarczowe, z przodu 4 tloczkowe wentylowane.... a nie posiada w standarcie wspomagania kierownicy :idea: , generalnie ciezko spotkac wersje ktora ten gadzet posiada. W kazdym prospekcie wiecej o predkosci maksymalnej i podrozy lewym pasem autostrady, niz o pozostalych zaletach samochodu. Wyglad jest moim zdaniem rowniez wiecej niz zadziorny, dlaczego wiec ten emeryt..... ??

E23 to juz kompromis w ktory BMW brnelo, az zabrnelo na koniec tam gdzie jest dzis (wtedy jeszcze bardzo pozytywny kompromis), samochodu ktory jest luksusowy jak Mercedes a oprucz tego posiada rowniez zaciecie sportowe.

A tak przy okazji jest juz nowy wydech, niestety stac mnie bylo tylko na wloski wyrob, w uzywanych nie ma zupelnie w czym wybierac, lakierowac farba zaroodporna?? da to cos??



..... przygladne sie wzmocnieniom w 7, moze a noz sa lepsze....
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Miłosz 


Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 1340
Skąd: Berlin
Wysłany: 27 Kwiecień 2010, 20:43   
   Imię: Milosz


Dalsza czesc wzmagan.

http://picasaweb.google.d...feat=directlink

Pas przedni bez niespodzianek,albo inaczej mowiac niespodzianka, wygladal na oko gorzej a w praktyce pod cienkim nalotem rdzy zdrowa blacha.

Sprawdzalem czy w kwestii wzmocnien pod blotnikiem nie da sie cos uciac z E23, ale elementy te sa zupelnie inne.

Lewy prog poza zewnetrznym poszyciem jest zdrowy i sztywny, od srodka wyglada tez calkiem zdrowo, niestety prawy prog jest od zewnatrz w jednym miejscu dosc mocno zaszpachlowany, nie odkrylem jeszcze calosci ale obawiam sie, ze samochod byl w tym miejscu uderzony, bo rdzy jako takiej akurat w tym miejscu nie widac.

Kto narzekal podczas sciagania mat podlogowych w E28 czy CS/1 to znaczy , ze nie mial watpliwej przyjemnosci obcowania przy tej czynnosci z nieco starszym aparatem. Tam jest doslownie wylany asfalt, smierdzi, odrazu sie zapala, lepi topi a nie mieknie i odkleic sie za nic nie chce. Warstwa miejscami ma ponad 1cm, podloga ma swoj ksztalt, a ta masa bitumiczna jest normalnie wylana na rowno.

Generalnie pod mata to i owo sie znalazlo, a mialo byc tak pieknie :?
_________________
E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,055 sekundy. Zapytań do SQL: 12