To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

Nasze E28 - [E28] Moje drugie e28...

Anonymous - 31 Styczeń 2008, 22:08
Temat postu: [E28] Moje drugie e28...
Witam!

W sobotę tj. 26.01.2008 zakupiłem swoje drugie 28. Początkowo myślałem, ze to 518i na to wskazywały dokumenty jednak po otwarciu maski spotkała mnie miła niespodzianka, silnik, który zobaczyłem to M20. Według moich spekulacji jest to ETA, jednakże z powodu niesprawnego obrotomierza nie mogłem tego zweryfikować, nie zdążyłem jeszcze dokładnie spisać numerów sterownika ale na allegro znalazłem chyba taki sam od BMW 525e. Silnik pracował tylko na gazie co mnie strasznie irytowało, poprzedni właściciel wymontował pompę paliwa. Okazało się, że nie chodzi na wszystkich cylindrach, głowica głośna. No ale cena była 3 cyfrowa więc stwierdziłem, że mogę zaryzykować. Auto blacharsko było w dobrym stanie, nigdy nie miało wypadku. Ogólnie zaniedbane ale głównie były to jakieś głupoty typu popsuta pompka od spryskiwacza szyby, odłączona pompa paliwa, która znalazłem w bagażniku, brak kilku bezpieczników, nie działający obrotomierz itp. Najbardziej zmartwił mnie brak tej pompy paliwa ale czekałem na kanał i planowałem to załatwić...

No i stało się, kolega pojechał ze mną na "jazdę próbną" bo kupiliśmy auto na spółkę. Zaczął dość ostro jeździć nawet kilka razy udało mu sie pojechać bokiem. Podjechaliśmy pod dom i zgasił silnik. Po kliku godzinach, chciałem zapalić, Eta zagadała na kilka sekund dość głośno i od tej pory rozrusznik nie ma siły ruszyć wałem korbowym i tu ma pytanie dół czy góra a najlepiej jak sprawdzić co padło, może zdjąć dekiel rozrządu, próbowałem holować ale po wrzuceniu biegu koła sie blokują, czy zepsuty rozrusznik mógłby aż tak blokować wał?

Auto blacharsko jest znośne po drugie mam jeszcze zapas w budżecie bo cena była symboliczna, hamulce zrobione - ładnie biorą, nowe tarcze, klocki. Amortyzatory w normie, dyferencjał cichy, zawieszenie ogólnie ok. Skrzynia też, instalacja elektryczna również.

Czy warto zmieniać motor czy przeznaczyć na części ? Jeśli zmieniać to na co czy M20B20 czy jednak ta ETA M20B27 czy na M20B25 np: z e30 ? Może ktoś ma namiar na zdrowy silnik M20 za rozsądne pieniądze ?

Opis:

BMW 518i@525e?? z 1983 roku w wersji shadow line kolor delphin metallic, z wyposażenia:

-el.szyby przód

-radio BMW

-el.lusterka

-roleta tylnej szyby

-wnętrze z M30

-Wisch Wasch

-centralny zamek

-halogeny

i to chyba wszystko...

Niebawem wstawię zdjęcia dla zasady...

Pozdrawiam

cactus69 - 1 Luty 2008, 00:02

Na moj chlopski rozum, staraj sie o nowy silnik wyjdzie taniej , kapitalka troche kosztuje.
ps.pytanie poza konkursem , biegi wchodza normalnie???

MAJSU - 1 Luty 2008, 00:13

A pasek rozrządu nie strzelił ?
Anonymous - 1 Luty 2008, 00:19

Ad.1 Biegi wchodzą normalnie.

Ad.2 Musze jeszcze to sprawdzić ale na pewno poleciało i to grubo ale silnik był długo truty gazem więc w sumie nie dziwne.

Pocieszam się tym, że moje M30 jest w dużo lepszym stanie ale było podejrzenie, że coś nie tak jest z głowicą na szczęście skończyło się na wymianie korka cieczy chłodzącej i już nie wyrzuca płynu.

Czy ktoś ma namiar na zdrowy motor M20?

Bartolommeo - 1 Luty 2008, 08:47

Ja mam namiar na silnik M20B20 po remoncie głowicy na tip top oraz z wymienionymi panewkami - jak coś to szczegóły na telefon lub PW ;-)
Anonymous - 1 Luty 2008, 17:02

No ja chyba jednak szukam większej pojemności albo M20B27 albo M20B25...
Dexter528i - 2 Luty 2008, 22:06

Mikulak napisał/a:
W sobotę tj. 26.01.2008 zakupiłem swoje drugie 28. Początkowo myślałem, ze to 518i na to wskazywały dokumenty jednak po otwarciu maski spotkała mnie miła niespodzianka, silnik, który zobaczyłem to M20. Według moich spekulacji jest to ETA, jednakże z powodu niesprawnego obrotomierza nie mogłem tego zweryfikować, nie zdążyłem jeszcze dokładnie spisać numerów sterownika

Jeśli w dowodzie masz numery silnika (oryginalne numery silnika, który aktualnie jest w aucie) to bierzesz z niego 7 pierwszych lub ostatnich cyfr i wpisujesz na realoem.com i wyskoczy Ci w czym dokładnie był ten silnik i będzie wiadomo co to jest.

A to co pisałem o tym, że 7 pierwszych lub ostatnich cyfr wynika z tego że spotkałem się z dwoma różnymi sposobami nabijania numerów silnika w BMW.
Na moim przykładzie.
Oryginalny silnik miał numery w następującej sekwencji 286ECxxxxxxx, a obecny ma xxxxxxx286EC.
Te 7 x-ów pokrywa się z numerami nadwozia z jakim silnik wyjechał z fabryki.

Pozdrawiam

Anonymous - 4 Luty 2008, 22:47

Pilnie poszukuję blach w kolorze "delphin metallic" maska,drzwi,klapa etc.

Czy ten pasek rozrządu do M20z allegro jest coś wart i gdzie kupić uszczelkę pod głowicę do M20 - intercars ?

MAJSU - 5 Luty 2008, 10:09

Mikulak napisał/a:
Pilnie poszukuję blach w kolorze "delphin metallic" maska,drzwi,klapa etc.

Czy ten pasek rozrządu do M20z allegro jest coś wart i gdzie kupić uszczelkę pod głowicę do M20 - intercars ?


W Interze wszytsko dostaniesz ! Pasek Conti jakieś 50zł

cactus69 - 5 Luty 2008, 12:56

Mikulak napisał/a:
Ad.1 Biegi wchodzą normalnie.



Pytalem o biegi bo znam przypadek zatarcia sie skrzyni biegow,ale kumpel na luzie mial wsteczny ktory sie zapiekl i byl caly czas zazebiony , wiec z Brzegu do opola wracal tylem :)

Łagoda - 5 Luty 2008, 16:52

Uszczelka pod głowicę myśle najlepiej Goetze ja płaciłem 57zł z Intercars.
Anonymous - 25 Marzec 2008, 22:25

No i sprawa się wyjaśniła, urwał sie zawór i wybił dziurę w głowicy. Głowica poszła na śmietnik i auto dostało nowe serce blok z M20B27 a głowica z M20B25 czeka na złożenie. Dodatkowo sportowe zawieszenie, obniżenie o 40mm a także całe wnętrze M-Technik kolor niebieski, pakiet aerodynamiczny BMW. Zobaczymy jak sie będzie spisywać ze szpera liczę na dużo lepsze osiągi.
MAJSU - 26 Marzec 2008, 10:35

A co z fotkami ?
Anonymous - 6 Kwiecień 2008, 19:33

To e28 jest zdecydowanie pechowe...

Kupiłem cały drugi silnik M20B25 miał być z e34. Przyszła paczka, mocno zafoliowany, rozcinam folię i sam nie wierzę M20B23 z 1983 roku, dzwonię a facet mówi mi, że ten silnik jest z e34...
Tylko,że e34 produkowane było od 1988 roku.

A głowica z M20B23 nie pasuje!

No i znowu sprawa złożenia silnika się przeciągnie...

Anonymous - 8 Październik 2008, 22:40

Mikulak, na twoim miejscu jeszcze raz przemyślałbym obniżenie o 40mm, to dużo jak na te autko. Ja nie mam obniżonego, wystarczyła chwila nieuwagi i musiałem wymieniać miskę.
MAJSU - 9 Październik 2008, 08:28

Hari Prasad napisał/a:
Mikulak, na twoim miejscu jeszcze raz przemyślałbym obniżenie o 40mm, to dużo jak na te autko. Ja nie mam obniżonego, wystarczyła chwila nieuwagi i musiałem wymieniać miskę.


W M20 nie da rady urwac miski :->



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group