E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Dixi
22 Listopad 2009, 20:12
[E28 524d] BMW 524 d 1987r
Autor Wiadomość
Immeth 

Nadwozie: E28
Model: 524 d
Silnik: M21
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 38
Skąd: Lwówek Śl.
Wysłany: 15 Maj 2008, 18:16   [E28 524d] BMW 524 d 1987r
   Imię: Tomek


Witam

Chciałbym zaprezentować swoje E28 i całą historię z tym związaną.
Przez przypadek kiedyś surfując sobie po sieci wpadłem na stronę E24, i oczywistą jest sprawą że zakochałem się w szóstce! Zarejestrowałem się i zaczepiłem kilka osób i szybko się okazało, że jest do sprzedania od kolegi z forum sześć za 4 tys. Oczywiście do zrobienia. Szybko przeliczyłem fundusze i wyszło na styk, ale transport (laweta) i potem renowacja to już kasy zbraknie i to sporo!!
Ale pojawiła się nowa myśl, może by tak na początek z przygodą bmw kupić E23? Bo za 4 tys. Już było realne by kupić coś, co jeździ! Szukanie.. 2 tygodnie i dochodzę do wniosku że trzeba na dobrą sztukę 7-mki wydać min 6tys. Kubeł zimnej wody i znowu trzeba było się obejść smakiem. Dwa miesiące posuchy, aż tu kolega z miasta wiedząc, że mi odbiło na punkcie starych bmw. Mówi, że ma E32, 88r 730 w gazie śliczna czarna! Na chodzie, ale umęczona, że diabli. Co robię oczywiście po usłyszeniu ceny biorę za 2,5 tys. W tej cenie jeszcze był obiecany remont podłogi + konserwacja! Zabrałem się do remontu, ale czasu i zapału zabrakło i okazało się, że trzeba by do niej ze 4 tys. Włożyć. Więc sprzedałem.

Minęło ze 3 miesiące, „ale niee” bmk-ki chodzą mi po głowie no nie da się żyć! Trzeba coś kupić, choćby miało stać na podwórku jako kwietnik.
Odpalam już po raz 1000 allegro i szukam czegoś blisko! I patrzę jest ona, granatowa piękna 524 i cena całkiem, tylko diesel. Ale dobra dzwonię umawiam się na oględziny i jadę.
Poznaję córkę właściciela, będzie już w 7 miesiącu ciąży i mówi że to ona nim jeździ bo tato w Anglii i właśnie wydał dyspozycję że auto mu nie potrzebne i trzeba sprzedać.
Rzucam się do oglądania, interesują mnie elementy nośne- kielichy, podłużnice, podłoga, progi! I o dziwo wzorowo jak nowe, prócz progów można się przyczepić małych uszkodzeń od nieumiejętnego posługiwania się lewarkiem. Ale stan i tak na 4 oceniam!
Potem przyszło oglądanie mniej ważnych rzeczy blacharka na zewnątrz, no korozja z prawej strony nadkola i drzwi troszeczkę nadżarte w rogach. I jest widoczna różnica między prawą a lewą stroną, prawa była puknięta i stąd ta rdza. Lewa strona zaś ok. i idealna zero rdzy! Po prostu nic jak nowe!?

Pozostało sprawdzić silnik, pali od strzału, brak niepokojących stuków wtryski pracują normalnie. Podczas jazdy nie dymi i ładnie przyśpiesza. Silnik zalany olejem z pod pokrywy zaworów.
Jeszcze rzut okiem na papiery, auto sprowadzone w 2001r kupione od sprowadzającego, patrzę na dowód rej. Faktycznie brak już na nim rubryczek do przeglądu. Czyli autko powinno być doinwestowane przez te kilka lat! Dziwi mnie jeszcze fakt braku nr. nadwozia, tzn. jest tabliczka zastępcza i papier, który ją uprawomocnił! Czego więcej chcieć? Myślę sobie w razie, czego banalnie prosty Szczepan!
Przeszedłem do części zasadniczej, cena… myślę 2 tys. To optymal, bo wywoławcza 2300! Ale podaję 1700 i udaje się za 1750zł. No to trzeba było brać!

W aucie wszystko działa każda pierdoła, elektrycznie bez zastrzeżeń. Jedyne, co znalazłem to szyba kierowcy ciężko się otwiera i obrotomierz stoi?
Zdejmuję wstrętne pokrowce i nie jest tak źle, fotel kierowcy oczywiście padaka, ale reszta ok.

aukcja mojej 5-ki

Sprzedana 7-demka

Nowy nabytek 5-ka

5-ka druga strona

5-ka bok

5-ka tył

5-ka deska rozd.

5-ka fotel kierowcy

5-ka fotel pasażera

5-ka podłoga pod kanapą

5-ka radio BMW Bavaria

Reszta galerii 5-ki i nie tylko
Ostatnio zmieniony przez Bart 8 Czerwiec 2008, 13:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Immeth 

Nadwozie: E28
Model: 524 d
Silnik: M21
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 38
Skąd: Lwówek Śl.
Wysłany: 28 Maj 2008, 20:37   
   Imię: Tomek


Zabrałem się za wydech i pierwsza konsternacja. Po rozebraniu okazuje się że tu (fotka) są tylko 2 pierścienie metalowe, jeden szerszy. A uszczelki ponoć tu sie nie daje? Panowie jak to jest?? Czy bez uszczelki będzie to się trzymało bez hałasowania?

Są to rury wydechowe od silnika łączące się z 1 tłumikiem.




wydech
 
 
     
Immeth 

Nadwozie: E28
Model: 524 d
Silnik: M21
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 38
Skąd: Lwówek Śl.
Wysłany: 29 Maj 2008, 20:39   
   Imię: Tomek


Dzięki za zainteresowanie moim autem :-/
Naprawdę dziękuję że ktoś zauważył że się postarałem jak umiałem przedstawić moją ślicznotkę!



Pozdrawiam
Tomasz
:-D :-) :-D :-)
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2836
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 29 Maj 2008, 21:16   
   Imię: Marcin


mam nadzieję, że te buźki na koniec oznaczają, że traktujesz to jako żart ;-)

jako pierwszą sugestię mogę Ci powiedzieć, żebyś wywalił te kierunki pomarańczowe.

PS>a auto naprawdę ładne ;-)
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
Immeth 

Nadwozie: E28
Model: 524 d
Silnik: M21
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 38
Skąd: Lwówek Śl.
Wysłany: 30 Maj 2008, 08:53   
   Imię: Tomek


Oczywiście że żart :-)
Trzeba zwrócić jakoś Waszą uwagę. (kurcze jak wstawić zdjęcia?)

Autko ma hak i pewnie dlatego te migacze!?
 
 
     
Bodżangmił 


Nadwozie: E12
Model: M535i
Silnik: m30
Rok produkcji: 80
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 2748
Skąd: Wyszków
Wysłany: 30 Maj 2008, 09:28   
   Imię: Bodży


Tak te kierunki to jak w starym moskwiczu. :-) Po za tym ładna.

P.s. Jak widać,czasem trzeba sie upomnieć o komentarze... ;-)
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2836
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 30 Maj 2008, 09:44   
   Imię: Marcin


nie tyle upominać... ;-)

zdjęcia ładujesz na www.imageshack.us, pojawi się kilka linków do zdjęcia do wyboru, wybierasz jeden z nich i wklejasz w tekst wiadomości. przejrzyściej post wygląda jeśli zdjęcia są widoczne.

te kierunki nie są oryginalne, w różnych miejscach już widziałem przymocowane i różniaste wzory...ja bym zdjął jeśli masz możliwość.
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
Bart 


Nadwozie: E28
Model: E28
Silnik: M30
Rok produkcji: 1980
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 682
Skąd: 3city
Wysłany: 30 Maj 2008, 10:07   
   Imię: Bart


Immeth napisał/a:
Zabrałem się za wydech i pierwsza konsternacja. Po rozebraniu okazuje się że tu (fotka) są tylko 2 pierścienie metalowe, jeden szerszy. A uszczelki ponoć tu sie nie daje? Panowie jak to jest?? Czy bez uszczelki będzie to się trzymało bez hałasowania?
Są to rury wydechowe od silnika łączące się z 1 tłumikiem.
Obrazek
wydech


Dokładnie tak ma być ;-)
_________________
Pzdr
Bart
 
 
     
Immeth 

Nadwozie: E28
Model: 524 d
Silnik: M21
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 38
Skąd: Lwówek Śl.
Wysłany: 30 Maj 2008, 10:55   
   Imię: Tomek


bogumił napisał/a:
Tak te kierunki to jak w starym moskwiczu. :-) Po za tym ładna.

P.s. Jak widać,czasem trzeba sie upomnieć o komentarze... ;-)



Jak się kupuje diesla i to od właściciela zdrowo po 50-ce, z malej mieściny, to prawie pewne, że w aucie będzie hak. Ma to swój plus, bo wiem, że gościu użytkował auto w miarę rozsądnie (w tym wypadku woził opał do domu na zimę). Profil byłego właściciela, dość pożądany. Do tego wpisy w dowodzie rej. -wszystkie rubryczki zapełnione (przeglądy). Jeden właściciel i to spokojny starszy pan- tylko szukać takich sprzedawców.

Fakt zamontowania haka holowniczego musi być odnotowany w dowodzie rejestracyjnym i jest. Były właściciel, zatem zrobił stosowne badanie techniczne pojazdu na stacji kontroli. Niestety, właściciele aut niewyposażonych w osobne boczne kierunkowskazy mogą w niektórych stacjach usłyszeć, ze oprócz haka musza zamontować sobie dodatkowe migacze.

A przepisy mówią, że zgodnie z załącznikiem nr 6 do rozporządzenia z 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdow oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, boczne kierunkowskazy nie sa wymagane, jeśli długość pojazdu nie przekracza 6 m i nie jest on przewidziany do ciągnięcia przyczepy. Jeśli pojazd jest przewidziany do ciągnięcia przyczepy, a kierunkowskazy boczne maja wspólne źródło światła z kierunkowskazami przednimi, to dla zapewnienia dobrej widoczności mogą być zamontowane dwa dodatkowe kierunkowskazy boczne.

Nie wiem czy prawidłowo wnioskuję, ale wygląda na to, że w mojej bm-ce mogę mieć hak bez tych migaczy!?
Bo jak już zamontowany, to niech będzie. Ale fakt migacze mogłyby wylecieć.


Co do umieszczania fotek, muszą mieć jakiś specjalny format/wagę?
Próbowałem już wstawić kilka razy ale żadne nie wskoczyło??


Wydech już zrobiony, pierwszy tłumik, to Bosal i miał parę dziurek, a ostatni to jeszcze oryginał- tak mi się wydaje.
Całość po wyszlifowaniu, spawaniu została pociągnięta srebrolem i wydech wygląda jak nowy! Koszt całości wraz z robocizną 100 zł.
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2836
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 30 Maj 2008, 11:00   
   Imię: Marcin


raczej waga fotek nie jest określona, zreszta przed załadadowaniem możesz wybrać do jakiego rozmiaru imageshack ma dostosować fotkę.

a nasze autka tak już mają, nie kupujemy ich z salonu i czasem może być coś namodzone, u jednych gorzej a u innych wcale.
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 30 Maj 2008, 11:09   
   Imię: Rafał


To jest prawidłowy link http://www.imageshack.us/
Tu masz napisane jakie pliki o jakiej maksymalnej wielkości:
allowed: jpg jpeg png gif bmp tif tiff swf < 1.53 megabytes.

Hotlink for forums (1) wygląda tak:

Hotlink for forums (2) wygląda tak:
[img=http://img68.imagesh...fotka14ut7.jpg]
Dobrze jest odznaczyć " Include details"
Dieselek wygląda całkiem ładnie :-)
 
 
     
Immeth 

Nadwozie: E28
Model: 524 d
Silnik: M21
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 38
Skąd: Lwówek Śl.
Wysłany: 3 Czerwiec 2008, 14:01   
   Imię: Tomek


Mocno się zastanawiam nad felgami, znalazłem takie lecz jak to będzie wyglądało na mojej bm-ce?
Może mi ktoś doradzić?



Czy będzie stylowo?
[img][URL=http://imageshack.us]
 
 
     
SuT 
e28...


Nadwozie: E28
Model: 528iA
Silnik: m30b28
Rok produkcji: 1986 luty
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 230
Skąd: Radom
Wysłany: 3 Czerwiec 2008, 21:32   
   Imię: Damian


zobacz w beemce Gierapa on ma takie jak sie nie myle;] i bardzo ladnie sie prezentuja;]
_________________
2007 520i 1981r http://www.youtube.com/watch?v=Jswxo2kKgro
oraz
2010 528i 1986r http://www.youtube.com/watch?v=YPlgA_q9JZ8
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 3 Czerwiec 2008, 22:23   
   Imię: Rafał


Ja mam bardzo podobne felgi u siebie...
Moje to 14" więc nie jest to szczyt moich marzeń, ale zawsze lepsze to niż jakieś stalowe z kołpakami ;-)
 
 
     
Immeth 

Nadwozie: E28
Model: 524 d
Silnik: M21
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 38
Skąd: Lwówek Śl.
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 11:03   
   Imię: Tomek


Ale to nie są felgi, te nie wymiarowe (zapomniałem nazwy)
Bo dziwnie mała cena za nie- 250 zł za 4 szt.
 
 
     
Immeth 

Nadwozie: E28
Model: 524 d
Silnik: M21
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 38
Skąd: Lwówek Śl.
Wysłany: 23 Listopad 2009, 14:06   
   Imię: Tomek


Witam
5-ka ma własnie towarzystwo :-)

Nowy zakup:



Jak się podoba?
 
 
     
Beatles 
Mr Zielona Otchłań


Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 2836
Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 23 Listopad 2009, 20:32   
   Imię: Marcin


Bardzo się podoba :)
kolejny klasyk czy do jazdy codziennej?
co pod maską?
_________________
Szczęśliwi spalania nie liczą!
 
 
     
Immeth 

Nadwozie: E28
Model: 524 d
Silnik: M21
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 38
Skąd: Lwówek Śl.
Wysłany: 27 Listopad 2009, 11:23   
   Imię: Tomek


E32 jest z 1988r motor prawdopodobnie 3,5l oryginalnie bez kat. Więc 220 koni. Ma szperę i jest w manualu, obniżony troszeczkę. Nieudolnie zmieniono jej lakier ze srebrnego na czarny. Poprzedni właściciel widocznie miał upodobanie do wersji shadowline, średnio mu to wyszło.
Brak gazu raczej skłania mnie do eksploatacji dość sporadycznej.

Tak to wygląda:




 
 
     
Grigorij 
7 takie duże 5


Nadwozie: Exx
Model: 728i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Grudzień 2009, 19:26   
   Imię: Grzegorz


Fajna siódenka, długo mi się taka marzyła, teraz chwilowo mi przeszło, ale... :-D
_________________
Części do E12, E23, E28.
------------------
SKUP AUT
Tel - 790 580 495
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,033 sekundy. Zapytań do SQL: 13